Boeken bij Delta lukt niet met cc?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Boeken bij Delta lukt niet met cc?

Bericht door Wanderlust »

Hi allemaal,

Ik heb zojuist twee vliegtickets geboekt voor vijf dagen NYC eind januari.

Dat wilde ik eigenlijk gewoon doen op delta.com, alles ingevuld op de website, inclusief payment info van mijn MasterCard, maar bij het drukken op confirm (allerlaatste stap) gebeurde er gewoon helemaal niets. Diepe zucht, het hele riedeltje opnieuw ingevuld in de My Delta App op mijn iPhone, maar nee hoor: ik kreeg steeds een foutmelding over de naam op mijn CC (Voorletter + achternaam). Pas toen ik mijn volledige voor- en achternaam had ingevuld kon ik verder, maar kon-ie niet geverifieerd worden (goh, mijn voornaam staat ook niet op m'n cc, alleen mijn voorletter). Of ik op een andere manier wou betalen.

Uiteindelijk via de KLM website exact dezelfde Delta tickets geboekt (lukte in één keer met dezelfde cc). Delta een bericht gestuurd via Twitter, die verwijzen naar het 020 nummer (van KLM?). What to do? Ik wil in januari nog twee USA trips gaan boeken, maar zo schiet het niet op natuurlijk. Iemand bekend met dit probleem?

Bonusvraag voor de liefhebber: ik heb voor de eerste keer Basic tickets geboekt (want alleen handbagage, klasse V), maar ik kon wel gewoon stoelen kiezen en kreeg geen bedrag te zien oid, hoe zit dat precies?
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Boeken bij Delta lukt niet met cc?

Bericht door michelly »

Vorige week nog tickets geboekt op delta.com
Gewoon betaald met mastercard, niks aan de hand verder.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Boeken bij Delta lukt niet met cc?

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb zaterdag tickets voor vrienden geboekt via KLM voor vluchten van Delta, ook basic, klasse V. Alle stoelen zonder betaling vast kunnen leggen via de site van Delta.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Boeken bij Delta lukt niet met cc?

Bericht door PSVwally »

Misschien toch ergens iets fout ingevuld? Punten met komma's verwisseld bij je voorletters? Even een proefboeking gedaan, maar geen problemen om iets te boeken/in te vullen op hun site
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Boeken bij Delta lukt niet met cc?

Bericht door Grouchy »

Geen problemen hierzo, boek zowat wekelijks bij Delta, laatste ticket was issued vandaag.
Gebruik zelf geen punten (staan wel op mijn CC) in mijn naam bij Delta.com maar gewoon de eerste letters van mijn doopnamen.

Je kan proberen telefonisch boeken met een Delta agent of anders alvast je CC gegevens in je Delta profiel zetten en kijken of dat werkt bij het boeken of bijvoorbeeld een American Express, Visa CC gebruiken.
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Boeken bij Delta lukt niet met cc?

Bericht door Wanderlust »

PSVwally schreef:
05 nov 2019, 02:02
Misschien toch ergens iets fout ingevuld? Punten met komma's verwisseld bij je voorletters? Even een proefboeking gedaan, maar geen problemen om iets te boeken/in te vullen op hun site
Haha, nou het punt is een beetje dat ik maar één voorletter heb.

En met zegmaar J JANSEN (zonder punt want zo staat het ook op mijn cc) mocht ik niet verder (op mijn laptop gebeurde er gewoon helemaal niets en op de telefoon werd ik gevraagd mijn naam zo in te vullen dat-ie overeen kwam met wat er op mijn cc staat en kon ik dus ook niet verder) en kon ik pas verder toen ik JAN JANSEN had ingevuld en toen gaf-ie dus die foutmelding. Kaartnummer, vervaldatum en CVC ook allemaal driedubbel gecheckt, maargoed het kan natuurlijk dat er toch ergens een foutje zat.

Ik heb hem nu alvast maar in mijn Delta account gezet, dat lukte voorheen (paar maanden geleden) ook niet (ook een rare foutmelding).

To be continued bij de volgende boeking :D
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Boeken bij Delta lukt niet met cc?

Bericht door roelb »

Hier ook nog nooit enig issue gehad. Sterker nog, ik heb mijn kaart (Amex) in mijn Delta profiel staan met een "veramerikaniseerd" adres en nooit enig issue. Volgens mij is de check op tenaamstelling bij de meeste CC verstrekkers ook "fuzzy", dwz dat het niet _exact_ overeen hoeft te komen. Dus een voorletter of voornaam zou normaal gesproken geen verschil moeten maken, zolang het nummer/datum/cvv maar kloppen.

Wellicht is het handig om het gewoon met een desktop browser te doen.

Maar goed, als je basic economy/light koopt is het sowieso verstandiger om de vluchten bij KLM te kopen. De beperkingen van het AF/KLM light tarief zijn anders (minder strict) dan die van het DL basic economy tarief, maar de prijs is hetzelfde. Grootste verschil: met het AF/KLM light tarief kun je op DL operated vluchten (vooralsnog) wel gewoon stoelen selecteren. En changes zijn ook mogelijk.
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Boeken bij Delta lukt niet met cc?

Bericht door Wanderlust »

OK, dank voor jullie adviezen! Ik ga het gewoon over twee maanden weer proberen en mocht het dan weer niet lukken toch maar even Delta bellen.
roelb schreef:
05 nov 2019, 09:23
als je basic economy/light koopt is het sowieso verstandiger om de vluchten bij KLM te kopen.
Thnx roel ik heb geen ervaring met basic maar in dit geval was het voor het eerst logischer (110 EUR goedkoper en heb toch alleen handbagage nodig), maar goed om te weten, wist ik niet.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer