KLM neemt vandaag 18sep geen bagage mee van/naar Schiphol op Europese vluchten

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

KLM neemt vandaag 18sep geen bagage mee van/naar Schiphol op Europese vluchten

Bericht door harryh »

KLM zal vandaag geen check-in bagage meenemen voor alle Europese vluchten die tussen 12:45 en 17:00 vertrekken of aankomen. De luchtvaartmaatschappij vraagt passagiers om niet teveel handbagage mee te nemen zodat er voldoende ruimte is voor de bagage van iedere passagier.

https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepar ... /index.htm
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: KLM neemt vandaag 18sep geen bagage mee van/naar Schiphol op Europese vluchten

Bericht door Almere vak V »

Euh...

Ben net terug van een werkbezoekje aan de oostkust. Dan volg ik het nieuws wat minder intensief. Maar was dit algemeen bekend?? Je zou maar gezellig met je koffer op Schiphol staan. Of wat als je op Schiphol moet overstappen op een Europese KLM vlucht??
Laatst gewijzigd door Almere vak V op 18 sep 2019, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: KLM neemt vandaag 18sep geen bagage mee van/naar Schiphol op Europese vluchten

Bericht door harryh »

Nee ik volg dit ook en had ik tot vanmorgen niets over gehoord. Goed bezig KLM - not :(
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: KLM neemt vandaag 18sep geen bagage mee van/naar Schiphol op Europese vluchten

Bericht door Almere vak V »

Vanochtend om 6 uur geland op Schiphol. Nou moet ik zeggen dat ik dan altijd vooral bezig ben om zo snel mogelijk mn auto in te komen. Alleen een carry on bij dus over koffers hoef ik me niet druk te maken.

Maar het verbaast me dus dat hier totaal geen communicatie over is. Op de site van Schiphol staat inmiddels een berichtje dat dit gevolgen kan hebben voor je bagage of vlucht. Op de site van KLM geen woord. Tot zover Nederlands trots...
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: KLM neemt vandaag 18sep geen bagage mee van/naar Schiphol op Europese vluchten

Bericht door Dutchess »

Almere vak V schreef:
18 sep 2019, 13:38
Op de site van KLM geen woord.
Het oorspronkelijke bericht hierboven was toch een link van de KLM site?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: KLM neemt vandaag 18sep geen bagage mee van/naar Schiphol op Europese vluchten

Bericht door Almere vak V »

Dutchess schreef:
18 sep 2019, 13:53
was toch een link van de KLM site?
Klopt. Maar het staat ergens weggestopt op bereid uw reis voor en dan bij vluchtverstoringen. Als dit alle je Europese vluchten gaat beïnvloeden, uren achter elkaar, en je weet dit al ruimschoots vantevoren. Dan zou je toch mogen verwachten dat je dit iets prominenter op je website plaatst.
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: KLM neemt vandaag 18sep geen bagage mee van/naar Schiphol op Europese vluchten

Bericht door Grouchy »

Op de KLM nieuwsroom staat er meestal ook een link https://nieuws.klm.com/meer-informatie- ... september/
maar beide links zijn aardig weggestopt.

Hetzelfde verhaal als op Woensdag 4 September, toen duurde ie 2 uur en mocht er ook geen baggae mee op EU vluchten. Heb toen enkele Amerikanen gesproken met Delta/KLM vluchten en later nogmaals....zelfs een paar dagen later hadden ze totaal geen idee waar hun bagagge uithing.

Weet/volg het zelf omdat ik zowat elke week ergens heen vlieg (en regelmatig AF/KLM stakingen heb meegemaakt) & misschien dat de gemiddelde flying blue plat/gold het weet, weet wel dat bij eerdere stakingen deze maand buitenlandse pax en pax die bijvoorbeeld een Delta of Air France ticket hadden en via AMS vlogen over het algemeen geen idee hadden.

En dan nog, een hoop pax zijn ergens halverwege hun eerste trip of op de terugweg als ze er mee geconfronteerd worden.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: KLM neemt vandaag 18sep geen bagage mee van/naar Schiphol op Europese vluchten

Bericht door PSVwally »

Ik lees op sociale media ook steeds meer berichten dat medewerkers ook vinden dat dit bod geaccepteerd had moeten worden en/of dat de acties niet in goede aarde vallen.

Ik vraag me overigens ook af of andere maatschappijen hier last van ondervinden die op schiphol vliegen?
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: KLM neemt vandaag 18sep geen bagage mee van/naar Schiphol op Europese vluchten

Bericht door Grouchy »

Lijkt er wel op. Was toevallig m'n Delta vlucht voor volgende week aan het bekijken om te zien wat ik kan verwachten als ze dan ook staken. Zo te zien is DL 165 (Minneapolis) met 46 minuten vertraging vertrokken en gaat DL 139 (Detroit) met zo'n 90 minuten vertraging zo dadelijk de lucht in.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: KLM neemt vandaag 18sep geen bagage mee van/naar Schiphol op Europese vluchten

Bericht door Almere vak V »

PSVwally schreef:
18 sep 2019, 16:04
Ik vraag me overigens ook af of andere maatschappijen hier last van ondervinden die op schiphol vliegen?
Je boekt als Amerikaan een vlucht met Delta. Daarmee vlieg je naar Amsterdam. Daar moet je overstappen voor een vlucht met KLM naar pak m beet welke Europese stad. Vervolgens kan je fluiten naar je koffer. Dan denk ik dat je in eerste instantie de zwarte piet toch bij Delta gaat leggen. Dus die maatschappijen gaan daar zeker last van ondervinden. Of je zit nog lekker op je vlucht naar Amsterdam en er wordt omgeroepen dat het maar de vraag is of je koffer meegaat op je connecting flight. Dont shoot the messenger...
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: KLM neemt vandaag 18sep geen bagage mee van/naar Schiphol op Europese vluchten

Bericht door Grouchy »

Nu krijg je gelukkig bij Delta alle tracking info en kan je als pax zien waar het fout ging;

Afbeelding

Als je koffer pas in Amsterdam verdwijnt weet je genoeg...

KLM cabin crew dreigt trouwens nu ook met actie:
http://www.zakenreisnieuws.nl/nieuws/ca ... ruk-op-klm

De komende 12 vluchten gelukkig met Delta, flying in pink 8)
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: KLM neemt vandaag 18sep geen bagage mee van/naar Schiphol op Europese vluchten

Bericht door Mr. Patrick »

Als ik dit had geweten had ik mijn aanstaande reis naar Curaçao met Tui geboekt en niet met KLM. Deel van de reden om met KLM te vliegen is toch de vermeende betrouwbaarheid, maar die gaat snel down the drain op deze manier.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: KLM neemt vandaag 18sep geen bagage mee van/naar Schiphol op Europese vluchten

Bericht door harryh »

Daarentegen sta je met TUI dagen vast als er iets mis is met een vliegtuig en dat gebeurt nog wel eens. Voor de USA is Delta de betere optie naar mijn mening ;)
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: KLM neemt vandaag 18sep geen bagage mee van/naar Schiphol op Europese vluchten

Bericht door sanook »

Als ik het zo lees is het net alsof KLM 'vrijwillig' deze maatregelen neemt maar dat is natuurlijk niet zo. Dat heeft m.i. dan verder niet met betrouwbaarheid of zo te maken.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: KLM neemt vandaag 18sep geen bagage mee van/naar Schiphol op Europese vluchten

Bericht door harryh »

Dat is wel wat kort door de bocht dan weer - KLM neemt niet zo veel actie (to say the least), dit wordt over de rug van passagiers uitgevochten...
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: KLM neemt vandaag 18sep geen bagage mee van/naar Schiphol op Europese vluchten

Bericht door Mr. Patrick »

sanook schreef:
19 sep 2019, 11:59
Als ik het zo lees is het net alsof KLM 'vrijwillig' deze maatregelen neemt maar dat is natuurlijk niet zo. Dat heeft m.i. dan verder niet met betrouwbaarheid of zo te maken.
Ik verwacht van een "premium" maatschappij dat zij ook haar personeel zo behandelt, zodat dat personeel zich extra inzet om mijn reis betrouwbaar en comfortabel uit te voeren en daarom betaal ik een premium prijs.
Als KLM haar medewerkers hetzelfde betaalt als Ryanair, waarom zou ik mijn reis met KLM dan beter beleven dan met Ryanair (afgezien van verschil in uitrusting van de toestellen)?

Premium als zijnde geen budget-maatschappij
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: KLM neemt vandaag 18sep geen bagage mee van/naar Schiphol op Europese vluchten

Bericht door mtl »

Je personeel premium behandelen kost geld en de klanten zullen hogere ticketprijzen niet accepteren. De concurrentie is enorm groot.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: KLM neemt vandaag 18sep geen bagage mee van/naar Schiphol op Europese vluchten

Bericht door roelb »

Met KLM als werkgever heb je volgens mij echt niet veel te klagen. Ik krijg hier echt een rupsje-nooit-genoeg gevoel bij. En de percentages die ze eisen, jeetje..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer