Lekke band en problemen met AVIS

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
MaJa
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 12 jan 2010, 20:13
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Lekke band en problemen met AVIS

Bericht door MaJa »

roelb schreef:
15 sep 2019, 21:58
Het meest opvallende hier is is dat je er door Avis niet op bent gewezen dat dit slepen voor een lekke band op eigen kosten zou zijn. Je zou mogen verwachten dat men dat netjes voorlegt. Je zou ook verwachten dat ze je de optie geven om zelf een nieuwe band te kopen, waarbij zij een marktconform tarief vergoeden (wat ze ook kwijt waren geweest als ze het zelf gedaan hadden). De ervaringen van diverse mensen hier leert ook dat dat laatste eigenlijk de normale gang van zaken is.
Wij hebben telefonisch meerdere keren aangegeven dat de garagehouder een vervangende band kon leveren. Dit wees de Avis-medewerker echter af.
roelb schreef:
15 sep 2019, 21:58
En ik heb ook een keer een auto geruild vanwege een lekke band (dus zelf gewisseld en daarna bij de eerstvolgende vestiging gewisseld). Ook probleemloos en zonder kosten.
Dat was ook onze bedoeling. De auto omruilen in Yakima.
roelb schreef:
15 sep 2019, 21:58
In dit geval, met foto's van die bestaande wiel/bandschade, geef ik je ook een goede kans om te claimen dat het hier om gevolgschade gaat van een defect dat al aanwezig was toen je de auto ophaalde. Aan de andere kant, de verhuurder zal dan ook de vraag kunnen terugwerpen waarom je op dat moment niet om een andere auto hebt gevraagd.
De auto had een duidelijke schade boven het achterwiel. Dit staat ook vermeldt op het formulier én de foto
toen we de auto meenamen. Schade aan de band hebben we toen niet direct opgemerkt. Maar achteraf hebben wij 1 en 1 bij elkaar opgeteld en kan het gewoon niet anders zijn dat ook de band niet in orde was.
Zoals de meeste reizigers waren we moe toen we in Vancouver aankwamen. De uitgifte aan de balie duurde al lang en dan hadden we al geluk dat we ons als Preferred Member hadden geregistreerd. De ‘normale’ rij was nóg langer. Bovendien was de eerste auto die we toegewezen kregen een hybride, waardoor de kofferbak voor 2 personen nog niet toereikend was. Laat staan voor 3. Uiteindelijk dus toch maar deze geaccepteerd nadat we nogmaals deze schade extra hebben laten noteren.
Marcopstal schreef:
15 sep 2019, 22:47
Je hebt altijd bij elke huurauto road side assistance, echter geen EXTENDED road side assistance, deze moet je erbij kopen, en dekt domme dingen zoals auto sleutels vergeten in auto/band laten verwisselen ipv zelf doen etc.
Dat dacht ik dus ook. 😳 helaas niet dus.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Lekke band en problemen met AVIS

Bericht door Ruud2004 »

Kan zijn dat ik er overheen lees, maar wat heeft het jullie nu gekost?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Inyaro
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 okt 2008, 16:24
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: België, provincie Antwerpen

Re: Lekke band en problemen met AVIS

Bericht door Inyaro »

roelb schreef:
15 sep 2019, 21:58
In de categorie SUV's overigens nog nooit een auto gezien in de US zonder reservewiel,
Vorige zomer bij Budget in Phoenix zat er bij geen enkele SUV van onze categorie een reservewiel.
Omdat ik niet zonder reservewiel wou vertrekken mocht ik ook bij Avis eens gaan kijken.
Gelukkig heb ik er daar toen wel 1 gevonden, want ook daar hadden de meeste SUV's geen reservewiel!
MaJa
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 12 jan 2010, 20:13
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Lekke band en problemen met AVIS

Bericht door MaJa »

Ruud2004 schreef:
16 sep 2019, 20:31
Kan zijn dat ik er overheen lees, maar wat heeft het jullie nu gekost?
US$ 400 en cad$ 645.
Totaal ongeveer € 800
MaJa
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 12 jan 2010, 20:13
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Lekke band en problemen met AVIS

Bericht door MaJa »

Inyaro schreef:
16 sep 2019, 22:44
Vorige zomer bij Budget in Phoenix zat er bij geen enkele SUV van onze categorie een reservewiel.
Omdat ik niet zonder reservewiel wou vertrekken mocht ik ook bij Avis eens gaan kijken.
Gelukkig heb ik er daar toen wel 1 gevonden, want ook daar hadden de meeste SUV's geen reservewiel!
De garagehouder vertelde ons inderdaad ook dat er vrijwel nooit een SUV mét reservewiel was. Dit omdat dit meestal(?) een 4wdrive is en die banden allemaaal gelijk moeten zijn.
Gast

Re: Lekke band en problemen met AVIS

Bericht door Gast »

ik check het elke keer als ik een auto meeneem, volledig wiel of thuiskomer... anders neem ik de auto niet mee.

Bij een volledige afgescheurde band met onze Jeep Grand Cherokee hadden we een thuiskomer, daarna in de Explorer, de QX60, de Armada, de GMC Acadia allemaal of thuiskomer of volledig wiel (Armada). De meeste van deze autos waren 4x4 of awd.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Lekke band en problemen met AVIS

Bericht door roelb »

Ik heb echt nog nooit een normale SUV in de USA zien staan bij zowel Hertz als Alamo/National zonder reservewiel. En nee, dan bedoel ik geen veredelde ford fiesta met een hogere opbouw, maar een echte SUV. En als je hem niet kunt vinden in de kofferbak: dat klopt. Over het algemeen hangt bij dat soort auto's het reservewiel onder de auto.

Als ik bijvoorbeeld bij Ford kijk, dan wordt alleen de Ecosport geleverd met zo'n setje. De escape heeft een thuiskomer. Zowel de Edge, Flex, Explorer en Expedition worden gewoon met een full-size spare geleverd, vanaf het basismodel. Dat zal bij andere merken niet anders zijn.

Ik controleer al heel lang bij elke huurauto die ik meeneem of er een reservewiel in ligt, of de band vol is en of het gereedschap aanwezig is. Dat is meerdere keren per jaar. Tot op heden nog /nooit/ een auto zonder reservewiel gehad. Wel een keer zonder gereedschap, en begin dit jaar in Chile een thuiskomer (dat was ook geen SUV), maar dus altijd iets. Ik ga ook niet op pad zonder.

In de USA heb ik nog nooit een auto gekozen waar geen full-size reservewiel in lag. Maar goed, ik kies dan ook nooit een sedan of mini-SUV.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Lekke band en problemen met AVIS

Bericht door Vito »

Ik heb dat echt nog nooit gecontroleerd. En heb ook geen roadside assistance. Misschien toch handig om eens te doen :oops:
Nu denk ik dat het ook wel uitmaakt wat voor reis je maakt, een roadtrip of een verblijf in Florida.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Lekke band en problemen met AVIS

Bericht door roelb »

Yep.. In de bewoonde wereld is het toch allemaal wat minder interessant. Maar als je 60 mijl van de dichtsbijzijnde beschaving ergens in de woestijn staat op een onverharde weg waar misschien morgen weer eens iemand langs komt dan ben je gewoon op jezelf aangewezen.
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Lekke band en problemen met AVIS

Bericht door dutchie_in_boston »

roelb schreef:
17 sep 2019, 10:52
...Over het algemeen hangt bij dat soort auto's het reservewiel onder de auto...
Wij controleren dus ook op een reservewiel. En die hing onder de SUV: all set! Tot we in the middle of nowhere een lekke band kregen en dat kreng met een kabeltje en slotje bleek vast te zitten. Overal in de auto zoeken naar het sleuteltje, proberen te bellen maar buiten telefoonbereik, en toen hebben we het kabeltje maar gebroken door de moersleutel (is dat goeie NLs woord voor een lug wrench?) te gebruiken. Mr. Hertz wilde ons eerst laten betalen voor het kapotte kabeltje totdat de werknemers zelf ook het sleuteltje niet konden vinden. Dus nu kijken we even beter naar een eventueel slotje :roll:.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Lekke band en problemen met AVIS

Bericht door roelb »

Hmm.. gelukkig was het zwak genoeg om te breken.

Ik heb wel eens een wiel onder een expedition uitgedraaid, en daarbij zit het mechanisme binnen. Dus met een gesloten auto kon je dat wiel niet omlaag krijgen.
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Lekke band en problemen met AVIS

Bericht door SpaceAce »

dutchie_in_boston schreef:
17 sep 2019, 14:27
Overal in de auto zoeken naar het sleuteltje,
En hij zat ook niet achter een klep aan de zijkant achterin?
image.png
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Lekke band en problemen met AVIS

Bericht door roelb »

Achter dat klepje, aan bakboord, zit het gereedschap bij een Escalade in ieder geval. Dat zal bij een Yukon en Acadia dan ook wel zo zijn.
Inyaro
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 okt 2008, 16:24
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: België, provincie Antwerpen

Re: Lekke band en problemen met AVIS

Bericht door Inyaro »

De enige wagen met reservewiel die we in onze midsize SUV categorie vonden bij Budget en Avis was de Ford Edge. Daar zat een thuiskomertje onderaan gemonteerd met het mechanisme langs binnen te bedienen.
Ik heb zelfs het folie van de gereedschapset gehaald om het 'neerklapmechanisme' even te testen, en dat functioneerde.
Pas dan was ik tevreden :thumbup:
Het was voor mij ook het eerste jaar dat er zo weinig reservewielen te vinden waren in die wagencategorie.
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Lekke band en problemen met AVIS

Bericht door Christian »

Wij hebben in 2018 een huur auto mee gekregen en twee lekke banden gekregen en en lekkende radiator.
We hadden wel een reserve wiel bij en hebben deze eronder gezet. Bij de garage gebeld met verhuur bedrijf en deze wilde de auto ook laten verslepen. Deze kosten zouden wij moeten betalen werd er gezegd, maar aangezien het een aantal uur rijden was naar het verhuur bedrijf, zou dat een vermogen gaan kosten. Bij de garage alles laten maken en de bonnen bewaard. Eerste keer een nieuwe band, tweede keer een gebruikte band laten plaatsen. Dit kostte maar $20,-. Dus volgende keer doen we dat ook weer. Tevens een heel gezeik aan de telefoon gehad over de radiator, dat die niet vergoed zou worden. Wij hebben alles voorgeschoten en bij het terug brengen konden we daar een formulier invullen en alle bonnen bijvoegen en achter laten. Dan zou de manager het bedrag terug storten werd er gezegd. Na een aantal dagen contact gezocht met de vraag wat de status was. Kwamen ze er mee dat er niks vergoed ging worden omdat ze geen bonnen hadden. Toen werd ik dus ff pislink. Ik heb ze verteld dat die bij de aanvraag zaten. Zij hielden vol dat ze die niet hadden ontvangen. Daar ik van alle bonnen foto's had gemaakt, kon ik ze die nogmaals toezenden. Dit hadden ze waarschijnlijk niet gedacht. Toen kwamen er andere smoesjes. Na een aantal emailtjes over en weer heb ik ze toch duidelijk gemaakt dat zij niet aan konden tonen dat de wagen in perfecte staat en goede banden mee gegeven is. Tevens tussen neus en lippen door een vermelding gedaan over mijn reisverslagen website en bijbehorende facebook pagina met een berg bezoekers per maand, alwaar ik dit verhaal zou ventileren. Ofwel, ik hield vol om mijn omgerekend €380,- terug te krijgen.
Vervolgens kreeg ik de vraag of ik mijn adres gegevens nogmaals door wilde geven. Dan konden ze een cheque op sturen. :thumbup:
Omgerekend heb ik €430,- terug gekregen.(?) :clap: :thumbup: :clap:
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Lekke band en problemen met AVIS

Bericht door dutchie_in_boston »

SpaceAce schreef:
17 sep 2019, 14:42
dutchie_in_boston schreef:
17 sep 2019, 14:27
Overal in de auto zoeken naar het sleuteltje,
En hij zat ook niet achter een klep aan de zijkant achterin?
Nergens te vinden. Het was zo'n lullig kofferslotje met een metalen kabeltje - vrij makkelijk kapot te draaien en zeker geen standaard vergrendeling van Hertz. Personeel opperde dat een paranoide toerist die er zelf wel es op had kunnen zetten. Zal wel een 'ollander zijn geweest, die zijn nogal bang van het jatten :lol:. Maar da's mijn mening.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer