Ervaring United

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
dickdale
Amerikafan
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 feb 2011, 19:51
Aantal x V.S. bezocht: 8

Ervaring United

Bericht door dickdale »

Ik moet zeggen dat we normaal altijd met KLM/Delta naar de USA vliegen maar deze keer zijn we met United die kant op gevlogen. Waar KLM/Delta onze voorkeur heeft vond ik United niet eens zo heel slecht. Qua beenruimte is het net zo beperkt als bij KLM/Delta.

Wat mij opviel is dat de stewardessen in dezelfde ruimten slapen als waar de passagiers zitten. Het gedeelte wordt dan met een gordijntje afgezet. Ik vind het niet heel erg professioneel. Qua maaltijd viel het mij erg tegen. Deze is bij KLM/Delta stukken beter. Ook het tijdsspit van het uitserveren viel me enorm tegen. We zaten om 18.00 in het vliegtuig en we kregen pas om 20.45 eten. Toen was ik al lang en breed over de trek heen. De wc's (we zaten ergens op rij 30) bevinden zich alleen achterin de cabine.

Het scherm van mijn vriendin werkte niet goed en na 4 keer resetten moest de stewardess ons een tegoed geven van 150 dollar in de vorm van een voucher die binnen een jaar opgemaakt moet worden.

Wat mij ook opviel is dat we niet online konden inchecken bij United. Dit was omdat wij nog nooit eerder met hen gevlogen hadden en omdat wij (via Expedia) een Economy Basic ticket hadden geboekt. Blijkbaar moet je dan naar een kiosk op het vliegveld want daar ging het wel.

Wat mij ook opviel (en daar had ik al over gelezen) is dat we de mogelijkheid kregen op de terugweg om onze stoelen op te geven voor als het vliegtuig overboekt was. Ik wilde online inchecken voor de terugweg en kon kiezen uit 3 andere vluchten en daarbij een waarde opgeven waarvoor we onze stoelen op zouden geven. Voor 450, 600 en 700 dollar kon je je stoel opgeven. De waarde kon oplopen tot 2000 dollar per persoon. Maar uiteindelijk kon ik het systeem niet afronden door de Economy Basic tickets. Eenmaal aangekomen op het vliegveld zag ik dat de optie om je stoel op te geven er nog steeds in stond. Deze keer voor 600, 700 en 800 dollar per persoon. Dus we hebben dit ingevuld en ons begeven naar de gate. Hier hadden we verwacht dat we opgeroepen zouden worden omdat er 8 personen op de standby list stonden. Na navraag bij de balie bleek dat ze geen Volunteers nodig hadden. Jammer, want we hadden bij thuiskomst toch nog een paar dagen om bij te komen en een dag langer in Orlando leek ons niet verkeerd.

Ik las naar aanleiding van het Volunteer opgeven van je stoel dat er ook wel eens passagiers zijn die gebumped worden van een vliegtuig. Hierbij geef je dus niet je stoel vrijwillig op maar moet je hem gewoon inleveren. Hierbij kan de vergoeding oplopen tot 10.000 dollar en krijg je op kosten van United je verblijfkosten betaald.

Conclusie: United is een prima vliegmaatschappij om mee te vliegen, maar mist nog net het een en ander vergeleken met KLM/Delta. Dit was overigens mijn 8ste keer naar de USA.
Laatst gewijzigd door dickdale op 26 aug 2019, 15:00, 2 keer totaal gewijzigd.
2009: NY en rondje FL
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ervaring United

Bericht door roelb »

Jezelf bij check-in als volunteer opgeven met een "bod" is vrij standaard, bij alle US airlines. Ook bij Delta. Let op: als je uiteindelijk de mogelijkheid krijgt om dat bod gestand te doen dan wordt dat volgens mij altijd afgewikkeld met airline vouchers, nooit met cash. Die zijn een jaar geldig. Overigens is dat bod bij checkin nooit definitief, je krijgt altijd bij de gate nog de keuze of je je stoel wel of niet wilt opgeven. Dan weet je ook wat het alternatief is en kun je je afweging maken.

Het is natuurlijk hartstikke handig voor de airline: je kunt beter op deze manier vrijwilligers regelen dan dat je, conform de wetgeving, vergoedingen moet betalen voor involuntary denied boarding ("bumping" zoals jij het noemt). Op dat moment moet je als airline een vergoeding betalen die bij bij wet is vastgesteld en is gebaseerd op de gepubliceerde one-way ticketprijs voor het segment waarvoor je geweigerd wordt. De wettelijke vergoeding kan een passagier ook in contanten eisen, terwijl je bij die volunteers de zaak kunt afdoen met vouchers.

Dat er een standby lijst is wil overigens niet zeggen dat het toestel "overboekt" is. Die standby lijst is er eigenlijk bij een US airline altijd wel. Het zijn bijvoorbeeld passagiers die elders iets gemist hebben, maar ook heel veel nonrevs, "non-revenue passagiers", dus mensen die niets betalen. Vaak airline personeel of familie die gratis of tegen minimale vergoeding kunnen reizen, maar dan wel onder de voorwaarde dat dat standby is.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaring United

Bericht door BonnyR »

dickdale schreef:
26 aug 2019, 11:56
Wat mij opviel is dat de stewardessen in dezelfde ruimten slapen als waar de passagiers zitten.
Dat is nieuw voor mij. Ik weet niet anders dan dat je gewoon dienst hebt op een vlucht en slapen doe je als personeel in een hotel.

Dat van te voren aanmelden als volunteer had ik nog nooit gehoord. Wel eens meegemaakt aan de gate, dat het verzoek kwam of er mensen waren die hun reis wilden uitstellen tegen betaling. Maar dat er zulke bedragen mee omgaan. Zal het onthouden ;-)
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Ervaring United

Bericht door nieuwenoord »

Lees dit dan maar eens:

https://blog.klm.com/nl/waarom-sommige- ... rs-hebben/

Ik heb op vluchten vanuit SFO of LA regelmatig meegemaakt dat een deel van het personeel ging slapen, de lichten gaan dan ook uit voor de passagiers.
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Ervaring United

Bericht door jwensammy »

Vliegen komende week met united vanaf Ams naar sfo met hun Dreamliner.
Gisteren een mail ontvangen dat we een gratis upgrade naar economy plus kregen vanuit gewone economy tickets :D

Konden jullie van te vorm de Apis gegevens ook niet invullen bij united?
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Ervaring United

Bericht door Marcopstal »

BonnyR schreef:
26 aug 2019, 13:50
Dat is nieuw voor mij. Ik weet niet anders dan dat je gewoon dienst hebt op een vlucht en slapen doe je als personeel in een hotel.
Voort mij is dat helemaal niet nieuw. Dergelijke toepassingen zag ik al vele malen, zeker op de nachtvluchten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaring United

Bericht door BonnyR »

Marcopstal schreef:
26 aug 2019, 16:14
BonnyR schreef:
26 aug 2019, 13:50
Dat is nieuw voor mij. Ik weet niet anders dan dat je gewoon dienst hebt op een vlucht en slapen doe je als personeel in een hotel.
Voort mij is dat helemaal niet nieuw. Dergelijke toepassingen zag ik al vele malen, zeker op de nachtvluchten.
Slapen op een vlucht is zonder meer nieuw voor mij :lol: :lol: Nog nooit gelukt, misschien dat ik zo'n bedje kan ritselen :sleepy2: ....
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ervaring United

Bericht door roelb »

Als passagier is dat heel makkelijk: je geeft gewoon wat meer geld voor je ticket uit en je hebt bij de meeste airlines op long-haul vluchten een heerlijke lie-flat seat tot je beschikking, waar je prima op kunt slapen.

Voor de crew geldt dat volgens mij alle wide-body toestellen gewoon een of meerdere crew rest areas hebben. Het is een beetje afhankelijk van het toestel, en ik vermoed dat er dan ook nog verschillende layouts mogelijk zijn, afhankelijk van wat de airline wil. Veel vluchten zijn langer dan een uur of 8, en dan moet de crew ook gewoon kunnen rusten en is er een schema met shifts. Dat zijn meestal kooien, formaatje klein jacht. Als je eenmaal ligt helemaal prima, maar je moet vooral niet claustrofobisch zijn.

Je ziet die rest areas soms beneden, waar een smal deurtje in de cabin toegang geeft tot een laddertje naar beneden toe. Maar soms zitten ze ergens boven (in een 787 boven de voorste cabin) en soms zit het ook op hetzelfde niveau als de reguliere cabin (KL's 747 bijvoorbeeld). In kleinere toestellen is soms een oplossing met gordijntjes gebouwd - stoel 5A in een DL767 is altijd zo'n pilot rest seat. Gewoon een normale Delta one stoel, maar dan met een gordijntje eromheen.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaring United

Bericht door KW1984 »

jwensammy schreef:
26 aug 2019, 15:36
Konden jullie van te vorm de Apis gegevens ook niet invullen bij united?
Die hoef/kun je vooraf niet (meer) invullen bij United.
PS. Afgelopen juni diezelfde vlucht gedaan, prima ervaring.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Ervaring United

Bericht door jwensammy »

roelb schreef:
26 aug 2019, 16:57
Als passagier is dat heel makkelijk: je geeft gewoon wat meer geld voor je ticket uit en je hebt bij de meeste airlines op long-haul vluchten een heerlijke lie-flat seat tot je beschikking, waar je prima op kunt slapen
De prijs voor een upgrade naar business class is voor de meesten op dit forum iets meer dan wat geld denk ik :o
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Ervaring United

Bericht door nieuwenoord »

Goedkoop wordt het nooit, maar als je goed zoekt kan je ook nog business class tickets vinden die niet zes keer over de kop gaan ten opzichte van economy.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ervaring United

Bericht door roelb »

Waarom zou dat buiten bereik zijn?

Er komen hier genoeg posts voorbij van mensen die meer dan 1000 euro per ticket over hebben voor een directe vlucht ergens naar de US in het hoogseizoen, in economy. Met dat soort bedragen heb je vermoedelijk ook al een mixed fare ticket of een goedkoper economy ticket in combinatie met een day-of-departure upgrade, zeker als je je wat flexibeler opstelt en niet perse direct wilt vliegen. Juist ook in datzelfde hoogseizoen vlieg je soms al voor 1300 tot 1500 euro retour in business naar de US.

Dit was een reactie op de post van @BonnyR die aangaf dat ze graag zo'n crew bedje wilde ritselen omdat ze nooit kon slapen in een vliegtuig. Daarom zeg ik: het is een keuze. Als je graag wilt slapen en een bed wilt dan kan dat gewoon, en dat hoeft helemaal niet zo extreem duur te zijn. Op vakantie naar de USA is qua budget ook geen Corendon tripje naar Turkeye. Je bent al snel een fors bedrag kwijt. Stel dat er op een trip van drie tot vier weken in het hoogseizoen 20% op de reissom bij zou komen om voorin te vliegen, dan lijkt me dat "buiten bereik" noemen wat zwaar aangezet.

Er zijn bijvoorbeeld genoeg mensen die tijdens een vakantie van drie weken elke dag drie keer uit eten gaan en vele honderden dollars per persoon daarvoor rekenen. Kijk hier maar eens in de diverse budgetterings-topics. Als je daar waarde aan hecht: prima. Maar je kunt er ook voor kiezen om het op dat vlak wat eenvoudiger te houden en dat budget aan andere zaken te spenderen, bijvoorbeeld aan een duurder ticket. Ook een valide keuze.

Als ik naar mezelf kijk dacht ik een aantal jaar geleden ook altijd: wat een nonsens. Ik hou het wel een paar uurtjes vol en ga nooit zelf betalen voor business. Maarja, once you've gone flat, you never go back ;-) Het went toch, zeker als je qua lengte tegen de 2 meter aanloopt. Het begint met een keer een goedkope day-of-departure upgrade, een keer wat mijlen besteden en die vriendin verrassen, en dan denk je de volgende keer toch: ach, waarom ook niet.

Wij kiezen er nu heel bewust voor om vaak, maar ook lang niet altijd, wat meer uit te geven voor het (prive) vliegen. Dan maar een keertje minder op vakantie. Mijn rug, benen en algehele gemoedstoestand na een nachtvlucht zijn me erg dankbaar. En als ik twijfel dan hoef ik maar een keer terug te denken aan de laatste 24 uurs martelroute Sydney-Amsterdam drie jaar geleden in economy waarna ik twee weken plat heb gelegen en niets kon doen - dat nooit meer. Maar we kiezen bewust en combineren ook vaak: naar het westen in economy, naar het oosten in business. Maar voor alles boven de 12 uur is het bij mij inmiddels een harde eis geworden - dat doe ik gewoon niet meer in economy.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ervaring United

Bericht door roelb »

nieuwenoord schreef:
27 aug 2019, 14:39
Goedkoop wordt het nooit, maar als je goed zoekt kan je ook nog business class tickets vinden die niet zes keer over de kop gaan ten opzichte van economy.
Mijn vuistregel is altijd een factor 3. Je neem immers fysiek ook drie keer zoveel ruimte in in het toestel, zowel qua stoel als bagage allowance, dus mag het van mij ook drie keer de prijs van een economy ticket zijn. Tot nu toe lukt het me aardig om binnen die "norm" altijd wel wat te vinden.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Ervaring United

Bericht door nieuwenoord »

Helemaal met je eens. Wij vliegen BC of we gaan niet meer naar de USA. Het lijf van mijn man heeft het al zwaar genoeg zonder de ellende van economy. En dus gaan we nog maar een keer in de paar jaar. Onlangs tickets geboekt voor 1993 euro p.p rechtstreeks naar Miami.

Geen dure pretparken, af en toe zelf koken of wat halen, niet drie keer per dag uit eten, dat is onze keuze.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaring United

Bericht door BonnyR »

@roelb Je hebt gelijk. Het zijn keuzes, die je maakt. Ook de laatste vliegreizen meegemaakt dat terwijl je al op je stoel zit, er nog een upgrade wordt aangeboden , maar dan wel voor de som van 600 euro pp. ( niet naar Amerika trouwens)

Onze eerste vliegreizen naar Amerika heel vaak een gratis upgrade gehad naar de eerste klas. Daar kan je zeker aan wennen...Maar dat is nooit meer gebeurd de laatste jaren... :( En ik moet zeggen met rugleuningen die nog maar een paar centimeter naar achteren kunnen wordt het comfort er niet beter op. Wel een paar keer comfort seats geboekt, dat is een begin.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ervaring United

Bericht door roelb »

600 euro voor een cash-only upgrade, intercontinentaal, is op zich een prima prijs. Maar besef je wel, als je er een gewoonte van gaat maken om upgrades te kopen, dat het dan al snel net zo duur is om het gewoon vooraf in business te boeken.

Immers, 2 x 600 euro (heen en terug) + 600 euro voor het economy ticket is al 1800 euro, daar kun je over het algemeen wel een ticket in business voor naar de USA kopen als je een beetje flexibel bent. Dan verdien je ook de mijlen/statusmijlen die daarbij horen en heb je 100% zekerheid.

Als je upgrades koopt heb je daarintegen pas zekerheid bij checkin/boarden en profiteer je niet van de extra mijlen (en als je bij de gate de upgrade koopt ook niet van extra bagage allowance).

De interessantere upgrades zijn vaak day-on-departure cash+miles upgrades. Ik weet niet hoe dat bij United of Star Alliance partners werkt, maar bijvoorbeeld bij KLM levert dat nog wel eens interessante aanbiedingen op.

Wat ik zelf een groot nadeel vind van de goedkopere business class fares: de change fees zijn fors hoger dan in economy. 300 tot 500 euro change fee is geen uitzondering.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Ervaring United

Bericht door PSVwally »

Ik heb juist nu een keer een basic economy ticket geboekt voor Amsterdam - Houston , Houston - LA en terug met Swiss. Ik vlieg ook met alleen maar handbagage. Als ik het hier zo lees ben ik benieuwd of ik 24u vooraf al online kan inchecken en nog een fatsoenlijke plek kan regelen.
Mijn vakantie begint altijd als ik voorbij de securitycheckrij ben en voor de rest boeit het me weinig zolang ik maar niet op een middenstoel zit. Of aan het raam of aan een gangpad. Slapen in een vliegtuig is me, op een uur na, nog nooit gelukt dus ik ga daar ook deze keer maar vanuit.
Overigens vind ik ongeveer €2000 waar Nieuwenoord het over heeft toch best fors. Dat is meer dan 4x mijn ticketprijs en dat krijg ik met zelf koken en niet elke dag uit eten mijn budget niet echt omlaag. Overigens no offence hoor, als je dat wilt en kunt bekostigen prima. Zoi het zelf graag een keer doen, maar voor mij is dat echt een te grote hap uit het reisbudget.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Ervaring United

Bericht door nieuwenoord »

Ha nee, dat krijg ik ook niet terug met zelf koken. Maar ik wil er wel mee aangeven dat wij op andere zaken met een lager budget toe kunnen. Bovendien gaan we niet elk jaar, zoals velen hier en dat is echt vanwege die dure tickets. Maar Albert is chronisch pijnpatiënt en een lange vlucht in economy zou de eerste week van onze vakantie al in het water doen vallen. Om het maar te vergelijken: een vlucht van Alicante naar Eindhoven van 2,5 uur doet hem meer pijn dan de rit van 19 uur in de auto te maken waar hij alle ruimte en zijn eigen comfortabele stoel heeft. Hij heeft dan ook pas twee keer gevlogen in de 9 jaar dat wij hier wonen, beide keren voor een uitvaart.

Onze medicatie maakt sowieso al dat wij blij zijn met een ruime bagage allowance, dat is dan ook mooi meegenomen, net als toegang tot de lounge. Kortom, wij gaan liever minder, maar dan wel met alle comfort. En eerlijk is eerlijk: business class is vaak een feestje.

En dan zijn we ook nog extra kritisch, British Airways bijvoorbeeld is ons slecht bevallen vanwege de indeling van de BC én het gedoe op Heathrow. Deze tickets zijn dan ook voor een rechtstreeks vlucht, wat niet het goedkoopst is, maar wel erg fijn. We moeten alleen 5,5 uur rijden om op het vliegveld te komen, maar dat is hier in Spanje ook niet zo spannend :-)
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Ervaring United

Bericht door mtl »

Hier ook iemand die altijd business class naar Noord Amerika vliegt. Het valt inderdaad niet mee om een goed geprijst ticket te vinden in die prijsklasse. Zeker niet als je zoals ik alleen met airlines vliegt die deel uitmaken van allianties. Geen Icelandair en Norwegian dus voor mij. Ik spendeer zeer veel tijd aan het zoeken en op een gegeven moment kom je er achter dat op bepaalde trajecten en bepaalde data schappelijke prijzen zijn en daarop baseer ik mijn keus.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ervaring United

Bericht door roelb »

Binnen Skyteam lukt het me over het algemeen wel aardig hoor. Oke, ik hecht geen enkele waarde aan direct vliegen en DUS, BRU of AMS zijn mij om het even. Maar dan lukt het toch vaak echt voor 1100 tot 1300 euro mixed fare (economy heen, business terug) of ca 1700 euro volledig business retour.

Nieuw Zealand was een grotere uitdaging qua prijs trouwens ;-).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer