Reisbureau wijzigt vlucht

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door babarage »

Eens met Marco. Riekt naar fraude al zal het volgens de letter wel niet zijn. Als ik een reis koop met specifieke vluchten en daar voor betaal verwacht ik dat het reisbureau dan op de knop klikt en die tickets koopt. Niet dat ze op laatste moment eens gaan kijken wat ze nog te pakken kunnen krijgen. Je krijgt het gevoel dat ze of op de een of andere manier vergeten zijn de tickets te boeken en a la minute iets gefixt hebben of dat ze gokje hebben genomen dat ze gunstigere prijs voor de geoffreerde vluchten konden krijgen als ze het op een later moment deden. Dat mag van mij maar dan moet je niet piepen als de gok mis is en dat dan op de klant afwikkelen.

Budget... Maakt me nieuwsgierig. Wat stond er in de offerte als vluchtprijs?
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Ik vind alles maar stessvol en moeilijk. Kun je niet gewoon van de overeenkomst af? Zelf boeken gaat ook met vallen en opstaan. Het hele voorplezier van de reis gaat er zo wel af.
Joke-R
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 aug 2019, 13:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Joke-R »

Er stond bij vlucht niets specifiek ingevuld van bedrag op de bestelbon, enkel voor de wifi auto + gps was iets ingevuld en dan een totaal bedrag voor vlucht + autohuur + hotels. Misschien dat dit wel opgevraagd kan worden als het uiteindelijk tot een juridische procedure komt, maar laat ons hopen van niet want dat kost ons ook weer geld...

Ik vind het ook wat raar dat het veranderd zou zijn owv risico op missen van aansluiting, de vlucht via Reykjavik heeft ook maar 1u35 min overstaptijd, is nu niet zoveel meer dan die via Londen (1u10 min), en als er vertraging is, zijn er veel minder alternatieven vanuit Reykjavik dan vanuit Londen. Dan hadden ze ons een van de alternatieven moeten geven uit het bericht van roelb.

@Hard Rock Cafe. als we dat doen en we "verliezen" uiteindelijk onze zaak, zijn we heel veel geld kwijt natuurlijk. Nu alles nog zelf boeken gaat ook duurder uitkomen, zeker voor de vluchten. Of we moeten heel de reis verplaatsen naar later moment, maar dat zie ik eerlijk gezegd ook niet zitten, vakantie op het werk is al lang op voorhand geregeld enz... en uiteindelijk kijken we er ook nog heel erg hard naar uit ondanks de tegenslagen nu.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Tipsy_1 »

Joke, je gaat sowieso een topvakantie hebben! Verheug je er ook vooral maar lekker hard op!!!!!!!
Zeker opvolgen, vergoeding proberen te krijgen, je niet laten doen, enz maar zorg dat je vooral niet nog meer het slachtoffer wordt van de kopzorgen en de miserie.

(ik denk dat je in Reykjavik ook minder overstap tijd nodig hebt dan in Heathrow trouwens - Heathrow is gigantisch, verschilllende terminals,...)
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door nieuwenoord »

Dat laatste weet ik wel zeker, je gaat daar gewoon heel snel overstappen. Heathrow is echt zó groot! Dat vind ik het voordeel van jullie wijziging, ik krijg mijn man niet eens meer mee op een overstap in Londen.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door tomhster »

Mee eens. Ik vind Icelandair best prima en de overstap is erg efficiënt en komt op het goede moment om je benen te strekken. Op Heathrow overstappen heb ik twee keer gedaan en daar ben ik nu echt van genezen. Te druk, te grote afstanden en gegarandeerd stress bij de beveiliging etc. Daarmee vergeleken is Kevlavik echt een verademing.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Hinko »

Toch een tegengeluid. 3x met BA via Heathrow gevlogen en daar was helemaal niks mis mee.
Prima korte overstap. De laatste keer was in 2018. Heen 1:30 uur en terug 1 uur. Dat was prima te halen.
Omdat alle vluchten door BA werden uitgevoerd konden we op T5 blijven.

Trouwens er wordt niet op Rekajvik gevlogen door Icelandair, wel op Keflavík :P :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Martin & Marianne »

Wel even uitkijken met overstappen op Keflavik (zie dit topic). :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door BonnyR »

@Joke-R Ik heb je berichten zitten meelezen. Ik zou echt de kriebels krijgen van het geheel. Mijn man riep gelijk. Niet je vakantie laten verpesten, maar gaan en aangetekend laten weten dat je onder protest akkoord gaat en proberen nadien geld terug te claimen. Is dit reisbureau ook aangesloten bij zoiets als een garantie fonds in Nederland??? SGR , ANVR?? Alle correspondentie bewaren, via mail, app, brief etc. en proberen de knop om te zetten naar je mooie reis naar Amerika. Ik leef met jullie mee en wens je echt een fantastische reis :thumbup:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
mlbvinnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jan 2013, 14:48

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door mlbvinnie »

Allereerst geniet van je vakantie inderdaad maar probeer een stuk terug te krijgen van je geld. Vliegtuig waarde is niet gelijk, hotel waarde is niet gelijk. Zo kan ik ook pakketten aanbieden...
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door nieuwenoord »

Ik zou met om het hotel ook niet zo druk maken. Boulder is leuk, maar je rijdt er met de auto zo in om even sfeer te proeven en een hapje te gaan eten. De eerste dag ben je meestal toch vroeg moe en wil je op tijd naar bed. Courtyard bij Marriot is over het algemeen prima.
Joke-R
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 aug 2019, 13:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Joke-R »

Danku allemaal, genieten gaan we zeker doen!

Oh jee Marianne bedankt voor de waarschuwing :thumbup:

Het reisbureau is aangesloten bij garantiefonds reizen maar dit is enkel voor wanneer ze failliet gaan. Ze zijn wel gewoon erkend door Vlaamse toeristische dienst en volgen de algemene voorwaarden van de reisgeschillen commissie dus dat komt wel in orde hopen we!

@nieuwenoord omdat we nu ook pas 4u later aankomen in Boulder gaan we inderdaad geen tijd meer hebben voor het stadje, dat slaan we dan maar over. Evt de 2e dag even binnen rijden gaat misschien wel lukken. En het scheelt dan toch weer in parkingprijs.

Nog 14 dagen aftellen!
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door nieuwenoord »

Ik zou wel even proberen het centrum in te gaan, het is echt een van de charmante plekken in de regio!
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door SpaceAce »

Joke-R schreef:
22 aug 2019, 12:57
Ivm de vlucht wordt beweerd dat deze niet meer boekbaar zou zijn owv de te korte connection time in Heathrow (1u10 min).
Joke-R schreef:
23 aug 2019, 06:32
Icelandair was volgens reisbureau het alternatief dat haalbaar was met ons budget.
Het lijkt er eerder op dat de tickets in de klasse op waren. Economy heeft verschillende klasses. Men verkoopt eerst de goedkoopste klasse en als die op zijn, gaat het een treetje hoger. Wel gewoon in Economy. Het enige verschil zijn dan de voorwaarden.

Het reisbureau heeft mooie tickets gevonden bij Lufthansa. Deze voorgesteld aan jullie en toen ze na akkoord wilde boeken, waren die tickets in die klasse op. Ja, dat kan gebeuren. Ieder ander reisbureau (of reisagent zoals ik zelf ;) ) zou dan met jullie contact opgenomen hebben. De tickets van Lufthansa zijn immers nog wel gewoon te boeken, maar ietsjes duurder.

Althans... ik vermoed dat zo iets gebeurd is... En dat er dan een niet zo'n snugger persoon zelf een andere conclusie heeft getrokken ("oh, tickets zijn er ineens niet meer, zal vást wel komen door de te korte overstap") en vervolgens de eerst volgende in het rijtje geboekt hebben... Die van Iceland Air dus. Dan is het dus geen fraude, maar onwetendheid.

Maar goed, dat is een aanname van mij dat het wellicht zo gebeurd is :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door roelb »

Tja. Als je offreert moet je ook nakomen.

Als travel agent heb je volgens mij twee keuzes bij het uitbrengen van zo'n offerte:

a. Je offreert het goedkoopste, op dit moment beschikbare tarief, maar wel duidelijk onder voorbehoud. Met de conditie dat het geboekt en geticket wordt nadat de betaling voor de tickets in zijn geheel is ontvangen, maar dat er geen garantie is tot dat moment. Dan kun je ook concurreren met OTA's en mensen die zelf direct boeken maar garanties kun je niet geven.

b. Je offreert een tarief waarvan je zeker weet dat het gewoon beschikbaar blijft en waarbij je het ticketen van de reservering ook kan uitstellen. De conditie is dan dat je, eventueel na een aanbetaling, de reservering aanmaakt en dat je dat die reservering laat ticketen zodra de resterende reissom is betaald, waarbij je dus zorgt dat jouw uiterste betaaldatum richting de klant zodanig is dat je ruim voor de uiterste ticketing date het geld ook binnen hebt. Dit soort fares worden ook nooit gepubliceerd voor de allergoedkoopste fare buckets, dus met beschikbaarheid zou je ook geen issues moeten hebben. Nadeel is natuurlijk dat dit over het algemeen wel wat duurder zal zijn, maar je kunt ook garanties geven naar de klant.

Op basis van wat de OP is verteld zou je mogen verwachten dat de travel agent hier optie (b) heeft gekozen. En dan moet je ook gewoon leveren wat je hebt beloofd.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Marcopstal »

Als er in het reiscontract staat "vlucht" dan is er geen probleem. Staat er "vlucht met Lufthansa" dan is er duidelijk wel een probleem. Dan kan het reisbureau dit niet eenzijdig gaan opzeggen.

De uitleg die ze daarenboven geven dat ze dit doen omwille van het budget van TS raakt immers kant nog wal. Ze hebben een reisovereenkomst waar een bedrag tegenover staat. Dat er een goedkopere vlucht is gevonden daar is de enige met budgettair voordeel het reisbureau zelf, niet TS.

Vandaar dat ik dit eerder een "frauduleuze praktijk" vind.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Coyote »

'Frauduleuze praktijk' vind ik wat zwaar. Ze hebben immers wel een reis geleverd al is het niet helemaal volgens afspraak. Ik vermoed dat ze meer verdienen aan deze reis door de klant met Icelandair te laten vliegen dan met Lufthansa.

Vraag blijft: hoe concreet was Lufthansa? Is dat duidelijk besproken (face to face) met de klant en zo vastgelegd of is deze door het reisbureau zelf benoemd en vastgelegd in het voorstel. Was er bijv. 'ruimte voor een alternatieve vlucht'? Daarom was ik wel benieuwd wat het reisbureau hier in haar eigen voorwaarden over vermeld. Zijn genoemde vluchten en daarmee de maatschappij definitief of dienen ze als voorbeeld (voor een gelijkwaardige vlucht)?

@Joke-R Heb je bijv. ook op internet recensies gevonden van dit reisbureau? En zo ja, hoe waren die?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Marcopstal »

Ze zullen inderdaad wel meer verdienen door Icelandair te nemen. Het frauduleuze eraan lijkt me toch eerder in het feit dat ze dit dan nog afdoen als "voor het budget van de klant". Ik begrijp immers dat er toch wel heel expliciet sprake was van een vlucht met Lufthansa. Als niet de klant maar het bureau er beter van wordt dan is dit niet correct. Ik zeg niet dat het fraude is, maar het is wel frauduleus.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Joke-R
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 aug 2019, 13:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Joke-R »

Er was zeker expliciet sprake van Lufthansa, zelfs met een foto van een lufthansa vliegtuig in de offerte :?.

Ik heb toen niet naar recensies gezocht (stom natuurlijk), nu hebben ze op google 1 5-sterren recensie en 1 1-ster, zonder uitleg wel.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reisbureau wijzigt vlucht

Bericht door Njit »

Alles staat of valt met de communicatie. En daar is hier een hoop misgegaan..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer