Valetparking Schiphol misbruik

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door covri »

Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door Njit »

Niet de meest snuggere medewerker :)

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door Markstaal »

Je hoort het steeds vaker en is toch wel een dingetje. Ik vertrouw het niet, je weet immers nooit wat er met je auto gebeurt.
Voor het parkeren op Schiphol parkeer ik altijd zelf de auto en neem de sleutel mee, voelt prettiger.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door BonnyR »

Nou, die toko kan gelijk z'n deuren sluiten.....Altijd goed de reviews checken....
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
marc08
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 20 aug 2015, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door marc08 »

Ik heb de aflevering nog niet gezien, dus weet ook niet welk bedrijf (of bedrijven) dit zijn.
Maar toeval is wel dat wij onlangs van social deal geld terugkregen van gekochte vouchers voor valet parking bij het bedrijf Swift valet parking. Ze voldeden niet meer aan de kwaliteiten die gesteld werden en hebben de actie teruggeroepen.

Wij hebben nooit eerder valet parking gedaan en ik verwacht na het zien van de beelden dit ook uberhaupt dus niet meer te doen.

Jammer dat er zo omgegaan wordt met andermans auto's en eigendommen....
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door Markstaal »

Je ziet vaak op groupon of social deal dit soort acties worden aangeboden, veel van deze bedrijven zijn tijdelijk of beginnen net. Dit hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het bedrijf direct slecht is maar heb mijn twijfels.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door sanook »

Schiphol biedt zelf ook valet parking aan (oa P6 valet Parking), ik heb deze al eerder gebruikt en ik kan me niet voorstellen dat hier ook zulke dingen gebeuren.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door covri »

Zo'n bericht is natuurlijk altijd heel vervelend voor de bedrijven die wel goed werk leveren.....
De goeden lijden onder de kwaden....
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door roelb »

We leven in een vrij land en een valet parkeerdienst aanbieden mag iedereen. Op Schiphol is parkeren relatief duur (al valt dat ook wel weer mee als je er aan gaat rekenen), dus is het een mooi business model voor gladde jongens om snel geld te verdienen. Die kant van het verhaal begrijp ik helemaal.

Maar wat ik echt onbegrijpelijk vind is dat mensen dan ook gewoon in de praatjes van dit soort bedrijfjes trappen. Denk nu eens na! Waar gaat die auto heen nadat je hem afgeeft? Want parkeerplaatsen in de regio Schiphol zijn schaars en duur. Zeker in een cirkel van pak 'm beet 5km zit helemaal niets, behalve grond die eigendom is van Schiphol of een bedrijventerrein waar over het over het algemeen al lastig is om voldoende parkeerplaatsen voor personeel te vinden.

In mij komen nogal wat vragen op die ik beantwoord zou willen zien voordat ik zaken doe met zo'n bedrijf. Allereerst: met wie doe ik zaken? Heeft die partij dan ergens een eigen parkeerterrein en zoja, waar? En als het antwoord nee is: waar huurt dat bedrijf dan ruimte? Hoe ver is dat weg? Wat is de kostprijs van die locatie en hoe winstgevend is het business model van dit bedrijf? Wat gebeurt er met mijn auto als dat bedrijf niet aan zijn verplichtingen voldoet jegens die terreineigenaar?

Overigens zijn de valet diensten van Schiphol zelf ook uitbesteed. Er is twee jaar geleden een europese aanbesteding voor gedaan. Maar goed, de dienstverlening is uitbesteed, de gronden waar geparkeerd wordt zijn van Schiphol zelf. En je sluit de parkeerovereenkomst met Schiphol zelf.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door Njit »

De meeste mensen zoeken naar 'goedkoop parkeren Schiphol', zien dan een aantal aanbieders op een website staan met prachtige beloftes en veel sterren en denken 'da's goedkoop'. Als je de moeite neemt om iets verder de Googlen dan je toetsenbord lang is dan komen de iets minder mooie reviews vaak vanzelf. Maar helaas zoekt men meestal pas achteraf naar reviews als het misgaat.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door roelb »

Tja.. is het heel erg dat ik dan toch stiekem denk: eigen schuld, iets met een bult?

Overigens is dit wel weer zo'n ding waarbij openheid in het zaken doen zo belangrijk is. Zeker nu het in onze maatschappij steeds vaker normaal wordt om alles af te schermen onder het mom van "privacy". Verkoop of koop maar eens wat op Marktplaats. Vroeger belde je gewoon iemand op een vast telefoonnummer dat gepubliceerd stond in het telefoonboek. Tegenwoordig wordt alles afgeschermd en dat maakt het voor kwaadwillenden zoveel makkelijker om de boel te belazeren. Geef mij maar die situatie van vroeger hoor..

Ik vind het ook nog steeds zo jammer dat het geld kost om gegevens uit het handelsregister en het kadaster in te zien. Je zou eigenlijk willen dat dat gewoon openbare en voor het publiek kostenloos op te vragen informatie is, zoals ook in veel andere landen. Dan is het ook veel makkelijker voor een consument om een bedrijf te checken of komen er wel eenvoudige diensten van derden om zoiets te doen.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door Njit »

Vroeger had je geen Marktplaats. Maar hoorde je via-via dat de zus van de neef van de buurman iets te koop had ;)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door roelb »

Wij hadden vroeger zo'n krantje.. De snuffelkrant. Werd huis aan huis verspreid en kon je gratis in adverteren, gewoon met telefoonnummer. Werkte een stuk beter dan Marktplaats tegenwoordig. Ik wordt altijd heel moe van het eeuwige geleur met mensen die bieden en berichtjes sturen maar uiteindelijk nooit komen opdagen. Ik geef spulletjes graag een tweede leven, maar soms is het echt makkelijker om het maar gewoon naar de stort te brengen met de mentaliteit van de gemiddelde marktplaats koper tegenwoordig. Helaas..
singha
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jun 2018, 21:57
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door singha »

Liever ook zelf auto parkeren en sleutel zelf meenemen.
Geeft mij een gerust gevoel.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door roelb »

Ach, ik ben fervent gebruiker van de valet service van Schiphol zelf (de P6 terminal valet). Dat is helemaal prima. Maar dat is natuurlijk ook heel iets anders als zo'n cowboybedrijfje dat niets met Schiphol te maken heeft.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door Almere vak V »

Zelfde hier. Gebruik altijd P6. Nooit problemen mee gehad.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door Vito »

Ik gebruik ook altijd P6. Tussen de slagbomen in wordt je auto op camera gezet, zodat er van beide kanten geen misverstand over al dan niet ontstane schades kan zijn. Verder je km-stand even op de foto zetten.
Maar geen klachten hier, vind het fijn en betrouwbaar (maar wel prijzig)
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door Inges »

De media staat er vol mee! Zag er net ook alweer eentje op Facebook (die ik nu niet meer terug kan vinden) van iemand die 1400 km meer op de teller had staan, 2 snelheidsbekeuringen en veel schade.

Gevonden: https://www.facebook.com/margriet.vroom ... ug&fref=nf

En deze vanmorgen op de website van NH : https://www.nhnieuws.nl/nieuws/250821/v ... in-de-prak

Ze gingen allebei over een ander bedrijf trouwens. Nou ja... bedrijf...
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door Markstaal »

Echt bizar. Voor onze afgelopen reis wouden we eerst ook via Top parking reserveren omdat een collega een goede deal had gevonden. Omdat ik toen twijfelde (ook na het zoeken op internet hierover) en hebben we toen gekozen om met de trein te gaan, nu wel blij om als ik dit zo zie. Volgende keer wordt het gewoon weer de vertrouwde Q-park garage.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door roelb »

Tja.. 3 minuten research en je weet al dat je onder geen beding zaken moet doen met deze onderneming.

Vestigingsadres: Raadhuisplein 20 te Amsterdam. Dat is een adres van "Virtuoos" virtuele kantoordiensten.

De domeinnaam "topvalet.nl" heeft geen zichtbare eigenaar:

Registrant:
PRI092931-HONET
Privacy Protected by Hostnet
De Ruyterkade 6, 1013AA Amsterdam, Netherlands
+31.207500800
privacy-protected@hostnet.nl

Fijn, weer een ISP die meewerkt aan de schimmige praktijken van dit soort ondernemers door "privacy" diensten aan te bieden. Het zou wat mij betreft verboden moeten worden om als onderneming een domeinnaam te registreren zonder dat de bedrijfsgegevens publiek beschikbaar /en/ geverifieerd zijn, zoals vroeger een harde eis was van SIDN.

Op de website slechts een mobiel telefoonnummer.

De andere: Ook al gevestigd op zo'n virtueel adres, dit keer het Rotterdam Airportplein 22 te Rotterdam. Onder andere via Regus en wehaveanyspace.com te "huur".

De domeinnaam is eigendom van ene Kevin van Herk. Maar dit lijkt een webdesigner die zo gek/stom is om domeinnamen van klanten op zijn eigen naam te zetten (ook al zo'n bijzondere praktijk). Maar goed, lijkt me een goed startpunt om eens verhaal te halen voor een gedupeerde. Als eigenaar van de domeinnaam draag je toch wel verantwoordelijkheid lijkt me.

Tja.. wat moet ik zeggen. Ik begrijp echt niet dat mensen met dit soort bedrijfjes zaken doen.

Wel jammer dat informatie opvragen uit het handelsregister nog steeds geld kost. Maar goed, als gedupeerde een kleine moeite om 2,50 uit te geven en dan weet je ook wie de bestuurders zijn. Dat zijn iig een of meer natuurlijke personen, er zijn volgens het handelsregister geen concernrelaties voor deze BV.
Laatst gewijzigd door roelb op 08 aug 2019, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer