Valetparking Schiphol misbruik

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door PSVwally »

,,Top Parking, goedemiddag’’, zegt een man die zich voorstelt als directeur A. D’Honre. Hij spelt zijn naam en verklaart daarna dat boekingen via Social Deal door zijn onderneming worden uitbesteed aan andere bedrijven. ,,Dat is gangbaar.’’

Hij zegt verder een aangetekende brief te hebben verstuurd naar Vroomans. ,,Zij heeft onze naam onterecht in diskrediet gebracht op Facebook. Wij zijn niet Topvalet Service BV.’’ Hij geeft wel een telefoonnummer waarop Topvalet Service BV te bereiken zou zijn.
Ik vind de reactie van deze directeur dan ook weer stuitend slecht. Ook al besteed je het uit, je zou op zijn minst een degelijk nette reactie mogen verwachten als je in eerste instantie al gebeld wordt met een klant met dit verhaal. Je weet dat je via via toch altijd in deze deal zit en dat je met dit soort schimmige tussenbedrijfjes zaken doet. Ik neem aan dat je zo iets toch niet blind uitbesteed.

Ik ben wel benieuwd hoe dat overigens dan in Las Vegas geregeld is. Ik heb er eerlijk gezegd nooit op gelet (wel een beetje op schade als ze aan kwamen rijden) dat er zomaar vele kilometers mee gereden kunnen zijn terwijl ik in de stad de auto niet gebruikt hebt.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door Almere vak V »

PSVwally schreef:
10 aug 2019, 13:27
Ook al besteed je het uit
Mooi hè?! Totaal gebrek aan verantwoordelijkheid. Ik heb het toch uitbesteed? Ja, dat moet jij weten, maar aan wie is het geld overgemaakt?? Dat is de degene die aangesproken wordt en verantwoordelijk is. Dat jij een slecht inschattingsvermogen hebt daar kan de klant in dit geval niks aan doen.

Onder aan de streep, als het te goedkoop is, dan klopt het vaak ook niet. Ook dat zouden mensen inmiddels wel moeten weten.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door Pete.Z »

Wij maken regelmatig gebruik van valetparking, zowel op Schiphol als Eindhoven, en hebben geen negatieve ervaringen. Als je de reviews even doorleest en gebruik maakt van betrouwbare aanbieders is het een prima manier om je auto te parkeren. De vage bedrijfjes die echt bar goedkoop zijn, zijn dat met een reden. Overigens is bij b.v. v/d Valk parkeren en overnachten en met hun shuttlebus naar Schiphol ook erg handig, en vaak niks duurder dan langparkeren of een valet service.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door roelb »

PSVwally schreef:
10 aug 2019, 13:27
Ik ben wel benieuwd hoe dat overigens dan in Las Vegas geregeld is. Ik heb er eerlijk gezegd nooit op gelet (wel een beetje op schade als ze aan kwamen rijden) dat er zomaar vele kilometers mee gereden kunnen zijn terwijl ik in de stad de auto niet gebruikt hebt.
Bij een normaal hotel hoef je echt niet bang te zijn voor het gebruiken van de valet dienst. Je auto gaat direct de parkeergarage van het hotel in en als je hem weer wil hebben komt hij daar ook direct vandaan. Partijen als MGM en Ceasars hebben een naam hoog te houden en ik denk dat je als valet direct een nieuwe baan kunt gaan zoeken als je ook maar een blokje te ver om zou rijden. Het is ook altijd een team mensen die continu op en neer aan het rijden zijn, als daar een rotte appel tussen zou zitten valt dat direct op.

Het gemiddelde louche valet bedrijfje op Schiphol is daarintegen volgens mij vaak een eenpitter die snel geld wil verdienen. Er worden wat vriendjes uit de buurt ingehuurd om die auto's ergens op de openbare te weg te parkeren. Verzekeringen doen ze vermoedelijk niet aan.

En dan nog een groter probleem in ons Europese systeem van autoverzekeringen: de eigenaar is altijd de verzekeringnemer en verantwoordelijk. Dus als zo'n valet club een ongeval veroorzaakt ben jij als eigenaar en verzekeringnemer de pineut. En in ons Nederlandse rechtssysteem geldt ook nog dat jij als eigenaar de pineut bent als de bestuurder een overtreding of verkeersmisdrijf pleegt met jouw auto en de bestuurder onbekend is.

Eigenlijk zou het systeem met groene platen zoals garages gebruiken ook voor dit soort bedrijven toegankelijk moeten zijn. Een garage zal, als ze met een auto van een klant op de openbare weg rijden, altijd hun eigen groene plaat erop hangen. Daarmee zijn zij aansprakelijk voor alles wat er op dat moment met de auto gebeurt en is het de verzekeraar van de garage die in beeld is als er een ongeval veroorzaakt wordt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer