Valetparking Schiphol misbruik

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door Markstaal »

Wat ik niet zo goed begrijp is dat de politie hier niks aan kan doen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door roelb »

Tja. Wat dan? Dit heeft niet zoveel met strafrecht te maken denk ik, er er moet echt sprake zijn van moedwillig handelen en oplichting. Maar ik krijg niet het gevoel dat dat nu direct het geval is, dit zijn gewoon "ondernemers" die het niet zo nauw nemen met personeelsbeleid en denken lekker snel geld te kunnen verdienen.

De politie zal zeggen: Je gaat een overeenkomst aan met een onderneming. Als die onderneming vervolgens de overeenkomst niet nakomt op wat voor manier dan ook dan is dat een civiele zaak en kun je naar de rechter om nakoming of een schadevergoeding te eisen. En als je daar gelijk krijgt zul je vermoedelijk ook een deurwaarder in moeten schakelen om dat vonnis ten uitvoer te brengen.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door Njit »

roelb schreef:
08 aug 2019, 14:48
Fijn, weer een ISP die meewerkt aan de schimmige praktijken van dit soort ondernemers door "privacy" diensten aan te bieden. Het zou wat mij betreft verboden moeten worden om als onderneming een domeinnaam te registreren zonder dat de bedrijfsgegevens publiek beschikbaar /en/ geverifieerd zijn, zoals vroeger een harde eis was van SIDN.
Dit heeft te maken met privacy: https://www.sidn.nl/nl-domeinnaam/sidn-en-privacy
Uitgebreide contactgegevens
Via de Whois kun je verschillende gegevens opvragen over een geregistreerde .nl-domeinnaam, zoals het mailadres van de administratief contactpersoon van de houder. Een aantal contactgegevens hebben wij wel, maar dit is niet zichtbaar in de Whois:

naam van domeinnaamhouder (bij particulieren)
adres van de domeinnaamhouder
naam, adres en telefoonnummer van de administratief contactpersoon voor de domeinnaam
naam, adres en telefoonnummer van de technisch contactpersoon voor de domeinnaam
Ook van dit forum kun je niet meer info opvragen:

Domeinnaam: allesamerika.nl
Status: actief
Administratieve contactpersoon: dennis@allesamerika.com
Registrar: E-nom Inc 5808 Lake Washington Boulevard NE Suite 201 98033 Kirkland United States of America
Technische contactpersoon: dennis@allesamerika.com
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door roelb »

Dat is alleen relevant als het gaat over natuurlijke personen die een domeinnaam registreren. Niet over rechtspersonen. En de opt-out regeling bij SIDN staat dat ook niet zomaar toe, precies om dit soort schimmige praktijken tegen te gaan. https://www.sidn.nl/nl-domeinnaam/opt-out-verzoeken. Zaken doen doen we in de westerse wereld met open vizier en je moet echt een zwaarwegend belang hebben als SIDN hier in mee wil gaan.

Maar nu is het dus Hostnet die zich er voor leent om, daar waar SIDN een opt-out niet zomaar toestaat, dat zelf wel even te regelen. En daarmee enabled Hostnet wat mij betreft dit soort schimmige bedrijven.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1626
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door BonnyR »

Maar lees de reviews pagina's maar eens. Er zijn er daar ook teveel van. Op de ene pagina zijn sommige toko's toffe lui en op een andere de grootste oplichters. De lui die nu negatief in het nieuws staan, starten binnen no-time weer een nieuw bedrijfje. Begint de ellende van voren af aan. Pffff... blij dat mijn kids inmiddels een rijbewijs hebben. Die hebben ons weggebracht en weer gehaald. Ook nog goedkoper ook ;-) En zij nog een extra zakcentje. :wink:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door Njit »

BonnyR schreef:
08 aug 2019, 15:22
Maar lees de reviews pagina's maar eens. Er zijn er daar ook teveel van. Op de ene pagina zijn sommige toko's toffe lui en op een andere de grootste oplichters.
veel van die review-pagina's zijn gewoon reclame-pagina's die verdienen aan het doorlinken naar een verhuurpagina.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door roelb »

Jep.. Reviews lezen moet je vooral met een hele grote korrel zout doen. Vaak wel herkenbaar wat wel en niet echt is, maar soms ook erg lastig.

Overigens heb ik net een P6 valet reservering voor volgende maand gewijzigd naar Privium 1 voor 5 euro meer. Maar niet vanwege dit verhaal hoor, gewoon eens een keer P1 proberen..
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door bedeve »

Markstaal schreef:
06 aug 2019, 12:06
Je ziet vaak op groupon of social deal dit soort acties worden aangeboden, veel van deze bedrijven zijn tijdelijk of beginnen net. Dit hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het bedrijf direct slecht is maar heb mijn twijfels.
Over een ding hoef je geen twijfels te hebben.
De redenenen om meer dan 50% van de omzet weg te geven zijn nooit dat het om een sterk bedrijf gaat of dat het bedrijf hierdoor sterk gaat worden
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door Inges »

Markstaal schreef:
08 aug 2019, 14:51
Wat ik niet zo goed begrijp is dat de politie hier niks aan kan doen.
Omdat je zelf je sleutel afgeeft en theoretisch dus iemand "toestemming" geeft om in jouw auto te rijden. Dat zij dat begrip "iets teveel" oprekken is juridisch niet hard te maken denk ik. Het is echt een groot schandaal dat je als gedupeerde nu voor alle kosten opdraait maar ik denk dat er nog geen precedent is voor dit soort zaken en ze zijn, zoals Roel al aangeeft, erg lastig te vinden.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door roelb »

Het is natuurlijk wel zo dat Schiphol en de gemeente iets zouden kunnen doen. Je zou er bijvoorbeeld aan kunnen denken om het te reguleren. Ik kan me voorstellen dat Haarlemmermeer via haar APV een aantal verbodsbepalingen opneemt voor de omgeving van Schiphol zodat het aanbieden van Valet diensten op de openbare weg illegaal wordt. Wat daarbij precies wel en niet mogelijk is is mooi uitzoekwerk voor een jurist, maar ik denk dat er wel iets mogelijk moet zijn. Je zou ook een bepaling rondom parkeren kunnen opnemen, om het parkeren van een auto van een klant op de openbare weg illegaal te maken: stel bijvoorbeeld in je APV dat er geen geld gevraagd mag worden door een derde voor het gebruik van parkeerplaatsen op de openbare weg. Dan heb je een handvat om te handhaven.

Schiphol kan vervolgens een speciaal valet gebied maken waar derde partijen gebruik van mogen maken, mits ze voldoen aan bepaalde voorwaarden. Dat kost wat geld, maar dat kun je afdekken met een kleine vergoeding te betalen door de valet bedrijven. Niet exorbitant, gewoon een euro of 2 per auto oid. En een van de voorwaarden waar die bedrijven aan moeten voldoen kan bijvoorbeeld zijn dat het bedrijf een bedrijfsaansprakelijksheidsverzekering moet hebben die schade voor klanten dekt. Ook kun je bijvoorbeeld eisen dat bedrijven moeten kunnen aantonen dat zij de auto's van klanten legaal stallen op eigen terrein.

Dan een slagboom bij het uitrijden van dat Valet terrein waar de valet chauffeur alleen met een pas een auto uit mag rijden. Heb je ook meteen registratie voor de verrekening van de vergoeding van het valet bedrijf aan Schiphol. En door de locatie van die valet-afzetplek slim te kiezen kan Schiphol er nog steeds voor zorgen dat ze haar eigen valet diensten zo niet te grabbel gooit. Of geef externe bedrijven de keuze: een goedkope valet plek, en eentje direct voor de terminal (waar ook de eigen dure valet dienst gebruik van maakt).

Op haar website kan Schiphol vervolgens mooi een pagina maken met een lijstje van alle legale aanbieders. Iedereen blij. Een consument kan snel checken of een aanbieder in de haak is en legitieme aanbieders hebben ook geen last meer van de negatieve publiciteit door deze cowboys.

Maar zoiets doet Schiphol dus niet. En door de handen er helemaal vanaf te trekken krijg je dit soort uitwassen. Je ziet het op veel vliegvelden ook met Uber en andere rideshare diensten: vaak is het gewoon gereguleerd met een eigen gebied en betaalt de chauffeur een klein bedragje om daar gebruik van te mogen maken. Dan is het geen issue. Maar er zijn vliegvelden die niets regelen en waar je moet oppassen dat je niet in een taxi-oorlog beland als je een Uber besteld.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door Inges »

Voetbalclubs in Badhoevendorp worden er gek van. Hun parkeerterreinen staan constant vol.

Lees hier maar eens: https://www.nhnieuws.nl/nieuws/249781/v ... ij-er-niet
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door roelb »

Jep, ik had daar al van gehoord. Ik denk dat een bepaling in de APV van deze gemeenten waarin ze bepalen dat een derde geen vergoeding mag vragen voor het stallen van een auto in de openbare ruimte daar een oplossing voor is. Immers, dan blijft het gewoon gratis parkeren voor iedereen maar mogen dit soort bedrijven daar geen auto's meer stallen van klanten. En met zo'n handvat kun je vervolgens gaan handhaven.

Er is in de model APV van de VNG al een artikel over parkeerexcessen waarin bijvoorbeeld iets dergelijks is opgenomen voor autobedrijven. Die mogen ook geen grote aantallen auto's op de openbare weg stallen. Daar kunnen deze gemeenten rond Schiphol prima wat aan toevoegen om deze excessen tegen te gaan. Want je kunt pas optreden als het ook niet meer mag.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door Njit »

Top Valet Service weet hij mooi te brengen.. het ligt niet aan hun, het ligt aan Schiphol.

-- Yigit zegt dat zijn bedrijf de schades heeft hersteld en de boetes betaald, maar dat ze blijven kampen met ruimtegebrek en daarom de auto's parkeren op plekken waar dat niet mag. Yigit vindt dat Haarlemmermeer en Schiphol de problemen aan zichzelf te danken hebben. Schiphol kan de enorme vraag naar parkeerplaatsen niet aan. "Als Schiphol het aankon, dan waren wij er niet. --
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door Njit »

Stukje in BD: https://www.bd.nl/binnenland/parkeerbed ... ~a3961f43/

Lkker makkelijk, alle klachten weg en opnieuw beginnen.
,,Topvalet Parking...’’ Op de vraag of er iemand namens haar bedrijf een reactie kan geven op een aangifte uit Emmeloord: ,,Dit bedrijf bestaat niet meer. Sinds gisteren is het failliet. Ik word alleen maar ingehuurd om lopende boekingen af te handelen. Door wie? Top Parking.’’
En de Valet parking bedrijven willen nu zelf een branchevereniging oprichten. Op zich een goede zaak lijkt me: https://hcnieuws.nl/lokaal/branche-vale ... aan-617170
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door Inges »

Dit is denk ik dezelfde als in het eerste fimpje in dit topic:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -gaat-open
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door roelb »

Njit schreef:
08 aug 2019, 18:50
maar dat ze blijven kampen met ruimtegebrek en daarom de auto's parkeren op plekken waar dat niet mag.
Bijzondere manier van ondernemen. Ik zou zeggen: je hebt X plekken om auto's te stallen en vol is vol. Ik kan me nog voorstellen dat je een keer een issue hebt met 1 of 2 auto's als klanten later terugkomen dan aangegeven bij een reservering. Maar goed, dan kun je daar ook extra geld voor rekenen en daarmee externe stalling betalen.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door Njit »

Het is inderdaad recht praten wat krom is...

'Ja we verlenen een service aan mensen want die hoeven hun auto nu niet zelf ergens in een woonwijk te stallen'
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door Inges »

tanteto schreef:
09 aug 2019, 15:04
Ik hoor ook wel eens van mensen dat ze gewoon in een woonwijk in de buurt van Schiphol parkeren. En dan zijn ze daar nog trots op ook. Omdat ze een paar tientjes uitsparen.
Ja ik woon op 20 minuten van Schiphol (met de trein) er staat inderdaad nu al bijna 3 weken een auto bij mij voor de deur waar koffers uitgeladen werden toen ze hem neerzette. Het is voornamelijk lastig toen wij zand geleverd kregen afgelopen week en dat niet voor ons eigen huis gestort kon worden vanwege die auto. Verder is het wel gewoon openbare weg dus kan ik er weinig van zeggen. Maar in de zomermaanden komt dit vaak voor.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Annemarie1376
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 jan 2019, 20:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door Annemarie1376 »

Volgens mij doen wij het zo gek nog niet door ons gewoon weg te laten brengen door familie of bekenden die dit leuk vinden om te doen (mits het een beetje normale tijden zijn). Scheelt veel geld en gezeur :D
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Valetparking Schiphol misbruik

Bericht door Coyote »

Heb me nog nooit verdiept in het Valet parkeren maar vraag we af wat zoiets kost. Kun je toch voor hetzelfde slapen bij bijv. Van der Valk? Auto kan daar gratis staan en shuttle service naar Schiphol. Heb ik ook al enkele malen gedaan. En anders, laten wegbrengen. Doe ik al jaren. Of lang parkeren bij Schiphol zelf. Kost wat maar staat je auto wel veilig. Maar nee, we moeten een paar tientjes uitsparen... :?

Moet er niet aan denken de auto af te geven aan vreemden. Dat er wat aan schort bij het Valet parkeren rond Schiphol is al jaren bekend. Dus als men dat nog steeds doet is het ook een beetje 'eigen schuld, dikke bult'. Nu het weer eens mis gaat hoog van de toren blazen maar feitelijk hebben ze het aan zichzelf te danken. Kan er eerlijk gezegd weinig begrip voor opbrengen.

Betekent overigens niet dat de Valet bedrijven maar een vrijbrief hebben. Hoe sommigen ermee omgaan is niet acceptabel.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer