Handbagage American Airlines

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Handbagage American Airlines

Bericht door Kletskous »

Wij hebben een binnenlandse vlucht met American Airlines.

Ik zie wel restricties over de afmetingen staan m.b.t. de handbagage, maar niets over gewicht. Begrijp ik het dan goed dat er geen maximaal gewicht is bij de handbagage?

(En nee, die stouw ik niet vol tot 20 kg ofzo. Maar of je 8 of 12 kg mee mag nemen bijvoorbeeld, scheelt net weer wat items..)
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gast

Re: Handbagage American Airlines

Bericht door Gast »

Waarom stel je de vraag hier? Heb je contact gehad met American airlines? Wat is hun antwoord?
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Handbagage American Airlines

Bericht door Kletskous »

Ik wilde ze via Facebook een bericht sturen maar zij hebben volgens mij geen Messenger.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Handbagage American Airlines

Bericht door lsl »

"up to 40 pounds"
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Gast

Re: Handbagage American Airlines

Bericht door Gast »

En dat is 18 kg. Ik zeg het maar even, voordat @Kletskous het gaat vragen. :)
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Handbagage American Airlines

Bericht door Kletskous »

Haha, nee hoor! Dat krijg ik nog wel omgerekend hoor :thumbup:

Maar: waar vinden jullie dat? Linkje?
Dan weet ik waar ik het de volgende keer kan vinden :wink:
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gast

Re: Handbagage American Airlines

Bericht door Gast »

Google Carry on baggage weight limit American Airlines
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Handbagage American Airlines

Bericht door Kletskous »

Dat had ik gedaan. En dan lees ik wel over afmetingen maar niet over gewicht:

1 personal item and 1 carry-on

Personal item
Your personal item like a purse or small handbag must fit under the seat in front of you. Dimensions should not exceed 18 x 14 x 8 inches (45 x 35 x 20 cm).

Diaper bags (1 per child), soft-sided cooler bags with breast milk, child safety seats, strollers and medical or mobility devices don’t count as your personal item or carry-on.

Carry-on bag allowance is 22 inches high by 14 inches long by 9 inches wide
Carry-on requirements
Shouldn’t exceed 22 x 14 x 9 inches / 56 x 36 x 23 centimeters (including handles and wheels)
Must fit in the sizer at the airport
If your items don’t fit in the overhead bin or under the seat, they may need to be checked. There may be additional carry-on bag restrictions at certain airports or on certain airplanes.

We recommend labeling your carry-on the same way you do checked bags in case this happens.

Soft-sided garment bags up to 51 inches / 130 cm (length + width + height) can also be taken as your carry-on item.

Musical instruments are also considered a carry-on item and must fit in the overhead bin or under the seat in front of you.

Special items and sports equipment

In addition, when traveling with a pet, the kennel or container counts as your carry-on and the carry-on pet fee also applies.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gast

Re: Handbagage American Airlines

Bericht door Gast »

Jij bent echt in staat van elke vraag een compleet forum topic te maken hè? Je kunt ook eerst zelf zoeken of je vraag bij de bron (AA) stellen....dit is gewoon forum vervuiling waar echt niemand op zit te wachten
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Handbagage American Airlines

Bericht door Queste »

Kletskous schreef:
13 jul 2019, 15:14
Maar: waar vinden jullie dat? Linkje?
Gast schreef:
13 jul 2019, 16:09
Google Carry on baggage weight limit American Airlines
image.png
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Handbagage American Airlines

Bericht door sanook »

Dat is zomaar een website, niet van AA zelf. Als je verder zoekt kom je ook berichten tegen die 50 pounds noemen. Maar er staat nergens iets op de AA website hierover, dus zo gek is de vraag van Kletskous niet (deze keer :wink:)
Ik denk dat je er van uit kunt gaan dat er niet erg op het gewicht gelet wordt, zolang je de tas zelfstandig in de bagagerekken kunt krijgen zal het wel ok zijn.
Gast

Re: Handbagage American Airlines

Bericht door Gast »

Maar Waarom stelt @Kletskous de vraag niet eerst aan American Airlines? Dat bedoel ik dus, en met mij meerdere mensen.
Zoals met zoveel van haar vragen kun je toch ook eerst de vraag aan de bron stellen, in plaats van al die vragen waar ze met wat Google zoeken zelf wel achter kan komen?

Ik zie zoveel onzinnige, onnodige vragen voorbij komen waardoor ik denk dat het enige advies wat ze echt kan gebruiken is, gewoon thuisblijven.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Handbagage American Airlines

Bericht door Kletskous »

Dankjewel Sanook !

Dat op Google had ik ook allang gevonden. Ik zoek echt eerst wel zelf hoor, voordat ik hier een vraag stel !!
Maar juist omdat ik niets vind op de site van AA zelf, twijfelde ik. En via Facebook een vraag stellen, ging dus ook niet, want dat zou de makkelijkste weg zijn geweest.

Ik geloof dat we nu op 11 kg zitten met de zwaarste van de twee handbagage-items, dus dan zal het wel loslopen, ga ik vanuit. Mooi zo :thumbup:
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gast

Re: Handbagage American Airlines

Bericht door Gast »

Je kunt American Airlines vast ook wel bellen of mailen toch? Of moet je dat ook via het forum vragen?

Opmerking moderator

als je je irriteert aan een vraag of je hebt geen zin deze te beantwoorden, laat het topic dan gewoon links liggen. Je bent totaal niet verplicht om te antwoorden. Dit lokt alleen maar off topic reacties uit en dat vindt het modteam veel ergere forumvervuiling.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Handbagage American Airlines

Bericht door Dutchess »

Ik heb overigens echt nog nooit meegemaakt dat handbagage in de VS bij een binnenlandse vlucht werd gewogen (en ook bij geen enkele transatlantische vlucht trouwens). Misschien dat het bij budget vliegmaatschappijen wel eens gedaan wordt?? Maar niet bij de grotere zoals AA.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gast

Re: Handbagage American Airlines

Bericht door Gast »

Kletskous schreef:
13 jul 2019, 19:05
Dat op Google had ik ook allang gevonden. Ik zoek echt eerst wel zelf hoor, voordat ik hier een vraag stel !!
Maar juist omdat ik niets vind op de site van AA zelf, twijfelde ik.
Misschien is het dan wel handig om dat in je vraag erbij te zetten :thumbup:
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Handbagage American Airlines

Bericht door Kletskous »

Ik zet in de openingspost al dat ik wel restricties over afmetingen had gevonden, maar niet over gewicht. En iets verderop citeer ik wat ik op de site zelf had gevonden.
Die info had nog in de openingspost gekund, dat wel, dat was misschien nog ietsje duidelijker geweest.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Handbagage American Airlines

Bericht door Markstaal »

Wij hebben afgelopen juni 2 maal een binnenlandse vlucht gehad van AA. Zover ik weet zijn de afmetingen de enigste restricties, gewicht stond nergens vermeld. Dit nagevraagd bij de incheck balie en te horen gekregen dat dit niet uitmaakt. Verder in de afgelopen jaren nooit gezien dat ze handbagage gingen wegen in de VS.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Handbagage American Airlines

Bericht door Almere vak V »

Dutchess schreef:
13 jul 2019, 19:26
Ik heb overigens echt nog nooit meegemaakt dat handbagage in de VS bij een binnenlandse vlucht werd gewogen (en ook bij geen enkele transatlantische vlucht trouwens).
Erger me juist altijd dood als ik zie wat die Amerikanen allemaal als "handbagage" mee het vliegtuig in proberen te slepen. Dan staan ze bij de gate en dan wordt als "service" hun koffer (want zo heet zo'n ding in mijn optiek...) gratis in het ruim onder gebracht.
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Handbagage American Airlines

Bericht door SpaceAce »

Dutchess schreef:
13 jul 2019, 19:26
Ik heb overigens echt nog nooit meegemaakt dat handbagage in de VS bij een binnenlandse vlucht werd gewogen (en ook bij geen enkele transatlantische vlucht trouwens).
Wij hebben dit twee keer meegemaakt, met een transatlantische vlucht dus:

Met KLM van San Francisco naar Amsterdam
Met Lufthansa van Chicago naar München

Beide keren was onze trolley te zwaar. Wat spullen eruit gehaald, 'weggegooid' en later - nadat we ingecheckt waren - weer terug in de handbagage gestopt.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer