Overstappen op Heathrow: nog steeds krap?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Pauliendvb
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2019, 14:32
Aantal x V.S. bezocht: 0

Overstappen op Heathrow: nog steeds krap?

Bericht door Pauliendvb »

Beste mensen,

Komende zondag vliegen wij naar Charlotte NC vanaf Schiphol met een overstap op Heathrow van 1 uur 40 minuten. Ik lees hier verschillende ervaringen met overstappen, vooral op dit forum. Ik heb wel teruggezocht in de lijst, maar kan zo geen recente ervaringen hiervan vinden. We reizen met z'n vieren (twee volwassenen, kinderen 7 en 5). Is het momenteel nog steeds rennen op Heathrow om deze overstap te halen? Dank voor jullie reactie
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Overstappen op Heatrow: nog steeds krap?

Bericht door winterpark »

Volgens mij moet dat wel lukken. Wij hadden afgelopen april een overstap van 2,5 uur, maar het gedeelte door de beveiliging etc ging vrij vlot. Hebben dus uitgebreid nog bij Boots kunnen kijken en koffietjes gedronken ;-) Vond het een prettig en overzichtelijk vliegveld.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Overstappen op Heatrow: nog steeds krap?

Bericht door Almere vak V »

Laten we het erop houden dat het niet erg ruim is. Maar het is wel te doen. Niet treuzelen, doorlopen en zorgen dat je bij de gate bent. En dan kan je alsnog naar een toilet of iets te eten op zoek.

Als je de vlucht op 1 ticket hebt geboekt moet het haalbaar zijn. Anders mag de maatschappij je het ticket niet verkopen. Grootste gevaar gaat worden vertraging op Schiphol. Daar zit meestal de ellende...
Pauliendvb
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2019, 14:32
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Overstappen op Heatrow: nog steeds krap?

Bericht door Pauliendvb »

Dank voor jullie reacties. Ik heb in de voorbereiding de site van Heathrow al bekeken, incl. het filmpje dat ze gemaakt hebben. We gaan gewoon doorlopen. Op Schiphol vertrekken we al vroeg (8:00 uur), maar dat zegt natuurlijk niets.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overstappen op Heatrow: nog steeds krap?

Bericht door Kletskous »

Wij hebben ook een overstap op Heathrow.
Die is 1.35 minuten, maar wij blijven binnen terminal 5. Dat scheelt hopelijk !

Wij vliegen pas om 16.00 uur vanaf Schiphol (op een topdrukte-dag....), dus ik hoop idd dat er geen vertragingen zijn !
En dan gaan we vanaf 18.05 plaatselijke tijd in Londen verder naar New York.
Heb al wel gekeken wat er bij een gemiste aansluiting en dus omboeking eventueel nog vanaf Heathrow naar NY gaat, en dat zijn nog 3 vluchten die dag, als ik het goed zie.
Verbaast me wel trouwens dat er na 20.15 uur geen vluchten meer naar NY gaan, dacht altijd dat een non-stop gebeuren was, zeg maar.
Hopelijk allemaal niet nodig.......fingers crossed !
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gast

Re: Overstappen op Heatrow: nog steeds krap?

Bericht door Gast »

Jij Kunt je echt overal druk over maken hè?
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overstappen op Heatrow: nog steeds krap?

Bericht door Kletskous »

Nee hoor, hoezo?
Zijn toch meer mensen die een wat krappe overstap hebben en dat hier melden?
TO bereidt zich toch ook voor door filmpjes te kijken enzo? En meer mensen checken vantevoren of er nog vluchten naar hun eindbestemming gaan áls ze de aansluiting missen, lijkt me niet gek hoor.
En verder: we zien het wel ! British Airways moet ons omboeken als we de vlucht missen, dus komt vast goed. Komen we alleen nog later aan in New York, dat zou heel jammer zijn, maar goed.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gast

Re: Overstappen op Heatrow: nog steeds krap?

Bericht door Gast »

Kletskous schreef:
09 jul 2019, 16:41
Heb al wel gekeken wat er bij een gemiste aansluiting en dus omboeking eventueel nog vanaf Heathrow naar NY gaat, en dat zijn nog 3 vluchten die dag, als ik het goed zie.
Verbaast me wel trouwens dat er na 20.15 uur geen vluchten meer naar NY gaan, dacht altijd dat een non-stop gebeuren was, zeg maar.
Hopelijk allemaal niet nodig.......fingers crossed !
Dit dus.... en was dat maar het enige...
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Overstappen op Heatrow: nog steeds krap?

Bericht door Almere vak V »

@Kletskous Wellicht kan je contact zoeken met BA en aangeven dat je jezelf niet helemaal prettig voelt bij de connection time. Wellicht bestaat er een mogelijkheid om je op een eerdere vlucht uit Amsterdam te laten gaan. Wel bellen met BA in Engeland!
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overstappen op Heatrow: nog steeds krap?

Bericht door Kletskous »

@Almere vak V V: Kan dat dan zomaar ? Deze keuze heb je toch in principe bij het boeken gemaakt?
Kan je dan, zonder dat er een vluchtwijziging heeft plaatsgevonden, kosteloos laten omboeken op een ander tijdstip omdat je dat toch beter uitkomt?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Overstappen op Heatrow: nog steeds krap?

Bericht door boonens »

Toevallig dit jaar al 3x de situatie gehad dat wij op Heathrow een overstap met terminalwissel (3 <>5) hadden, waarbij wij 1u30m en 1u50m de tijd hadden en we hebben het alle keren gehaald. Zoals reeds gezegd; nergens treuzelen, even wachten met plassen en drinken halen tot je zeker weet dat je tijd over hebt en als het echt kritiek wordt qua tijd niet bang zijn om je mondje te gebruiken en gewoon vragen of je een eventuele lange rij kan passeren (was bij ons overigens niet nodig).
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Pauliendvb
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2019, 14:32
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Overstappen op Heatrow: nog steeds krap?

Bericht door Pauliendvb »

Dank voor jullie reacties nogmaals. We gaan zorgen dat we in tempo doorlopen naar de andere terminal (van 5 naar 3). En als we 'm dan missen, lost het zich ook wel weer op.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Overstappen op Heatrow: nog steeds krap?

Bericht door Almere vak V »

Kletskous schreef:
09 jul 2019, 19:52
Kan dat dan zomaar ?
Vragen staat vrij! Nee heb je, ja kan je krijgen. Als jij er rustiger door slaapt en of relaxter op vakantie gaat zou ik het zeker proberen.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4376
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Overstappen op Heatrow: nog steeds krap?

Bericht door Ruud2004 »

Almere vak V schreef:
09 jul 2019, 15:16
Laten we het erop houden dat het niet erg ruim is. Maar het is wel te doen. Niet treuzelen, doorlopen en zorgen dat je bij de gate bent. En dan kan je alsnog naar een toilet of iets te eten op zoek.

Als je de vlucht op 1 ticket hebt geboekt moet het haalbaar zijn. Anders mag de maatschappij je het ticket niet verkopen. Grootste gevaar gaat worden vertraging op Schiphol. Daar zit meestal de ellende...
Of in de "holding" worden gezet boven een druk LHR. :cry:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Overstappen op Heatrow: nog steeds krap?

Bericht door roelb »

Het is heel simpel: als je op tijd aankomt moet het kunnen. Daar zal, calamiteiten uitgesloten, het probleem niet zitten.

Problemen ontstaan als je inbound vlucht te laat is. Voor zo'n connectie geldt een formele minimale connectietijd. Die voorgeschreven connectietijd is niet voor het hele vliegveld gelijk, maar afhankelijk van de combinatie van terminals, airlines en soms zelfs type vliegtuig of specifieke vluchtnummers. Die tijd is er niet alleen voor jou, maar ook om er voor te zorgen dat bagage naar je nieuwe vlucht kan komen.

Als je connectie door vertraging niet meer aan de MCT voldoet zal je over het algemeen automatisch van je connecting flight gehaald worden, soms nog voordat je geland bent. Daar kun je dus zelf niet veel aan doe, je wordt dan over het algemeen in het inbound toestel al gevraagd om naar een transfer balie toe te gaan. Als er nog latere alternatieven die dag zijn zal het wel goedkomen en kom je hooguit een paar uur later aan. Maar als je outbound de laatste vlucht van die airline/alliantie die dag is dan moet je er rekening mee houden dat je in zo'n situatie een dagje later aankomt.

Nogmaals, de kans dat het gebeurt is klein, maar het is goed om er altijd rekening mee te houden.

Vwb de laatste vlucht naar NYC: zoals op bijna elke luchthaven in de wereld wordt er in de nacht bijna niet gevlogen. Zodat omwonenden ook nog eens kunnen slapen ;) 20.15 LHR-NYC is aankomst rond 22.45u. Turnaround tijd van ongeveer 2 uur, dus dat toestel zal dan een hele late vlucht uitvoeren vanaf JFK (na middernacht iig). Ik vind dit eigenlijk al wel rijkelijk laat, of de airline houdt dat toestel dan misschien een paar uur aan de grond voor een hele vroege vlucht terug.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overstappen op Heatrow: nog steeds krap?

Bericht door Kletskous »

Yep, hopelijk vertrekt de eerste vlucht dus goed op tijd zodat TS en anderen (ikke :wink: ) de aansluitende vlucht zonder problemen kunnen halen.

Ik ben nog in dubio of ik nog een telefoontje naar BA aan waag.
Vraag me af of het zinvol is.......juist omdat er geen wijzigingen zijn geweest, anders had ik dat als excuus kunnen aangrijpen om een gunstigere vlucht met iets ruimere overstaptijd te krijgen. Tuurlijk: nee heb je, ja kun je krijgen. Ik ben er nog niet over uit en dub nog even.
En het feit dat er in de nacht kennelijk nauwelijks gevlogen wordt, is mijn onwetendheid hoor, geen idee waar die op gebaseerd is, maar ik ben dan ook bepaald niet thuis in de luchtvaartwereld.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Overstappen op Heatrow: nog steeds krap?

Bericht door Almere vak V »

Ruud2004 schreef:
10 jul 2019, 13:43
Of in de "holding" worden gezet boven een druk LHR.
Wij/Ik vliegen 9 van de 10 keer me Delta. Maar soms kan het niet anders om voor andere vluchten te kiezen. Zeker zakelijk gezien. Omdat ik werk voor een Engelse werkgever kijken zij dan al snel bij BA. Omdat ik altijd vroeg wil vliegen zodat ik ook nog iets kan plannen in de middag of avond zakelijk gezien vlieg ik vaak om tussen 7 en 8 uur uit Amsterdam met meestal een overstap van anderhalf a 2 uur. Dat is op Heathrow meestal ruim voldoende.

Het probleem is precies hetgeen jij aangeeft. Het vliegtuig vertrekt niet op tijd uit Amsterdam. Gebeurd me minimaal 1 keer per jaar. En altijd met dezelfde k-smoes. Het is druk met opstijgen we moeten even wachten. Goh, is het dat niet elke ochtend?? En dat wachten duurt soms 3 kwartier.
Dan landt je vervolgens op 1 van de drukste vliegvelden van Europa met heel weinig banen. Kan je dus ook hier moeten wachten. Zeker als je al te laat komt. Zo heb ik de O2 Arena wel is 9 keer voorbij zien komen voordat we gingen landen. Als je dat dan bij elkaar optelt. Je stapt het vliegtuig uit en je ziet op de borden al staan gate is closing. Dan heb je een uitdaging zal ik maar zeggen.

Al met enige regelmaat met een hartslag van 180 in het vliegtuig gezeten. Zorg daarom voor een ruime overstap tijd. Maar volgens mij staat de eerste vlucht met BA om 7.10 op het rooster. Die zit 9 van de 10 keer al vol met zakelijke reizigers. En dan gaat er volgens mij eentje om 7.45. Daar zitten de zakelijke reizigers in die niet meer in de eerste vlucht passen en als je geluk hebt kan je daar nog mee. Als dat niet lukt mis je de vroege vluchten naar de US vanuit Londen sowieso. Tenminste als je met BA vliegt. Ik heb geen ervaring met andere creatieve oplossingen.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4376
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Overstappen op Heatrow: nog steeds krap?

Bericht door Ruud2004 »

Eens, super irritant (op de heenweg) in de holding en je de tijd maar verder ziet lopen. Dan een maar wat ruimere overstap.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overstappen op Heatrow: nog steeds krap?

Bericht door Kletskous »

Almere vak V schreef:
09 jul 2019, 19:11
Wellicht kan je contact zoeken met BA en aangeven dat je jezelf niet helemaal prettig voelt bij de connection time. Wellicht bestaat er een mogelijkheid om je op een eerdere vlucht uit Amsterdam te laten gaan. Wel bellen met BA in Engeland!
Waarom moet je eigenlijk met BA in Engeland bellen?
Als ik op de site kijk, moet ik het land ingeven (Nederland dus) en dan volgt er deze gegevens:

Make a new booking, change an existing booking or other enquiries:

Contact details and opening hours
Telephone: +31 (0) 20 3469559
Monday - Friday: 09:00-18:00
Saturday: 09:00-14:00

Zit er bij zoiets verschil of je de Nederlandse Klantenservice belt of de Engelse dan en waarom is dat?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Overstappen op Heatrow: nog steeds krap?

Bericht door Almere vak V »

Kletskous schreef:
11 jul 2019, 13:41
Zit er bij zoiets verschil of je de Nederlandse Klantenservice belt of de Engelse dan en waarom is dat?
Er staat klantenservice. Maar ik kan je vertellen dat wij in dit land totaal geen kaas hebben gegeten van service. Heb in het verleden bij wijzigingen ook wel is met Nederland proberen te bellen voor zowel Delta, United, BA of Lufthansa. Dat leidde 9 van de 10 keer tot niks. Een belletje naar land van herkomst aangaande de maatschappij leidde daarentegen 9 van de 10 keer tot de gewenste oplossing. Wij zeggen een servicegericht land te zijn. Die vlieger zal best opgaan als je nog nooit in het buitenland bent geweest. Maar zodra je op de 1 of andere manier in het buitenland geconfronteerd wordt met een service gerelateerde vraag dan wel gebeurtenis gaat er een wereld voor je open.

Kijk voor jezelf vast wat je zou willen. Of er nog plek is op de desbetreffende vlucht. Leg uit wat het probleem is. Wat de gevolgen zijn en dat je daar tegenop ziet. En zoals gezegd krijg je dan 9 van de 10 keer de gewenste wijziging.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer