Skyscanner betrouwbaar?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Kaflo
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2019, 22:58

Skyscanner betrouwbaar?

Bericht door Kaflo »

Ik wilde tickets boeken via Skyscanner. Ze hadden goede tarieven. Ik klikte door en dan kon ik kiezen tussen Expedia, Budgetair of Vliegwinkel. Ik Google alle drie namen en kom tot de conclusie dat ze een klachtenregen over deze organisaties bestaat. Af te raden dan deze tickets te boeken? Hun scores liggen echt erbarmelijk laag.
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Skyscanner betrouwbaar?

Bericht door Kevin77 »

Skyscanner verwijst alleen maar door en heeft verder niets met jouw boeking te maken.
Ik heb zelf tickets gekocht bij Budgetair en meerdere malen via Expedia, dit ging allemaal probleemloos.
Wil je evt. gezeur voorkomen boek dan bij de airline zelf, vaak tegen bijna dezelfde prijzen of soms zelfs nog lager.

Succes!
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Skyscanner betrouwbaar?

Bericht door Trails »

Wij vergelijken die boekingsites altijd met de prijzen van de luchtvaartmaatschappijen zelf en komen daar meestal goedkoper uit.
Let ook goed op wat is inbegrepen bij boekingsites (bagage, stoel).
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Skyscanner betrouwbaar?

Bericht door Hockey »

Ja, Skyscanner is een prima organisatie. Ik gebruik ze voor zowel tickets als voor auto's en vaak vind ik via hun de beste deal.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Skyscanner betrouwbaar?

Bericht door Frasi »

Niks mis met Skyscanner en de OTA's die je noemt.
Alle drie wel eens gebruik en nooit problemen mee gehad.
Enige nadeel dat ze kunnen hebben is dat je in geval van wijzigingen van het vluchtschema je via hen je alternatieve vluchten moet regelen. Dat is vaak trager en minder flexibel dan wanneer je rechtstreeks bij de airline hebt geboekt.
Bij mijn zoektochten komt de airline er lang niet altijd goedkoper uit. Recent nog voor de hele familie een vakantie naar Bali geboekt; Budgetair was een stuk goedkoper dan rechtstreeks bij KLM én ruimbagage was inclusief (wat het bij KLM niet was).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: Skyscanner betrouwbaar?

Bericht door 6foot6 »

Trails schreef:
06 jul 2019, 09:20
Wij vergelijken die boekingsites altijd met de prijzen van de luchtvaartmaatschappijen zelf en komen daar meestal goedkoper uit.
Let ook goed op wat is inbegrepen bij boekingsites (bagage, stoel).
Opmerkelijk!

Wij vergelijken die boekingsites altijd met de prijzen van de luchtvaartmaatschappijen zelf en komen daar nooit (25 jaar 2 tot vijf keer per jaar)
goedkoper uit
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Skyscanner betrouwbaar?

Bericht door Trails »

Idd opmerkelijk maar het ligt er misschien ook aan van waar je kunt vliegen.
Wij kunnen alleen vanaf Nantes (Frankrijk) vliegen en betalen meestal de hoofdprijs voor onze vluchten naar de VS en meestal is dan alleen de AF/KLM/Delta groep mogelijk.
Charles de Gaulle Airport is geen optie voor ons want dat ligt aan de verkeerde kant van Parijs. Evt. Bordeaux kan ook nog maar daar is de keuze ook niet erg groot.
Dit jaar betalen we aanzienlijk minder. Lufthansa vliegt nu ook vanaf NTE en daarmee vliegen we in september naar Denver (via München).
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Skyscanner betrouwbaar?

Bericht door kastelke »

Boekte vorige week tickets naar Vietnam voor mijn zoon. Omdat ik in 'cottage country' zat en geen veilige internetverbinding had, wou ik niet mijn creditcard gegevens doorgeven. Volgens Expedia was er nog een 1 ticket vrij voor de vluchten die hij wou, maar op de website van de airline stond dat alles uitverkocht was. Ik belde de airline, en zij konden me wel nog boeken voor de 4 vluchten in totaal. En de totale prijs was... $30 goedkoper dan Expedia.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Skyscanner betrouwbaar?

Bericht door georgesken »

Mijn persoonlijke ervaring en mening: ik boek gewoon waar het het goedkoopst is. Nog nooit problemen via boekingssites of via airline zelf. En ook nu al 3 keer meegemaakt dat er problemen waren met de vluchten die we geboekt hadden via 1 of andere boekingsite. En telkens zonder problemen meteen een oplossing gevonden via de airline zelf. Kordaat en vriendelijk zijn en ze lossen het voor jou op ook al zeggen ze soms eerst dat je via de boekingsite moet gaan. Vorig jaar nog een vlucht gehad die een tijd na het boeken niet meer bestond. Dit werd toen automatisch vervangen door een vlucht met een overstap van 22u. Gewoon de airline gecontacteerd en die hebben een passende oplossing voor ons gezocht (zelfs via een airline van een andere aliance!). Een week later contacteerde de boekingssite mij plots om te melden dat er een probleem was met onze oorspronkelijke vluchten. Maar ondertussen was alles al geregeld via de airline zelf. Dus persoonlijk geloof ik er niks van dat je geen service krijgt als je via een boekingssite boekt. Het enige wat wel waar is, is dat je bij een volledige annulering je geld via de boekingssite moet zien terug te krijgen en niet via de airline zelf (dit hebben mijn schoonouders onlangs meegemaakt na het faillissement van jetairways).
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Skyscanner betrouwbaar?

Bericht door RaphaelB »

Skyscanner is een prima site die gewoon door linkt, maar vaak niet de goedkoopste. Ik boek meestal via Jetcost. Op de 1 of andere manier zijn boekingen via hun het aller goedkoopst, ook goedkoper dan de maatschappij zelf (vooral vluchten naar de usa). Ik gebruik ook regelmatig Momondo, ook een aanrader
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer