Koffer kwijt??

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Almere vak V
Amerika-expert

Re: Koffer kwijt??

Bericht door Almere vak V » 30 jul 2019, 16:17

SBgast schreef:
28 jul 2019, 11:51
Belachelijk. Dat is dus in Seattle ook zo, al moet iedereen daar wel door customs.
In Amerika halen ze al vaak de koffers van de band af. Omdat het vaak lang duurt voordat mensen hun koffer kunnen ophalen ivm immigrations. Als de band dan al weer gebruikt gaat worden voor de volgende vlucht wordt het een zootje.
mtl schreef:
28 jul 2019, 16:20
Ik heb vrijwel nooit meegemaakt dat men mijn labels controleert voordat ik iets meeneem.
Nog nooit ergens meegemaakt in welk land dan ook. En zeker niet in Amerika. En als je gecontroleerd wordt is het eerste wat ze aan je zullen vragen of dit je koffer is.
roelb schreef:
28 jul 2019, 17:34
Bagage stelen op een vliegveld lijkt me een risicovolle aangelegenheid die niets oplevert.
Dat dus! Stel je haalt er een koffer tussenuit van iemand die wat kwaads in de zin heeft en jij wordt er toevallig uitgepikt voor controle. Ik snap met de beste wil van de wereld niet waarom je dat risico zou nemen.

Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V » 30 jul 2019, 16:18

harryh schreef:
30 jul 2019, 16:14
Schiphol was ooit nr. 1 met z'n bagageafhandeling maar dat is al lang niet meer.
Ik heb het hier al eerder gezegd als Schiphol weer is gerangschikt wordt onder de 15 beste luchthavens van de wereld. Ik weet dan nooit of ik moet lachen of huilen.

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 30 jul 2019, 19:49

Het stomme is dan wel dat ik veel buitenlanders of vakantiegangers juist heel positief over Schiphol hoor praten. Ik heb er echt altijd een gruwelijke hekel aan als ik om 12u 's nachts nog 1km naar de bagagebanden moet lopen om dan nog 30min of langer te moeten wachten tot ze eindelijk verschijnen. En dan is reizen met mij geen pretje, want mijn koffer rolt altijd als laatste die band op :mrgreen:
Nu een keer met alleen maar handbagage naar Amerika, ben heel benieuwd hoe snel ik in LA in de auto zit. Kan ik iig geen kofferproblemen krijgen. Ik ben heel benieuwd hoe dat orkest wat de vorige keer in mijn vliegtuig zat hun kleding voor elkaar hebben gekregen, want ze hadden veel instrumenten in de handbagage maar de kostuums niet. Die stonden nog in Amsterdam

Grouchy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door Grouchy » 30 jul 2019, 20:18

In China controleren ze op bepaalde luchthavens de labels regelmatig.

Oooh en een (extra) koffer kost per direct €5,- meer bij KLM en Air France (voor passagiers met een Light ticket en is van toepassing op alle Europese en intercontinentale vluchten tot en met 31 augustus 2019 (exclusief EU-Mexico, Canada & VS vluchten)) .

Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V » 31 jul 2019, 01:05

PSVwally schreef:
30 jul 2019, 19:49
Het stomme is dan wel dat ik veel buitenlanders of vakantiegangers juist heel positief over Schiphol hoor praten.
Als je er 1 of 2 keer per jaar komt. En je hebt toevallig mzzl, dan zal het best meevallen. Of wellicht gezellig zelfs. Alleen sta ik er, vaker dan me lief is, met grote regelmaat 2 keer in de week. En dan ga ik niet gezellig op vakantie.

Ik ben er inmiddels aan gewend, net als files. Je kunt je er aan ergeren, maar het gaat je niet helpen. Ik zorg dat ik er op tijd ben. Ga ergens een hapje en een drankje doen. Plof ergens in een hoek of een lounge, doe nog wat werk. En probeer op allerlei manieren te voorkomen dat ik een koffer moet inchecken. Dan valt het uiteindelijk best mee. Maar het verschil met Brussel, Dusseldorf, Frankfurt of bijvoorbeeld Kopenhagen is soms echt genant. Helaas...

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 31 jul 2019, 04:14

Ik had het over buitenlanders he :wink:
Maar persoonlijk vind ik Brussel echt vele malen erger dan Schiphol, daar is altijd wel iets aan de hand

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Coyote » 31 jul 2019, 07:10

PSVwally schreef:
Ik heb er echt altijd een gruwelijke hekel aan als ik om 12u 's nachts nog 1km naar de bagagebanden moet lopen om dan nog 30min of langer te moeten wachten tot ze eindelijk verschijnen. En dan is reizen met mij geen pretje, want mijn koffer rolt altijd als laatste die band op :mrgreen:
Ja, dat vind ik ook altijd zo typisch aan Schiphol. Afgelopen juni ook toen ik terugkwam uit Amerika. Naar de verst afgelegen bagageband moeten lopen (why? :dontknow: ) om vervolgens gewoon nog een kwartier te moeten wachten voordat de band daadwerkelijk begon te rollen en ik als één van de laatsten mijn koffer en reistas van de band kon pakken. Toen waren we inmiddels een uur verder. :roll: En altijd meerdere vluchten tegelijk op één band (terwijl de andere banden leeg blijven).

Vorig jaar op Newark: binnen 30 minuten na landing langs immigrations, koffer van de band geplukt en in het treintje op weg naar Alamo. Zo kan het dus ook! :thumbup:

Schiphol vind ik ook lang zo prettig niet meer als voorheen en dan met name het gedeelte voor de douane. Druk, druk en nog eens druk. Ben altijd blij als ik door de controle ben. Hoewel het achter de douane de laatste keer ook al weer heel druk was. Misschien ben ik het niet gewend wat later op de ochtend te vliegen. Meestal vroege vlucht en dan vind ik het altijd heerlijk relaxed als ik eenmaal de douane gepasseerd ben.

Roland
Since 1982: 25 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.

heidem
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door heidem » 31 jul 2019, 09:12

knaapje schreef:
28 jul 2019, 16:14
Waar wordt wel gecontroleerd of je je eigen koffers meeneemt?
In Liberia in 2013 en 2016 deed men dat (nog). Dat was even een verrassing voor iedereen die z’n tags al had weggestopt.

Aan de andere kant heb ik ook wel eens baat gehad bij het ontbreken van dergelijke controles: in 2015 miste ik met een reisgenoot in Philadelphia de vlucht naar Baltimore en hadden we een vlucht later. Onze bagage was tot onze grote verbazing wel meegegaan met de oorspronkelijke vlucht en werd door de rest van het reisgezelschap (dat de overstap wel had gehaald) in Baltimore aangetroffen op de bagageband en in overleg alvast door hen meegenomen naar het hotel.

Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V » 31 jul 2019, 09:41

PSVwally schreef:
31 jul 2019, 04:14
Maar persoonlijk vind ik Brussel echt vele malen erger dan Schiphol, daar is altijd wel iets aan de hand
Ben ik met je eens, daar is altijd wel wat aan de hand. En toch lijken ze dat nog steeds beter te kunnen hendelen dan dat er op Schiphol niks aan de hand is.
Coyote schreef:
31 jul 2019, 07:10
Schiphol vind ik ook lang zo prettig niet meer als voorheen en dan met name het gedeelte voor de douane. Druk, druk en nog eens druk. Ben altijd blij als ik door de controle ben. Hoewel het achter de douane de laatste keer ook al weer heel druk was. Misschien ben ik het niet gewend wat later op de ochtend te vliegen. Meestal vroege vlucht en dan vind ik het altijd heerlijk relaxed als ik eenmaal de douane gepasseerd ben.
Die automatische poortjes zijn echt de hel op aarde. Als ze het al doen duurt het veels te lang. Er zijn veel te weinig poortjes. Zeker als je in de ochtend al die connecting flights binnenkrijgt. Er soms rijen van honderden meters staan. Mensen dus niet weten waarvoor of waarom ze in de rij. Mensen aan de verkeerde kant van de rij staan. En dan sta je dus met je paspoort uit Bolivia voor zo'n automatisch poortje. Ik zeg succes. Voor zo'n hele rij met poortjes hebben ze dan het grootste sacherijn van Amsterdam weten te selecteren. Die daar dan in zn eentje de boel mag gaat staan te regelen. En 20 meter verderop zitten/staan 10 mensen van de marechaussee niks te doen.

Ik wilde vroeger nog wel is de "late" vlucht (die van 8 uur) vanuit Dusseldorf of Brussel naar Amsterdam nemen daar de Amerikaanse vlucht van 10 uur te pakken, maar daar ben ik al een hele tijd geleden mee gestopt. Ik vlieg of vroeg, zodat ik alle tijd heb op Schiphol, of direct vanuit Brussel of Dusseldorf naar de VS. En als het niet anders kan dan via Schiphol. Maar dan zorg ik dat ik er voor half 7 ben. Dan ontloop ik nog enigszins de files. Kan ik rustig door de douane. Als het ff kan wil ik met een hartslag van onder de 180 het vliegtuig in...

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 31 jul 2019, 11:37

Tijd voor Privium? ;-)

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 31 jul 2019, 13:19

Haha zo erg heb ik het dan nog nooit meegemaakt gelukkig. Mijn vakantie begint als ik het machtige Eindhoven (ik spreek even niet over de voetbalclub(s)) achter me laat. Ik had er afgelopen vakantie nog één in Kos die een verklaring ‘eiste’ waarom ze perse met een bus van het vliegtuig naar de ontvangsthal moest. Dan denk ik echt, doe normaal en relaxed, die 5minuten maakt echt niet uit op een vakantie. Overigens werd haar dat ook door een man of 10 die zich ook aan haar gedrag stoorde even de kop in gedrukt

Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ruud2004 » 31 jul 2019, 19:04

Coyote schreef:
31 jul 2019, 07:10
PSVwally schreef:
Ik heb er echt altijd een gruwelijke hekel aan als ik om 12u 's nachts nog 1km naar de bagagebanden moet lopen om dan nog 30min of langer te moeten wachten tot ze eindelijk verschijnen. En dan is reizen met mij geen pretje, want mijn koffer rolt altijd als laatste die band op :mrgreen:
Ja, dat vind ik ook altijd zo typisch aan Schiphol. Afgelopen juni ook toen ik terugkwam uit Amerika. Naar de verst afgelegen bagageband moeten lopen (why? :dontknow: ) om vervolgens gewoon nog een kwartier te moeten wachten voordat de band daadwerkelijk begon te rollen en ik als één van de laatsten mijn koffer en reistas van de band kon pakken. Toen waren we inmiddels een uur verder. :roll: En altijd meerdere vluchten tegelijk op één band (terwijl de andere banden leeg blijven).

Vorig jaar op Newark: binnen 30 minuten na landing langs immigrations, koffer van de band geplukt en in het treintje op weg naar Alamo. Zo kan het dus ook! :thumbup:

Roland
Afgelopen reis deed Swissport (afhandelaar van Swiss) er 50 min over om de ruimbagage van begin B-pier naar naar band 6 te brengen. Ik denk dat ze dit lopend hebben gedaan... triest!

Enneh, dat lange lopen in de nachtelijke uren naar de banden bij aankomst 3, heeft te maken met nachtdienstbezetting (en faciliteiten) van de Douane.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16 Florida
2012 ZW-Waikiki
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 NW USA/SW Canada
2018 NO Canada/USA
2019 NW Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com

Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V » 01 aug 2019, 09:41

roelb schreef:
31 jul 2019, 11:37
Tijd voor Privium? ;-)
Heb ik. Alleen dat irriteert me helemaal. Het kan dus blijkbaar wel, maar dan moet je er 200 nog wat euro voor betalen...

En dan nog werkt dat ook niet altijd. Want ook Privium is soms voor medewerkers van Schiphol erg lastig. Komt bij dat ik het wel heb. Maar dat het dan niet geldt voor je partner of kinderen. Want prive ga ik voor die flauwekul niet nog een keer ik meen 100 euro bijbetalen. Nog mooier wordt het met die irisscan. Dan moet je minimaal 1 meter 50 zijn. Ik heb wel is gevraagd wat ze doen met mensen in een rolstoel (mijn oudste dochter zit in een rolstoel). Daar hadden ze nog nooit over nagedacht. Kortom, gewoon geldklopperij.

Dus ik gebruik het ding alleen zakelijk. En dan nog als ik alleen vlieg en tijd tekort kom. Komt bij dat ik Delta Diamond bijna hetzelfde heb als ik dat zou willen.

En onder aan de streep. Ik hou niet zo van dit soort dingen. Kijk mij is belangrijk zijn. Die speciale kofferlabels van Delta gebruik ik ook nooit. Ik hoef ook geen handgeschreven briefje van de piloot dat ze zo blij met me zijn. Ja, ik vlieg krankzinnig veel. Maar alleen maar omdat ik een bepaald kunstje beheers (door er veel tijd en energie in te steken) en ze het aan de andere kant van de plas blijkbaar interessant vinden dat een Europeaan dit komt doen. Alleen daarom. Waarom zou ik dan allerlei extra's krijgen ipv mensen die het hele jaar (of soms wel langer...) hard hebben moeten sparen voor hun vakantie?

Misschien toch net iets te veel Nederlander. Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 01 aug 2019, 10:14

Ik ben het met je eens dat het geldklopperij is. Als ik het apart zou moeten betalen zou ik het nooit doen. Ik snap die privium lounges ook niet, dat moet goud geld kosten en vrijwel iedereen die Privium heeft zal ook wel airline status of een priority pass account hebben - dus toegang tot een van de andere lounges.

Maar goed, die snelle grenspassage is en blijft wel handig. Jammer alleen dat de prijs niet realistischer is en dat het weer elke luchthaven voor zich is in Europa met dit soort diensten. Waarom kunnen we geen gezamelijke europese pre-screening/expedited immigrations dienst creeren? Beetje zoals Global Entry en TSA/pre, puur voor security/grenspassage, en voor een normaal bedrag. De ca $100 per 5 jaar voor Global Entry vind ik een mooie maatstaf en is voor iedereen die een beetje regelmatig reist prima te betalen.

Gast

Bericht door Gast » 01 aug 2019, 13:54

PSVwally schreef:
31 jul 2019, 13:19
Overigens werd haar dat ook door een man of 10 die zich ook aan haar gedrag stoorde even de kop in gedrukt
Dat waren zeker allemaal lezers van dit forum. :D

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 01 aug 2019, 14:36

Lijkt me niet dat hier veel Kos reizigers rondstruinen @Eoms

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 01 aug 2019, 14:54

Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V » 01 aug 2019, 16:47

roelb schreef:
01 aug 2019, 10:14
Ik snap die privium lounges ook niet, dat moet goud geld kosten en vrijwel iedereen die Privium heeft zal ook wel airline status of een priority pass account hebben - dus toegang tot een van de andere lounges.
Dat is dus precies mijn punt. Het kan allemaal sneller maar dan moet je er buitensporig voor betalen. Dus is het maar voor heel weinig mensen echt interessant. En vervolgens krijg je er een hoop flauwekul voor terug die 9 van de 10 reizigers (die veel vliegen...) al zal hebben vanwege hun status bij een maatschappij. Kortom, totale onzin. Maar goed, het staat nou eenmaal in mn arbeidsvoorwaarden...

Grouchy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door Grouchy » 01 aug 2019, 19:20

Ooch Privium Plus ontzorgt & scheelt tijd en in het verleden met flux leverde het toegang tot Global Entry/TSA Pre op (iemand die zich de 3+ uur immigratie wacht tijden herinnerd op bijvoorbeeld Miami of New York). Als je veel vluchten per jaar hebt maakt Privium/flux, Global Entry/TSA Pre het allemaal wat draaglijker. Zeker in het hoogseizoen en tijdens IROPS. De KLM & PP lounges zijn de laatste jaren ook constant overbevolkt & hebben matige catering, de Privium lounge is rustiger en heeft een betere catering (plus het maakt niet uit met welke airline/klasse je reist of status hebt).
Privium lounge is helemaal een oase van rust op het moment dat het weer fout goed op Schiphol, zoals vorige week. Vooraan parkeren is ook wel handig. Wat dat waard is..dat is voor iedereen verschillend.

Zelfde verhaal wat betreft FF status. Dat 'thanks for being MM Diamond member'' blah blah gedoe, de handgeschreven briefjes en Porsche rides is effe wennen. Levert af en toe ook wat ongemakkelijke situaties op voor de andere pax die ze overslaan. Maar het is goed om hun NPS omhoog te krikken en aangezien FF 70%+ van de omzet maken... :wink:

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 02 aug 2019, 12:20

De waarde van Global Entry is inderdaad absoluut onbetwist. Heb het zelf en zal dat ook tot in het einde der tijden blijven verlengen. Maar goed, dat staat (inmiddels) helemaal los van Privium.

De overbevolking van de KLM lounge vind ik eigenlijk wel meevallen, zeker nu na de verbouwing. De catering in de nieuwe lounge is ook stukken beter dan voor de verbouwing. Ook de keren dat ik in de Aspire lounge in het niet-schengen deel geweest ben nog nooit een issue gehad om een plekje te vinden. Oke, de andere Aspire lounge, aan de Schengen kant, is inderdaad wel erg inspiratieloos.

Wat ik een gemiste kans vind voor Schiphol: de landside Privium lounge zou opgesplitst kunnen worden in een gedeelde landside/airside lounge, met halverwege een interne security border. En dan bij de airside uitgang zorgen dat je direct linksaf kunt door een extra privium grenscontrole voor het niet-Schengen gebied. De locatie van die lounge is precies goed hiervoor en dan zou een echte meerwaarde geven, via de lounge door een echte aparte Privium security en vanaf daar alle gates snel bereikbaar.

Dat vooraan parkeren kan handig zijn, mits je op P3 parkeert. Voor P6 valet heeft Privium helaas geen meerwaarde. Jammer dat ze geen kleine korting op parkeren meer geven, dat was vroeger wel zo.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer