Overstaptijd terugvlucht EWR/IAD

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Hipstalike
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2019, 10:03
Aantal x V.S. bezocht: 2

Overstaptijd terugvlucht EWR/IAD

Bericht door Hipstalike »

Dag allemaal,

Ik was aan het rondkijken voor goede deals voor een last-minute tripje naar Florida van 10 juli tot 20 juli en mijn oog viel op twee mogelijkheden met een prijs die me wel wat zegt. Ik heb enkel bedenkingen bij de wel erg korte overstaptijden die voorzien worden bij de terugvluchten.

Bij optie 1 is het een terugvlucht van Orlando (MCO) naar Brussel (BRU) met een tussenstop van 45 minuten (!) in Newart (EWR).
Optie 2 is is ook van MCO naar BRU maar dan een tussenstop van 1u17 in Washington (IAD).

Beiden lijken met ontzettend kort, maar ik heb nog nooit een overstap gemaakt binnen de VS zelf dus ik kan niet goed inschatten hoe het werkt. Als het echt onrealistisch was, zouden ze het niet aanbieden neem ik aan, maar ik heb toch mijn bedenkingen erbij.

Is er een ervaren rot die me wat raad kan geven? Bedankt!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Overstaptijd terugvlucht EWR/IAD

Bericht door mtl »

Een overstap op de terugreis stelt vaak weinig voor. Je bagage wordt doorgezonden dus daar heb je geen omkijken naar. Normaal gesproken moet je het halen maar het wordt een ander verhaal bij vertragingen.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Overstaptijd terugvlucht EWR/IAD

Bericht door sanook »

Besef wel dat als je je aansluiting mist dat het misschien wel een dag kan duren voor je een volgende vlucht hebt. Je zou wat dat betreft voor de terugreis beter een vlucht kunnen kiezen met een overstap in Europa.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Overstaptijd terugvlucht EWR/IAD

Bericht door Cindy1969 »

Ik had laatst een overstap op IAD van 1.15 uur, heb het makkelijk gehaald. Moest van gate C naar D (of andersom) was denk ik een kwartiertje lopen.
Maar idd, je moet dan geen vertraging hebben op je 1e vlucht.
Heb de gok genomen en die heeft goed uitgepakt.
Mijn volgende reis heb ik ruim 2 uur, vind ik toch even wat fijner.
Maar als ik weer 1.15 zou hebben als enige keuze, voor een mooie prijs, zou ik het niet laten.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Overstaptijd terugvlucht EWR/IAD

Bericht door mtl »

Vorig jaar oktober van Las Vegas naar Amsterdam. Overstappen in Denver (1u15m) en Chicago (1u30m). Vliegtuig van Denver naar Chicago had twee uur vertraging maar het aansluitende vliegtuig naar Amsterdam had ook vertraging die opliep naar twee uur.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Overstaptijd terugvlucht EWR/IAD

Bericht door winterpark »

1u15m is echt ruim voldoende normaal gesproken. Je stapt uit, loopt naar de volgende gate, en klaar ben je.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7938
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Overstaptijd terugvlucht EWR/IAD

Bericht door Pete.Z »

Op zich is dat voldoende tijd voor een overstap. Ik zou zelf wel voor de langere variant kiezen, 45 minuten kan, maar bij vertraging is het wel direct erg krap.
BarstowBOB
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 aug 2019, 01:52
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Overstaptijd terugvlucht EWR/IAD

Bericht door BarstowBOB »

Overstappen in Newark is een fluitje van een cent, maar ik heb meerdere keren vertraging gehad en dan zou ik toch kiezen voor de optie met de meeste overstaptijd. Als je een optie hebt met meer overstaptijd in Newark zou ik dat doen (minimaal 2 uur). Op Newark is veel te zien en te doen en je hebt uitzicht op de skyline van Manhattan. Ik ben dit jaar een paar uurtjes naar Newark gegaan en daar rondgewandeld. Best interessant alleen er lopen wel veel aparte types daar rond.

VEEL SUCCES :idea:
Waarom ik van Amerika hou:
De lange goederentreinen, de graffiti, Atlanta, BBQ, basketbal, de mensen, de goede service, alles is goed bereikbaar, de behulpzame Amerikanen, de prachtige natuur, de geweldige pretparken, de Canyons en de wolkenkrabbers.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1916
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Overstaptijd terugvlucht EWR/IAD

Bericht door Frasi »

Ik denk dat de vraagsteller intussen al geweest is.
De vraag is van juni '19 voor een last-minute reis van afgelopen juli (2019)....
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer