3 maanden West Amerika in RV (vraag over kinderstoeltjes)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
bleesje
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mar 2019, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: 3 maanden West Amerika in RV (vraag over kinderstoeltjes)

Bericht door bleesje »

Super goed om te horen! Inderdaad wel noodzakelijk om een anchorpoint te hebben (of 2 als je ze beide vooruit zou willen plaatsen)

Cruise America heeft 2 anchorpoints in alles wagens.
Road Bear heeft er 1 in iedere wagen
El Monte heeft er ook 1 in iedere wagen
Mighty heeft geen anchorpoints

Apollo wil geen kinderen onder de 2
StarRV ook niet
Joribb
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 aug 2019, 23:55

Re: 3 maanden West Amerika in RV (vraag over kinderstoeltjes)

Bericht door Joribb »

Toevallig gaan wij volgend jaar ook 3 maanden naar Amerika met 2 jonge kinderen (dan net 4 en 1,5).wij gaan van half feb tm half mei en rijden van SF via de zuidgrens en oostkust naar Boston.
Wij hebben via Tioga Tours de vlucht en camper geboekt. Ik ben enorm over hen te spreken. En scheelde ook in de kosten tov zelf boeken. (met name doordat wij vanaf een ander vliegveld terug vliegen).
In Zwolle staat een C25 camper (cruise america). Dit is degene die wij geboekt hebben. Voor 2 stoelen zit er een verankering in. Dit gaf voor mij de doorslag om die camper te boeken.

Bij ons speelt nu ook nog het vraagstuk of we zelf stoeltjes meenemen of daar aanschaffen. Heb hierboven al wat goede tips gelezen. Fijn!
Sofie87
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 mei 2018, 21:31
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: 3 maanden West Amerika in RV (vraag over kinderstoeltjes)

Bericht door Sofie87 »

Leuke plannen!

Ik weet niet of je dergelijke autostoelen daar kunt aanschaffen. Lijkt me wel, maar kost natuurlijk wel weer tijd om naar een dergelijke winkel te gaan. Wij vlogen met KLM, daar kan je een autostoel gratis meenemen in het ruim. En in Nederland gebruiken we deze stoel gewoon ook voor dagelijks gebruik.

Alvast fijne vakantie gewenst!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: 3 maanden West Amerika in RV (vraag over kinderstoeltjes)

Bericht door hemmie »

Met verankering bedoel je denk ik een 'tether anchor point'? Dat is een amerikaans systeem, Amerikaanse stoeltjes hebben een tether strap die je daar aan vastmaakt, ik zie niet helemaal hoe je dat zou moeten gebruiken met een nederlands stoeltje. Als je LATCH bedoelt (maar dat betwijfel ik) zou het anders kunnen zijn, wellicht kun je een isofix stoeltje installeren in een auto/rv met latch (ik heb alleen ervaring met andersom, dat is geen probleem).
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: 3 maanden West Amerika in RV (vraag over kinderstoeltjes)

Bericht door hemmie »

Oh ja, bij achterwaartse stoeltjes gebruik je normaal gesproken niet een tether anchor, dus als je je 1,5-jarige achterwaarts wil vervoeren (zoals in sommige staten verplicht is) dan verandert dit niets.
Terug in Texas!
bleesje
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mar 2019, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: 3 maanden West Amerika in RV (vraag over kinderstoeltjes)

Bericht door bleesje »

Wij hebben inmiddels gekozen voor Road Bear gezien die uiteindelijk voldeden aan alle eisen. Ook geboekt via Tioga Tours, scheelde best wat, ook ten opzichte van andere reisbureaus. De vlucht hebben we dan wel weer zelf geboekt, aangezien we dat zelf goedkoper konden voor dezelfde vlucht.

Wij willen de stoeltjes in Amerika kopen door ze online te bestellen en maar het hotel te laten bezorgen. Al moeten we dat eerst nog overleggen met het hotel (en eerst nog een hotel boeken). Maar heb al meer gelezen dat dat meestal geen punt zou moeten zijn.
bleesje
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mar 2019, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: 3 maanden West Amerika in RV (vraag over kinderstoeltjes)

Bericht door bleesje »

hemmie schreef:
10 aug 2019, 22:57
Met verankering bedoel je denk ik een 'tether anchor point'? Dat is een amerikaans systeem, Amerikaanse stoeltjes hebben een tether strap die je daar aan vastmaakt, ik zie niet helemaal hoe je dat zou moeten gebruiken met een nederlands stoeltje.
In Nederland gebruiken we hetzelfde/eenzelfde systeem, zie bijvoorbeeld hier op een Maxi Cosy stoel. Ik neem toch aan dat dit ook op elkaar past? Het is maar een simpel haakje... voor ons overigens niet zo van belang.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: 3 maanden West Amerika in RV (vraag over kinderstoeltjes)

Bericht door hemmie »

Ah, ik wist niet dat ze die inmiddels in NL ook hebben, weer wat geleerd.
Terug in Texas!
Gast

Re: 3 maanden West Amerika in RV (vraag over kinderstoeltjes)

Bericht door Gast »

Het bestaat al een behoorlijk aantal jaren, en heet hier ISOFIX, uitgevonden in 1997. Tegenwoordig bij vrijwel elke auto aanwezig (op achterbank).
In de US heet het systeem LATCH.

https://en.wikipedia.org/wiki/Isofix
pompedom11
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 aug 2014, 11:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: 3 maanden West Amerika in RV (vraag over kinderstoeltjes)

Bericht door pompedom11 »

Isofix (of match) is enkel de bevestiging onderaan, met die schuifjes, dat systeem zit niet in campers.
De thether anchor, dus bovenaan zit volgens mij niet op Nederlandse stoeltjes.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: 3 maanden West Amerika in RV (vraag over kinderstoeltjes)

Bericht door KW1984 »

Inderdaad, isofix (2 haken aan de onderkant) en tether (1 haak aan de achterkant) zijn 2 verschillende dingen. RoadBear campers hebben geen isofix (voor zover ik heb kunnen ontdekken) en doorgaans 1 plek met een tether aansluiting.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
stefanbrm
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2019, 03:23
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: 3 maanden West Amerika in RV (vraag over kinderstoeltjes)

Bericht door stefanbrm »

Wij zijn op dit moment bezig me onze 4 weken durende rondreis in West Amerika, samen met onze bijna vierjarige dochter. Vooraf ben ik best wel aan t zoeken geweest op dit forum hoe we haar vast moesten zetten.

Ze is lang en zit thuis al meer dan een jaar in zon isofix maxi cosi booster stoel (rodifix)

Omdat de camper geen isofix en geen 3 puntsgordel achterin heeft was haar bestaande autostoel geen optie. Gelukkig ben ik dus met hulp van diverse topics uit van dit forum er toch uit gekomen.

Hebben een 50 dollar stoeltje met harnas gehaald bij Wal-Mart, die zit vast met de heupgordel en zo een tether gordel. Daar past ze nog net in gelukkig voor deze reis.

Mochten er mensen nog vragen hebben dan hoop ik dat dit volgende duidelijk is (sorry voor de troep in de camper :D )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
bleesje
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mar 2019, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: 3 maanden West Amerika in RV (vraag over kinderstoeltjes)

Bericht door bleesje »

Ik doelde ook enkel op de top tether haak. In dit voorbeeld zit die bij een isofix-stoel, maar ook bij gordelstoeltjes heb je deze soms. Isofix hebben ze inderdaad niet in Amerika.
bleesje
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mar 2019, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: 3 maanden West Amerika in RV (vraag over kinderstoeltjes)

Bericht door bleesje »

Goeie foto’s! Dank daarvoor. Welke camper is dit?
stefanbrm
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2019, 03:23
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: 3 maanden West Amerika in RV (vraag over kinderstoeltjes)

Bericht door stefanbrm »

Camper is een Cruise America C30.
Gast

Re: 3 maanden West Amerika in RV (vraag over kinderstoeltjes)

Bericht door Gast »

bleesje schreef:
17 sep 2019, 20:32
Ik doelde ook enkel op de top tether haak. In dit voorbeeld zit die bij een isofix-stoel, maar ook bij gordelstoeltjes heb je deze soms. Isofix hebben ze inderdaad niet in Amerika.
ze hebben het systeem zeker wel (in ieder geval in de autos, weet niet of dit ook voor RV's geldt). Het heet daar een LATCH (Lower Anchor Tethers for CHildren).

https://thecarseatlady.com/vehicles/latch/

Sinds 2003 moeten autos in de US Lower Anchors hebben op tenminste 2 stoelen,en tether anchors in minstens drie stoelen.
pompedom11
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 aug 2014, 11:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: 3 maanden West Amerika in RV (vraag over kinderstoeltjes)

Bericht door pompedom11 »

Wij vervoeren op dit moment een 3 jarige en een 1 jarige in een Cruise America C30. Eentje vooruit kijkend in een Römer Ecclipse en de ander achteruit in een Cosco stoeltje.
Past prima!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: 3 maanden West Amerika in RV (vraag over kinderstoeltjes)

Bericht door hemmie »

Bedankt voor de feedback! Misschien kun je nog aangeven welk Cosco stoeltje jullie precies gebruiken, zodat anderen weten dat die zou moeten passen.
Terug in Texas!
Joribb
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 aug 2019, 23:55

Re: 3 maanden West Amerika in RV (vraag over kinderstoeltjes)

Bericht door Joribb »

Dit geeft een hoop duidelijkheid! Dank! Als ik het goed begrijp dan kunnen wij volgend jaar beide kinderen in zo'n cosco stoeltje vervoeren (van 1 jaar achterwaards en van 4 jaar voorwaards).
bleesje
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mar 2019, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: 3 maanden West Amerika in RV (vraag over kinderstoeltjes)

Bericht door bleesje »

Zomaar een gedachte: mag een kind eigenlijk ook achterwaarts vervoert worden op een plek die per definitie al achterwaarts is? Tegenovergestelde van de rijrichting dus. Dit zou dan in een voorwaarts kinderstoeltje moeten.

Geen idee of dit kan of mag, maar het zou misschien wel praktisch zijn. Iemand ideeën?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer