Online inchecken

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Online inchecken

Bericht door Gast »

stegeman schreef:
02 jun 2019, 02:34
Ruud2004 schreef:
01 jun 2019, 11:21
Het is niet het moment om grappen te maken of bijdehand te doen, bij geen enkele grenscontrole trouwens.
Mmmm bij mij was het in 2017 geen grap maar een zeer domme actie van mij. Oeps.... ik vroeg of de bolletjes ook mee mochten door dr douane. Ik had bolletjes met boterhamworst gesmeerd. De vrouw reageerde met Tjemig je laat me schrikken en moest lachen. Toch was ik erna wel aan de beurt met extra controle. Of dat ermee te maken had weet ik niet :offtopic:

On topic: online inchecken zo ik me herinner was niet zo moeilijk. Gaan we weer proberen.
Dat is een hele domme grap. Ik vind het niet chique, er zijn mensen met een bepaald uiterlijk zoals ik die standaard een extra controle krijgen. En dan speel je eigenlijk door je als Nederlander met een Westers uiterlijk zo op te stellen wel een beetje met die immigration officer. Zij zullen bij mensen met een Westers uiterlijk wellicht minder dingen ergens achter zoeken, maar ik kan me voorstellen dat als ik immigration officer zou zijn zou denken "Denkt deze persoon met zijn blauwe ogen overal mee weg te komen?" Terecht de opmerking van mtl, deze grappen moet je nooit maken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Online inchecken

Bericht door Martin & Marianne »

Het was toch geen grap? Goed lezen voordat je commentaar levert.
En was het wel bij Immigrations? Dan zal niet de term bolletjes gebruikt zijn lijkt me.

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Online inchecken

Bericht door stegeman »

Nee het was geen grap! Staat er duidelijk bij. Het was de mevrouw die hielp met inchecken en ik was serieus want had thuis bolletjes gesmeerd met worst en waren nog niet op. Een doodnormale vraag: mogen de bolletjes mee door de douane en wees naar m’n tas. wat op dat moment beroerd er uit komt :shock: Ik deed ook gelijk de tas open en de mevrouw zag m’n bolletjes en moest toen dus lachen en zei dat ze geschrokken was.
Maar daarna dus wel aan de beurt dat ze overal op je lichaam voelen ipv alleen door de scan... kan toeval zijn....of niet.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Online inchecken

Bericht door Galapogos »

Nou, fouilleren doen ze wel vaker hoor. Zodra de scanner iets constateert wordt er volgens mij standaard gefouilleerd. En ik begrijp dus dat dit gewoon bij vertrek in Nederland was, bij de bagagecontrole + body scan?
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Online inchecken

Bericht door Division »

stegeman schreef:
02 jun 2019, 13:53
had thuis bolletjes gesmeerd met worst
door stegeman
Hoe kan het ook anders. :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Online inchecken

Bericht door Galapogos »

:clap: :clap:
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1626
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Online inchecken

Bericht door BonnyR »

Galapogos schreef:
02 jun 2019, 14:42
Nou, fouilleren doen ze wel vaker hoor. Zodra de scanner iets constateert wordt er volgens mij standaard gefouilleerd. En ik begrijp dus dat dit gewoon bij vertrek in Nederland was, bij de bagagecontrole + body scan?
Mijn dochter werd er vlak voor instappen uitgepikt onze vorige reis. Vond het wel heel apart, het was bij de gate zelf, nadat eigenlijk alles al gecheckt was. Inderdaad extra gefouilleerd achter een gordijntje en haar rugtas moest onderste boven. Of het iets te maken had dat ze de enige jong volwassene was op die vlucht? Geen idee.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Online inchecken

Bericht door harryh »

Mogelijk stond er een (random gekozen) code op haar boarding pass voor extra controle. In april werden er bij de Delta gate ook zo'n 15 personen extra gecontroleerd.
Gast

Re: Online inchecken

Bericht door Gast »

stegeman schreef:
02 jun 2019, 13:53
Het was de mevrouw die hielp met inchecken en ik was serieus want had thuis bolletjes gesmeerd met worst en waren nog niet op
Blijft een beetje onduidelijk. Was het nu bij het inchecken vóór je vertrek? Of was je al geland in de VS en ging je door de immigrations? Die zal het trouwens worst wezen ( :mrgreen: ) of je eten bij je hebt. Dat komt daarna pas bij de customs (douane).
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Online inchecken

Bericht door stegeman »

Nog in Amsterdam bij vertrek/inchecken. En nee zo’n domme opmerking maak ik niet weer. Daar hebben we wel van geleerd :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Online inchecken

Bericht door Ruud2004 »

Daar (incheckbalie luchtvaartmaatschappij) kan zo'n "grapje" niet veel kwaad. Verdient niet echt de originaliteitsprijs, dus leuk zullen ze het niet hebben gevonden. Je grapje daar heeft geen enkel raakvlak met een visitatie bij de securitycheck. Toeval (of gevoel) dus.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Online inchecken

Bericht door Galapogos »

BonnyR schreef:
02 jun 2019, 15:32
Mijn dochter werd er vlak voor instappen uitgepikt onze vorige reis. Vond het wel heel apart, het was bij de gate zelf, nadat eigenlijk alles al gecheckt was. Inderdaad extra gefouilleerd achter een gordijntje en haar rugtas moest onderste boven. Of het iets te maken had dat ze de enige jong volwassene was op die vlucht? Geen idee.
Dat extra controleren bij de gate doen ze wel vaker. Mijn vriendin werd er vorig jaar ook uitgepikt, samen met vijftien anderen ofzo. Ik heb dag enkel meegemaakt bij onze vlucht naar de VS. Bij andere vluchten nooit zoiets gehad.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer