Vliegen in Amerika (binnenlandse vlucht).

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
galepvdt
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Vliegen in Amerika (binnenlandse vlucht).

Bericht door galepvdt » 19 mei 2019, 14:59

Ik heb het al als zoekterm ingevoerd, maar dan krijg ik zoveel resultaten en eigenlijk alleen maar over vliegen naar Amerika.
Als ik een binnenlandse vlucht wil boeken, waar kan ik dan het beste zoeken?
Ik heb wel al skyscanner gevonden, maar als ik dan ook KLM bij de resultaten zie, vraag ik mij af of dit de beste plek is.
Ik zoek nu een vlucht van Boston richting bijvoorbeeld Syracause. Hebben jullie nog een goede tip?

Alvast bedankt, Annemarie.
Afbeelding

Ons blog van zomer 2015: https://gabriannemarie.wordpress.com/ rondje Zuidwesten
de zomer van 2019: https://gabriannemarie2019.wordpress.com/ Noordoost en stukje Canada

mtl
Amerika-expert

Re: Vliegen in Amerika

Bericht door mtl » 19 mei 2019, 15:17

Kan zijn dat een binnenlandse vlucht inderdaad een vluchtnummer van KLM heeft.

tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster » 19 mei 2019, 15:32

JetBlue? Je kunt ook zoeken op naam van het vliegveld en airlines. Dan zie je vanzelf wie waarop vliegt.

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 19 mei 2019, 16:56

Gewoon Google flights. Er is geen airline in de US die je daar niet in de resultaten ziet. En dan gewoon boeken bij de airline.

Vergeet niet om ook naar award boekingsmogelijkheden te kijken. Als je (met enige regelmaat) intercontinentaal op de US vliegt en je frequest flyer miles spaart in een programma van een van de US airlines heb je al snel genoeg mijlen om ook eens wat domestic vluchten gratis mee te pikken. Loyaliteit loont..

Mr. Patrick
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen in Amerika (binnenlandse vlucht).

Bericht door Mr. Patrick » 21 mei 2019, 15:40

Wat @roelb zegt.

Overigens zie je bij Google Flights de resultaten van Southwest Airlines onderaan zonder prijs als je met een Europees IP-adres zoekt. De site van Southwest is vanuit een Europees IP ook niet te benaderen. Desondanks kan het lonen om bij Southwest te boeken, omdat de koffers al in de prijs zitten standaard. Ik heb dat gedaan door een VPN te gebruiken via een Amerikaanse server.
----------------------------------
Rondje Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Rondje Zuid-Westen (2017)
New York (2009)

Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division » 21 mei 2019, 20:21

Als ik een binnenlandse vlucht wil boeken, waar kan ik dan het beste zoeken?
Stel je wil binnen Europa een vlucht boeken, waar zou je dán zoeken?
Afbeelding

Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V » 21 mei 2019, 20:54

Division schreef:
21 mei 2019, 20:21
waar zou je dán zoeken?
Google flights

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z » 22 mei 2019, 21:01

Download Epic browser, of gebruik een andere VPN server, kan je gewoon bij South-West zelf boeken. Is vaak het goedkoopste omdat je bagage bij de prijs in zit, en ze hebben een heel uitgebreid route netwerk.

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 22 mei 2019, 22:11

Ik blijf er bij: als Southwest geen klanten buiten de US wil met die bizarre blokkade, waarom zou je er dan in hemelsnaam zaken mee willen doen? Voor hetzelfde geld gaan ze ook die VPN endpoints blokkeren en kun je je boeking niet meer managen. Het lijkt wel een Chinees bedrijf met dit soort praktijken.

Zowel American, United als Delta respecteren klanten die niet binnen de US zijn wel gewoon, zoals je zou verwachten.

Galapogos
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Galapogos » 23 mei 2019, 00:54

Op dit moment werkt de site van Southwest gewoon bij mij. Toen ik het een tijdje terug probeerde had ik ook geen problemen. Hebben jullie nu wél problemen?

Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry » 23 mei 2019, 06:51

Ik heb ook geen enkel probleem met de site van Southwest, en ik heb geen VPN.

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 23 mei 2019, 09:43

Het lijkt erop dat ze tot bezinning zijn gekomen. Een snelle Google search levert op:
Re: ACCESS DENIED
‎05-03-2019 05:17 PM
MarkHursh
MarkHursh Employee EMPLOYEE
Solution
We launched improvements to southwest.com and our apps in March regarding this issue. This should reduce the number of access denied errors. Though, there are still cases where you may continue to see this notice. We are now seeing traffic restored from countries that were previously unable to access our digital experiences. Please give us another try now. Thank you all for your patience in this matter!

Mark Hursh

Director, Digital Platforms

Edman!
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Edman! » 24 mei 2019, 00:02

Ik weet niet of je je vlucht naar Amerika al geboekt hebt. Anders is het mogelijk goedkoper om je je binnenlandse vlucht onderdeel van 1 boeking te laten zijn (dus incl. de retour naar Europa). Dit scheelde veel voor mij eerder bij United.
2010: Las Vegas, 2013: Westkustgrand canyon helicopter 2014, 2015: Las Vegas, 2016: Grand Canyon, Yellowstone, 2017: NY, Westkust, 2018: Las Vegas, Oostkust

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z » 29 mei 2019, 12:37

roelb schreef:
22 mei 2019, 22:11
Ik blijf er bij: als Southwest geen klanten buiten de US wil met die bizarre blokkade, waarom zou je er dan in hemelsnaam zaken mee willen doen? Voor hetzelfde geld gaan ze ook die VPN endpoints blokkeren en kun je je boeking niet meer managen. Het lijkt wel een Chinees bedrijf met dit soort praktijken.

Zowel American, United als Delta respecteren klanten die niet binnen de US zijn wel gewoon, zoals je zou verwachten.
SW is gewoon de beste om binnenlands mee te vliegen, en vaak ook, omdat je bagage al in de prijs zit, de goedkoopste.
En ze komen op de meest obscure vliegvelden, wat vaak tijd en geld scheelt, ook op autohuur.

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 29 mei 2019, 13:08

Tja, het is maar wat je een voordeel noemt. Het is en blijft gewoon een low-cost-carrier.

Als frequent flyer binnen Skyteam en deelnemer in TSA-pre (via Global Entry) zou ik Southwest bijvoorbeeld nooit overwegen. Het is vaak ook helemaal niet goedkoper. En in Europa doe ik precies hetzelfde. Ik zal altijd KLM of een van haar partners kiezen ipv een van de low cost carriers.

Loyaliteit aan een reguliere airline cq alliantie loont echt. Als je twee of meer keer per jaar naar de US (of elders intercontinentaal) vliegt binnen Skyteam, spaart bij Delta (Skymiles) en dat qua route een beetje slim aanpakt dan heb je al snel het eerst statusniveau te pakken (Silver, dus skyteam elite). Dat betekent je sowieso altijd een (extra) gratis stuks bagage mee kunt nemen. Dat "voordeel" bij southwest vervalt dan al. Inchecken doe je bij de priority check in, zonder rij en gewoon bij een persoon, niet bij een automaat. Ook zul je, met de mijlen die je verdient op die vluchten van en naar Europa, al snel een keer een domestic vlucht in de US op mijlen kunnen boeken. Die is dan helemaal goedkoop ($5 aan taxes, dat was het).

Als je nog wat vaker vliegt en een hoger niveau haalt zul je merken dat je op die domestic vluchten met Delta ook met grote regelmaat een upgrade krijgt en voorin (in first) zit, of in ieder geval in comfort+. Verder ga je altij door priority security, ook zonder TSA pre. Je bagage krijgt priority tags en ligt bij aankomst weer als eerste op de band. En je board als eerste en altijd zonder risico dat je alsnog je carry-on moet gate-checken. Voorafgaand aan je vlucht kun je een hapje eten een een drankje doen in de DL Sky club. Zonder verdere kosten.

Ditzelfde verhaal kun je vast ook houden voor Oneworld en Star Alliance. Maar niet bij een LCC zoals Southwest. Dus als je wat vaker vliegt, denk ook eens verder dan alleen maar die 5 euro of dollar besparing op de directe ticketprijs als je je volgende ticket koopt.

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 29 mei 2019, 16:29

Wij vliegen niet zo vaak, dus geen status. Maar als we hier binnenlands vliegen bij voorkeur Southwest. Vaak de goedkoopste, zeker door de gratis bagage. Maar ook gewoon vriendelijk personeel, en prima service. En ook nog nooit problemen gehad met vertragingen e.d. (maar dat hangt natuurlijk niet alleen van de airline af). En vanuit Houston ook veel vluchten, overal naar toe, vanaf het wat kleinere vliegveld iets dichter bij huis, dus dat speelt voor ons ook mee.
Terug in Texas!

Brenda1293
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda1293 » 19 jan 2020, 17:47

Heeft iemand ervaring met de vliegticket prijzen voor een binnenlandse vlucht 2020 in Amerika?

We hebben al retour tickets Amsterdam - New York / NY-AMS (479,50 pp inclusief ruimbagage).

Nu willen we van New York naar Las Vegas -> 16 dagen met de auto naar Denver rijden ->
Van Denver naar New York terug vliegen.

De prijzen van NY -LV = 97,81 + 27 euro ruimbagage = 124,81 pp. (American Airlines)
De prijzen van DV - NY = 107,40 + 27 euro ruimbagage = 134,40 pp. (Delta Airlines)

Totaal ongeveer 738 euro pp.

Zou fijn vinden als iemand ons hierover zou kunnen adviseren; moeten we wachten met kopen van deze enkele tickets of niet??

Bedankt alvast!

mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl » 19 jan 2020, 17:52

Lijken me prima prijzen. Ik zou gewoon boeken.

Grouchy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door Grouchy » 19 jan 2020, 18:25

Brenda1293 schreef:
19 jan 2020, 17:47
Heeft iemand ervaring met de vliegticket prijzen voor een binnenlandse vlucht 2020 in Amerika?

We hebben al retour tickets Amsterdam - New York / NY-AMS (479,50 pp inclusief ruimbagage).

Nu willen we van New York naar Las Vegas -> 16 dagen met de auto naar Denver rijden ->
Van Denver naar New York terug vliegen.

De prijzen van NY -LV = 97,81 + 27 euro ruimbagage = 124,81 pp. (American Airlines)
De prijzen van DV - NY = 107,40 + 27 euro ruimbagage = 134,40 pp. (Delta Airlines)

Totaal ongeveer 738 euro pp.

Zou fijn vinden als iemand ons hierover zou kunnen adviseren; moeten we wachten met kopen van deze enkele tickets of niet??

Bedankt alvast!
Als de prijs belangrijk voor je is kan je eventueel vluchten bij Spirit of bijvoorbeeld Frontier Airlines ook even checken.
Niettemin, weinig mis mee met bovenstaande prijzen. Verder geen fan van AA, bakken er de laatste tijd er weinig van (annuleringen gemiddeld 159 annuleringen per dag, vertragingen en baggage die niet aankomt) .

Brenda1293
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda1293 » 20 jan 2020, 18:54

Hoi, top... dank voor jullie reactie!
We geloven nu idd dat dit 'schappelijke prijzen' zijn en dat het op deze route niet goedkoper kan (2 x een one way trip vanuit verschillende steden)
Hebben ook gekeken op Spirit en Frontier, maar de periode die wij willen gaan, zijn er nog geen tickets beschikbaar.

& bedankt voor de info van AA; we hebben nu op Delta Airlines en United Airlines gekeken... iets duurder, maar misschien kiezen we dan eerder voor een beter maatschappij en iets duurder i.p.v. goedkoop en moeilijk.

Wel vinden we het jammer trouwens dat je misschien niet naast elkaar zit met die basic prijzen.. zou het wat uitmaken als we 3 uur van te voren inchecken op luchthaven? Is de kans dan groter om stoelen naast elkaar te krijgen?

Stel ik weer een vraag ;)

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer