Vragen betreffende huur wegbrengcamper.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Vragen betreffende huur wegbrengcamper.

Bericht door ClaireVHaut »

Omdat onze voorgenomen rondreis komende zomer ivm afstuderen etc. (2020) wordt verschoven naar 2021, hebben we het plan opgevat om in 2020 dan een wegbrengcamperreis te boeken. Voor ons eerste keer camper EN voor de eerste keer een rondreis in VS.

Aantal vragen:
  • Zijn het altijd dezelfde regio's / gebieden die aangeboden worden ?
  • Wij dachten in april/mei te gaan, is dit een goede periode voor wegbreng campers ?
  • Welke regio is dan aan te raden ? Ik snap dat het geen zomer is ;-)
  • Op Travelhome zag ik alleen maar niet verlengbare acties, maar stel we we willen eerder aankomen of later vertrekken, waar boeken we dan het beste ?
  • Vanaf wanneer is het boekbaar voor voorjaar 2020 ?
  • Wat zijn de do's and dont's ?
We willen minimaal 3 weken, liever 4. Vlucht mag inclusief, maar hoeft niet perse. We zijn met 2 personen.

Ik sta open voor alle regio's, hou van natuur, wildlife, steden mag, maar niet te lang, en ik wil niet de hele dag in de auto zitten. Max. 300 km per dag, dat is dan ook echt de max. En ik ben ook geen type van maar 1 nacht ergens.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: wegbreng camper

Bericht door jojostravelusa »

Allereerst, schrijf je in voor de diverse nieuwsbrieven van de reisorganisaties, zoals Tioga tours, Arvy, Travelhome e.d. Dan krijg je vanzelf de aanbiedingen binnen. Het verschilt per aanbieding of je kunt verlengen of niet. Als je kunt verlengen zijn de extra dagen wel altijd tegen het reguliere tarief en dus niet het tarief wat in de aanbieding staat.
Er zijn grofweg 2 locaties van waaruit nieuwe campers naar een andere locatie gebracht moeten worden en dat zijn Middlebury, Indiana en Forest City in Iowa. De locaties waarnaar de campers gebracht moeten worden staan in de aanbieding erbij. Dat zijn over het algemeen o.a. San Francisco, Los Angeles, Denver, Las Vegas, maar ook New York of Miami.
Hoe vroeger je in het seizoen gaat, hoe goedkoper het is. Hoe vroeger je gaat, hoe meer je er rekening mee moet houden dat de gekozen route weleens problemen op kan leveren m.b.t. weersomstandigheden of campings die nog gesloten zijn. Veel gaan er pas op 1 april of 15 april open.
Er zijn ook acties later in het seizoen, juni bv., maar vaak zijn die inderdaad niet te verlengen en zijn ze relatief kort. Dan is het wel veel rijden en weinig zien.

Wij hebben vorig jaar vanaf 1 april een wegbrenger naar Las Vegas gebracht vanuit Middlebury. Misschien heb je iets aan ons reisverslag. Daarin heb ik ook de voorbereidingen opgenomen.

https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... gspot.com/
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Vragen betreffende huur wegbrengcamper.

Bericht door markro »

Ook bij WRC-Reizen (klik hier voor website) geeft men een digitale nieuwsbrief uit (schrijf in onderaan hun website) en zijn er regelmatig acties voor wegbrengcampers.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Vragen betreffende huur wegbrengcamper.

Bericht door covri »

Onze ervaring met een wegbrengcamper, net als Jojostravelusa, vanaf Middlebury naar Las Vegas.
11 april tm 17 mei 2016. Met een camper van El Monte.

http://chicagonaarlasvegas2016.reislogger.nl/
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vragen betreffende huur wegbrengcamper.

Bericht door ClaireVHaut »

Aangemeld bij organisaties waar ik nog geen nieuwsbrief van kreeg check

Is het zuidwesten meest aangeboden ?

Ik ga even verslagen lezen.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Bertus
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 feb 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Wijk aan Zee

Re: Vragen betreffende huur wegbrengcamper.

Bericht door Bertus »

De akties zijn altijd eind juni kijk ook op Road Bear daar staat ook dat eind juni de wegbrengers voor 2020 weer komen
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Vragen betreffende huur wegbrengcamper.

Bericht door jojostravelusa »

Wij kregen Travelhome toen half juli binnen.
Je kunt op de sites van de aanbieders kijken. In een enkel geval staat er nog een verlopen actie op. Niet altijd meer met prijzen erbij, maar dan heb je in elk geval een beeld van hoe zo'n aanbieding eruit ziet. Als ze er niet meer op staan, dan is geduld een schone zaak.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Vragen betreffende huur wegbrengcamper.

Bericht door Loek »

Wij brengen momenteel een camper weg van Vancouver naar Halifax; een heel ander gebied dus en vrij noordelijk gelegen. Onze ervaring is dat erg veel campings in dit gebied pas na 15 Mei open gaan, maar zo nu en dan kom je wel eentje tegen. Wij hadden de route vrij gedetailleerd uitgestippeld, maar hebben deze na 2 dagen maar opgegeven en verder gegaan op de bonnefooi. Het was erg koud in Banff, en Jasper was zelfs door een sneeuw storm onbereikbaar. We zijn toen wat zuidelijker door de US een stuk gegaan. Deze flexibiliteit in de route is ons wel bevallen. Wij nemen nu wat meer tijd voor het oosten: Maine, New Brunswick en Nova Scotia. Travelhome heeft ook ander wegbrengroutes.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vragen betreffende huur wegbrengcamper.

Bericht door Elendan »

De wegbrengcampers van Cruise America vertrekken vanuit Chicago, dat vonden wij wel fijn, want je hoeft niet meer een rit met een bus naar Midlebury of Forest City. Hotel waar we verbleven had een gratis hotel van de luchthaven en de dag erop was het 10-15 minuten met de taxi naar CruiseAmerica. Gewoon eerst kijken op je gemak waar je heen wilt, hoeveel km's je wilt afleggen etc. en dan pas een eindbestemming kiezen.
Er is keus genoeg aan wegbrengacties, als je twijfelt kun je best even wachten met beslissen, het is niet zo dat de wegbrengcampers bliksemsnel weg zijn. Er komen gedurende het najaar en begin winter steeds weer campers bij, zelfs nog begin nieuwe jaar worden er nog campers opnieuw aangebonden, maar de keus wordt zeker qua locaties wel beperkter als je wacht tot een paar maanden voor vertrek.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vragen betreffende huur wegbrengcamper.

Bericht door ina »

Hoi Loek, ik hoorde van Elly(Michelly)dat jullie een camper van Vancouver naar Halifax hebben gebracht in mei. Wij zagen eenzelfde trip staan voor september(vertrek 21 september).Hoe is het jullie bevallen en hebben jullie hiervan een verslag gemaakt??
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Vragen betreffende huur wegbrengcamper.

Bericht door jojostravelusa »

De aanbiedingen die er tot nu toe liggen zijn voor El Monte als laatste datum 13 maart 2020 en Roadbear 18 maart. Je zegt dat je april/mei zou willen. De vraag is of er dit jaar wegbrengers zijn in die periode. Wij zouden ook graag wat later gaan, maar omdat ze de deur uitvliegen tegenwoordig, zeiden zo ook bij Travelhome, hebben we toch maar een aanvraag ingediend bij El Monte via Travelhome. Daar konden we 3 dagen tegen regulier tarief bijboeken en bij Roadbear kon alleen een hele week extra. We zijn nu dus in afwachting of het gaat lukken. We hadden bij Arvy een vraag ingediend, maar kregen naar onze mening niet snel genoeg antwoord, dus hebben we gebeld. Toen zei hij dat hij in het buitenland zat en slecht internet had. Dat was voor ons reden om hem af te strepen, hoewel we in 2001 naar tevredenheid bij hem geboekt hadden.
Wij hebben de aanbiedingen van Travelhome, Doets, Arvy en Tioga tours gekregen. Misschien ben ik er nog een vergeten. Als je nog mee wilt doen voor komend voorjaar, dan is het zaak snel te reageren.
Je vertrekt altijd vanuit Middlebury en in maart kan het daar nog echt winter zijn. Je vliegt op Chicago, overnacht in een hotel, het Comfort Suites O'Hare is het handigst als je een El Monte camper hebt, want daarvandaan vertrekt de bus naar Middlebury. Die dien je wel apart te reserveren.
In april kun je in Indiana en Kentucky veel regen krijgen. Dat is de storm awareness maand. Vorig jaar hebben we 1 echt heel slechte dag gehad. Wij gaan deze keer echt door naar het zuiden. Via Nashville naar New Orleans, Houston, Big Bend NP, Guadeloupe Mountains NP, Oliver Lee Memorial State Park, Williams, Lake Mead, Valley of Fire, Las Vegas en daar de camper inleveren. De route is in grote lijnen al klaar. We verwachten niet dat er nog heel veel aan verandert, maar je weet het maar nooit. Na Las Vegas gaan we met de auto in een paar dagen naar LA en vliegen daarvandaan terug.
Wij zijn wel van kilometers maken. In 4 weken zullen we nu zo'n 4300 mijl rijden. Er zitten wel een paar lange rijdagen tussen. Het is een groot land, dus daar ontkom je soms niet aan.
We zoeken thuis altijd alle campings uit, omdat je dan van tevoren weet welke er wel en niet open zijn. Zonde van de tijd om ter plekke eindeloos rond te rijden op zoek naar een camping vinden wij.
Wij boeken altijd zelf de vluchten. Dat vinden we prettiger.

Kijk eens naar ons reisverslag van vorig jaar. Misschien heb je er iets aan.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... spot.com/
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Vragen betreffende huur wegbrengcamper.

Bericht door Loek »

ina schreef:
13 jul 2019, 12:36
Hoi Loek, ik hoorde van Elly(Michelly)dat jullie een camper van Vancouver naar Halifax hebben gebracht in mei. Wij zagen eenzelfde trip staan voor september(vertrek 21 september).Hoe is het jullie bevallen en hebben jullie hiervan een verslag gemaakt??
Het is prima bevallen, maar ik heb geen reisverslag gemaakt. Ik was een beetje lui, en dat is precies wat zo'n RV vakantie is: lekker lui.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vragen betreffende huur wegbrengcamper.

Bericht door ina »

Loek schreef:
13 jul 2019, 21:08
ina schreef:
13 jul 2019, 12:36
Hoi Loek, ik hoorde van Elly(Michelly)dat jullie een camper van Vancouver naar Halifax hebben gebracht in mei. Wij zagen eenzelfde trip staan voor september(vertrek 21 september).Hoe is het jullie bevallen en hebben jullie hiervan een verslag gemaakt??
Het is prima bevallen, maar ik heb geen reisverslag gemaakt. Ik was een beetje lui, en dat is precies wat zo'n RV vakantie is: lekker lui.
Ik hoorde van Elly dat je op Facebook een en ander plaatste ik heb me aangemeld op je Facebook :wink: Bevalt het nieuwe huis, we zijn een paar jaar terug bij jullie langs geweest. :offtopic:
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Vragen betreffende huur wegbrengcamper.

Bericht door Loek »

Het bevalt uitstekend. Nu we met pensioen zijn willen we meer reizen en daarbij was ons oude huis eigenlijk een blok aan het been. Ja het was ruim en comfortabel en een zee van ruimte eromheen, maar er was ook constant veel onderhoud met een hectare land. Nu wonen we in een townhouse, alle onderhoud wordt door derden gedaan en wij hebben nu zeeën van tijd over om andere dingen te doen. Sinds ons pensioen zijn we de halve wereld al rond geweest. Wij klagen niet!
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vragen betreffende huur wegbrengcamper.

Bericht door ina »

Heerlijk dat je dat nu kunt doen, genieten :thumbup:
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Vragen betreffende huur wegbrengcamper.

Bericht door Loek »

ina schreef:
13 jul 2019, 12:36
Hoi Loek, ik hoorde van Elly(Michelly)dat jullie een camper van Vancouver naar Halifax hebben gebracht in mei. Wij zagen eenzelfde trip staan voor september(vertrek 21 september).Hoe is het jullie bevallen en hebben jullie hiervan een verslag gemaakt??
Het bloed kruipt waar het niet kan gaan @ina. Dus ben ik toch even in de pen (...ahum, PC) gekropen en heb een kort verslag gemaakt van onze trip van Vancouver naar Halifax van afgelopen Mei. Het is hier te lezen.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vragen betreffende huur wegbrengcamper.

Bericht door ina »

Ga ik lezen Loek :thumbup: wel verschoven naar volgend jaar ivm vrije dagen :?
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vragen betreffende huur wegbrengcamper.

Bericht door ClaireVHaut »

inmiddels hebben wij (al even geleden) een reis geboekt via GoCanada. Geen wegbreng camper maar wel een vroegzoekactie. We kunnen, ivm werk partner, alleen in mei dus gaan we in mei ;0-). We vliegen heen en terug op Vancouver en hebben een C medium (Fraserway) geboekt . Het was een hele aantrekkelijke aanbieding en Fraserway had allerlei leuke acties dus wij zijn er erg blij mee. Nu net begonnen met route bedenken..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vragen betreffende huur wegbrengcamper.

Bericht door ina »

Wij vonden Fraserway echt een goede camper, C medium perfect voor ons 2, heel veel plezier met de voorbereidingen :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer