Vraag over babyvoeding in de handbagage.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
nadiaU
Amerikafan
Berichten: 220
Lid geworden op: 28 feb 2008, 11:31
Locatie: Enschede

Vraag over babyvoeding in de handbagage.

Bericht door nadiaU »

Hoi allen,

Mijn zoontje heeft een zware koemelkallergie. Om deze reden nemen wij ongeveer 12 blikken kunstvoeding mee.
Wij willen het niet inchecken ivm risico op verloren bagage.
Heeft er iemand ervaring met het meenemen van zoveel in de handbagage? Wordt daar moeilijk over gedaan bij security?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vraag over babyvoeding in de handbagage.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt eens naar de bagage eisen kijken bij de luchtvaartmaatschappij maar het lijkt mij geen probleem. Of even bellen voor de zekerheid.
Wel aangeven bij de douane. Zie ook
https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... rsonal-use

Wel jammer van de ruimte die het inneemt. Kun je in Amerika niet iets kopen?

Marianne
Cyclingro
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 okt 2018, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vraag over babyvoeding in de handbagage.

Bericht door Cyclingro »

@nadiaU Vanaf 30 juni 2018 zijn er strenge(re) eisen gesteld aan het meenemen van melkpoeder in handbagage. Dus ik denk dat je toch in ruimbagage moet meenemen, maar ik zou dit checken bij de maatschappij waarmee je vliegt.
Ik kopieer hieronder even een stuk van de site van klm (https://www.klm.com/travel/bq_nl/prepar ... dex.htm#p5:)

bagage van en naar de Verenigde Staten
Vanaf 30 juni 2018 mogen op vluchten van en naar de Verenigde staten poeders en poederachtige substanties alleen in kleine hoeveelheden van maximaal 350 ml (12 oz) per stuk in uw handbagage worden meegenomen. Grotere hoeveelheden moeten in uw ruimbagage worden meegenomen. Als er enige tekenen zijn van fraude, is het item niet toegestaan in uw handbagage of ruimbagage.

U mag altijd de hieronder genoemde items meenemen in uw handbagage. Deze items kunnen gecontroleerd worden op fraude
Babyvoeding die tijdens de vlucht wordt opgegeten
Medicijnen die tijdens de vlucht moeten worden ingenomen, als u in het bezit bent van een recept of verklaring van uw arts
Een urn met as van een overleden persoon, als het aan de voorwaarden voldoet
Taxfree artikelen verpakt in een STEB verpakking
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer