Convertible wel of niet doen?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Mitchel1986
Amerikafan
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mar 2013, 19:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Den Bosch

Convertible wel of niet doen?

Bericht door Mitchel1986 »

Dag allen,

Ik zie bijzonder scherpe prijzen voor de huur van een convertible waar ik toch wel erg gecharmeerd van ben (zeker gezien de mooie foto's en positieve verhalen elders op dit forum). Wij zijn met z'n tweeën (dus twee koffers) en gaan drie weken rondrijden (Las Vegas - Denver - Yellowstone - Salt Lake City - Las Vegas...en alles er tussen). Naast de mooie foto's en toffe verhalen, lees ik ook over de beperkte kofferruimte (uiteraard) en mindere wegligging.
Zouden jullie het doen, 3 weken lang een convertible? Of toch de midsize SUV die we nu geboekt hebben? Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Florida 1995
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Convertible wel of niet doen?

Bericht door Mrvanilla »

Geen ervaring maar: ik zou dat zelf nooit doen. Zeker tijdens een rondreis, waar je echt uit en in je auto leeft, vind ik wat ruimte echt heel belangrijk. Los van je koffers wil je ook ruimte voor zaken als bv eten, een tray water, wellicht een koelbox. Misschien wil je ergens wandelschoenen dicht in de buurt hebben, of je cameratas...

Daarnaast vraag ik me af hoe vaak je echt met het dak open gaat rijden. Lijkt mee heerlijk bij vlagen, bijvoorbeeld langs de kust ofzo, maar ik lees veel verhalen over verbrande gezichten, het eten van insecten in de woestijn (of zand etc), in Yellowstone is het sochtends koud en je moet dan elke keer als je ergens stopt en uitstapt weer dat ding dicht doen...kortom, lijkt mij niets!
Groetjes,
Daniel
Gast

Re: Convertible wel of niet doen?

Bericht door Gast »

In de zomermaanden in de warme staten (jullie reis en tijd van het jaar) is een convertible echt geen aanrader...je zou een dagje kunnen huren als je bv in LA of SF bent, maar 3 weken ga je spijt van krijgen....het is in AZ/NV/UT gewoon veel te warm voor een convertible, zeker in juli/augustus...
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Convertible wel of niet doen?

Bericht door Trails »

Ik heb diverse keren een rondreis door Florida gemaakt met een cabrio. Meestal met 2 personen maar ook 1 keer met 3 personen.
In mei/juni ook een keer een rondreis in het zuid-westen gedaan in een cabrio. Toen met 2 personen en we hebben maar een enkele dag met het dag op gereden. Het merendeel dus echt als cabrio. Heerlijk!!!
Maar, ik zou dan geen koffers meenemen maar reistassen. De kofferbak van een cabrio is beperkt en reistassen zijn flexibeler.
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Convertible wel of niet doen?

Bericht door Whitestreet »

Ik zou dat nooit doen voor deze reis.
1: het is echt veel te warm voor een cabrio rond die tijd op die locaties
2: je kan er Max. 1 grote koffer en 2 kleintjes in kwijt met proppen. En door de stad rijden met een koffer op de achterbank met de kap open zou ik echt nooit doen. Kijk eens op YouTube onder de term "Mustang convertible rental" veelal gaat het dan over de kofferruimte

Wij huurden in Florida een mustang cabrio, maar ter plekke bleken zij die niet te hebben en kregen wij een Chevrolet Tahoe mee. Eerst was ik teleurgesteld maar na de vakantie dolblij. Koffers in de achterbak en je kon makkelijk alles pakken. Wij zijn maar samen maar voor onze reis zuidwest dit jaar nemen wij weer een Tahoe.. ik heb getwijfeld voor een medium SUV. Maar bigger is beter :mrgreen:
2018 Florida / 2019 Westkust
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Convertible wel of niet doen?

Bericht door jojostravelusa »

Ik zou sowieso voor een SUV gaan, maar ik ben dan ook erg praktisch ingesteld. Eigenlijk een camper, maar dat was hier de vraag niet :lol: . Zoals gezegd heb je minder ruimte voor je koffers en waar je ook rekening mee moet houden, ik weet niet precies wanneer jullie gaan en wat de route is, maar wij hebben in het hoogseizoen in het zuiden, lees vanaf Yuma, CA tot in de buurt van Santa Fe, NM, vrijwel elke middag last gehad van de moesson. Dan krijg je een flinke plens regen op je dak. Toch jammer als je geen dak hebt :wink: . Je kunt natuurlijk het dak dicht doen, maar dan kun je net zo goed een andere auto nemen.
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Convertible wel of niet doen?

Bericht door dirkmuis »

Koffers gewoon op de achterbank, gordel erom en klaar.
Ik vond het wel wat hebben. Nu ik 2 kinderen heb moet ik wel een sloep huren.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Convertible wel of niet doen?

Bericht door Markstaal »

Ik zou het zelf niet doen. Je sleept op zo'n reis toch behoorlijk wat spullen mee met z'n 2en. Denk aan 2 rugzakken, 2 koffers, koelbox, drinken in flessen souvenirs etc.. De ruimte in de auto zou ik belangrijker vinden voor een roadtrip dan een cabrio. Met een mooie SUV heb je na mijn idee veel meer comfort en luxe wat tijdens een lange reis wel zo prettig is.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Convertible wel of niet doen?

Bericht door Coyote »

Uitzonderingen moeten er zijn, ik zou er wel voor gaan als ik de kans kreeg. :wink:

Al diverse keren een cabrio gehuurd, ook tijdens warme periodes. Vorig jaar ook nog van Los Angeles naar Seattle. Vrijwel alles met open dakje gereden. Op de Interstates vind ik het niet prettig rijden met open dak maar op de andere wegen gaat de kap steeds naar beneden. En ja, soms is het wat warm maar een petje en goed insmeren doet wonderen.

Voor 2 personen is het wel wat krapper. In de kofferbak past vaak een flinke koffer, zachte reistas en bijv. laptop tas, dan is je kofferbak wel zo´n beetje vol. Op de achterbank kun je echter ook nog wel wat kwijt.

Als je het leuk vindt en je krijgt de kans, zeker doen! 8)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Convertible wel of niet doen?

Bericht door tomhster »

Ik snap de negatieve reacties ook niet. Heb drie vakanties rondgereden in een Mustang, waarvan 2 keer een cabrio. Heerlijke auto. Door het cabriodak is de toegang tot de kofferbak iets minder groot, maar 2 fullsize reistassen en wat kleiner grut gaan prima. Harde koffers misschien ietsje lastiger. De auto heeft gewoon airco en heeft op de achterbank plek zat. Er zijn vast praktischer auto's, maar geen die het Amerikaanse vakantiegevoel zo benadrukken.
Gebruikersavatar
Aarjan
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 apr 2011, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Convertible wel of niet doen?

Bericht door Aarjan »

Wat mij betreft een no-brainer!
Convertible!
Zo verschrikkelijk veel meer plezier.
Natuurlijk, je hebt hete dagen, maar als je vroeg op pad gaat dan kun je altijd op het heetst van de dag de kap dicht doen. Hebben wij alleen in Death Valley gedaan 😉
Qua bagage gewoon geen koffers maar tassen meenemen. Wij hebben altijd een heeeeeele grote tas waar onze tent en andere kampeerspullen in zitten. Die past precies op de achterbank👌
Mooiste herinnering; in Custer SP midden in een enorme kudde bisons die nieuwsgierig hun kop in onze auto staken... En die Amerikanen in hun grote SUV's hoog en droog ons voor gek verklaren; onvergetelijk 🤩
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Convertible wel of niet doen?

Bericht door Galapogos »

Vraagje van een leek: heeft zo'n cabrio ook air conditioning voor wanneer je rijdt met gesloten dak?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Convertible wel of niet doen?

Bericht door Coyote »

Ja hoor, het is net een normale auto... :P :wink:

Van alle gemakken voorzien.

Roland
Bijlagen
Ford_Mustang_2018_03.jpg
Ford_Mustang_2018_03.jpg (249.05 KiB) 1769 keer bekeken
Ford_Mustang_2018_04.jpg
Ford_Mustang_2018_04.jpg (249.28 KiB) 1769 keer bekeken
Ford_Mustang_2018_05.jpg
Ford_Mustang_2018_05.jpg (231.32 KiB) 1769 keer bekeken
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Mitchel1986
Amerikafan
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mar 2013, 19:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Den Bosch

Re: Convertible wel of niet doen?

Bericht door Mitchel1986 »

@Coyote Kijk dit soort foto's doen mij sterk twijfelen of ik niet toch voor die convertible moet gaan. :D

Leuke wisselende reacties allemaal, dank! Genoeg voors en tegens. Ik ga even bedenken of ik dat 'gedoe' met bagage voor lief ga nemen :thumbup:
Florida 1995
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Convertible wel of niet doen?

Bericht door Harry »

Dat gedoe met bagage valt echt wel mee, zoveel leukere beleving in een cabrio dan zo’n suffe SUV. :D
Mitchel1986
Amerikafan
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mar 2013, 19:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Den Bosch

Re: Convertible wel of niet doen?

Bericht door Mitchel1986 »

Laten jullie het dak van zo'n auto eigenlijk altijd open als je 'm parkeert?
Florida 1995
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Convertible wel of niet doen?

Bericht door tomhster »

Nee, zo ingewikkeld is één druk op de knop en 20 seconden wachten niet.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Convertible wel of niet doen?

Bericht door Coyote »

Ik laat ´m wel eens achter met het dak open.

Op het moment dat je de auto op slot doet, gaat het opbergvak, tussen de chauffeur en de bijrijder in, op slot en ook het dashboardkastje voor de bijrijder.

Maar het ligt er wel aan waar ik dat doe. Op een rustige locatie wel, in een drukke stad niet. Sowieso geen kostbaarheden (TomTom bijv.) voor het grijpen achterlaten.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Convertible wel of niet doen?

Bericht door Whitestreet »

Mitchel1986 schreef:
30 apr 2019, 12:33
Laten jullie het dak van zo'n auto eigenlijk altijd open als je 'm parkeert?
Dat doe je maar een keer, als je de auto in de zon laat staan met 30 graden en je weer instapt met je korte broek :mrgreen:
2018 Florida / 2019 Westkust
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Convertible wel of niet doen?

Bericht door tomhster »

Of er een vogel iets doet wat beren in het bos doen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer