Taxi / OV met peuter (CA)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Roosje007
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 apr 2019, 15:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Taxi / OV met peuter (CA)

Bericht door Roosje007 »

Hallo,
Wij gaan komende zomer met onze vier dochters (15, 12, 10 en 2) drie weken met een camper langs de westkust. We hadden bedacht om diverse keren uber te gebruiken, maar ik ontdekte dat uber alleen in New York kinderzitjes aanbiedt.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips?

En weet iemand wat ik kan verwachten met het reizen met een peuter met een shuttle bus van airport naar hotel? Of in het openbaar vervoer?

Alvast heel erg bedankt!

Groet Roos
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Taxi / OV met peuter (CA)

Bericht door hemmie »

Wat de officiele wetten betreft zou je het echt moeten uitzoeken. Op veel plaatsen is er een uitzondering voor taxi's (en sowieso altijd voor ov), je hoeft dan geen autostoel te gebruiken. Die regel kan per stad verschillen volgens mij, dus dat vergt wat uitzoekwerk. Ik lees echter dat uber en lyft chauffeurs daar niet specifiek onder vallen, en dus sowieso een autostoel zullen eisen.

Wat shuttle betreft is er ook wel een verschil, wij hebben wel shuttles naar bijvoorbeeld de autoverhuurder of de parkeerplaats gedaan, gewoon zonder stoel, daar wordt niet op gelet. Als het om de shuttle van een hotel gaat zou je daar kunnen navragen. Een bedrijf als Super Shuttle eist wel weer een autostoel. Lang geleden (2006) hadden wij een shuttle van hotel naar camperverhuur met ingebouwd autostoeltje, dat was zo handig.

Wij hebben vanwege het autostoeltjesprobleem in de steden eigenlijk nooit met taxi gereisd (behalve dan in Azie, daar is alles sowieso anders). Veel lopen, bus/metro, en als dat niet kon met eigen (huur)auto met autostoel.

Mocht je een autostoel uit NL meenemen dan is de airportshuttle natuurlijk sowieso ook geen probleem.
Terug in Texas!
Roosje007
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 apr 2019, 15:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Taxi / OV met peuter (CA)

Bericht door Roosje007 »

Dank Hemmie!
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Taxi / OV met peuter (CA)

Bericht door Bluebonnet »

Als je met de kleine een taxi/uber neemt en geen stoeltje hebt: NOOIT de kleine op jouw schoot in dezelfde gordel doen!!!! Zelfs bij een noodstop met lage snelheid is zal je kind zwaargewond zijn. Stel je maar voor, als de auto stopt door een botsing blijven de lichamen in de auto nog even door bewegen met dezelfde snelheid terwijl de gordels je tegenhouden. Een ongeluk met 30 mph bijvoorbeeld, je kleintje vliegt met 30 mph en eigen gewicht door de auto. Je kleintje op jouw schoot indezelfde gordel vliegt met 30 mph en eigen gewicht tegen de gordel...no problem...en dan vliegt mama/papa met 30 mph en eigen gewicht tegen dat kleintje dat tegengehouden wordt door de gordel.

Kleintjes van 2 zitten natuurlijk het beste in een carseat, maar als dat niet mogelijk is zou ik voor een opblaasbare booster kiezen. Niet ideaal, maar ik denk dat het de beste oplossing is voor taxi/Uber.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 4006
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Taxi / OV met peuter (CA)

Bericht door Loek »

Op de Uber app kun je een vinkje zetten bij "child seat" nadat je UberX hebt gekozen. Die optie kost wel $10 extra. Op de help site staat dat het alleen in NYC wordt geboden, maar ik heb het als ook optie gezien in LA.
Uber Help
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer