Auto/hotel, (truck)camper of jeep+caravan met kind van 2 jaar?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeroenenmariska
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 aug 2012, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Auto/hotel, (truck)camper of jeep+caravan met kind van 2 jaar?

Bericht door jeroenenmariska »

Hallo allemaal!

Na 2 keer samen met auto/hotel een rondreis in West-Amerika te hebben gemaakt, zijn we vorig jaar met onze toen 5 maanden oude dochter met een camper naar West-Canada geweest. We willen nu graag volgend jaar eind mei/juni weer 3 weken naar West-USA met zijn drietjes.

De kleine zal dan 2 jaar en 3 maanden zijn en we zijn ons nu aan het oriënteren op de reiswijze (auto/hotel, (truck)camper of Jeep+caravan).

Om e.e.a. goed af te wegen zijn we op zoek naar ervaringen:
Auto/hotel:
Dit is ons altijd goed bevallen, maar met de kleine vonden we het vorig jaar toch wel erg fijn alles bij de hand te hebben (vooral i.v.m. het middagslaapje). Zijn er mensen die ervaring hebben met auto/hotel combinatie en een klein kind, dat nog een middagslaapje nodig had? Zo ja, hoe hebben jullie dit aangepakt?

(truck)camper:
Afgelopen jaar in Canada is de camper erg goed bevallen. Echter, in Canada hadden we driepuntsgordels in de dinette, waar dit in Amerika bijna nooit het geval is. Daarnaast vonden we het ongezellig dat onze dochter vrij ver bij ons vandaan zat en uiteraard is de veiligheid achterin niet op hetzelfde niveau als een auto. Optie zou een truckcamper kunnen zijn, zijn er mensen met ervaring met een Truckcamper en een klein kind? Dit lijkt ons de meest geschikte oplossing, maar we twijfelen nogal i.v.m. de geringe leefruimte.

Jeep+Caravan:
Misschien de minst voor de hand liggende optie, maar wat ons betreft ook een serieuze optie. De kleine kan veilig en gezellig in de Jeep en we hebben met de caravan toch alles bij de hand. Voordeel is ook dat de caravan op de camping kan blijven, terwijl wij met de (4x4) Jeep ook de slechtere wegen kunnen rijden incl onverhard (we weten dat dit volgens de huurvoorwaarden vaak niet mag, maar het is soms té leuk :oops: ). Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een jeep+caravan in de parken? Dan doel ik vooral op rijverboden en toegankelijkheid met een caravan in de parken. Het rijden op zich zal even wennen zijn, maar gezien de ervaring van rijden met vrachtwagen en trailer zal dat geen probleem zijn.

Eventuele andere tips m.b.t. rondreizen met een ruim 2-jarig kind zijn uiteraard ook van harte welkom.

Alvast bedankt weer!

Groeten, Jeroen en Mariska.
2013 Zuidwest USA
2014 New York
2017 Midwest USA
2018 West-Canada
Gast

Re: auto/hotel, (truck)camper of jeep+caravan met kind van 2 jaar??

Bericht door Gast »

Middagslaapje kan toch ook in auto? Ik hoop niet dat je tijdens het rijden je dochter in een bedje stopt?

Persoonlijk zou ik kiezen voor auto en hotels: meest comfortabel en meest veilig om je kind op die leeftijd te vervoeren.
Gebruikersavatar
jeroenenmariska
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 aug 2012, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: auto/hotel, (truck)camper of jeep+caravan met kind van 2 jaar??

Bericht door jeroenenmariska »

Haha nee, uiteraard niet al rijdend in een bedje.

Wij vonden het vooral fijn dat we tussen wandelingen door onze dochter in bed konden leggen en zelf even een hapje konden eten.
Met de camper heb je natuurlijk altijd je bed en je keuken bij de hand. Voordeel is ook dat je alleen uit eten hoeft als je daar zin in hebt en de overige dagen gewoon zelf kunt koken en de kleine alvast op bed kunt leggen.

Slapen in het kinderzitje in de auto is ook zeker een optie, maar gezien het comfort en de flexibiliteit m.b.t. eten is dat niet de absolute voorkeur.
Van de andere kant is het comfortgehalte s'nachts in een hotel uiteraard weer beter.

Belangrijkste voordelen voor camper vinden we dat we dus meer vrijheid hebben m.b.t. eten en (middag)slaap, maar grootste nadeel vinden we veiligheid en ongezellig tijdens rijden. Daarnaast vinden we het jammer dat we veel (onverharde) wegen in parken niet kunnen doen met een camper. Ideale oplossing lijkt dan ook de Jeep+Caravan te zijn omdat deze een combi van beiden aanbiedt. Ik kan alleen nergens echt ervaringen terugvinden.
2013 Zuidwest USA
2014 New York
2017 Midwest USA
2018 West-Canada
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: auto/hotel, (truck)camper of jeep+caravan met kind van 2 jaar??

Bericht door hemmie »

De flexibiliteit met eten snap ik niet zo, een kind van ruim 2 jaar eet toch gewoon ook elke keer mee?

Wij hebben zelf toen we eerder een tijdje in de VS woonden een caravan gehad, de kinderen waren toen nog jong (6, 4 en 0). Dat was in veel opzichten zeker wel handig. Nadeel vonden wij dat je minder snel rijdt (camper heeft hetzelfde probleem natuurlijk, truckcamper zal wel normale snelheid gaan), en dat je niet makkelijk ergens onderweg kunt stoppen om iets te zien/doen, want dan moet je je auto met caravan kunnen parkeren. Maar al met al vond ik het best comfortabel reizen, handig met jonge kinderen, en prettiger dan een camper (we hebben eerder een paar keer met een huurcamper gereisd, met kinderen in baby- en peuterleeftijd).
Nu de kinderen wat ouder zijn hebben we lang getwijfeld om een nieuwe caravan aan te schaffen, maar zijn uiteindelijk voor een tent gegaan, vooral dus omdat we nu beter door kunnen rijden en onderweg makkelijker kunnen stoppen (maar natuurlijk ook vanwege de kosten).

Lukt het je wel een auto met caravan te huren met alle verzekeringen? Ik weet niet precies hoe groot een truckcamper is, maar het lijkt mij erg krap met een (ondernemende?) peuter.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 866
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Auto/hotel, (truck)camper of jeep+caravan met kind van 2 jaar?

Bericht door Tantelotje »

Forumlid Sunshinestate heeft in zijn routeblog aangegeven voor 2019 een jeep en caravan te hebben gehuurd.
Misschien kun je daar tips uit halen?

Lijkt me een super manier van rondreizen, best of both worlds...

Veel plezier met voorbereiden!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Auto/hotel, (truck)camper of jeep+caravan met kind van 2 jaar?

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben er ook weleens naar gekeken, maar volgens mij is het wel de duurste optie. En lang niet overal te huur.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Auto/hotel, (truck)camper of jeep+caravan met kind van 2 jaar?

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom geen auto met tent? Dan wissel je hotels in de steden af met campings in de parken. Je kunt dan ook zelf koken. Is niet alleen leuk maar ook de goedkoopste optie.

Afhankelijk van waar je naar toe gaat kun je ook kijken naar cabins.

Marianne
Gebruikersavatar
Janbren
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 17 jan 2012, 20:16
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Re: Auto/hotel, (truck)camper of jeep+caravan met kind van 2 jaar?

Bericht door Janbren »

jeroenenmariska schreef:
31 mar 2019, 22:58
(truck)camper:
Afgelopen jaar in Canada is de camper erg goed bevallen. Echter, in Can.....
Wij zijn vorig jaar met onze dochter van 1,5 jaar richting het ZuidWesten geweest en hebben in een TruckCamper rondgetrokken van Cruise America. Hierbij kon de autostoel die we vanuit Nederland mee hadden met driepuntsgordel vast op de achterbank.

Je hebt gelijk dat de ruimte wat schaars is maar dat was ook wel lekker... Koffers lagen onder de achterbank waar we voor de kleren uit leefde. Verder hadden wij heel mooi weer en hebben maar 1 avond binnen hoeven zitten vanwege regen. Het grootste voordeel van de TruckCamper was het formaat, je kan gewoon parkeren op autoparkeerplekken.

Dit jaar gaan we weer en hebben gekozen voor een auto SUV waarbij we gebruik gaan maken van Yurts en Cabins. Hierbij zullen de koffers ook in de auto blijven waarvan we uit zullen leven.
2010: NY - LA - SF - Wa
2012: Route 66
2013: Denver - Bad. - YS - SF
2014: Denver - YS - ZW - Denver
2015: Calgary - Vancouver
2016: Denver - LV
2018: SLC - ZW - YS
2019: SFO - Oregon

Road Trip Movies: Movies

Road Trip Music playlist: Play

Blog: Bekijk
Gebruikersavatar
jeroenenmariska
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 aug 2012, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Auto/hotel, (truck)camper of jeep+caravan met kind van 2 jaar?

Bericht door jeroenenmariska »

Bedankt allemaal voor de reacties!

Goede tip over sunshinestate, die ga ik zeker even volgen!
We willen van San Francisco naar Las Vegas en op beide plekken worden de Jeep+caravan verhuurd.
De combi jeep+caravan zou zelfs zonder eigen risico te huren zijn met een aanvullende verzekering, al moet ik zeggen dat ik me nog niet in de allerkleinste lettertjes heb ingelezen.

De tent is ook een goede en erg leuke optie. Echter, afgelopen jaar met de camper was onze eerste keer kamperen ooit..... Nu 3 weken met een kleintje in een tent rondreizen is dan misschien ook nog wat te fanatiek :roll:

De truckcamper spreekt, afgezien van de ruimte, ook wel erg aan.
We hebben al wat prijzen opgevraagd waar we nog voor op reactie wachten.
Afhankelijk van het prijsverschil tussen een truckcamper en een SUV zou het ook nog een optie zijn om met de truckcamper campings en hotels af te wisselen.
2013 Zuidwest USA
2014 New York
2017 Midwest USA
2018 West-Canada
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Auto/hotel, (truck)camper of jeep+caravan met kind van 2 jaar?

Bericht door Big Al »

jeroenenmariska schreef:
31 mar 2019, 22:58
Jeep+Caravan:
Misschien de minst voor de hand liggende optie, maar wat ons betreft ook een serieuze optie. De kleine kan veilig en gezellig in de Jeep en we hebben met de caravan toch alles bij de hand. Voordeel is ook dat de caravan op de camping kan blijven, terwijl wij met de (4x4) Jeep ook de slechtere wegen kunnen rijden incl onverhard (we weten dat dit volgens de huurvoorwaarden vaak niet mag, maar het is soms té leuk :oops: ). Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een jeep+caravan in de parken? Dan doel ik vooral op rijverboden en toegankelijkheid met een caravan in de parken. Het rijden op zich zal even wennen zijn, maar gezien de ervaring van rijden met vrachtwagen en trailer zal dat geen probleem zijn.
Het probleem is niet zozeer de onverharde wegen maar eerder de aanhanger. Ik ben nog nooit een autoverhuurbedrijf tegengekomen dat het trekken van een aanhanger toestaat, zelfs als de auto een treksysteem heeft. Uitzondering is U-Haul, maar dan gaat het over vrachtwagentjes...

Bovendien kan met een aanhanger ook op de maximumsnelheid flink naar beneden gaan. Ik ken geen enkele staat waar een maximumsnelheid voor aanhangers in de verkeerswet staat. In plaats daarvan wordt het aan de fabrikant of het verhuurbedrijf overgelaten, al moet je volgens de wet natuurlijk wel altijd een "veilige limiet" aanhouden.

Veel aanhangers in de verhuur mogen (van het bedrijf) niet harder dan 45 mph (75 km/u). Over lange afstanden scheelt dat nogal.

Wij hebben een aanhangertje dat gebouwd is voor motorfietsen. Het lijkt heel bezopen achter onze minivan, maar de fabrikant heeft hem ontworpen voor 80 mph (129 km/u). :clap:
Gebruikersavatar
jeroenenmariska
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 aug 2012, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Auto/hotel, (truck)camper of jeep+caravan met kind van 2 jaar?

Bericht door jeroenenmariska »

Big Al schreef:
27 apr 2019, 19:17

Het probleem is niet zozeer de onverharde wegen maar eerder de aanhanger. Ik ben nog nooit een autoverhuurbedrijf tegengekomen dat het trekken van een aanhanger toestaat, zelfs als de auto een treksysteem heeft. Uitzondering is U-Haul, maar dan gaat het over vrachtwagentjes...
Best Time RV heeft standaard een Jeep met caravan in hun verhuurassortiment, dus het huren en toestaan zal geen probleem zijn.
De tip met betrekking tot de snelheid is wel een goede, daar zal ik nog even wat aanvullende informatie voor opvragen om de vergelijking compleet te maken.

Bedankt!
2013 Zuidwest USA
2014 New York
2017 Midwest USA
2018 West-Canada
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Auto/hotel, (truck)camper of jeep+caravan met kind van 2 jaar?

Bericht door Big Al »

Het kan nog moeilijk worden om informatie over de maximumsnelheid met een aanhanger te krijgen. Hopelijk heeft het verhuurbedrijf dat.

In Colorado heb ik een politiebureau, een aantal agenten, een Sheriff's Department, de DMV (kruising tussen "bureau voor het wegverkeer" en CBR) en zelfs de staatsoverheid gevraagd - niemand wist het. Uiteindelijk kwam ik het ergens tegen.

Niet dat dit heel verbazingwekkend is; men is hier over het algemeen zeer slecht op de hoogte van de verkeerswetten. Zo kreeg een collega onlangs een boete omdat hij "toen het verkeerslicht geel was nog de kruising opreed". Er zijn echter twee problemen. Ten eerste bestaan gele verkeerslichten niet volgens de wet in Virginia niet - de kleur is "amber", niet geel. Ten tweede staat hier in de verkeerswet dat je, als het licht van groen naar amber gaat, alleen moet stoppen als het niet veilig is om door te rijden. Dit is in tegenstelling met "stoppen als dat veilig kan" zoals in de meeste staten het geval is.
Hij heeft betaald, maar dat was hoogstwaarschijnlijk niet nodig geweest.

Voor de geïnteresseerden:
[...]

Steady amber indicates that a change is about to be made in the direction of the moving of traffic. When the amber signal is shown, traffic which has not already entered the intersection, including the crosswalks, shall stop if it is not reasonably safe to continue, but traffic which has already entered the intersection shall continue to move until the intersection has been cleared.

[...]

(Code of Virginia » Title 46.2. Motor Vehicles » Subtitle III. Operation » Chapter 8. Regulation of Traffic » Article 3. Traffic Signs, Lights, and Markings » § 46.2-833. Traffic lights; penalty)
(Amerikaanse "disclaimer": ik ben geen advocaat en het bovenstaande is geen juridisch advies. :lol: )
Gebruikersavatar
sunshine state
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 feb 2010, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Auto/hotel, (truck)camper of jeep+caravan met kind van 2 jaar?

Bericht door sunshine state »

Ja klopt wij gaan dit jaar met een Jeep + Trailer op pad..
Ervaringen kan ik je dus niet geven, ons vertrekt met de camper begin september!
Wie weet kun je ons volgen.. start en stop is Las Vegas !

Hier zie je onze voorbereiding: https://www.oldersom.nl/blog/voorbereid ... mber-2019/

Zie tegen die tijd: www.oldersom.nl
Florida april 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
Gebruikersavatar
jeroenenmariska
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 aug 2012, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Auto/hotel, (truck)camper of jeep+caravan met kind van 2 jaar?

Bericht door jeroenenmariska »

Top, ik ga jullie zeker volgen Sunshinestate!
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en had stiekem jullie website al onder favorieten opgeslagen :wink:
2013 Zuidwest USA
2014 New York
2017 Midwest USA
2018 West-Canada
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer