Overstap NY Newark - vliegveld verlaten vraag

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Mitchel1986
Amerikafan
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mar 2013, 19:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Den Bosch

Overstap NY Newark - vliegveld verlaten vraag

Bericht door Mitchel1986 »

Dag allemaal,

Vrij laat ben ik aan het speuren voor retourtickets Denver 24/07 - 12/08. Waar ik vanuit Amsterdam niet lager dan 790,- vind, kan ik vanuit Brussel voor 590,- vliegen. Prima!

Heen kan ik kiezen voor een lange overstap in New York Newark. Brussel - NY Newark....lange overstap....NY Newark - Denver. Die overstap is zo lang, dat het zich loont om het vliegveld te verlaten, wat van de omgeving te zien en weer terug te komen.

Nu is mijn vraag, wie heeft ervaring met het verlaten van het vliegveld in de VS? Ik heb dat nooit eerder gedaan, en stel mij voor dat je dan in Brussel al moet aangeven dat je bagage niet doorgelust moet worden naar het vliegtuig wat van NY Newark naar Denver vliegt. Klopt het dat je dan van Brussel naar NY Newark vliegt, uitcheckt, bagage achterlaten en op pad, terugkomen en opnieuw alles inchecken?

Ik vraag mij af of ik iets over het hoofd zie, als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik dat graag!

Gr Mitchel
Florida 1995
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
Gebruikersavatar
pollyblue
Amerikakenner
Berichten: 550
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:48
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Schelle

Re: Overstap NY Newark - vliegveld verlaten vraag

Bericht door pollyblue »

In Newark is er niks te zien. Ligt een eindje van NYC. Het enige wat misschien interessant kan zijn is in Elizabeth, NJ naar de Jersey Gardens (outlet) mall te gaan.
Mitchel1986
Amerikafan
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mar 2013, 19:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Den Bosch

Re: Overstap NY Newark - vliegveld verlaten vraag

Bericht door Mitchel1986 »

Dat begreep ik al ja, het doel is ook om iets van NYC mee te pikken. Die uren die we daar hebben krijgen we wel om, het gaat mij meer om de praktische zaken om op zo'n tussenstop het vliegveld te kunnen verlaten.
Florida 1995
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Overstap NY Newark - vliegveld verlaten vraag

Bericht door mtl »

Bagage gaat gewoon door naar Denver en je kan de luchthaven verlaten tijdens je tussenstop. Met de trein ben je in 20-30 minuten in New York.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Overstap NY Newark - vliegveld verlaten vraag

Bericht door Marcopstal »

Correctie, je moet door immigratie, bagage ophalen, door douane en dan kan je de bagage weer afgeven.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Overstap NY Newark - vliegveld verlaten vraag

Bericht door mtl »

Ja, dat vergat ik.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Overstap NY Newark - vliegveld verlaten vraag

Bericht door knaapje »

Ik heb dit vorige week in de praktijk (gedwongen) meegemaakt.
Amsterdam Chicago Orlando:
Op Chicago is men het treintje tussen de terminals aan het renoveren.
Je moest dus door alles heen naar buiten, met de bus naar de andere terminal, en weer inchecken met de hele reut aan controles.
De bagage werd gewoon doorgelabeld.
De bus rit ging over de openbare weg, kilometers lang, en niemand die je controleerde. Je kon dus evt. ook Chicago in.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Overstap NY Newark - vliegveld verlaten vraag

Bericht door roelb »

Waarom zou iemand je controleren?

Natuurlijk ben je vrij om te gaan en staan waar je wilt. En je kunt dus ook een vliegveld verlaten als je er een connectie hebt. Het is natuurlijk wel je eigen verantwoordelijkheid om weer op tijd terug te zijn en op tijd bij de gate te staan.

Bagage is gewoon naar je eindbestemming gelabeled, mits je connectie korter is dan 12 uur. Maar let op: Bij aankomst in de US moet je wel de bordjes voor connecting passengers volgen. Je moet namelijk na immigrations altijd zelf je bagage van de band halen en weer afgeven zodra je door customs bent. Op sommige luchthavens wordt de bagage van connecting passengers anders gerouteerd dan die van passagiers die de luchthaven als eindbestemming hebben. Je bagage zal dan dus altijd op de band liggen die speciaal voor connecting passengers is en daar moet je heen. Pas zodra je je bagage weer hebt afgegeven in de route voor connecting passengers kun je de snelste route naar buiten volgen. Hoe? Dat ligt echt aan het vliegveld. Ik ken Newark niet goed genoeg om je dat te vertellen. Gewoon zelf even goed op de bordjes letten.

Als er geen onderscheid is tussen de routering voor connecting en non-connecting passengers zul je vaak na customs pas de splitsing hebben. Connecting passengers links, exit rechts (bijvoorbeeld). Je gaat dan dus eerst links, geeft je bagage weer af en maakt daarna rechtsomkeert richting de exit. Anders moet je namelijk weer door security heen, en dat is op dat moment nergens voor nodig.

Is er wel zo'n onderscheid, bijvoorbeeld zoals in Atlanta op terminal E, dan kan het zijn dat er in die route voor connecting passengers geen mogelijkheid is om het vliegveld te verlaten tussen de herafgifte van bagage en de security richting het airside gebied. In dat geval zul je dus toch door security moeten, om daarna direct weer riching de uitgang te gaan. Zonde van de tijd, maar als het niet anders kan dan is het zo.

Zodra je weer terugkomt op de luchthaven hoef je niet naar een checkin balie. Je hebt immers al je boarding passes (die krijg je al in NL). Je volgt dus gewoon de bordjes richting je gate en gaat door security. Let op: soms kan het zo zijn dat de boarding pass die je in Nederland of Belgie krijgt niet gescand kan worden in de US. In dat geval kan het dus nodig zijn om toch even langs een check-in terminal te lopen om een goede boarding pass te printen, zodat je niet eerst in de rij voor security staat om daarna teruggestuurd te worden om een nieuwe boarding pass te printen. Zonde van de tijd.
Laatst gewijzigd door roelb op 18 mar 2019, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Overstap NY Newark - vliegveld verlaten vraag

Bericht door Marcopstal »

knaapje schreef:
18 mar 2019, 00:34
De bus rit ging over de openbare weg, kilometers lang, en niemand die je controleerde. Je kon dus evt. ook Chicago in.
Ja, natuurlijk ! Als je wil kan je ook Chicago in. Je bent op dat moment door de immigratie.
knaapje schreef:
18 mar 2019, 00:34
weer inchecken met de hele reut aan controles.
Lijkt me een beetje bizar. Aangezien de bagage was doorgelabeld had je toch reeds een boarding pass naar je eindbestemming. Het verwonderd me dat je dan terug via de check-inn zou moeten gaan om een nieuwe boarding pass te krijgen. Dat je terug door de controle moet is natuurlijk normaal aangezien je buiten de transit zone was.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Overstap NY Newark - vliegveld verlaten vraag

Bericht door Coyote »

Vorig jaar vertrok mijn losse binnenlandse vlucht in de ochtend vanaf Chicago. Ruim op tijd aanwezig maar helaas verviel mijn vlucht vanwege slecht weer elders. Nieuwe vlucht vertrok pas 2e helft in de middag waardoor ik 7 uur vertraging had op het vliegveld. Omdat ik niet die hele periode bij de gates wilde wachten, enkele keren een 'frisse neus' gehaald buiten. Met je boardingpass ben je zo weer door security.

Zelfde gedaan op Salt Lake City (wat een rustig vliegveld!). Daar had ik die dag een tussenstop met 3 uur layover. Ook hier lekker naar buiten geweest. Doodt mooi de tijd en houdt je bezig. Beter dan uren bij de gate wachten. :P

Je kunt dus best het vliegveld verlaten of naar buiten gaan bij een lange layover.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
evest
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2018, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Overstap NY Newark - vliegveld verlaten vraag

Bericht door evest »

knaapje schreef:
18 mar 2019, 00:34
Ik heb dit vorige week in de praktijk (gedwongen) meegemaakt.
Amsterdam Chicago Orlando:
Op Chicago is men het treintje tussen de terminals aan het renoveren.
Je moest dus door alles heen naar buiten, met de bus naar de andere terminal, en weer inchecken met de hele reut aan controles.
De bagage werd gewoon doorgelabeld.
De bus rit ging over de openbare weg, kilometers lang, en niemand die je controleerde. Je kon dus evt. ook Chicago in.
Beste, zou je enig idee hebben hoeveel tijd je ongeveer nodig zou gehad hebben voor deze overstap op chicago o'hare ? Wij hebben in mei ook daar een overstap maar slechts 1uur en 20 minuten , ik hoop op een vlotte eerste vlucht en eventueel iets vroegere aankomst anders lijkt het mij niet haalbaar.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Overstap NY Newark - vliegveld verlaten vraag

Bericht door knaapje »

Ik had ruim 2 uur en dat ging goed.
Het is nu mede afhankelijk van de tijd die het bu transport vraagt, maar bij mij ging dit vlot. Ik weet niet of er op bepaalde tijden een wachttijd is.
1 uur en 20 min lijkt me krap.
evest
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2018, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Overstap NY Newark - vliegveld verlaten vraag

Bericht door evest »

Bedankt voor de info, er is nog een volgende vlucht dezelfde dag maar dan is de layover 5 uur en 20 minuten. Zowieso moest het niet lukken en er is nog plaats worden we dan op deze vlucht gezet. Alles staat op 1 ticket geboekt .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer