Cross Border Card

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
phoonke
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 25 jan 2011, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 6

Cross Border Card

Bericht door phoonke »

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een Cross Border Card?
Wij starten en eindigen in Montreal met onze roadtrip, ook gaan we de grens over naar de VS via de niagarra falls.
Geef je dit aan op voorhand aan uw verhuurmaatschappij of ter plaatse of moet dit niet echt?
Probeer wat info te vinden maar is niet echt duidelijk.
Als ik kijk voor prijzen kom ik die optie ook nooit tegen om aan te duiden... dus daarmee dat ik het niet goed weet.
Op 1 site kom ik wel tegen en dat is bij economycarrentals daar staat het dat het included is, maar dat is ook de enige site die er over spreekt.

Greets
Koen
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Cross Border Card

Bericht door Njit »

Heb het nog nooit aangegeven. Is volgens mij ook niet echt een probleem met Canada. Meerdere malen auto gehuurd in de USA en in Canada rondgereden.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Cross Border Card

Bericht door Almere vak V »

Nog nooit aangegeven. Talloze keren gedaan. Nog nooit wat van gehoord.

Denk wel aan een ESTA of een I95 als je naar de Amerikaanse kant wil. Anders duurt het wachten bij de grens nog langer... :wink:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Cross Border Card

Bericht door harryh »

phoonke schreef:
31 jan 2019, 16:11
Geef je dit aan op voorhand aan uw verhuurmaatschappij of ter plaatse of moet dit niet echt?
Kijk even naar de voorwaarden van de verhuurmij. Ik heb al een paar keer bij National in Canada gehuurd en daar staat het al in de voorwaarden dat het mag https://www.nationalcar.ca/en/support/c ... areas.html:
Vehicles rented in Canada can be driven throughout Canada and the US.

Ik heb nog nooit van een Cross Border Card gehoord zelfs.
Laatst gewijzigd door harryh op 31 jan 2019, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Cross Border Card

Bericht door Njit »

ESTA is niet verplicht als je van Canada naar Amerika gaat per auto. ESTA is enkel een toestemming vooraf om per vliegtuig naar de USA te mogen.
Of het sneller gaat, geen idee. Ik denk overigens dat je het I94W formulier bedoeld.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Cross Border Card

Bericht door Almere vak V »

Njit schreef:
31 jan 2019, 17:13
Ik denk overigens dat je het I94W formulier bedoeld.
Klopt!! Gevalletje dikke vingers... :wink:

Ikzelf heb Global Entry. Mijn vrouw en kinderen altijd een ESTA. Dan moet je nog steeds een I94 hebben. Die kan je vantevoren al aanvragen. Als je die binnen 7 dagen ook gaat gebruiken. Lees de grens passeert. Die combi heeft ons al een paar keer veel wachttijd bespaart aan de grens. Dat scheelt een paar haltes en invulwerk bij de ambtenarij.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Cross Border Card

Bericht door Marcopstal »

Almere vak V schreef:
31 jan 2019, 16:46
Nog nooit aangegeven. Talloze keren gedaan. Nog nooit wat van gehoord.

Denk wel aan een ESTA of een I95 als je naar de Amerikaanse kant wil. Anders duurt het wachten bij de grens nog langer... :wink:
Er is geen enkel bewijs dat een ESTA al dan niet helpt. Je moet in ieder geval toch de I94 kaart krijgen.

Voor de huurwagen kan het zeker nooit kwaad om het bij het afhalen te melden dat je ook de grens overgaat. Beter voorkomen dan genezen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Cross Border Card

Bericht door Ruud2004 »

Ik heb in Montreal te maken gehad met een Cross Border Card. Bij autoverhuurder Discount (geboekt via EconomyCarRental) is dit een supplement op de verzekering als naar de VS gaat. Stond/staat duidelijk in hun algemene voorwaarden en voor die paar Euro's meer (dacht 25) heb ik niet verzwegen dat ik naar de VS ging. Ik had geen zin in verzekeringsgedoe als ons in de VS onverhoopt wat overkomt.

Als je met een Canadese auto de VS in wil, kijk dan goed in de huurvoorwaarden of dit zomaar mag. Ik heb gemerkt dat dit niet bij iedere verhuurder het geval is. Ook wordt huur vaak beperkt tot een bepaald aantal provincies en zijn er restricties op het gebruik van ferries.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
phoonke
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 25 jan 2011, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Cross Border Card

Bericht door phoonke »

Heb momenteel bij budget gehuurd in Montreal (kan gratis annuleren in geval als ik een betere aanbieding zou vinden :wink: ). Heb dan ook via mail gevraagd ivm grensovergangen. Het antwoord dat ik kreeg was: naar de VS geen enkel probleem (zonder toeslag), indien ik naar Alaska zou willen gaan moet dit wel aangegeven worden en naar Mexico is het niet toegelaten. Ik spreek nu wel voor Budget natuurlijk, ik weet niet hoe het bij de andere verhuurmaatschappijen is?

Greets, Koen.
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Cross Border Card

Bericht door roelb »

Bij alle bekende verhuurders mag je, met een in de US of Canada gehuurde auto, in heel Canada en de continentale USA rijden. Let wel op dat je, als je huurt vanuit Canada, een eigen risico hebt. Start je je huur in de USA dan is dat niet van toepassing.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Cross Border Card

Bericht door Ruud2004 »

Misschien wat kort door de bocht Roel. Ik had in Montreal te maken met Discount en die is er in hun voorwaarden heel duidelijk in. Prijs was incl. die CrossBorderCard (25 Euro) nog steeds de voordeligste. Verkooptruc of niet, duidelijk zijn ze wel.

Mijn advies, lees de algemene voorwaarden (van welke verhuurder dan ook) goed door, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Wat Koen heeft gedaan is verstandig. Mailtje sturen en je hebt het antwoord duidelijk op de mail.

Hieronder een aantal "reisbeperkingen" geknipt uit de algemene voorwaarden van diverse verhuurders vwb autoverhuur vanuit YVR en je de VS wil bezoeken. Daar heb je nu eenmaal mee te maken. Natuurlijk kan je je mond houden en de VS inrijden, maar als bij een aanrijding (oid) de kleine lettertjes tevoorschijn komen is heb je een probleem.

CROSS BORDER POLICY (Dollar en Thriffty)
Travel outside country must be noted & confirmed at time of booking and at least 5 days prior to commencement. Vehicles are not permitted to travel on ferries or to any island locations without pre-approval from Booking Group.
Vehicles are not permitted to travel into the Yukon, Northwest Territories, Nunavut, Nunavik, Alaska or Mexico.

Reisbeperkingen (Discount)
Ferrying the car : Domestic is normally allowed. Any extra cost will be paid locally. You have to inform the car rental company that you will take the rented car on a ferry.
Across the border rentals : are allowed into the USA. 300 km free per day when travelling to the USA. Cross border card must be ordered during the booking procedure. In case of offence against Cross Border & Territorial Restrictions all insurances lose their validity. Other information: Unlimited Kilometers applies for travel in Quebec, Ontario and the Maritimes only. 300 km free per day applies to all other destinations.

CROSS BORDER POLICY (Europcar)
Travel outside country must be noted & confirmed at time of booking and at least 5 days prior to commencement. Vehicles are not permitted to travel on ferries or to any island locations without pre-approval from Booking Group.
Cross border is allowed to USA only.

Reisbeperkingen (Hertz)
Reizen met grenspassage toegestaan naar:
Verenigde Staten *
* Er kunnen beperkingen en kosten van toepassing zijn (controleer dit vóór uw aankomst bij het verhuurbedrijf).

Reisbeperkingen (Routes)
NB: Klanten die van plan zijn om over (deel)staatsgrenzen of naar verschillende eilanden in hetzelfde land te reizen, dienen voorafgaand aan het ophalen van de auto rechtstreeks contact op te nemen met het verhuurbedrijf om hun reisplannen te bespreken. Er kunnen beperkingen en kosten van toepassing zijn. De contactgegevens van het verhuurbedrijf zijn te vinden op uw huurvoucher.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Cross Border Card

Bericht door harryh »

Bedankt @@Ruud2004, National had ik hieronder al genoemd om het lijstje compleet te maken.
Aangezien ik in Canada alleen bij National heb gehuurd was ik me hier eigenlijk niet bewust van.
Jouw post bevestigt voor mij weer waarom ik Dollar en Thrifty vermijd; je mag bij hun dus niet eens de ferry van Seattle naar Olympic of Vancouver Island op zonder toestemming, die ferries zijn best logisch als je in Vancouver begint met een rondje. Sowieso vind ik hun tol regeling veel te duur.
Ik vertrek trouwens liever vanuit de VS voor een rondje Canada/VS, ook geen eigen risico, wat er in Canada wettelijk wel is.
phoonke
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 25 jan 2011, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Cross Border Card

Bericht door phoonke »

Ik vertrek ook liever van uit de VS, maar de tickets naar Montreal waren super geprijsd en rechtreeks vanuit Brussel. Dus ja...
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Cross Border Card

Bericht door roelb »

Ruud2004 schreef:
03 feb 2019, 13:22
Misschien wat k1ort door de bocht Roel.
Ik zei ook heel expliciet: alle bekende verhuurders. Ik heb nog nooit gehoord van de verhuurder "discount" of "booking group". Als je gewoon huurt bij Avis, Hertz, Alamo, National, Dollar, Budget, Thrifty, etc dan mag je met je auto rijden in heel de contintale USA en Canada, ongeacht waar je die huurt. Huren in de USA heeft als voordeel tov Canada het ontbreken van een eigen risico (en meestal lagere huurprijzen)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer