Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

SUV ineens bijna 2 x zo duur ?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

SUV ineens bijna 2 x zo duur ?

Bericht door Robbie&Irene »

Regelmatig controleer ik de prijzen voor een SUV voor onze vakantie in juni, maar de afgelopen maanden zat er niet veel beweging in. Steeds kwam ik rond de ~1000 euro (incl de oneway toeslag Seattle- SLC) voor 24 dagen ! Sinds gisteren zijn de prijzen bij Hertz, Alamo, Avis ,National etc bijna verdubbeld! Is dit de omgekeerde "harryh-bug" of is er iets anders structureels aan de hand?
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: SUV ineens bijna 2 x zo duur ?

Bericht door Mrvanilla »

Ik ken je extacte data niet, maar als ik op Rentalcars kijk (begindag 3 juni) dan kom ik op ong. 750 euro + 330 one way fee uit. Dus nog steeds rond de 1000 euro?
Groetjes,
Daniel
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Prijzen gaan steeds op en neer. Daarom roepen mensen hier niet voor niets, blijven checken. Dan kan je voor jezelf bepalen wat wel en wat niet acceptabel is.

Zo huurde ik in november nog een Cadillac Escalade voor 13 dagen voor $500. Die gaat nu ongeveer met factor 6 de deur uit.
Nu voor de meivakantie een 7 zits Chevy Suburban gehuurd. Ook 13 dagen kost met nu $570. Natuurlijk een "mindere" auto. Maar ik sla me er wel doorheen.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Robbie&Irene schreef:
30 jan 2019, 10:20
Is dit de omgekeerde "harryh-bug" of is er iets anders structureels aan de hand?
Hoorde ik hier harryh :)? Dat waren nog eens tijden, wat een geweldige prijzen waren dat.

Voor onze a.s. rental in april in Orlando zijn de prijzen bij National ten opzichte van de laagste prijs afgelopen 6 maanden, laagste was half december, met zo'n 5% gestegen, dus valt daar op die data mee.
Robbie&Irene
Amerikakenner

Mrvanilla schreef:
30 jan 2019, 10:28
Ik ken je extacte data niet, maar als ik op Rentalcars kijk (begindag 3 juni) dan kom ik op ong. 750 euro + 330 one way fee uit. Dus nog steeds rond de 1000 euro?
Nou net nog gekeken bij Rentalcars, waar we altijd huren...
Afbeelding
Almere vak V
Amerika-expert

Robbie&Irene schreef:
30 jan 2019, 16:52
Dan zou ik een keer ergens anders kijken... :wink:

Thrifty heeft voor die data ook prima prijzen.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Klopt ik vind he ook duur dit jaar. En ik ga in juni ipv juli.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik zie het nu inderdaad. De prijs die ik zie is voor huur bij Thrifty (1100 inc one way fee).
Groetjes,
Daniel
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Rentalcars is bij mij de afgelopen jaren zelden als goedkoopste uit de bus gekomen.
Dus nooit standaard bij dezelfde boeken maar altijd meerdere aanbieders vergelijken.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Robbie&Irene
Amerikakenner

Almere vak V schreef:
30 jan 2019, 17:03
Robbie&Irene schreef:
30 jan 2019, 16:52

Tuurlijk doe ik dat ook, zie plaatjes! Overigens een leuke bezigheid :wink:, maar ook anderen brokers of Alamo rechtstreeks hebben hetzelfde "probleem". Voorkeur voor ons is toch wel Alamo vanwege oa skip the counter. Gek genoeg is de klasse "grote auto/fullsize cars", die normaal ongeveer even duur is als een Mid/Standard SUV klasse wel de oude prijs gebleven! We zullen de komende tijd het maar eens aanschouwen wat de ontwikkelingen worden, misschien Trifty of dan maar gewoon een grote luxe wagen...

Afbeelding
Afbeelding
marrich77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door marrich77 »

Wij hadden vorige zomer eerste een auto bij Hertz gehuurd, maar dat was een stuk van het vliegveld af. Dus met taxi of uber eerst daarheen, nadat je al een vlucht hebt gehad en 2 vermoeide jetlag kids hebt.
Toen ik dat eenmaal doorhad (iets minder dan 4 weken voor vertrek. Hertz had ik al in december geboekt) ben ik gaan kijken voor verhuur op het vliegveld.
Ik kwam uit bij Alamo. En voor (Dodge Journey bij beide) Alamo was ik zeker 350 euro minder kwijt.

En zeker goedkoper gezien je nu ook geen Uber of taxi kosten moet betalen. Maar gewoon de train naar de verhuurkant van het vliegveld.

Dus inderdaad blijven checken.
Evt iets vastzetten, wat je ruim te voren kan annuleren is ook altijd een optie als je in elk geval zeker van een auto onder je kont
Peenk
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Peenk »

Robbie&Irene schreef:
30 jan 2019, 20:07
Almere vak V schreef:
30 jan 2019, 17:03

Tuurlijk doe ik dat ook, zie plaatjes! Overigens een leuke bezigheid :wink:, maar ook anderen brokers of Alamo rechtstreeks hebben hetzelfde "probleem". Voorkeur voor ons is toch wel Alamo vanwege oa skip the counter. Gek genoeg is de klasse "grote auto/fullsize cars", die normaal ongeveer even duur is als een Mid/Standard SUV klasse wel de oude prijs gebleven! We zullen de komende tijd het maar eens aanschouwen wat de ontwikkelingen worden, misschien Trifty of dan maar gewoon een grote luxe wagen...

Afbeelding

Welke website is dat op die tweede foto met het mooie overzichtje?
Robbie&Irene
Amerikakenner

Beste Peenk, dat is van Autoeurope, gek genoeg wel een Amerikaans bedrijf :wink: !
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Update: Prijzen bij National voor een midsize zijn vandaag ineens ruim 25% hoger geworden dan gisteren voor mijn data en locatie.
tmt57th
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door tmt57th »

ik heb ook de indruk dat de prijzen enorm hoog liggen.

We hebben in juli 2017 voor geen 1000€ bij Hertz 3 weken een standard SUV gehuurd in Florida, ik vond dat een geweldig lage prijs toen :D
Maar aan het rondkijken voor onze reis naar Oost-Canada in juli 2019, ook 3 weken: prijzen van 3000 tot 5000€ bij de grote maatschappijen :shock: (wel ophalen in Toronto en afzetten in Montreal, Avis zat laag maar alleen het kleinste model auto met een andere drop off locatie)

een geluk dat ik dit forum ontdekt heb, via drive-canada.de zit ik nu op 1400€ voor een full size SUV. Dat lijkt me al redelijk goed (maar voor jullie misschien nog duur?). moet alleen dan nog zien of ik het via Alamo of National dan ga huren, prijzen zijn gelijk.

moest iemand hier toch onder kunnen gaan, laat het me weten :)

Ik zou dat vroeger nooit via een broker gedaan hebben, maar ik heb hier al wel goede ervaringen gelezen, en het voordeel is dat ze het deel eigen kost (ca$800) van de verzekering kunnen terugbetalen.
Whitestreet
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Whitestreet »

Als ik jullie was zou ik gewoon elke dag even op Momondo kijken, daar wat aanbiedingen bekijken.
Meestal kom je dan op de sites van de aanbieders terecht en daar staan dan ineens andere prijzen.
Ik had vorig jaar (November denk ik) een SUV vastgelegd (Ford Edge (Of vergelijkbaar)) dat was niet helemaal 100% naar mijn zin,
maar ik had in ieder geval iets vast gelegd voor het geval ik niets anders kon vinden. Deze zou mij ongeveer 800 Euro kosten voor 22 dagen tijdens een rondreis Zuidwest.

Nu heb ik een week of 2 geleden een Full size SUV gevonden en geboekt, Dit word een GMC Yukon / Chevy Tahoe. Deze was 100 Euro duurder, dus 900 Euro, En heb deze dus geboekt en die andere geannuleerd.

Elke dag even kijken kan enorm lonen. En ja, als ik op andere sites kijk ben ik zomaar het dubbele kwijt, het is net als vliegtickets. Toehappen wanneer je voor jezelf een acceptabele prijs ziet.
2018 Florida / 2019 Westkust
tmt57th
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door tmt57th »

heb net geboekt bij Drive-Canada, dat is inderdaad te annuleren.
Wist niet dat autos ook zo konden fluctueren zoals vliegtickets.
Wel nog een automatische e-mail gekregen dat ze de boeking niet onmiddelijk bevestigd kon worden... hopelijk komt dat al goed, dan hebben we toch al iets :D
Gast

Bericht door Gast »

Benzine daarentegen is supergoedkoop op het moment.
Almere vak V
Amerika-expert

Ook hier zijn de verschillen enorm. In de stad soms het dubbele van buiten de stad. :shock:
tofke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door tofke »

De prijzen swingen momenteel de pan uit... :sadcry:
Wij vliegen op Chicago O’hare en het is momenteel vrij duur om daar een auto te huren...
Iemand tips om eventueel ergens anders de auto op te halen?
Op Midway zijn de prijzen ongeveer gelijk.

Tofke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer