Rail + Fly Brussels airlines. Ervaringen?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Haarlem15
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2019, 13:31
Aantal x V.S. bezocht: 4

Rail + Fly Brussels airlines. Ervaringen?

Bericht door Haarlem15 »

Hoi,

Ik heb spotgoedkope vluchten kunnen boeken rechtstreeks bij Brussels airlines vanuit Amsterdam Centraal. Op zich is het voor mij gemakkelijk om de Benelux trein te nemen vermeldt op mijn ticket vanuit Haarlem via Amsterdam naar Brussels airport ware het niet dat mijn vriendin in Gent woont en ik daar nu ook vaak vertoef.

We vroegen ons af of er mensen zijn hier die hiermee ervaring hebben? Wordt je treinticket gevalideerd bij check-in? Kan je online inchecken voor je vlucht? Wat als de controleur niet langskomt, het is immers niet de Thalys? Voor de trein dien je je online in te checken via accesrail las ik op mijn boekingsbevestiging. Kunnen wij dus rechtstreeks vanuit Gent naar de luchthaven??

Alvast bedankt! :D
Gast

Re: Rail + Fly Brussels airlines. Ervaringen?

Bericht door Gast »

Nee, je moet via Amsterdam reizen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Rail + Fly Brussels airlines. Ervaringen?

Bericht door mtl »

Je dient echt de gehele reis af te leggen. Je begint dus in Haarlem. Sla je de treinreis over dan is de kans groot dat je ticket ongeldig is.
Haarlem15
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2019, 13:31
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rail + Fly Brussels airlines. Ervaringen?

Bericht door Haarlem15 »

Dan gaan wij dat best doen. We vroegen ons gewoon eigenlijk af hoe zoiets nu gecontroleerd wordt door Brussels airlines?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Rail + Fly Brussels airlines. Ervaringen?

Bericht door mtl »

Als het goed is controleert de conducteur jullie tickets en kunnen ze dat op die manier zien.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Rail + Fly Brussels airlines. Ervaringen?

Bericht door Frasi »

Ik heb zelf een paar keer via Antwerpen of Brussel gereisd. Eerst met de trein naar Schiphol en vandaar verder.
Bij KLM werkt de controle volgens mij op twee manieren: je moet je treinticket aan de internationale balie van je vertrekstation afhalen. Bij/na het printen hier wordt de status in de reservering aangepast.
Vervolgens kan je op de luchthaven niet bij de kiosk inchecken maar moet je naar een balie. Die moet je gestempelde treinticket zien én bellen (naar ???) om de blokkade op te heffen.
Dus de treinreis overslaan werkt bij KLM dus zeker niet.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer