Overstap JFK 1.25 Uur

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door Harry »

Hmmmm, dat had ik dus nooit gedaan, wat een gedoe met 2 keer overstappen.
De check zal gebeuren in Amsterdam, de vlucht van Brussel naar Amsterdam is binnen Europa, dus daar niets bijzonders.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door ONYX666 »

Klopt is inderdaad wel iets vervelender maar heeft ook wat voordelen.
Totale tijd dat we onderweg zijn is korter. En we hebben in het midden 1 lange
vlucht ams-slc waar je toch wat ruimer zit. In andere geval hadden we nog een binnenlandse vlucht van 6 uur
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door Almere vak V »

Twee uur vantevoren aanwezig zijn in Brussel is voldoende.

Echter, waar ik me nu (veel meer...) zorgen over zou maken is de overstap in Amsterdam. Ik ga er even vanuit dat je niet de eerste vlucht uit Brussel naar Amsterdam hebt maar de tweede. Die vertrekt iets over achten. De keren dat ik die heb gehad is deze bijna altijd te laat. Vervolgens moet je dan op Schiphol om de één of andere wazige reden door de paspoortcontrole. Waarom weet ik nog steeds niet. Je komt uit een Schengenland, je gaat nergens een land in en als dat al zo zou zijn, toch een Schengeland, je wil alleen naar D1, niks meer en niks minder. In de ochtend is het daar altijd veel, maar dan ook veels te druk. Met als gevolg vaak een rij van een paar honderd meter. Iedereen moet door die handige automatische poortjes die het maar de halve tijd doen. Met andere woorden. Als je hier braaf aanschuift ben je al zeker meer dan een uur kwijt. En dan moet je nog door D1 waar je die "interessante" vragen mag beantwoorden die ze op geen enkel vliegveld stellen. Maar je krijgt wel een sticker...

Drie tips:
1. Eerder uit Brussel vliegen. De vlucht van 6 uur. Alle tijd in Amsterdam. Lekker ontbijten en relaxed het vliegtuig in.
2. Langere overstap in Amsterdam kiezen. Daar zijn er genoeg van.
3. Langere overstap op JFK kiezen. Ook daar zijn er genoeg van. Maar 1.25 uur zou genoeg moeten zijn. Nu heb je letterlijk 6 minuten meer op SLC. Dat geeft je dan wel een rustig gevoel. Of 1 van de andere 60 mogelijkheden.

Ik geef je meer kans op JFK om het te halen dan in Amsterdam. Veel wijsheid gewenst.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door ONYX666 »

Oh lekker. Ik weet niet ofik het kan maken om het weer te veranderen (en of ze dat dan doen)
Mia91
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 aug 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door Mia91 »

ONYX666 schreef:was dit heen of terug ? dus met immigrations en koffer ophalen en afgeven of zonder dat alles ?
Heenreis. Dus met immigrations en koffer.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door Almere vak V »

Even goed checken op Delta welke vlucht je het beste past en je het meeste rust geeft. Ik zou dat uurtje niet gokken op Schiphol.

Zoals gezegd, je hebt nu letterlijk 6 minuten meer op SLC. Die 6 minuten gaan echt het verschil niet maken ten opzichte van JFK. JFK is een vele malen drukker vliegveld dan SLC en daarop ook ingericht.

De ervaring in Amsterdam is mijn ervaring. Ik weet niet of anderen een gelijke ervaring hebben. Ik vind Schiphol sowieso al een drama. Als je vlucht uit Brussel, of Dusseldorf op de "verkeerde" baan landt ben je een kwartier aan het taxiën. Als je vlucht aan de "verkeerde" slurf wordt gezet ben je zo maar een kwartier aan de wandel. Dan ben je al een half uur van dat uur kwijt. En je vliegtuig vetrekt om 10 uur. Ze gaan niet boarden om 10 uur. Ik heb de 8 uur vlucht uit Brussel denk ik nu een keer of tien gehad. Meer dan de helft fors vertraagd. Niet omdat deze te laat vertrekt. Maar simpelweg is het vliegtuig er niet op de vertrektijd. Altijd in de ochtend met een overstap rond half 9/9 uur of ik nu uit Brussel of Dusseldorf kom is het 9 van de 10 keer spuugdruk op Schiphol en een drama om door die poortjes te komen. Het staat slecht aangegeven. Mensen lezen niet goed en de begeleiding van de mensen die er van Schiphol staan is ook slecht. Kortom als er toevallig een slaapkop uit Equador voor een EU poortje staat met zn paspoort gaat dat natuurlijk niet werken. Dat is niet erg. Als er 100 van die poortjes zijn. Maar het zijn er hooguit 10.

Ik loop altijd de rij voorbij. Helemaal door naar voren en geef daar aan bij degene die bij de poortjes staat dat ik mn vlucht moet halen. Daar reageren de meeste mensen niet blij op. Laat staan als je daar met 7 personen komt aangewandeld.

Zoals gezegd. Zoek het even goed uit. Kijk naar de reacties hier. Er zijn meer dan genoeg mensen die dit al voor jullie hebben gedaan. Mijn mening is mijn mening en als ik Schiphol kan mijden zal ik dat ook zeker doen. Onder andere om bovengenoemde redenen.
Gast

Re: Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door Gast »

Ik loop altijd de rij voorbij. Helemaal door naar voren en geef daar aan bij degene die bij de poortjes staat dat ik mn vlucht moet halen. Daar reageren de meeste mensen niet blij op.
Oh, ben jij dat :lol:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door Almere vak V »

Jup! :wink:

Heb meegemaakt dat de rij tot tussen de taxfree winkels stond. Met een overstap van 55 minuten waarvan je de helft al kwijt bent aan taxiën en lopen. Knappe meneer die mij dan tegenhoudt. Het ergste vind ik nog dat de marechaussee 10 meter verderop met hun potlood zitten te spelen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door PSVwally »

Almere vak V schreef:
PSVwally schreef:Vergeleken met Schiphol zijn zowat alle andere vliegvelden veel sneller met de bagageafhandeling. En je hoeft op veel andere vliegvelden ook geen kilometer naar die banden te lopen en dan nog 20 minuten moeten wachten.
:offtopic: Je mag het natuurlijk niet zeggen over Nederlands trots. Maar by far, één van de slechtste vliegvelden die er is...
Puur qua vertrek vliegveld geweldig. Alles op loopafstand en geen treinen of bussen nodig. Zo praten ook de vele buitenlandse toeristen erover. (Alleen die polderbaan met soms 20min taxien is wel vreemd)
Maar qua arrivals is de ‘infrastructuur’ niet het slimst aangelegd zeg maar.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door ONYX666 »

heb toch nog maar even gebeld in laten omzetten naar de vlucht van 06.10 vanaf brussel.

Op NYC waren alleen 2 veel latere vluchten aanwezig en daar had ik de angst dat we nooit met zijn zevenen erbij zouden kunnne. Op SLC zijn veel meer latere vluchten beschikbaar.

Uitendelijk zijn we tevreden met de ohuidige route. we zijn ook nog 3 1/2/ uur eerder in las vegas en we hebben 1 lange vlacht wat we fijner vinden dan 2 "halve" waarvan er dan 1 in een waarschijnlijk minder comfortabel toestel is.

bedankt voor de adviezen
Laatst gewijzigd door ONYX666 op 17 jan 2019, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door harryh »

:thumbup:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door Almere vak V »

ONYX666 schreef:heb toch nog maar even gebeld in laten omzetten naar de vlucht van 06.10 vanaf brussel.
Denk super verstandig besluit. Ja, je bent nu twee uur vroeger onderweg. Maar je hoeft je in Amsterdam niet te haasten met het zweet op de rug of de onrust in je kop ga ik het halen. In Brussel een bakkie halen bij de Starbucks. In Amsterdam rustig een ontbijtje doen. En totaal relaxed het vleugtuig in naar de US. Plezier!!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door Almere vak V »

PSVwally schreef:
Almere vak V schreef: Puur qua vertrek vliegveld geweldig. Alles op loopafstand en geen treinen of bussen nodig. Zo praten ook de vele buitenlandse toeristen erover. (Alleen die polderbaan met soms 20min taxien is wel vreemd)
Maar qua arrivals is de ‘infrastructuur’ niet het slimst aangelegd zeg maar.
Loopafstand is een rekbaar begrip zullen we maar zeggen. Ik heb dan toch liever de ondergrondse shuttles waar ze in de US veel gebruik van maken. Razendsnel van de ene naar de andere terminal.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer