Overstap JFK 1.25 Uur

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door ONYX666 »

we hadden de vlucht geboekt (Delta airlines) met meer dan 2 uur overstap, nu is dat gewijzigd en hebben we nog maar 1.25 uur over.
Ik zie dat we wel landen in terminal 4 en vertrekken vanuit terminal 4. Is dat voldoende ? hoe gaat dat dan met je koffer en immigrations als je in dezelfde terminal blijft ?
phoonke
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 25 jan 2011, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door phoonke »

Nog maar 1 keer op JFK geweest, maar moet wel zeggen dat alles daar vlot ging toen. Immigration gaat ook wel vlot daar, als je weet dat we toen met een a380 (vlieger waar meer dan 500 mensen op zaten)toekwamen en op 30 minuten door waren. Bagage blijft gelijk altijd van de band halen en weer afgeven wat verderop ook al zit je in dezelfde terminal.

Greets
Koen
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door ONYX666 »

ik mag volgens mij de vlucht wijzigen (althans er staat een melding als ik inlog)

alleen zijn ergeen betere alternatieven (alleen nog langere overstap.
Nu hebben wij geboekt vanaf brussel.
Zou je ook mogen wijzigen naar vertrek vanaf amsterdam ?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door sanook »

Die kans lijkt me heel klein, de route (vertrek/aankomst) zal hetzelfde moeten blijven. Je zou evt wel een route kunnen kiezen met een andere tussenstop. Of een latere vlucht naar je eindbestemming vanaf JFK. Je kunt ook proberen gewoon die vlucht te halen op JFK, mocht je hem missen dan kun je ter plekke een andere vlucht regelen.
Gast

Re: Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door Gast »

Misschien is het ondertussen verbetert, maar wij hebben regelmatig op JFK tenminste een uur in de rij gestaan in die betonnen gang voor de immigratie.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door Marcopstal »

Vorig jaar bijna anderhalf uur aangeschoven.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door Almere vak V »

ONYX666 schreef:ik mag volgens mij de vlucht wijzigen (althans er staat een melding als ik inlog)

alleen zijn ergeen betere alternatieven (alleen nog langere overstap.
Nu hebben wij geboekt vanaf brussel.
Zou je ook mogen wijzigen naar vertrek vanaf amsterdam ?
Op deze website https://awt.cbp.gov kan je precies zien wat de gemiddelde wachttijden zijn per vliegveld per dag en per uur op die dag. Ik zie zelden wachttijden boven een uur. Ik moet zeggen van de diverse keren per jaar dat ik op of via JFK vlieg ik zelden denk, wat een drukte. Maar hoe lang het echt duurt weet ik niet. Ik maak gebruik van Global Entry.

Mocht je de vlucht willen wijzigen bel dan altijd met Delta in Amerika. Ik probeer het niet eens meer met Delta in Nederland. Kunnen niks, weten niks en als ze wat doen betaal je de hoofdprijs. Bel aan begin van de avond hier met Delta in Amerika en je wordt super snel geholpen. Op de juiste manier. Vriendelijk ook nog. En ik heb nog nooit een dubbeltje hoeven bij te betalen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door harryh »

De Minimum Connection Time op T4 is precies 1u 25 minuten zie ik. Je hebt dus geen recht op een wijziging maar je kunt het vragen.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door ONYX666 »

ik heb al een bericht naar klm gestuurd (die hebben me bij een vorige wijziging van 2 overstappen naar 1 ) ook geholpen.
Maar als ik niet de vertrekplaats van brussel naar amsterdam mag wijzigen zie ikzelf geen andere vluchten beschikbaar alleen 1 met een overstap van 4 uur. maar dan kan ik net zo goed proberen de vlucht te halen. of we moeten weer wisselen op een vlucht met 2 overstappen.
Alhoewel ik op de hierboven gegeven site op 18 april vorig jaar op ons tijdstip een wachttijd van 66 minuten zie (en dan kijk ik niet naar de max wachttijd)
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door Tipsy_1 »

Ik heb in oktober welgeteld 20 seconden moeten aanschuiven en ook de bagage kwam vlot, op JFK (aankomst met rechstreekse vlucht van KLM in de late namidddag)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door PSVwally »

Vergeleken met Schiphol zijn zowat alle andere vliegvelden veel sneller met de bagageafhandeling. En je hoeft op veel andere vliegvelden ook geen kilometer naar die banden te lopen en dan nog 20 minuten moeten wachten.
Geen ervaring met JFK, maar mocht je al vertraging hebben bij aankomst dan moet je geluk hebben het te halen.
Mijn ervaringen met overstappen is dat immigrations en douane vaak wel meevallen qua tijd, maar dat de securitycheck voor de volgende vlucht het meeste tijd in beslag neemt.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door Almere vak V »

PSVwally schreef:Vergeleken met Schiphol zijn zowat alle andere vliegvelden veel sneller met de bagageafhandeling. En je hoeft op veel andere vliegvelden ook geen kilometer naar die banden te lopen en dan nog 20 minuten moeten wachten.
:offtopic: Je mag het natuurlijk niet zeggen over Nederlands trots. Maar by far, één van de slechtste vliegvelden die er is...
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door chell »

Wij hadden in juni ongeveer dezelfde overstap op JFK en het was enorm stressvol. We hebben het gehaald, maar dat was wel op het nippertje. We hadden het geluk dat onze aansluitende vlucht pas laat ging boarden, we kwamen tien minuten voor vertrek aan bij de gate en toen stond er nog een flinke rij. Immigrations duurde bij ons het langst, bij de security check konden we zo doorlopen (https://duizelreizen.nl/2018/06/02/dag- ... las-vegas/)

Bij ons kwam de krappe tijd ook door wijzigingen, maar ik zou een volgende keer toch bij voorbaat al een langere overstap boeken. Oorspronkelijk hadden we 2 uur en 10 minuten en ik denk dat ik zelfs nog iets langer dan dat wel zo relaxed had gevonden.
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door Almere vak V »

Voor elk vliegveld staat er een gemiddelde overstap tijd. Als je onder de gemiddelde overstaptijd komt mag een maatschappij je het ticket niet verkopen. Sterker nog, er is mij wel is verteld dat ze je dan op de luchthaven van vetrek niet eens mogen laten gaan.

Zakelijk reis ik altijd met Global Entry dus heb ik weinig te maken met wachttijden. Prive heeft dat niet zo heel veel zin als er van de vier drie geen Global Entry hebben en van die drie er ook nog eentje in een rolstoel zit. Ik hou dan altijd rond de 3 uur aan voor een overstap op de heenweg. Je kunt gewoon op een relaxte manier het vliegtuig uit. Rustig naar immigrations lopen. Daar je ding doen. Koffer doorchecken. Toiletje doen. Even rustig wat eten. Vervolgens wandel je naar de volgende gate en klaar.
Ik heb geen zin om als een halve gare over een vliegveld te rennen. Dat waarderen ze sowieso al niet in de US by the way. Om vervolgens met hartslag 200 in een vliegtuig te duiken met het zweet op je rug.

Ik moet zeggen sinds de komst van de APC het vaak al een stuk sneller gaat. Zeker nu ze er steeds meer gaan plaatsen. Wat dat betreft mogen ze van mij in de US het voorbeeld van Vancouver gaan volgen. Daar staan er volgens mij een paar 100. Echt in minder dan 30 minuten tijd van de deur van het vliegtuig in mn huurauto. Zelfs met een omweg van de immigrations officer omdat ik kaas bij had.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door harryh »

Zoals al gezegd is de Minimum Connection Time op T4 precies 1u 25 minuten bij een internationale overstap ;)
Laatst gewijzigd door harryh op 16 jan 2019, 14:28, 2 keer totaal gewijzigd.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door ONYX666 »

contact gehad met zowel delta in usa en klm en beide geven aan dat we voldoen aan de 1 uur en 25 minuten minimum overstap tijd die er voor staat en omdat de change van tijden minder dan 90 minuten was (van 2 uur naar 1 uur en 25 minuten) we dus niet mogen veranderen.

Ik denk dat de kans erg klein is dat we het halen (we zijn met zevenen) en dat maakt de kans ook weer kleiner dat we op de volgende vlucht mee kunnen
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door sanook »

Hopen dat het goed gaat dan maar. 7 personen maakt het er niet makkelijker op in ieder geval.
Almere vak V schreef:Voor elk vliegveld staat er een gemiddelde overstap tijd. Als je onder de gemiddelde overstaptijd komt mag een maatschappij je het ticket niet verkopen. Sterker nog, er is mij wel is verteld dat ze je dan op de luchthaven van vetrek niet eens mogen laten gaan.
Het is Minimum Connection Time, niet gemiddelde !
Mia91
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 aug 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door Mia91 »

ONYX666 schreef:contact gehad met zowel delta in usa en klm en beide geven aan dat we voldoen aan de 1 uur en 25 minuten minimum overstap tijd die er voor staat en omdat de change van tijden minder dan 90 minuten was (van 2 uur naar 1 uur en 25 minuten) we dus niet mogen veranderen.

Ik denk dat de kans erg klein is dat we het halen (we zijn met zevenen) en dat maakt de kans ook weer kleiner dat we op de volgende vlucht mee kunnen
Valt allemaal wel mee.
Wij hebben vorig jaar ook een overstap gehad op JFK van 1:25min (ook met Delta). Zelfs nog even aan de gate moeten wachten voor we konden instappen. Ik zou me er geen zorgen om maken.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door ONYX666 »

was dit heen of terug ? dus met immigrations en koffer ophalen en afgeven of zonder dat alles ?
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Overstap JFK 1.25 Uur

Bericht door ONYX666 »

nog een keer gebeld met delta usa en nu wel iets kunnen regelen.
Alleen ik was een beetje verrast dat het wel kon dat ik niet zo goed heb opgelet wellicht.
Ik wist dat het een extra overstap ging worden we gaan nu BRU-AMS-SLC-LAS
maar in amsterdam maar 1 uur overstap.
Koffers gaan natuurlijk gewoon door dus hoeven we alleen naar de gate te lopen ? Waar s de security check in brussel of in amsterdam ?

er wordt altijd aangeraden 3 uur van te voren aanwezig is dat in dit geval ook nodig of volstaat 2 uur nu ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer