Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vraag over autokinderstoel (groep 2 stoel) voor in camper in de VS.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Blackjack_222
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Vraag over autokinderstoel (groep 2 stoel) voor in camper in de VS.

Bericht door Blackjack_222 »

Binnenkort ga ik met het gezinnetje 3 weken met een camper door de VS toeren en heb hierbij een vraag.
Ik heb een zoon van 3 jaar, die een kinderstoel nodig heeft. Nu heeft de camper heupgordels en de eigen kinderstoel die we in Nederland gebruiken, is alleen geschikt voor een 3-punts gordel.

Heeft iemand hier ervaring mee? het liefst schaf ik in Nederland een kinderstoel aan die zowel met heupgordel als 3-punts gordel bevestigd kan worden. Ook heb ik het liefst een groep 2 stoel, zodat ik de stoel ook na terugkomst kan blijven gebruiken.
Tot nu toe kan ik alleen de Britax Eclipse vinden, welke zowel heup- als 3-punts gordel aankan, echter dit is een groep 1 stoel.

Hoor het graag als iemand hier wat info over heeft.
Alvast bedankt!
hemmie
Amerika-expert

Re: kinderstoel in de VS

Bericht door hemmie »

Volgens mij bijna niet te vinden in NL. Maar, wij hadden jaren geleden een Romer Britax stoel mee die officieel alleen met 3-puntsgordel vastgezet kon worden, maar stond heel stevig in de camper. Ik kan me herinneren dat we die stoel er wel op hadden uitgezocht, een andere stoel gebruikte een ander systeem en daatrvan konden we onsniet voorstellen dat het met een heupgordel vast te zetten was.
Terug in Texas!
Blackjack_222
Amerika-newbie

Re: Vraag over autokinderstoel (groep 2 stoel) voor in camper in de VS.

heb inderdaad de Britax Romer Eclipse gevonden die het kan. Is helaas alleen een groep 1 stoel. Heb liever een groep 2/3 stoel, zodat we er ook voorlopig mee vooruit kunnen.
ike360x
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door ike360x »

Ik had ergens gelezen, en wij gaan het ook doen, een spanband meenemen en die gebruiken als extra gordel na de heupgordel en deze om de stoel of bank spannen
September 2015 Zuid-West Amerika
Augustus 2019 Noord-West Amerika & Zuid-West Canada
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Je mag een groep 2/3 groep stoel sowieso niet met een heupgordel vastzetten, dus als je van plan bent dit vaker te doen moet je investeren in een amerikaans stoeltje met 5-puntsgordel dat bruikbaar is tot groot gewicht/lengte. Er zijn hier prima stoeltjes te vinden die nog bruikbaar zijn voor bijvoorbeeld een 6-jarige.
Terug in Texas!
Blackjack_222
Amerika-newbie

Inmiddels 3 weken in een RV rondgereden.
We hebben uiteindelijk onze eigen kinderstoel (Maxi Cosi Tobi) meegenomen. Deze stoel zet je normaliter met de droepuntsgordel vast.

We hebben de stoel onderin vastgezet met de heupgordel en bovenin geankerd met een spanband (ike360x, bedankt voor de tip). De spanband kan dan gewoon door de bovenste riemgeleiders en achter de stoel worden vastgemaakt aan een oog voor de isofix. Hele reis dus kunnen doen zonder een nieuwe stoel te hoeven kopen.

Allemaal bedankt voor het meedenken!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer