Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Peenk
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 jan 2019, 13:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Peenk »

Pollekes7 schreef:
11 jul 2019, 21:27
Even een vraagje hoe zoeken jullie naar goedkope tickets?

Ik kijk zelf op google flights en skyscanner.
Tickets voor mijn reis zijn nog niet echt goedkoop.( ik heb nog de tijd we gaan in april 2020 )
Ik heb al als tip meegekregen op verschillende tijden en zelfs snachts kijken.
En het liefst bij luchtmaatschappij zelf boeken en niet via de zogenaamde brokers als ik op skyscanner kijk.
( prijzen bij gate bijv 1 E433, maar als ik bij luchtmaatschappij zelf wil boeken dan kost het ineens E433 enkele reis.)
Is het normaal dat je op sites van bv delta prijzen per enkele reis aanklikt als je wilt boeken zeg maar?

Ik heb op de 1e pagina wel websites zien staan, maar ik ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik gebruikte zelf ook google flights. Uiteindelijk retourtje SF gevonden voor €550,00 p.p. via Frankfurt (in december), we vliegen (morgen) in juli. Dus klein half jaartje ervoor.
GideonW
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 sep 2017, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door GideonW »

Pollekes7 schreef:
11 jul 2019, 21:27
Even een vraagje hoe zoeken jullie naar goedkope tickets?
Via Skyscanner of Google Flights zoeken naar de beste tijden / prijzen en daarna als het niet heel veel scheelt met een broker op de website van de luchtvaartmaatschappij zelf boeken. Als een broker echt een stuk goedkoper is, dan kies ik daarvoor (mits ik dezelfde combinatie van vluchten ook op de website van de maatschappij zelf zou kunnen boeken, want als de maatschappij het ook aanbiedt, dan is de aansluiting gegarandeerd).
( prijzen bij gate bijv 1 E433, maar als ik bij luchtmaatschappij zelf wil boeken dan kost het ineens E433 enkele reis.)
Is het normaal dat je op sites van bv delta prijzen per enkele reis aanklikt als je wilt boeken zeg maar?
Sommige maatschappijen laten je de reis in 2 stappen kiezen (eerst heenweg, dan terugweg), maar tonen op de eerste pagina al direct een volledige prijs voor het retour ticket. De prijs die je ziet is met de goedkoopste terugvlucht. Als je een heenvlucht selecteert en doorgaat naar de volgende pagina dan zie je daar de retour opties en eventuele verhogingen bovenop deze laagste prijs.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

Pollekes7 schreef:
11 jul 2019, 21:27
Is het normaal dat je op sites van bv delta prijzen per enkele reis aanklikt als je wilt boeken zeg maar?
Echt heel duidelijk is het allemaal niet. Dat ben ik met je eens. De ene maatschappij kiest ervoor om de prijs van de heen- en terugvlucht apart te laten zien. Waarom vraag ik me altijd af als je voor een retourvlucht kiest? Maar goed dat wordt de website wellicht iets overzichtelijke en kan je zelf je combi kiezen. De andere maatschappij kiest ervoor om 1 prijs te laten zien voor een heen- en terugvlucht. Als je dan alle combi's wilt laten zien resulteert dat vaak in 297 (...) mogelijkheden. Dus ja, zeg het maar wat je het prettigst vindt??

Wat mij betreft de laatste optie. Selecteer de tickets op prijs van laag naar hoog. En je weet voor jezelf tot welk niveau je wilt kijken en wat je wel of niet past.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Pollekes7 schreef:
11 jul 2019, 21:27
Is het normaal dat je op sites van bv delta prijzen per enkele reis aanklikt als je wilt boeken zeg maar?
Ehm, ik heb dit tot op heden alleen gezien bij europese airlines - maar het vertekend het beeld, want ondanks dat de fares voor de heen- en terugweg feitelijk apart zijn, gelden ze alleen in combinatie met elkaar.

Je noemt Delta, maar daar zie je altijd de totale prijs, vanaf stap 1. Je selecteert wel vlucht voor vlucht (of eigenlijk: sector voor sector).

Je ziet bij elke keuze telkens de laagst mogelijke prijs voor de gehele route. Bij het selecteren van zo'n optie, als je nog niet alle vluchten hebt gekozen, krijg je opnieuw een overzicht voor de volgende vlucht. Daarin staat dus in ieder geval altijd een optie voor het tarief dat je eerder hebt geselecteerd, maar mogelijk ook combinaties met andere vluchten waardoor het geheel duurder wordt.
Binnus
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 06 feb 2017, 11:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Binnus »

Wij hebben gisteren geboekt.
4 volwassen, 2 kids onder de 2 jaar (9 maand en 1,5 jaar op moment van de reis).

We vliegen van Amsterdam - Washington - Orlando. Terug van Orlando - Frankfurt - Amsterdam. Totaal voor 2003 euro. Dat vond ik een mooie prijs.
United gebeld voor stoelen reserveren. Er zijn 2 stoelen gereserveerd voor met extra beenruimte (kost anders 119 dollar extra) voor het andere stel wat meereist. Helaas geldt bij United dat ze in een bassinet past (max 10 kilo). En onze dochter is nu al 10 kilo. Dus wij zitten in een standaard stoel. Meende dat je altijd onder de 2 recht had op een bassinet. Las ik ergens in de reisverslagen. Iemand dit dit weet?
Pollekes7
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 apr 2019, 14:16

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Pollekes7 »

roelb schreef:
12 jul 2019, 10:26
Pollekes7 schreef:
11 jul 2019, 21:27
Is het normaal dat je op sites van bv delta prijzen per enkele reis aanklikt als je wilt boeken zeg maar?
Ehm, ik heb dit tot op heden alleen gezien bij europese airlines - maar het vertekend het beeld, want ondanks dat de fares voor de heen- en terugweg feitelijk apart zijn, gelden ze alleen in combinatie met elkaar.

Je noemt Delta, maar daar zie je altijd de totale prijs, vanaf stap 1. Je selecteert wel vlucht voor vlucht (of eigenlijk: sector voor sector).
Sorry idd bij delta niet, maar bij andere maatschappijen ...
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door hemmie »

Een bassinet past echt maar heel kort, als je een groot kind hebt haal je de 6 maanden niet. En dan vond ik het al eerder vaak eng, want zo gauw ze wat kunnen klimmen kunnen ze er uit klimmen (als je zelf even slaapt). Alleen handig voor echt kleine baby's dus.
Je hebt nooit recht op een bassinet, voor jonge baby's kun je er eentje reserveren, als het beschikbaar is (slechts een paar per vliegtuig, op=op). Oudere 'infants' zitten gewoon op schoot (tijdens opstijgen, landen en turbulentie mogen de bassinets ook niet gebruikt worden, dus dan sowieso op schoot).
Terug in Texas!
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door covri »

Volgend jaar mei gaan we een citytrip New York maken met onze volwassen dochters :thumbup:
Ik zit nu al een beetje te kijken voor vluchten. Prijs ligt nu rond de 450 euro rechtstreeks. Is dit een redelijke prijs? Ik weet dat ik geen haast hoef te maken....

Nu zie ik dat bijbepaalde vluchten staat: voorbeeld: nog 9 stoelen beschikbaar voor deze vlucht. Betekent dat dat die vlucht over, pak em beet, een paar weken helemaal vol zal zijn en dus niet meer boekbaar? Dat als ik die vlucht wil, nu direct moet toehappen?
Of is dit onzin en wordt dit gegaan om mensen te pushen?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mtl »

Ik vind 450 euro voor een rechtstreekse vlucht wel redelijk. Heb je gekeken of dat inclusief bagage is? En ik zou me niet onder druk laten zetten door berichten als "er zijn nog zoveel stoelen beschikbaar". Dit is vooral om jou direct te laten boeken. Heb je ook op de webite van de maatschappij zelf gekeken?
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Mies2301 »

Vraagje: Ik ben aan het kijken voor vliegtickets naar Orlando in de meivakantie, 25 april tot en met 7 mei 2020.
Dagen liggen vast, vertrekplaats kan ams, bru of dus zijn.

Goedkoopste wat ik nu zie: vlucht met op de heenweg 2 stops (ams-fra-ord-mco) en terug mco-fra-ams voor 458 Inc bagage met Lufthansa/United.

Wat is jullie ervaring met de ticketprijzen richting Orlando in de meivakanties ?
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door covri »

mtl schreef:
14 jul 2019, 11:12
Heb je gekeken of dat inclusief bagage is?
Is zonder bagage. Maar we kunnen het doen met handbagage of anders 1 koffer voor de dochters bij boeken.

Ik hou de prijzen in de gaten, tijd genoeg tenslotte.
Zedro
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 sep 2016, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Zedro »

Mies2301 schreef:
16 jul 2019, 22:30
Vraagje: Ik ben aan het kijken voor vliegtickets naar Orlando in de meivakantie, 25 april tot en met 7 mei 2020.
Dagen liggen vast, vertrekplaats kan ams, bru of dus zijn.

Goedkoopste wat ik nu zie: vlucht met op de heenweg 2 stops (ams-fra-ord-mco) en terug mco-fra-ams voor 458 Inc bagage met Lufthansa/United.

Wat is jullie ervaring met de ticketprijzen richting Orlando in de meivakanties ?
Hoi,

Wij vlogen dit jaar in de meivakantie met United vanaf Brussel. Heen met 1 stop in New York en terug met 1 stop in Chicago. Wij betaalden 275 euro pp dit was zonder ruimbagage. Op de heenweg hebben we 1 koffer (ruimbagage) bijgeboekt en op de terug weg 2.

Groet.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Mies2301 »

dan moet ik toch nog even blijven zoeken :D
NaomyV
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jan 2016, 14:23
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door NaomyV »

Ik ben aan het kijken voor vluchten naar San Francisco voor onze reis volgend jaar (vertrek eind mei, terugkomst halverwege juni). We willen het liefst gaan voor een rechtstreekse vlucht als de prijs het toelaat. Ik zag laatst bij United een mooie aanbieding van rond de 400-500 euro voor de rechtstreekse vluchten (maar dat waren andere data, voor eerder in mei), dus ik hoop eigenlijk nog zo'n mooie deal ergens te vinden van United. Ik zat me een beetje in te lezen bij United over de ruimbagage-regels, maar ik vond het toch wat verwarrend. Klopt het dat als je gewoon een 'Economy' ticket boekt dat er 1 stuks ruimbagage zonder extra kosten bij zit per ticket? (Bij Basic Economy dacht ik namelijk van niet).
En hoe is jullie ervaring met de KLM werelddealweken die meestal zo eind augustus/begin september beginnen? Ik had ook nog bedacht dat ik daar eventueel op zou kunnen wachten als dat aantrekkelijk is..
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door sanook »

Wij zijn dit jaar half mei naar SFO gevlogen met United en hebben €533 betaald incl bagage. Ik heb af en toe nog paar tientjes goedkoper gezien. Geen garantie voor de toekomst maar misschien kun je dit als referentie aanhouden. Basic economy is inderdaad zonder ruimbagage, gewoon economy is incl .
ps: lijkt erop dat verschil tussen basic en gewoon economy verhoogd is naar 100 euro, dit was voorheen 80 euro...
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Inges »

Wij hebben bij Delta stoelen gekocht in de Economy comfort. Daar zit bij Delta (kan KLM nog iets van leren) ook Priority boarding. Geldt dat ook op Schiphol (waarschijnlijk geeft Roel antwoord ;-))? Of geldt dat dan alleen als je BC vliegt? Er staat echt Priority op onze tickets. Dus ik mag met mijn ouders (die hetzelfde ticket hebben) dus dit allemaal? Of sturen ze me dan terug?

https://www.skyteam.com/en/skypriority-page/
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Ik neem aan dat het een DL vlucht is? Dan maakt het niet uit op welke luchthaven je bent, Delta bepaald de boarding volgorde, niet Schiphol. Daarintegen, als je een DL ticket hebt maar je vlucht wordt fysiek uitgevoerd door KLM dan gelden de regels van KLM (en die hebben voorzover ik weet geen priority boarding voor Economy comfort klanten).

Overigens wordt de boarding zone ook altijd op je boarding pass geprint. Geen idee wat dat tegenwoordig is voor Comfort+. In de begintijd kreeg je dan ook Skypriority (en dus boarding zone SKY), maar volgens mij is dat al een tijdje geleden afgeschaft, je kunt dus niet naar de Skypriority checkin en security. Wellicht dat de boarding zone wel gewoon SKY is gebleven.

Als je Premium select hebt geboekt (dat is de echte "premium economy" cabin van Delta, alleen in de A350) dan heb je wel volledig Skypriority toegang (dus op Schiphol de Skypriority/business class check-in counters en priority security). Maar goed, in die A350 heb je weer geen comfort+ stoelen.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Inges »

Nee dan hebben we alleen priority boarden want het is een DL vlucht en ik kan me niet herinneren dat er de vorige keer SKY op stond. Wel priority boarden. Bij KLM was dat inderdaad niet zo afgelopen zomer. Ik heb geen problemen om in de "gewone" security rij te moeten. Wij zijn toch altijd op tijd ;-) kan natuurlijk ook doen alsof ik gek ben maar ik weet niet of ze daarin trappen ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

De "SKY" boarding zone is nog iets anders dan SkyPriority. Als je voor SkyPriority in aanmerking komt (Business class, Elite+ (gold of hoger), DL Premium select) dan staat er op je boarding pass rechtsbovenin het rode SkyPriority logo. De boarding zone staat weer elders. Op een papieren boarding pass meestal aan de linkerkant, halverwege bovenaan.

De boarding volgorde is bij Delta altijd:

A. Mensen die hulp nodig hebben
B. Families met kleine kinderen (<2 jaar)
C. PREM - DL One passagiers (of First op domestic vluchten)
D. SKY - Iedereen met Skypriority die niet in DL One/First zit (dus Skyteam Elite+ passagiers), maar ook Skyteam Elite (Silver) passagiers en ik dacht ook Comfort+
E. Zone 1
F. Zone 2, etc..
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

Wil het liefst altijd zo laat mogelijk het vliegtuig in. Snap nooit waarom mensen altijd zo nodig zo snel mogelijk het vliegtuig in willen...
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer