Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Easy
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 aug 2018, 21:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Easy »

Ik zag dat we online ook een voorstel gekregen hadden. Vrijwel precies dezelfde vluchttijden maar nu geen Las Vegas - Toronto - Amsterdam maar Las Vegas - San Francisco - Amsterdam. Deze heb ik inmiddels geaccepteerd, overstaptijd is wel minder dan een uur maar ik ga ervan uit dat dit wel gaat lukken aangezien het een binnenlandse overstap betreft.

Met de heenweg heb ik (nog?) niets gedaan. Op het moment van boeken hebben we met ons volle verstand gekozen voor een vlucht met overstap omdat dit vele malen goedkoper was. Natuurlijk was het wel even balen dat er vlak daarna voor vrijwel dezelfde prijs een rechtstreekse vlucht beschikbaar kwam. Vooral ook omdat ons vliegtuig naar Frankfurt om exact dezelfde tijd vertrekt als die naar San Francisco. Misschien dat we er nog een telefoontje aan wagen en geeft die 10 minuten latere aankomsttijd een opening. Ik heb echter op de site inmiddels gevonden dat kosteloos wijzigen pas mogelijk is vanaf een wijziging van 30 minuten.

Als we nog iets ondernemen zal ik hier een update plaatsen :thumbup:
Gebruikersavatar
pollyblue
Amerikakenner
Berichten: 550
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:48
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Schelle

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door pollyblue »

firsttimeamerika schreef:Hahaha oops.. AMS - Los Angeles idd..
Rechtstreeks. Overstappen is me wat te pittig met een 2,5 jarige.
Dat is goed te doen hoor. Onze dochter wordt in januari 4. We zijn met haar al 6 keer naar de US gevlogen, waarvan nog maar 1 keer rechtstreeks. Kleintjes passen zich snel aan. Ik moet er wel bij zeggen, dat ze heel graag met het vliegtuig reist. Dat helpt wel natuurlijk.
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 mei 2018, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door firsttimeamerika »

Tot nu toe was vliegen voor onze kleine (nu bijna 2) ook geen probleem. Vermaakt zich prima, slaapt goed en is niet bang.
Maar nog nooit een overstap hoeven doen haha :)
2015: Mexico
2016: Zuid Afrika
2018: La Palma
2019: Costa Rica en West Amerika
jess85
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 14 jan 2012, 22:10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door jess85 »

Wij zijn aan het uitkijken naar goeie prijzen om te vkeigen naar calgary en terug te keren vanaf vancouver. September volgend jaar. Flexibel qua data. 22 dagen weg.
Momenteel kan je een directe vlucht vanuit amsterdam (we overnachten dan wel daar gezien we van belgie zijn) met delta voor 726 eur incl bagage van 5 sep tot 27 sep. Volgens mij wel nog bij te betalen voor seat choice. En een korting van 25 eur. Dus 701 eur waarbij er dus vermoedelijk nog 40 eur bij komt voor seat choice.

Er zijn goedkopere vluchten met stops maar dan ben je direct 20u onderweg ofzo.
We twijfelen wel om te w8 tot januari gezien klm en delta dan soms betere prijzen geven.

Wat denken jullie?
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

September is nog lang. Kijk ook vanuit Brussel en Dusseldorf. Vaak met een overstap in Frankfurt of Amsterdam. Wij vlogen het afgelopen jaar in de meivakantie voor €279 en in de zomervakantie voor zelfs €249 naar Vancouver. Beide keren uit Brussel, beide keren met een overstap in Frankfurt en beide keren met Lufthansa. Dus ik zou nog ff geduld hebben.
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door jwensammy »

Idd even wachten en goed rond blijven kijken.
Laatste jaren tussen de 500 en 650 euro rechtstreeks gevlogen naar westkust in sept, geboekt in feb of mrt.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door dejong89 »

Weet iemand toevallig of er voor de aankomende week iets van acties of sale gepland staat voor een aantal maatschappijen? Want dat zou wellicht het prijsverschil verklaren wat ik momenteel tegenkom. De prijzen zijn in 1 week voor bijvoorbeeld Florida in Januari gestegen met 250 euro per ticket!
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mtl »

Wellicht begin volgend jaar acties. Maar pin je er niet teveel aan vast. Geduldig en flexibel zijn is de boodschap.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door bedeve »

british airways wil nog wel eens in de eerste weken van het nieuwe jaar met een sale komen.
Meestal zijn die erg kort.
De afgelopen 3 maanden zijn er wel aanbiedingen geweest, maar alleen maar kortdurende .
Het is zaak om er met momondo.de , skyscanner en google flight alsr er boven op te blijven zitten.

Misschien kan United wel met iets leuks beginnen...

.
united.jpeg
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
MaJa
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 12 jan 2010, 20:13
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door MaJa »

Ik houd al een tijdje de ticketprijzen naar Vancouver n de gaten.
Periode midden juli heen- begin augustus terug. Circa 22 dagen.
Kom tot nog toe vaak een tarief tegen van de Lufthansa vanaf Brussel.
€ 600 p.p. Excl.bagage via München.

Mijn vraag zit hier in de overstaptijd in München. Slechts 40 minuten.
Ik weet...als het aangeboden wordt kan het, maar toch?

Wat denken jullie?
En de prijs? Incl bagage dus ongeveer € 700 p.p.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mtl »

Is die 40 minuten op de heenreis of terugreis? Met name voor de heenreis lijkt het me heel kort.
MaJa
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 12 jan 2010, 20:13
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door MaJa »

Op de heenreis. Vandaar dus ook mijn vraagtekens.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Harry »

Wij hadden februari dit jaar een overstap van 50 minuten in München, we waren in minder dan 10 minuten bij de vertrek gate. Het was wel een overstap van Lufthansa naar Lufthansa, uit het vliegtuig, roltrap op, door de automatische paspoort controle en een stukje lopen naar de gate. Ik zag wel een enorme rij staan bij United de gate ernaast vanwege extra security bij Amerikaanse maatschappijen, maar daar had je bij Lufthansa geen last van.
Maar garanties uit het verleden.......... :wink:
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Aurora »

Ik heb ooit eens een uur gehad voor een overstap in Frankfurt. Het was flink doorlopen, maar uiteindelijk gehaald inclusief een wc bezoek :wink: . Bij United vervolgens nog een kwartier gewacht voor we konden boarden. Het was zeker te doen en men houdt rekening met laatkomers.

40 minuten kan als de gates dichtbij elkaar zitten. Ik heb op een retourvlucht wel eens 30 minuten gehad, maar toen hoefde ik slechts 3 gates verder voor de tweede vlucht.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Emootje »

mtl schreef:Is die 40 minuten op de heenreis of terugreis? Met name voor de heenreis lijkt het me heel kort.
Feitelijk is dit een overstap in Europa, dus dat moet makkelijk kunnen in die tijd.
MaJa
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 12 jan 2010, 20:13
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door MaJa »

Wij hadden februari dit jaar een overstap van 50 minuten in München, we waren in minder dan 10 minuten bij de vertrek gate. Het was wel een overstap van Lufthansa naar Lufthansa, uit het vliegtuig, roltrap op, door de automatische paspoort controle en een stukje lopen naar de gate. Ik zag wel een enorme rij staan bij United de gate ernaast vanwege extra security bij Amerikaanse maatschappijen, maar daar had je bij Lufthansa geen last van.
Het gaat inderdaad om een overstap van Lufthansa naar Lufthansa.
Dus misschien toch oké?!!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mtl »

Maakt niet veel verschil uit denk ik. Het blijft krap want je moet in principe door de paspoortcontrole in Frankfurt. Er zijn twee mogelijkheden: je haalt het of je haal het niet. In het laatste geval zal een oplossing gevonden worden voor je.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Harry »

De overstap is dus niet in Frankfurt, maar in München.
Een groot verschil, München is een zeer overzichtelijke luchthaven met korte looproutes, Frankfurt is meer zoals Schiphol met alle terminals ver uit elkaar.
Kijk eens op de site van München en je krijgt een goede indruk hoe simpel de luchthaven in elkaar zit.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mtl »

Okee, dat vergat ik even. En München is inderdaad iets anders dan Frankfurt.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

Frankfurt is een mooi vliegveld als je voor de vierdaagse van Nijmegen aan het trainen bent. Als je in Munchen geluk hebt struikel je uit je vliegtuig zo je volgende vliegtuig in.

Hebben daar rolstoelbegeleiding gehad voor mn dochter. Korte overstap. Ik meen een uur. Dus ik was druk om haar zo snel mogelijk het vliegtuig uit te te krijgen. Maar die Duitsers zweerden dat ze op tijd zou zijn. Dus eerst het hele vliegtuig leeg. Zucht... Toen op hun dooie gemak dat kind uit het vliegtuig. Zucht... Ik denk 20 meter lopen. De lift in. 20 meter lopen. Gate voor het volgende vliegtuig. En toen een grijnzende rolstoelbegeleider die vroeg of we nog naar het toilet moesten, iets eten of nog inkopen doen...
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer