Aangezien we qua villa ook niet echt kunnen vinden wat we zoeken, denk ik er aan om mijn TUI tickets nog even te cancellen. Voor een andere periode komt BA inderdaad goedkoop naar voren. Alleen begrijp ik dat men op de route via Gatwick tegenwoordig met een 10-zits B777 vliegt. Volgens Seatguru hou je dan wel 45cm stoelbreedte en 79cm beenruimte, maar ik kan het me bijna niet voorstellen. Zijn er hier ervaringen met zo'n B777 configuratie van BA?harryh schreef:Tsja, ik zie dat je niet zo veel keus hebt op dit moment, alleen British Airways heeft redelijke prijzen naar MCO voor jouw data, rond de 550,- pp met 1x overstap.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
- pollyblue
- Amerikakenner
- Berichten: 550
- Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:48
- Aantal x V.S. bezocht: 30
- Locatie: Schelle
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Dit KAN het gevolg zijn nu het Brexit akkoord is weggestemd:teundevries schreef:Heeft niks met de Brexit te maken. Vorig jaar zijn we naar Vietnam gevlogen via Hong Kong en de koffers kregen we pas in Vietnam (Hong Kong is naar mijn weten ook geen EU land )Ruud2004 schreef:
Ja, vanuit Nederland naar bv Amerika met een overstap op een Engelse luchthaven en terug, zal zo blijven. Je reist Engeland immers niet in, je blijft in "transit". Geen paspoortcontrole (GB was al geen Schengenland) en ook je bagage kan nog steeds worden doorgelabeld. Een extra securitycheck daar blijft wel.
Nu volstaat een identiteitskaart om het Verenigd Koninkrijk binnen te kunnen. Na 30 maart 2019 is een paspoort vereist, mogelijk zelfs een visum. De Europese Commissie heeft voorgesteld dat Britten, in geval van no deal, zonder visum naar de EU kunnen komen, op voorwaarde dat Europeanen zonder visum naar het Verenigd Koninkrijk kunnen reizen.
De identiteitscontroles zijn nu al streng, omdat het Verenigd Koninkrijk niet tot de Schengenzone behoort. Bij een no deal worden ze nog strenger. Er wordt gewaarschuwd voor lange wachttijden aan de Eurostar, de Eurotunnel, en in (lucht)havens.
En vliegtuigen? Europese luchtvaartmaatschappijen zullen toelating moeten vragen om te mogen landen in het Verenigd Koninkrijk, en Britse luchtvaartmaatschappijen zullen hetzelfde moeten doen voor vluchten naar de EU. De Britse regering hoopt dat dit allemaal vermeden kan worden, via een alternatieve oplossing.
Wie vanuit het Verenigd Koninkrijk naar bijvoorbeeld China vliegt, en moet overstappen in een Europese luchthaven, zal meer tijd moeten incalculeren. Zijn of haar bagage zal immers opnieuw door de veiligheidsscreening moeten. (bron: vrt.be)
-
- Amerika-expert
- Berichten: 4978
- Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
- Aantal x V.S. bezocht: 59
- Locatie: West-Brabant NL
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Dat is vrij standaard, de KLM vliegt ook met 3-4-3 en exact dezelfde pitch en width in economy zie https://www.seatguru.com/airlines/KLM/K ... 00ER_A.php.eborn schreef:Alleen begrijp ik dat men op de route via Gatwick tegenwoordig met een 10-zits B777 vliegt. Volgens Seatguru hou je dan wel 45cm stoelbreedte en 79cm beenruimte, maar ik kan het me bijna niet voorstellen. Zijn er hier ervaringen met zo'n B777 configuratie van BA?
Eerlijk gezegd vermijd ik dit vliegtuig zakelijk vanwege de meer dan 400 passagiers en het idiote beleid op Schiphol om maar één slurf te gebruiken. Voor een A380 doen ze dat wel. Want op Schiphol is mijn ervaring met een B777-300ER dat er altijd wat is en je vertrekt standaard met vertraging.
Ik ben niet bekend met Gatwick maar zou kijken hoe lang de gemiddelde vertraging van die vlucht is.
Zijn er geen vluchten via LHR?
Laatst gewijzigd door harryh op 16 jan 2019, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Hoe zit het dan als je al vluchten geboekt hebt, niet daarmee rekening hebben kunnen houdend?
Wij vliegen in juli naar NY via Londen Heathrow met een overstap van 1.35 minuten. Aankomst/vertrek volgens mij binnen dezelfde terminal (T5). Dit zou normaal op zich redelijk voldoende moeten zijn heb ik begrepen.
Maar het wordt een ander verhaal als je de bagage dan eerst moet ophalen en opnieuw moet inchecken.
Wie is hiervoor dan verantwoordelijk dat je voldoende tijd hebt ? Ik heb de vluchten via een reisbureau geboekt trouwens, dienen zij eventueel om te boeken? Kun je daarom verzoeken als dit allemaal doorgaat?
Wij vliegen in juli naar NY via Londen Heathrow met een overstap van 1.35 minuten. Aankomst/vertrek volgens mij binnen dezelfde terminal (T5). Dit zou normaal op zich redelijk voldoende moeten zijn heb ik begrepen.
Maar het wordt een ander verhaal als je de bagage dan eerst moet ophalen en opnieuw moet inchecken.
Wie is hiervoor dan verantwoordelijk dat je voldoende tijd hebt ? Ik heb de vluchten via een reisbureau geboekt trouwens, dienen zij eventueel om te boeken? Kun je daarom verzoeken als dit allemaal doorgaat?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida
2024 : Java & Bali
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida
2024 : Java & Bali
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Dat zou ik aan het reisburo vragen als ik jou was. Verder moet je je niet bang laten maken door dit soort verhalen.
- Almere vak V
- Amerika-expert
- Berichten: 3043
- Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Ik zou nog even wachten met die extra landingsbaan op Heathrow. Zou wel is erg rustig kunnen gaan worden daar. Des te belangrijker dat ze Lelystad er door kunnen krijgen. Dan kan Schiphol hiervan profiteren.pollyblue schreef: Nu volstaat een identiteitskaart om het Verenigd Koninkrijk binnen te kunnen. Na 30 maart 2019 is een paspoort vereist, mogelijk zelfs een visum. De Europese Commissie heeft voorgesteld dat Britten, in geval van no deal, zonder visum naar de EU kunnen komen, op voorwaarde dat Europeanen zonder visum naar het Verenigd Koninkrijk kunnen reizen.
De identiteitscontroles zijn nu al streng, omdat het Verenigd Koninkrijk niet tot de Schengenzone behoort. Bij een no deal worden ze nog strenger. Er wordt gewaarschuwd voor lange wachttijden aan de Eurostar, de Eurotunnel, en in (lucht)havens.
En vliegtuigen? Europese luchtvaartmaatschappijen zullen toelating moeten vragen om te mogen landen in het Verenigd Koninkrijk, en Britse luchtvaartmaatschappijen zullen hetzelfde moeten doen voor vluchten naar de EU. De Britse regering hoopt dat dit allemaal vermeden kan worden, via een alternatieve oplossing.
Wie vanuit het Verenigd Koninkrijk naar bijvoorbeeld China vliegt, en moet overstappen in een Europese luchthaven, zal meer tijd moeten incalculeren. Zijn of haar bagage zal immers opnieuw door de veiligheidsscreening moeten. (bron: vrt.be)
- Almere vak V
- Amerika-expert
- Berichten: 3043
- Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Zolang je vlucht op tijd vertrekt uit Amsterdam. Je niet van terminal hoeft te wisselen, is dit meer dan tijd genoeg. Zelfs als je de bagage zou moeten doorchecken op de Amerikaanse manier.Kletskous schreef:Hoe zit het dan als je al vluchten geboekt hebt, niet daarmee rekening hebben kunnen houdend?
Wij vliegen in juli naar NY via Londen Heathrow met een overstap van 1.35 minuten. Aankomst/vertrek volgens mij binnen dezelfde terminal (T5). Dit zou normaal op zich redelijk voldoende moeten zijn heb ik begrepen.
Maar het wordt een ander verhaal als je de bagage dan eerst moet ophalen en opnieuw moet inchecken.
Wie is hiervoor dan verantwoordelijk dat je voldoende tijd hebt ? Ik heb de vluchten via een reisbureau geboekt trouwens, dienen zij eventueel om te boeken? Kun je daarom verzoeken als dit allemaal doorgaat?
Die Engelsen komen er langzamerhand achter dat ze een behoorlijk oor zijn aangenaaid met die hele Brexit. Stel dat dit inderdaad de maatregelen gaan worden dan kan je je voorstellen dat de grote maatschappijen op zoek gaan naar alternatieven. Dat zullen ze in Engeland niet accepteren. Zeker niet nu ze na 20 jaar vechten eindelijk die 3e baan er door hebben gekregen.
- kalaman
- Amerika-expert
- Berichten: 5546
- Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Locatie: West-Vlaanderen
- Contacteer:
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Pas geboekt bij United met mogelijkheid om binnen de 24 u te annuleren:
30/08 - AMS-EWR-LAX-LIH (Kauai, Hawaii)
20/09 - ITO (Big Island) - LAX- EWR - AMS
goede uren, korte overstappen (althans de kortste die op dat traject te vinden zijn)
prijs: €765,37 per persoon
Ik dacht dat dit een goede prijs is, delen jullie mijn mening?
30/08 - AMS-EWR-LAX-LIH (Kauai, Hawaii)
20/09 - ITO (Big Island) - LAX- EWR - AMS
goede uren, korte overstappen (althans de kortste die op dat traject te vinden zijn)
prijs: €765,37 per persoon
Ik dacht dat dit een goede prijs is, delen jullie mijn mening?
-
- Amerikafan
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Locatie: Nijverdal
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Lijkt me zeker geen slechte prijs.
Dag later vertrekken (31 aug) levert je overigens nog een besparing van 25 euro p.p. op. Terugweg gaat dan via LAX - IAD ipv LAX - EWR
Zie ook:
https://www.google.com/flights#flt=AMS. ... .EUR.66051
Dag later vertrekken (31 aug) levert je overigens nog een besparing van 25 euro p.p. op. Terugweg gaat dan via LAX - IAD ipv LAX - EWR
Zie ook:
https://www.google.com/flights#flt=AMS. ... .EUR.66051
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy
Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
https://cutt.ly/ZFGW6Xy
Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Ik wacht maar even af. En anders zal ik het reisbureau eens bellen t.z.t.
Misschien is de huidige overstaptijd inderdaad wel voldoende, ook bij opnieuw bagage ophalen/afgeven.
Misschien is de huidige overstaptijd inderdaad wel voldoende, ook bij opnieuw bagage ophalen/afgeven.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida
2024 : Java & Bali
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida
2024 : Java & Bali
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Gisteren Tickets geboekt naar Montreal voor 630€ pp rechtreekse vlucht van uit Brussel. Bagage en 1 vlucht al seat gereserveerd. Misschien niet de goedkoopste maar Brussel is maar 20minuten van bij mij thuis dus geen parking en 2a3 uur rijden naar de luchthaven nu. Geboekt op site van Air Canada zelf.
Greets
Koen
Greets
Koen
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
- kalaman
- Amerika-expert
- Berichten: 5546
- Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Locatie: West-Vlaanderen
- Contacteer:
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Bedankt voor de tip, maar die €25 heb ik graag over voor een extra dag ter plaatse .derksen_peter schreef:Lijkt me zeker geen slechte prijs.
Dag later vertrekken (31 aug) levert je overigens nog een besparing van 25 euro p.p. op. Terugweg gaat dan via LAX - IAD ipv LAX - EWR
Zie ook:
https://www.google.com/flights#flt=AMS. ... .EUR.66051
Vandaag staan de prijzen voor dezelfde vluchten overigens opnieuw zoals ze al enkele weken staan, maw €500 duurder dan gisteren ...
Gelukkig gisteren dus direct geboekt.
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Berichten: 846
- Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
@Kalaman: zeker een mooie prijs, en zo te lezen op het juiste moment toegeslagen! Heerlijk vooruitzicht
Charlotte
2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV
https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV
https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
- kalaman
- Amerika-expert
- Berichten: 5546
- Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Locatie: West-Vlaanderen
- Contacteer:
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Ja, twijfelde nog even kort omdat ik op het forum prijzen voorbij zag komen van tickets naar Hawaii van minder dan €700, maar heb toch maar het zekere voor het onzekere genomen en geboekt. Misschien gaan die nog wel lager, maar met een 'misschien' schieten we niet veel op uiteraard...
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Flash sale bij British Airways tm 21 januari:
https://www.britishairways.com/en-es/offers/sale/index
https://www.britishairways.com/en-es/offers/sale/index
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Nu ook leuke prijzen bij cheap tickets voor las vegas, eind februari voor € 270,-
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Excuus, €370,-
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 24 mei 2004, 15:45
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Locatie: Utrecht
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
De werelddeal weken zijn nou niet van de goeie deals voor de zomer.
Anyway... Iemand tips ? Vlieg het liefst met KLM , en kan voor 850 pp een retour boeken:
2 augustus AMS-Orlando (direct)
21 augustus Miami-AMS
Vind het niet echt goedkoop maar denk niet dat het nog goedkoper word....
Anyway... Iemand tips ? Vlieg het liefst met KLM , en kan voor 850 pp een retour boeken:
2 augustus AMS-Orlando (direct)
21 augustus Miami-AMS
Vind het niet echt goedkoop maar denk niet dat het nog goedkoper word....
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
€ 850 is inderdaad niet bepaald goedkoop.
Ik zou zeggen, ga de verschillende sites af (zie pagina 1 van dit draadje), speel met de data (als je schema dit toelaat) en kijk of alternatieve luchthavens een optie zijn: Düsseldorf, Brussel
Ik zou zeggen, ga de verschillende sites af (zie pagina 1 van dit draadje), speel met de data (als je schema dit toelaat) en kijk of alternatieve luchthavens een optie zijn: Düsseldorf, Brussel
NL & VS
- butterfly
- Amerika-expert
- Berichten: 1509
- Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Locatie: Noord-Holland
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Weet iemand wat de "normale" prijzen zijn als je in kersttijd naar Washington dc vliegt? Ik heb zelf geen idee, maar ik hoor wel altijd dat het rond die tijd een stuk duurder is. Zal 630 euro rechtstreeks inclusief bagage redelijk zijn?
En weet iemand of KLM vaak door het jaar heen de vluchten nog vaak wijzigt? ( zoals United vaak doet )
En weet iemand of KLM vaak door het jaar heen de vluchten nog vaak wijzigt? ( zoals United vaak doet )
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 3327 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties
- 4357 Weergaves
-
Laatste bericht door NaMiSe
-
- 9 Reacties
- 2536 Weergaves
-
Laatste bericht door d_vdploeg