Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

DebbieTimmermans schreef:Voor degene die snel willen beslissen. Nu prijzen van Parijs naar Los Angeles van 230 euro per persoon met mooie vluchtten. Had eind maar, begin april gekeken.


Welke maatschappij??
dinniske
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door dinniske »

Foutmelding Delta

ik ben al 5 x bezig geweest op de site van Delta om tickets te boeken maar ik krijg telkens de foutmelding;
oh no; we're sorry but there was an error processing your request, please select start over to submit your request again
#6008R
via facebook al contact met Delta gehad maar die zeggen dat je gewoon weer opnieuw moet proberen......

hopelijk doet ie het morgen wel.....
superbalen
dinniske
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door dinniske »

firsttimeamerika schreef:Geboekt! Rechtstreekse vlucht met Delta voor 630 per persoon inclusief bagage (aug/sep). Het laagste dat ik in weken heb gezien, dus laten we maar kiezen voor zekerheid! :thumbup:
jij kunt dus wel op de Delta site ? :(
DebbieTimmermans
Amerikafan
Berichten: 369
Lid geworden op: 09 apr 2014, 17:31
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Wellen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door DebbieTimmermans »

Almere vak V schreef:
DebbieTimmermans schreef:Voor degene die snel willen beslissen. Nu prijzen van Parijs naar Los Angeles van 230 euro per persoon met mooie vluchtten. Had eind maar, begin april gekeken.


Welke maatschappij??
via momondo
prijzen zijn nog steeds zo laag
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door winterpark »

Momondo is geen maatschappij maar een zoekmachine ;-)
Zo te zien tot de zomer, met Finnair/Iberia/British Airways/American Airlines.
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 mei 2018, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door firsttimeamerika »

dinniske schreef:
firsttimeamerika schreef:Geboekt! Rechtstreekse vlucht met Delta voor 630 per persoon inclusief bagage (aug/sep). Het laagste dat ik in weken heb gezien, dus laten we maar kiezen voor zekerheid! :thumbup:
jij kunt dus wel op de Delta site ? :(
Ja, geen problemen gehad. Gisterochtend en gisteravond werkte het prima.
Misschien een andere browser?
2015: Mexico
2016: Zuid Afrika
2018: La Palma
2019: Costa Rica en West Amerika
dinniske
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door dinniske »

Joepie, eindelijk gelukt met tickets boeken. Lag schijnbaar toch aan de creditcard... :roll:
Wel 2 x moeten bellen met Delta zelf en met de bank, haha
E 2545 inclusief koffers in het hoogseizoen. Dusseldorf - Boston en New York-Dusseldorf bij Delta.
We hebben er superveel zin in.
Enige minpuntje is de tussenstop in Parijs; die is een beetje lang :|
Dus we kunnen nu definitief gaan plannen.
Oilsjt
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 dec 2018, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Oilsjt »

Ik zag bij Expedia tickets voor een interessante prijs en interessante vliegtijden Brussel naar Las Vegas. Brussel - Londen met British Airways, Londen - LV met Virgin Atlantic.
Nu is mijn vraag de volgende: gaat mijn bagage in Londen automatisch naar de volgende vlucht of dien ik deze op te halen en opnieuw in te checken. Er is namelijk maar 125 minuten overstaptijd en bij het veranderen van terminal zal dit misschien nipt zijn.
Iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Ruud2004 »

Zoek nog eens bij Expedia en boek er een nacht bij, soms verrassend resultaat.

Bagage gaat automatisch door en de overstaptijd is mogelijk. Wel doorlopen, geen of minder tijd om een kop koffie te doen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Kimdum
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 jan 2017, 10:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Kimdum »

Gaat dat eigenlijk zo blijven met de Brexit? Dat de bagage door gaat gaan? Want als UK niet meer onder de EU gaat vallen?

Maar goed ik denk als dat moest wijzigen dat ze dat wel tijdig zullen laten weten zeker?
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door ribruijn »

Een bizar (gelukje) gehad? Gisteren begonnen de wereldweken van de KLM. New York 329 Euro, rechtstreeks met KLM en Delta. Maar normaliter vallen de schoolvakanties buiten de "fijne" tarieven, maar gisteren was dit ook in de herfstvakantie laag. Vrouwlief gebeld, snel geboekt.
Nu kijk ik vandaag weer: alles in de herfstvakantie 200 Euro duurder. Op alle mogelijke vluchtcombinaties (en dat zijn er best veel naar NY). Foutje van de KLM dit keer, en snel aangepast? Any way: we hebben er snel gebruik van gemaakt!
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 mei 2018, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door firsttimeamerika »

dinniske schreef:Joepie, eindelijk gelukt met tickets boeken. Lag schijnbaar toch aan de creditcard... :roll:
Wel 2 x moeten bellen met Delta zelf en met de bank, haha
E 2545 inclusief koffers in het hoogseizoen. Dusseldorf - Boston en New York-Dusseldorf bij Delta.
We hebben er superveel zin in.
Enige minpuntje is de tussenstop in Parijs; die is een beetje lang :|
Dus we kunnen nu definitief gaan plannen.
Fijn! Wat is de reden dat je wilde betalen met creditcard? Heb je dan nog voordelen? Ik heb gewoon betaald met iDEAL.
2015: Mexico
2016: Zuid Afrika
2018: La Palma
2019: Costa Rica en West Amerika
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door sanook »

1 van de redenen om een vliegticket met een creditcard te betalen is dat je je geld terug krijgt voor het geval dat de airline failliet gaat. Zal met Delta niet zo gauw gebeuren maar Air Berlin is pas toch ook nog omgevallen en nog wat andere (low cost) maatschappijen. WOW en Norwegian zouden ook niet heel erg goed gaan op dit moment dus als je daar tickets besteld zou ik zeker wel een CC gebruiken.
Daarnaast, afhankelijk van de credit card die je gebruikt, is het ook meteen je reisverzekering en kun je er punten mee sparen.
Ik heb onlangs via een linkje van iemand op AA een Amex Gold kaart aangeschaft. 1e jaar helemaal gratis en (als je in de 1e 3 maanden 500 euro uitgeeft via je card) krijg je bonuspunten ter waarde van (minimaal) 85 euro + een reischeque twv 75 euro die je kunt besteden bij de reiswinkel van Amex. De hoteltarieven van Amex Travel zijn meestal ook nog beter dan op de 'normale' websites zoals booking.com en expedia. Mocht je interesse hebben dan heb ik ook wel zo'n link voor je (mits je in NL woont).
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door boonens »

Klinkt interessant. Wat kost de Gold card na het eerste (gratis) jaar?
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Miquel »

En opzeggen na het eerste jaar?
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Ing »

Gold card kost na het eerste jaar 200 euro en is gratis op te zeggen.
Ik ben zelf teruggegaan van Gold naar Green na het eerste jaar (even gebeld naar Amex, nog wat gratis punten erbij gekregen). Die kost dan 50 euro per jaar.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door ribruijn »

En als je vergeet op te zeggen na 1 gratis jaar en je doet het alsnog krijg je het restant terug. Dit is een vaste regel dus als je na 1 maand spijt krijgt (na het gratis 1e jaar) krijg je 11/12 deel terug.
Ik loop er niet zo mee te koop maar ik kan (zoals wel meer forumleden) ook een gratis kaart weggeven voor een jaar. Goed voor mij en goed voor de aanvrager. Met zo’n kaart zijn er overigens vele mogelijkheden om mijlen te sparen. Ik heb ze voor mijn zus ooit eens opgeschreven. Stuur gerust een pb voor meer info. Of misschien goed om eens “sticky” te maken?
Edit: denk aan paypal, jumbo, earn online en hotels (allebei via Flying Blue) etc etc
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Ruud2004 »

Kimdum schreef:Gaat dat eigenlijk zo blijven met de Brexit? Dat de bagage door gaat gaan? Want als UK niet meer onder de EU gaat vallen?

Maar goed ik denk als dat moest wijzigen dat ze dat wel tijdig zullen laten weten zeker?
Ja, vanuit Nederland naar bv Amerika met een overstap op een Engelse luchthaven en terug, zal zo blijven. Je reist Engeland immers niet in, je blijft in "transit". Geen paspoortcontrole (GB was al geen Schengenland) en ook je bagage kan nog steeds worden doorgelabeld. Een extra securitycheck daar blijft wel.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door sanook »

boonens schreef:Klinkt interessant. Wat kost de Gold card na het eerste (gratis) jaar?
Miquel schreef:En opzeggen na het eerste jaar?
Na het gratis jaar kost de kaart € 16,50 per maand en is per maand opzegbaar. Uiteraard kun je voor afloop van het 1e jaar al annuleren zodat je geen verdere kosten hebt.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat ik hem na het gratis jaar houd, ik heb hem puur genomen vanwege de (gratis) voordeeltjes om lid te worden. Zo heb ik door die voordeeltjes een hotel kunnen boeken wat met via Trivago minimaal 600 euro zou kosten (met slechte/geen annuleringsmogelijkheid) voor zo'n 350 euro (en goede annuleringsmogelijkheid). Dat was voor mij al de moeite waard om de card een jaar gratis te 'proberen'. Je bent een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet.
Dus mocht je interesse hebben stuur me even een berichtje dan krijg je van mij een linkje (en voor de volledigheid: als jij het een jaar gaat proberen via mijn linkje krijg ik ook 22.000 reward punten, net als jij. win/win :wink: )
Laatst gewijzigd door sanook op 12 jan 2019, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Emootje »

Haha, dit begint een beetje op het kortingstopic te lijken. Ook via mij is een linkje te krijgen.
Even ontopic dan: die reisverzekering is wel top, betaal je ticket met je CC en je bent direct verzekerd voor je gehele reis. Vandaar met CC betalen tov iDeal.
Overigens vind ik dat de ticketprijzen op dit moment echt hoog zijn, dat valt best tegen nog.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer