Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door ClaireVHaut »

thanks.. ik maakte miet zo heel veel zorgen zeker omdat alles in 1 ticket is geboekt.. maar hoorde het meerdere keren

Ik ga maar gewoon boeken.. goede prijs en goede tijden..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Ruud2004 »

ClaireVHaut schreef:ik vlieg in juni naar New York, mooi ticket gevonden met BA via LHR. Maar nu krijg ik van kennissen de opmerking dat het door Brexit allemaal lastig zal zijn en dat ik de overstap (die BA zelf biedt) van 1 1/2 uur niet ga halen.

Iemand daar al meer over vernomen ? Ticket is 435 incl bagage en gunstige tijden.
Grensbewakingstechnisch mogelijk de nodige problemen, maar ik verwacht dat een eventuele (harde) Brexit geen invloed heeft op jouw overstapje. Je hoeft immers niet door de immigration, al het andere blijft hetzelfde. (GB was al geen Schengenland)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Flora51
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 dec 2018, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Flora51 »

Dank jullie wel voor het meedenken!

Door omstandigheden gaan we nu in de duurste periode. Na wat gepuzzel vliegen we met AA rechtstreeks naar Philadelphia vanuit Amsterdam. We blijven daar een week oa om oude bekenden van de cruise van afgelopen jaar te bezoeken daarnaast is er genoeg te zien en te beleven. Daarna vliegen we naar Miami.. We willen dan 13 nachten naar een super hotelletje waar we al eerder geweest zijn of weer cruisen en een paar nachten in een hotelletje.. dub dub dub.
Terug vliegen we via LHR retour met BA
572,50 per ticket incl bagage
Ik ben meer dan Happy hier mee!
joost1982
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 dec 2015, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door joost1982 »

Ook wij mogen alleen handbagage meenemen op onze vlucht met United.
Nou is mij niet 100% duidelijk of je naast je handbagagekoffertje OOK nog een personal item mag meenemen als handbagage. Op de website van united wordt bijv uitgwgaan van klein laptoptasje of rugzakje...iemand die dit kan bevestigen?
2002 NYC
2014 Cali en Nevada
2016 New England
2016 Florida
2017 Nevada, Arizona en Utah
2018 Houston, Tenessee, Missisippi en Lousiana
2019 Colorado en New Mexico
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5004
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

Staat - duidelijk ;) - hier. Als je Basic Economy hebt geboekt mag je op de trans-Atlantische vlucht gratis zowel een full-sized carry-on bag als een personal item meenemen, voor vluchten binnen de VS alleen een personal item.

"Most travelers can bring on board one full-sized carry-on bag plus one personal item free of charge. If you have purchased Basic Economy for a trans-Atlantic flight, you’ll still be allowed both carry-on items. For all other Basic Economy tickets, you will only be allowed one personal item, unless you are a Premier® member or a primary card member using a qualifying MileagePlus credit card.1 Everyone else who is traveling on a Basic Economy ticket and brings a full-sized carry-on bag to the gate will be required to check their bag and pay the applicable checked bag fee plus a $25 gate handling charge. Payment is by credit card only."
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

ClaireVHaut schreef:ik vlieg in juni naar New York, mooi ticket gevonden met BA via LHR. Maar nu krijg ik van kennissen de opmerking dat het door Brexit allemaal lastig zal zijn en dat ik de overstap (die BA zelf biedt) van 1 1/2 uur niet ga halen.
Zou ff bij die kennis checken hoe dit nu dan is. GB is nu ook al geen Schengenland. Of ze moeten sinds 1.1.2019 in enen een Schengenland zijn geworden... :roll: :roll: :roll:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5004
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

Vanaf Brussel naar New York, Chicago of San Francisco vanaf €239 retour, periode maart – mei, eind augustus – oktober. Zie https://travelunlimited.be/vluchten/vli ... 39-retour/.
peterd87
Amerikafan
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door peterd87 »

Nog meer mooie deals. SAS heeft mooie aanbiedingen vanuit Dusseldorf; gevonden via Momondo.

San Fransisco incl 23kg bagage en geweldige vliegtijden; via Flysmarter voor 288 euro, direct via SAS vanaf 314 euro, inclusief de periode rond de meivakantie

Zie https://bit.ly/2H3xTPt
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
joost1982
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 dec 2015, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door joost1982 »

harryh schreef:Staat - duidelijk ;) - hier. Als je Basic Economy hebt geboekt mag je op de trans-Atlantische vlucht gratis zowel een full-sized carry-on bag als een personal item meenemen, voor vluchten binnen de VS alleen een personal item.

"Most travelers can bring on board one full-sized carry-on bag plus one personal item free of charge. If you have purchased Basic Economy for a trans-Atlantic flight, you’ll still be allowed both carry-on items. For all other Basic Economy tickets, you will only be allowed one personal item, unless you are a Premier® member or a primary card member using a qualifying MileagePlus credit card.1 Everyone else who is traveling on a Basic Economy ticket and brings a full-sized carry-on bag to the gate will be required to check their bag and pay the applicable checked bag fee plus a $25 gate handling charge. Payment is by credit card only."
Dank voor je antwoord Harry!
Wat mij echter niet duidelijk is....,hoe rekenen ze dan wanneer je een ticket hebt geboekt die welliswaar transatlantisch is maar opgeknipt in twee segmenten; Frankfurt- Chicago / Chicago - Denver. Op basis van beleid zou dus voor verschillende vluchten verschillend beleid gelden. Weet je daar iets van?? Anders moet ik gaan bellen met United om dit verhelderd te krijgen.
2002 NYC
2014 Cali en Nevada
2016 New England
2016 Florida
2017 Nevada, Arizona en Utah
2018 Houston, Tenessee, Missisippi en Lousiana
2019 Colorado en New Mexico
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door sep »

@joost1982:

als je de vlucht als geheel hebt geboekt geldt de bagageregel ook voor dat hele traject, ook al is een deel een binnenlandse vlucht. Wij mochten overigens naast een tas/koffer met max. 23 kg ook p.p. een stuk handbagage van ONBEPERKT gewicht meenemen, alsmede een personal item (in ons geval laptoptas en een draagtas die precies binnen de aangegeven maten viel, was best nog groot).


Saskia
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

Zoals het hier staat mag je van Chicago naar Denver maar 1 stuk meenemen. Ik vraag meechter af of hier uberhaupt ooit op gecontroleerd wordt. Je komt uit vliegtuig 1 en stapt in vliegtuig 2. In het ergste geval zal er 1 stuk in het ruim moeten.

Ik vind het sowieso altijd verbazingwekkend wat Amerikanen mee het vliegtuig insjouwen. Checken 1 koffer in. Die altijd 3 keer groter is dan hetgeen wat de gemiddelde Nederlander/Belg meeneemt. Dan lopen ze doodleuk verder met een trolley waar je een olifant in kunt vervoeren. Om vervolgens heel verongelijkt te kijken als bij de gate wordt gezegd dat die trolley niet mee het vliegtuig in kan en in het ruim moet. Gratis...
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door sep »

Onze vlucht waaraan ik refereerde was ook met United. En dus probleemloos alles meegekregen, óók op het traject Minneapolis-Las Vegas. Het zou ook heel raar zijn als je op het eerste traject wél gewoon al je bagage mee mag nemen en op het tweede deel niet.

Saskia
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5004
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

joost1982 schreef:Wat mij echter niet duidelijk is....,hoe rekenen ze dan wanneer je een ticket hebt geboekt die welliswaar transatlantisch is maar opgeknipt in twee segmenten; Frankfurt- Chicago / Chicago - Denver.
Nog geen ervaring mee, ik boek sowieso geen Basic Economy ;) Maar vermoed dat het zo werkt zoals anderen hier ook aangeven, je hebt één trans-Atlantische boeking gemaakt.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

Amsterdam - San Francisco in de meivakantie met SAS inclusief koffer €275... :shock: :shock: :shock:
peterd87
Amerikafan
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door peterd87 »

Inderdaad Amsterdam lijkt zelfs nog goedkoper dan via Dusseldorf; die kwam ik vanochtend niet tegen, bizar!

Alleen zijn er weinig vluchten te vinden waar je deze prijs krijgt met een korte overstap (voor alle vluchten uit Dusseldorf vond ik die wel)

edit: dat kan ook komen omdat er veel gebruikt wordt gemaakt van deze ticketprijzen, beschikbaarheid daalt zienderogen :o
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

Overstap heen is 4 uur. Had van mij best korter gemogen. Op de terugweg 1 uur en 25 minuten. Meer dan prima wat mij betreft!!
joost1982
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 dec 2015, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door joost1982 »

harryh schreef:
joost1982 schreef:Wat mij echter niet duidelijk is....,hoe rekenen ze dan wanneer je een ticket hebt geboekt die welliswaar transatlantisch is maar opgeknipt in twee segmenten; Frankfurt- Chicago / Chicago - Denver.
Nog geen ervaring mee, ik boek sowieso geen Basic Economy ;) Maar vermoed dat het zo werkt zoals anderen hier ook aangeven, je hebt één trans-Atlantische boeking gemaakt.
Ik heb voor de zekerheid gebeld met United,het klopt inderdaad wat hier gesteld wordt; 1 boeking met twee vluchten wordt in dat geval gezien als 1 trans-atlantische vlucht!
2002 NYC
2014 Cali en Nevada
2016 New England
2016 Florida
2017 Nevada, Arizona en Utah
2018 Houston, Tenessee, Missisippi en Lousiana
2019 Colorado en New Mexico
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door ClaireVHaut »

Almere vak V schreef:
ClaireVHaut schreef:ik vlieg in juni naar New York, mooi ticket gevonden met BA via LHR. Maar nu krijg ik van kennissen de opmerking dat het door Brexit allemaal lastig zal zijn en dat ik de overstap (die BA zelf biedt) van 1 1/2 uur niet ga halen.
Zou ff bij die kennis checken hoe dit nu dan is. GB is nu ook al geen Schengenland. Of ze moeten sinds 1.1.2019 in enen een Schengenland zijn geworden... :roll: :roll: :roll:

ik heb nog nooit gedoe gehad bij vliegen naar LHR. standaard paspoort check en door.. ik vond het zelf al raar verhaal, maar aangezien ik van meerdere kanten hoorde dacht ik.. ik check het hier even 8)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Navaba
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 sep 2016, 15:35

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Navaba »

Ik zoek tickets naar Chicago voor de zomervakantie (helaas gebonden aan de bouwvak). Na veel zoeken nu de volgende tickets gevonden: DUS - ORD van 22-7 tot 11-8 €650,- incl. bagage. Lijkt mij een mooie prijs (maar ik hoor graag als jullie hier anders over denken :wink: ) Via TAP air.

Bij TAP air kan je met het boeken kiezen uit o.a. discount prijs (zonder bagage), basic (1 stuk ruimbagage) en classic (2 stuk ruimbagage). Ik wil graag even checken bij jullie voor de zekerheid voordat ik ga boeken: als ik op basic klik dan zie ik de prijs voor 2 personen weergegeven. Daarboven staat aangegeven wat er allemaal onder het basictarief valt; dit is per persoon lijkt me? Omdat de prijs wel als totaal voor 2 personen onder het basictarief staat geschreven, maar de omschrijving geeft aan: 1 piece checked baggage. Dit schept enige verwarring..
2017: South-West USA
2018: Seattle
teundevries
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2012, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door teundevries »

Maak een "dummy" reservering voor 1 persoon in plaats van 2 personen, dan zie je wat de prijs per persoon is.
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 03 jan 2019, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet nodig/toegestaan bovenliggende berichten te citeren/quoten.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer