Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Marcel5050 »

dizzymisslizzy1983 schreef:
01 jul 2019, 20:27
Wat is toch wel de minimale overstaptijd die je aan moet houden voor de US?
Overstap in San Francisco naar LA van 1 uur en 40 minuten is dat haalbaar? Komende uit Amsterdam.

En terugweg is overstap in SF maar een uur...
Als je vlucht op tijd is ga je het met 1u 40 wel redden,immigration kan lang duren,bij terugvlucht heb je dat probleem niet en moet je waarschijnlijk ook je bagage niet overladen dan is een uur wel voldoende.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Coyote »

Agnieszka schreef:
01 jul 2019, 18:13
<KNIP>

Ik weet het niet of het slim is om nu al te boeken of nog even wachten? Hebben jullie tips
Tips?

Je kijkt nu al. Je hebt voor jezelf een budget gesteld. Wat voor tips zoek je nog meer?

Je gaat in mei (waarschijnlijk in mei-vakantie?). Prijzen liggen dan vaak wat hoger. Als je nu al tickets voor net onder de € 500 per stuk vindt incl. bagage dan vind ik dat een mooie deal. Boeken rechtstreeks bij United? Als de heen- en terugvlucht ook nog eens rechtstreeks zijn zou dat helemaal mooi zijn.

Persoonlijk ben ik altijd tevreden als ik een ticket voor rond de € 500 vind. Nog een voordeel: de tickets zijn geboekt, hoef je je daar niet meer druk om te maken en kun je je bezighouden met reis zelf. 8)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Marcel5050 schreef:
01 jul 2019, 22:13
Als je vlucht op tijd is ga je het met 1u 40 wel redden,immigration kan lang duren,bij terugvlucht heb je dat probleem niet en moet je waarschijnlijk ook je bagage niet overladen dan is een uur wel voldoende.
Niet "waarschijnlijk", maar gewoon niet. De VS uitgaande zie je bagage pas weer terug op je eindbestemming hier in Europa. De VS inkomend wordt je bagage ook gelabeled naar je eindbestemming. Wel moet je, op de "port of entry", de luchthaven waar je de USA binnenkomt, je bagage na immigrations (je bent dan dus al de USA binnen) altijd even van de band pakken en zelf door de douane rollen/dragen. Daarna mag je het meteen weer op een band zetten.

Die 100 minuten op de heenweg zijn ook prima hoor. Het is heel simpel: als een airline het verkoopt dan kan het. En als het onverhoopt toch mis gaat dan zal de airline je kostenloos op een andere vlucht naar je bestemming vervoeren. Meestal kom je met een vlucht vanuit Europa aan het eind van de ochtend of begin van de middag in de US aan. Dan zijn er over het algemeen nog voldoende andere opties die dag om op je bestemming te komen. Alleen als die er niet zijn, bijvoorbeeld omdat je met een late vlucht de oceaan over vliegt, dan kan het verstandig zijn om er vooraf even over na te denken. Want als je dan een connectie zou missen betekent dat direct dat je meteen een hele nacht vertraging hebt.
dizzymisslizzy1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 mei 2016, 16:17

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door dizzymisslizzy1983 »

Bedankt voor de heldere uitleg :thumbup:

Helaas is de prijs flink gestegen vandaag voor deze vlucht van United dus we gaan maar weer even in de wachtstand en de prijzen in de gaten houden.
Mijn man heeft het liefst een rechtstreekse vlucht naar LA maar als het 300 per ticket (x3) scheelt dan wil ik daarvoor best overstappen.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door sanook »

Wij hebben in mei bijna 2u wachttijd gehad voor immigrations op SFO. Op deze website kun je de wachttijden uit het verleden checken:
https://awt.cbp.gov/ (en dat is alleen de wachttijd voor immigrations, het ophalen en weer inleveren van je koffer en de veiligheidscheck zitten hier nog niet bij)
Rond onze aankomstdag (19 mei) waren er af en toe zeer lange wachttijden, met 1:40h overstaptijd zouden wij onze aansluiting ruimschoots gemist hebben.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Maar dat zijn en blijven uitzonderingen. En als het gebeurt is er in principe niets aan de hand, het wordt wel opgelost.

Het is heel simpel: is de prijs gunstig en voldoet het aan de wensen == direct kopen. Niet wachten, want gunstige tarieven zijn vaak maar kort beschikbaar. En direct bij een airline boeken (voor een vlucht van/naar de USA, maar bij Delta/KLM/AF voor alle tickets) betekent ook dat je sowieso 24 uur "bedenktijd" hebt. Dat wil zeggen, in die periode kun je altijd geheel kostenloos weer annuleren.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door sanook »

Inderdaad, als de prijs gunstig is gewoon doen. Wel opletten dat de overstap (op de heenreis) dan in de USA is !
lax-lax
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 apr 2011, 21:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door lax-lax »

Eergisteren de 'Amerika-kriebel' weer te pakken gekregen, en een weekje Zuid-West geboekt in November via British Airways/Virgin Atlantic:

- 19.11.2019: Brussel om 11.45u via Londen (2u30 overstaptijd) naar LAX - reistijd 15u10

- 26.11.2019: LAX om 16.45u via Londen (2u25 overstaptijd) naar Brussel - reistijd 13u55

Kostprijs voor 2 tickets (inclusief bagage van 23kg): 652,28 Eur

M.i. een belachelijk lage prijs of zijn zo'n prijzen tegenwoordig niet abnormaal?
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door ina »

Ik vind het een heel lage prijs, zeker inclusief bagage :thumbup: :thumbup:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Prima deal inderdaad. Connectie op LHR van BA naar Virgin kan tricky zijn, maar goed, voor deze prijs.. Ik heb net bijna het tienvoudige uitgegeven aan twee tickets ;-)
Oilsjt
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 dec 2018, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Oilsjt »

Ik zie niet in wat er tricky kan zijn. Wij hebben vorige maand met BA van Brussel naar Londen en met Virgin Atlantic naar Las Vegas gevlogen. De terugweg vanuit SF met dezelfde maatschappijen. Is allemaal vlekkeloos verlopen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Dit is een terminal transfer van T5 naar T3. Dat kost wat tijd. Maar dan nog, die connectie is inderdaad lang genoeg. Wat ik bedoel met tricky is dat een uur vertraging op de inbound vlucht wel een echt issue oplevert (de MCT voor deze connectie is 90 minuten). Het is in zo'n geval nog maar de vraag of je dezelfde dag nog vervoerd kan worden naar de eindbestemming. Maar goed, dat geld voor elke connectie via een Europese luchthaven.
lax-lax
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 apr 2011, 21:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door lax-lax »

https://www.heathrow.com/airport-guide/ ... -terminals

Volgens deze site is het maar 20min. Toch gewoon van vliegtuig naar gate wandelen of vergis ik mij?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Nee, er is een airside shuttle bus. Het is best wel een stukje hoor.

Maar goed, hoe lang je er echt over doet is niet zo relevant. De MCT van 90 minuten is de formele tijd voor deze connectie. Als je inbound vlucht vertraagd is en je bij aankomst niet meer die 90 minuten over hebt dan zal de airline je onward flight automatisch cancellen en je herboeken. Ook als je het toch nog makkelijk kunt halen.
lax-lax
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 apr 2011, 21:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door lax-lax »

Thx voor de uitleg!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

dizzymisslizzy1983 schreef:
01 jul 2019, 20:27
Overstap in San Francisco naar LA van 1 uur en 40 minuten is dat haalbaar?
Dat is in principe makkelijk haalbaar. Alleen de laatste paar keer (kan uiteraard toeval zijn...) vond ik het behoorlijk chaotisch op SF. Niet alleen bij aankomst. Maar ook bij vertrek.
Oilsjt
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 dec 2018, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Oilsjt »

Vonden wij ook bij het vertrek. Niet eens zo'n lange rijen bij de security maar niets efficiënt. We mochten via de "Fast Lane" maar merkten dat de andere zogenaamde "gewone" rij dubbel zo snel ging. Wat wij ook raar vonden voor zo'n grote luchthaven: eens de security voorbij waren er erg weinig commerciële ruimtes.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Ik heb zelf nooit issues gehad op SFO. Het is natuurlijk wel zo dat SFO een hoop verschillende terminals heeft, die allemaal hun eigen security hebben. Airside zijn ze niet met elkaar verbonden. Mijn ervaringen beperken zich tot T1 (Delta domestic), waar zowel inchecken als security tot nu toe elke keer hartstikke soepel verloopt, zonder enige rij oid.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door sanook »

Almere vak V schreef:
05 jul 2019, 09:55
Maar ook bij vertrek
Wij vonden het ook chaotisch. In de United terminal werden we naar de self check in automaat gestuurd maar toen bleek dat we bij een machine stonden die alleen voor passagiers met handbagage was. Security check werd opeens afgesloten en iedereen moest naar een andere hal. En een uur voor vertrek nog eens een gate wijziging.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Bij de meeste airlines moet je als non-elite economy passagier tegenwoordig altijd inchecken op een self-service automaat (of online). Eenmaal ingecheckt en voorzien van boarding pass (al dan niet electronisch) kun je dan vervolgens je koffers droppen, en dat is vaak dan wel bij een desk.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer