Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Hockey »

mtl schreef:
13 jun 2019, 10:25
Je had dus een ticket en toen kreeg je later een aanbieding? Ik heb daar geen ervaring mee. Ik vind 249 euro bijbetalen om 1e klas te reizen wel erg veel.
Niet helemaal mee eens. Voor een echt lange vlucht zou ik dit onmiddellijk doen, bijvoorbeeld Amsterdam naar New York of Londen naar LA. Maar zoals Inges later al zegt is dit voor deze korte vlucht en het soort toestel niet echt de moeite waard.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Inges »

Als ik deze aanbieding zou krijgen voor PDX-AMS dan deed ik het meteen! Dan zou ik er niet eens over na hoeven denken. Maar helaas staat die er niet bij en ik denk ook niet dat ze die voor 249 euro gaan aanbieden aan ons wat we reizen met 4 personen. Zoveel stoelen hebben ze vast niet "over" op die vlucht.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door MattRob »

Het klinkt inderdaad niet echt als een 'aanbieding'. De First Class tickets voor binnenlandse vluchten (wij zouden dat idd Business Class 'light' noemen, en bij First Class denk ik aan helemaal over de top luxe; maar is dus niet voor binnenlandse vluchten) zijn meestal ook niet zo duur. Ik denk dat dit niet veel duurder is dan het verschil in prijs tussen een gewoon economy ticket en een First Class ticket, dus een echt goede 'deal' is het denk ik niet.

Ik ben het overigens nog nooit op binnenlandse vluchten tegengekomen, dat ik zo'n berichtje kreeg, wel een enkele keer voor vluchten 'over de grote plas'; overigens ging het in die paar keren ook om dit soort bedragen, en ik heb dat altijd gelijk gedaan ! Is wel echt een tijdje geleden (denk 5 - 7 jaar geleden of zo), laatste jaren nooit meer meegemaakt ... Was bij KLM. Ik heb wel eens ergens gehoord dat ze dat niet zo snel meer doen, maar zal ook aan de maatschappij liggen waarschijnlijk !

Overigens, wij vliegen dit jaar van Tampa naar San Francisco, losse ticket geboekt, en dat is toch best een lange zit (bijna 6uur). Dan is dit best lekker, en wij hebben dan ook gekozen om dit in First Class te boeken; het verschil was ongeveer deze prijs tussen economy en First. Voor zo'n lange vlucht best lekker, vonden wij !

:offtopic: Wat een prachtig blog trouwens, mooi gemaakt !! En mooie reizen gemaakt, ook mooie reizen op de planning :wink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Inges schreef:
13 jun 2019, 10:19
Ik heb van Delta een aanbieding gekregen. Voor 249 euro per persoon...
Domestic first is, zoals hierboven al gezegd, echt niet de moeite waard om voor te betalen. Complimentary (als je frequent flyer status hebt bij Delta) hartstikke leuk (en als gold is dat echt met enige regelmaat), of natuurlijk gewoon als onderdeel van een intercontinentaal business class ticket. Apart er voor betalen zou ik echt nooit doen. Upselling naar domestic first is tegenwoordig wel vrij normaal bij Delta, maar altijd veel en veel te duur. Voor intercontinentale vluchten doet Delta overigens niet aan paid upgrades. De enige optie daar is een global upgrade certificate die alleen aan diamond medaillons worden verstrekt, of, als je een (full fare) ticket in Y, B of M hebt een upgrade met mijlen.

Je kunt Delta domestic first gewoon vergelijken met business class binnen Europa, maar dan wel met betere stoelen. Binnen Europa doen alle airlines tegenwoordig aan "flexibele" toestelindeling, ofwel: allemaal dezelfde stoelen, en in de rijen die als business class verkocht worden blijft gewoon telkens de middelste stoel vrij. Totaal waardeloos natuurlijk, maar daar doen ze in de US gelukkig (nog) niet aan mee.

Op vluchten <1000 mijl serveert Delta ook geen eten in First, dus je enige "voordelen" zijn gratis drank en betere stoelen. En je krijgt natuurlijk ook toegang tot de Sky club voor vertrek. Maar dat kun je ook goedkoper krijgen als je dat perse zou willen.

Intercontinentaal biedt KLM wel vaak upgrades aan. Die zie je dan op klm.com bij de stoelselectie bij check-in, maar dat werkt alleen als je eerste vlucht een KLM vlucht is. Als je incheckt bij Delta omdat je eerst een domestic vlucht hebt mis je die upgrade offers. Je kunt dan nog wel bij de gate van vertrek van die KLM vlucht vragen aan de gate agent of er paid upgrades beschikbaar zijn. Reken op ca 500 euro voor een enkele reis oostkust-Europa (of andersom) en 700 tot 800 voor westkust.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Markstaal »

Wij zouden graag een extra stuk ruimbagage mee willen nemen vanuit de VS naar NL. We vliegen met een tussenstop met American Airlines. Ik zie verschillende prijzen voorbijkomen hiervoor. Heeft iemand hier ervaring mee?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mtl »

Waar zijn de tickets geboekt? Want daar kan je denk ik het beste vragen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Nee hoor, waar je het ticket hebt gekocht is niet relevant. De airline heeft hier gewoon een tarief voor, en dat kun je regelen bij checkin/bag drop op het vliegveld voor vertrek. Op de site van AA kun je (met drie zeer logische kliks) het tarief vinden. Dat is $100 voor de tweede checked bag:

https://www.aa.com/i18n/travel-info/bag ... policy.jsp

Dit vind je gewoon door in het menu op aa.com op "Travel information" -> "Bags" te klikken. Daarna op "Checked bags". Even naar beneden scrollen tot de tabel. Ik ben dan toch benieuwd waar je allerlei verschillende bedragen tegenkomt.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Markstaal »

Bedankt Roel. Ik twijfelde aan het bedrag omdat we ook een tussenstop hebben. Nu nog even kijken of het de moeite waard is voor ons.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Je betaalt bagage altijd per segment. Een segment is dat deel van je ticket, bestaande uit een of meerdere vluchten, dat je in een keer, achter elkaar, van A naar B vliegt, ongeacht het aantal connecties. Let op: als je een "tussenstop", zoals jij het noemt, van meer dan 12 of 24 uur hebt, dan is het bij vrijwel alle airlines geen connectie meer maar zijn de vluchten aparte segmenten. In dat geval moet je je bagage ook ophalen en de volgende dag (dat zal het meestal zijn) opnieuw inchecken.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Marcel5050 »

Heb voor het eerst via skyscanner naar tickets gekeken voor maart naar Miami.Het mooiste aanbod is via parijs vanwaar je rechtstreeks vliegt met corsair voor 270€ retour.
Nergens vind ik echter iets van bagage kosten kan je dat dan enkel op luchthaven boeken en aan welke prijs?Parijs is voor mij niet veel verder dan Amsterdam en ik moet niet langs Antwerpen waardoor de rijstijd gelijk is.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

Moet je even een proefboeking op hun site maken, dan zie je de opties. Koffer is +100,-, kun je gewoon nu al meeboeken. Ze hebben 4 tarieven.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mtl »

Eco Basic is zonder ruimbagage, Eco Classic en Eco Smart inclusief. Heel simpel.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

@Marcel5050 overigens vliegt Corsair alleen van Orly, ten zuiden van Parijs, dus verder en nog meer kans op vertraging dan via Antwerpen ;)
Corsair is geen onderdeel van een alliantie; Zelfde risico als met TUI qua alternatieven als er iets mis gaat. Zou er niet aan beginnen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mtl »

En de recensies zijn ook niet geweldig.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Marcel5050 »

Dat is dan al heel wat minder had nog zo ver niet gekeken,waar een forum goed voor is :thumbup: Ga dan nog maar beetje afwachten heb wel nog even tijd.
ABfakwurk
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jan 2019, 13:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door ABfakwurk »

Wij hebben tickets geboekt bij AirCanada via Gate1. Echter hebben wij alleen handbagage geboekt en geen ruimbagage. Nu zouden wij graag een stuk ruimbagage mee willen nemen. Dienen wij dit vantevoren ergens aan te vragen of kunnen wij zo met een extra koffer inchecken? Heeft iemand hier ervaring mee? Kom er bij AirCanada vooralsnog niet helemaal uit.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

@ABfakwurk "You can pay any applicable baggage fees when you check in for your flight:
  • online,
  • on your mobile device,
  • at the airport using one of our self-service check-in kiosks
  • at an Air Canada check-in counter"
bron: https://www.aircanada.com/ca/en/aco/hom ... ecked.html
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Marcel5050 »

Heeft er iemand ervaring met parkeren op Charles De Gaule?Vind online zelfs een gratis parking met shuttle?kan dat.
Er zijn momenteel tickets non stop naar Miami en terug met Air France aan 865€ voor twee bagage en stoelkeuze inbegrepen,vlucht met Airbus A380.
Denk dat dit geen slechte deal is.
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Gast »

Gratis lijkt me sterk. Je zou ook de trein kunnen nemen: https://www.thalys.com/be/en/destinatio ... le-airport
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Marcel5050 »

Tegen dat ik in Brussel ben en ingecheckt voor Thalys ben ik in Parijs met de wagen.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer