Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Carlo1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 sep 2015, 07:04
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Carlo1975 »

Ik zie op skyscanner.nl tickets voor New York staan voor aankomende zomer voor 366 euro. Heen met BA via Dublin, alleen terug BA met een tussenstop in Londen van 1 uur en 50 minuten. Zien jullie gevaar om dit ticket nu te boeken, gezien de naderende Brexit?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Het screenshot dat @Elendan geeft is van Google flights (met taalinstelling op Nederlands).

Maar ik zie dat dit tarief er nog is, en dat de genoemde prijs voor 2 personen is. Ik vind het duur, en Eurowings is gewoon een vakantiecarrier, zou echt niet mijn keuze zijn. Voor een paar tientjes meer vlieg je gewoon met KLM/Delta die kant op vanuit AMS (of een paar tientjes minder als je geen bagage meeneemt). Met een ingecheckte koffer boek je 2 tickets tegen het light tarief voor 1320 + EUR 100 voor de koffer = EUR 1420.

Overweeg ook eens of Tucson wel een harde eis is. Voor EUR 486 (light/basic economy) of EUR 586 (normaal tarief met gratis stoelselectie en bagage) vlieg je op deze data van Dusseldorf naar Las Vegas met KLM en Delta. Zo ver is dat niet van Tucson af, dus wat je plan bent kan vast ook vanuit ALS. Hou je toch weer een paar honderd euro in je zak.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7767
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mtl »

Carlo1975: zo te zien is jouw ticket naar NYC heen met Aer Lingus en terug met BA. Wat voor gevaar zie jij?
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 655
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Elendan »

@roelb en @Almere vak V het gaat inderdaad om een prijs voor 2 personen. Tucson is geen harde eis, maar Phoenix liever wel :).
Las Vegas is goedkoper, maar de extra km's rijden in een camper tikt weer aan door de benzine die ik extra verbruik. Met een verschil van slechts € 150 ben ik dan ook nog twee extra reisdagen kwijt aan rijden. Heb deze optie al wel zitten bekijken, want ook camperhuur is goedkoper vanaf Las Vegas. Maar ik wil graag rondje doen van Phoenix richting het oosten naar New Mexico en kan de tijd die ik kwijt ben met rijden vanuit LV goed gebruiken op een andere plek tijdens de rondreis.

Deze vlucht bedoel je Roelb met KLM, maar dan komt er toch nog 4x €100 bij voor bagage (2 koffers heen en terug) dat wordt dan meer dan €1700 of vergis ik me?
image.png
Tucson heen en terug wordt nog duurder helaas.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Carlo1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 sep 2015, 07:04
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Carlo1975 »

mtl schreef:
10 sep 2019, 18:46
Carlo1975: zo te zien is jouw ticket naar NYC heen met Aer Lingus en terug met BA. Wat voor gevaar zie jij?
Heen zijn er denk ik niet zoveel problemen omdat er vanaf Amsterdam naar Dublin wordt gevlogen. Op de terugweg slechts 1.50 uur overstap, wellicht is dit te kort op het moment dat de Brexit er doorheen is?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Nee, je vergist je.

Als je het light tarief boekt dan betaal je 50 euro om een koffer in te checken van Europa naar de VS, en $60 voor een koffer van de US naar Europa terug.

Totaal dus ca 100 euro op en neer. Direct het reguliere economy tarief boeken was vroeger altijd 80 euro extra (en dus voordeliger), maar is inmiddels opgevoerd naar 100 of 110 euro. Bij KLM is daar nu wel ook gratis stoelselectie aan toegevoegd (op vluchten die door KLM worden uitgevoerd, op Delta vluchten had je dat immers altijd al).

Je ziet vaak dat mensen die samen reizen beide een trolley bijhebben en maar een koffer inchecken. Dan kan dat light tarief op zich interessant zijn, zeker als je geen stoel wil reserveren of frequent flyer status hebt en dat dus sowieso gratis kunt doen. Je betaalt dan dus 1320 (als je bij Delta boekt) + een keer 100 euro voor je bagage. Dat is 1420. Wil je bijvoorbeeld op de terugweg wel een tweede koffer inchecken dan wordt dat dus 1470.

Boek je het light tarief, en zitten er in je route Delta vluchten, boek dan altijd bij KLM. Dan krijg je toch gratis seat selection op de door Delta uitgevoerde vluchten. Boek je bij Delta, dan is dat niet zo. Delta en KLM hanteren hetzelfde tarief, maar iets andere voorwaarden voor de light/basic economy fares.

Wil je 2 koffers meenemen, boek dan altijd direct het reguliere tarief. Dan ben je 1540 totaal kwijt. In dit geval is het advies: boek bij Delta, scheelt je 16 euro. Dat is dan wel duurder dan bij Eurowings, maar daar zit dus gratis stoelselectie bij en dat is bij Eurowings volgens mij niet het geval.

Ik had overigens wat vluchten gekozen die dichter bij je originele tijden lagen - de DL vlucht naar DTW in de ochtend, en dan DTW-PHX met 2,5 uur in DTW. Terug via SLC met de late KLM vlucht naar AMS. Je moet dan net voor vijf uur 's middags vertrekken uit PHX:

https://www.google.com/flights#flt=AMS. ... .EUR.65908

Edit: nog een opmerking: in jouw originele itinerary zit als terugvlucht:

PHX to FRA FLIGHT LH 5439 Airbus A330-200 Operated By SUNEXPRESS GERMANY FOR EUROWINGS

Als ik het goed begrijp moet je daarbij betalen voor inflight eten en drinken:

https://www.tripadvisor.com/ShowUserRev ... World.html

Tja.. is je dat die 100 euro besparing waard? Of vlieg je dan toch liever terug met onze nationale trots waar je met een glimlach aan boord welkom wordt geheten en gewoon zoveel kan eten en drinken als je wilt.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5763
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door bedeve »

@roelb
" Tja.. is je dat die 100 euro besparing waard? Of vlieg je dan toch liever terug met onze nationale trots waar je met een glimlach aan boord welkom wordt geheten en gewoon zoveel kan eten en drinken als je wilt."

:o :(

Is wel erg cynische humor !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Hinko »

En deze dan @Elendan ?

Afbeelding
inclusief bagage, vluchten uitgevoerd door BA

https://v2.wtc.nl/results/outbound/AMS- ... rports=AMS
kijk bij WTC ook eens in de avonduren..vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan....
MartijnL
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 jul 2019, 14:51
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door MartijnL »

@Elendan Wat ook een mogelijkheid is, om via expedia te kijken met hotel optie.
Daarbij kan je dan aan begin of eind van je reis in Phoenix één nacht hotel boeken zie hieronder, waarbij ruimbagage aanwezig is en je ook alvast een hotelovernachting heb.

Met de vluchten hierboven genoemd en hotel "Grand Canyon University Hotel, N 27th Ave Phoenix AZ" kom je op bedrag van 932 euro voor 2 personen.
Dat is inclusief hotel overnachting en per persoon één ruimbagage.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 655
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Elendan »

gisterenavond dacht ik een reactie te hebben geplaatst maar nu zie ik dat er niets staat, dus nog maar even en dan goed :oops:
Iedereen bedankt, ik duik er weer even in met jullie tips en kom ik weer wat tegen dan laat ik het nog even weten..
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door dejong89 »

Ik weet niet of het heel goedkoop is maar ik plaats hem toch maar even


Amsterdam-Honolulu. Diverse datums in april en mei met Lufthansa/united voor 534 euro p.p. Daar komt nog wel bagage bij.
gevonden via Skyscanner en doorverwezen naar Gate1.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Sevens
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2019, 21:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Sevens »

Voor de geïnteresseerden!

Zie nu op Skyscanner vluchten van BA aangeboden worden vanaf 241 euro ( exclusief bagage ) voor eind april begin mei, vliegen vanaf Dusseldorf naar San Francisco met tussenstop van ongeveer 2,5 uur op Londen Heathrow.

Niet verkeerd lijkt me 😁
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Ragjee »

Hebben mensen hier al ervaring met de Franse. vliegmaatschappij Corsair? Zij bieden op dit moment goedkope vluchten aan naar Miami en rechtstreeks maar ik heb nog nooit eerder van hen gehoord. Vanaf luchthaven Parijs Orly.
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5023
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

Zie viewtopic.php?f=30&t=73053&p=1209857&hi ... r#p1209857. Geen ervaring mee, wel een mening over ;)
bennov
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 jun 2012, 10:31
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door bennov »

Sevens schreef:
11 sep 2019, 21:32
Voor de geïnteresseerden!

Zie nu op Skyscanner vluchten van BA aangeboden worden vanaf 241 euro ( exclusief bagage ) voor eind april begin mei, vliegen vanaf Dusseldorf naar San Francisco met tussenstop van ongeveer 2,5 uur op Londen Heathrow.

Niet verkeerd lijkt me 😁
Klopt! Had ze ook al gezien, gisteravond proberen te boeken via de site van BA zelf. Daar ging iets fout, vanochtend gebeld en bevestigd gekregen dat er niets was geboekt......opnieuw geboekt via de site vanochtend en idd super goede prijzen. Voor ons de mei vakantie , 25 april t/m 8 mei voor 4 personen (2 volwassenen en 2 kids) voor 1770,- euro. Dat is incl. 4x bagage EN een huurauto bij Avis (Chevrolet Tahoe of vergelijkbaar). Zeer nette prijs lijkt mij. Tickets met bagage was 1440 euro.

Geldt voor meerdere dagen in die periode.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door winterpark »

Zelfde gold (gisteren althans) voor Dusseldorf-Austin, 350 euro met BA via Heathrow. Overigens, waarom Skyscanner hiervoor gebruiken? Google Flights laat dat veel beter zien.
sandy343
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 sep 2019, 10:35
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door sandy343 »

Hallo allemaal,

Ik ben een nieuw hier , en probeer het me allemaal al een paar dagen uit te zoeken hoe het allemaal werkt hier.

Wij willen volgende zomer met onze jongens (10, 16) een rondreis doen bij de west kust.
Ik ben nu bezig met een aantal dagen de ticketprijzen in de gate te houden , maar hoe bepaal je wat is een goede prijs ?

We zijn dus met vier , wonen in het zuiden van het land dus Dusseldorf of Brussel heeft onze voorkeur boven Amsterdam, we willen 13 juli vertrekken en dan 30 Juli teruggaan (langer lukt ons helaas niet ).We willen vliegen op San Fransico of Los Angeles .

Nu zie ik prijzen rond de 2400,- met bagage bij Lufthansa via skyscanner , is dit goedkoop /duur of gemiddeld ?
De welbekende sites ben ik allemaal aan het bekijken maar je moet natuurlijk wel een beetje weten wat een goede prijs is .

Bij voorbaat dank ,
groetjes sandy
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Ron Notenboom »

Iemand ervaring met vliegen met Air Transat op Vancouver (BC) ?
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5023
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

Er is al een apart draadje over Air Transat viewtopic.php?f=30&t=26121
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Ron Notenboom »

:thumbup:
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer