Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
@roelb, dank voor de tip. De site van United deed het vanmiddag erg slecht op mijn smartphone. Nu gaat het beter, ga nog even vergelijken. Ik kom op €471,- wat je aangeeft. Wat ik alleen niet helemaal zeker weet is of de kids een eigen stoel hebben. Je kunt namelijk kiezen uit 'Infants' en 'Infants on lap'. De prijs is gebaseerd op 'Infants'. Lijkt me wel zo fijn dat ze een eigen stoel hebben.
@hemmie,het is inderdaad best wel wat reistijd. Toen ik in februari wel eens vergeleek zag ik veel vluchten van 11-12 uur incl tussenstop. Misschien dat ik een ander vliegveld overweeg. We komen uit Zuid-west Drenthe en Amsterdam is dan nog prima met de trein te doen.
@hemmie,het is inderdaad best wel wat reistijd. Toen ik in februari wel eens vergeleek zag ik veel vluchten van 11-12 uur incl tussenstop. Misschien dat ik een ander vliegveld overweeg. We komen uit Zuid-west Drenthe en Amsterdam is dan nog prima met de trein te doen.
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Als je een ticket voor ze koopt hebben ze een stoel, anders niet. Zo werkt het bij elke airline.
Natuurlijk is het (bij alle airlines) zo dat er altijd gekeken zal worden of er nog een optie is als er lege stoelen zijn. Maar als je een stoel voor kids <2jr wilt zul je er ook een ticket voor moeten kopen.
En tickets koop je op een normale PC, niet met een browser op een telefoon. Een fout is zo gemaakt. En je betaalt ze altijd per creditcard, om allerlei redenen.
Natuurlijk is het (bij alle airlines) zo dat er altijd gekeken zal worden of er nog een optie is als er lege stoelen zijn. Maar als je een stoel voor kids <2jr wilt zul je er ook een ticket voor moeten kopen.
En tickets koop je op een normale PC, niet met een browser op een telefoon. Een fout is zo gemaakt. En je betaalt ze altijd per creditcard, om allerlei redenen.
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
absoluut akkoord,
met 2 jonge kinderen nog een hoop extra uren in het vliegtuig om dan nadien ook nog van houston naar orlando te moeten vliegen lijkt me redelijk vreemd traject
met 2 jonge kinderen nog een hoop extra uren in het vliegtuig om dan nadien ook nog van houston naar orlando te moeten vliegen lijkt me redelijk vreemd traject
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Tja, het is wat extra reistijd. Een extra vlucht van drie uurtjes erbij op zo'n reisdag zijn toch ook geen grote ramp? Het was ook een prima en gunstig tarief. Dat inmiddels overigens weg is, dus ik ook dat de OP het tijdig gekocht heeft als de plannen concreet waren.
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Vorige week een tripje naar Vegas gevonden in september 2019 met Delta vanuit Brussel voor € 312. Het was zo goedkoop dat ik het gewoon geboekt hebt, had eigenlijk voordien helemaal geen plannen om dit jaar nog naar Vegas te gaan, maar dit kon ik niet laten liggen
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Kogel is door de kerk we gaan terug naar orlando zoals vorig jaar.
net zoals vorig jaar wilde ik boeken via tuifly om rechstreeks van Brussel naar Miami te vliegen maar die vliegen niet meer op die bestemming vanaf september.
goedkoopste is momenteel vliegen met thomas cook met tussenlanding in Manchester.
rechtstreeks bestaat niet meer. tussenlanding in het heengaan liefst in europa en het teruggaan liefst in US omdat we met een kindje reizen van dan net geen 3j.
Amsterdam of Dusseldorf is niet echt een optie omdat we met 4 volwassenen + kind zijn en logistiek gewijs krijgen we dat niet allemaal in 1 auto met a die bagage.
net zoals vorig jaar wilde ik boeken via tuifly om rechstreeks van Brussel naar Miami te vliegen maar die vliegen niet meer op die bestemming vanaf september.
goedkoopste is momenteel vliegen met thomas cook met tussenlanding in Manchester.
rechtstreeks bestaat niet meer. tussenlanding in het heengaan liefst in europa en het teruggaan liefst in US omdat we met een kindje reizen van dan net geen 3j.
Amsterdam of Dusseldorf is niet echt een optie omdat we met 4 volwassenen + kind zijn en logistiek gewijs krijgen we dat niet allemaal in 1 auto met a die bagage.
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Heb je al gezocht op de ticket sites? Of vergelijking sites?
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
yes op google flights gekeken
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Maar nog niet geboekt?
- MattRob
- Amerika-expert
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Vraagje, wij hebben retourtickets geboekt naar Orlando met United in de zomer. Nu willen onze kinderen tussendoor nog naar Jamaica (dochter) en Costa Rica (zoon). Dat zijn andere maatschappijen dan United. Die vlucht komen beide (toevallig) ongeveer 4uur eerder aan dan hun terugvlucht vanaf MCO naar Amsterdam. Ik weet dat er risico's zijn op vertraging en dat het andere maatschappijen zijn, dus dat er dan niets voor je geregeld wordt mocht je de vlucht missen.
Mijn vraag, als iemand dat weet, is of je ook echt via Immigrations de strenge controle (zeker vanaf Costa Rica ...) krijgt, waarna je dan weer moet inchecken en koffer moet afgeven en dan met de controles weer achter de douane komt. Of dat je 'intern' kan blijven, ergens je koffers kunt afgeven, en dat je niet alle vervelende controles (en vooral Immigrations) krijgt, omdat je feitelijk helemaal niet Amerika in hoeft, maar dat het een overstap is in Amerika om door te vliegen naar Nederland. Dat zou veel tijd schelen, en maakt de kans op missen van je vervolgvlucht een stuk kleiner.
Hoor graag of iemand dat weet ! Dank !
Mijn vraag, als iemand dat weet, is of je ook echt via Immigrations de strenge controle (zeker vanaf Costa Rica ...) krijgt, waarna je dan weer moet inchecken en koffer moet afgeven en dan met de controles weer achter de douane komt. Of dat je 'intern' kan blijven, ergens je koffers kunt afgeven, en dat je niet alle vervelende controles (en vooral Immigrations) krijgt, omdat je feitelijk helemaal niet Amerika in hoeft, maar dat het een overstap is in Amerika om door te vliegen naar Nederland. Dat zou veel tijd schelen, en maakt de kans op missen van je vervolgvlucht een stuk kleiner.
Hoor graag of iemand dat weet ! Dank !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Ja, jullie zullen echt langs immigrations en customs moeten. Intern blijven is geen optie.
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Het zou helpen als je ook de details er bij zet. Welke airlines voeren de 2 vluchten naar MCO uit? En welke airline heeft het allemaal geticket? (die vraag voor alle tickets).
Sowieso zullen ze de US inmoeten. Dus immigrations. Dat hoeft niet lang te duren, en of je nu uit Europa, Jamaica of Costa Rica komt, dat proces duurt even lang.
Als ze checked luggage bij hebben zullen ze die opnieuw moeten inchecken. Of ze daarvoor weer helemaal naar de departures area moeten of dat er andere opties zijn hangt sterk af van de antwoorden op de twee vragen hierboven. Maar 4 uur is op zich ruim voldoende voor beide opties, mits er inderdaad geen vertraging optreed. Als ze zonder checked luggage reizen scheelt het wel weer wat risisco en gedoe.
Sowieso zullen ze de US inmoeten. Dus immigrations. Dat hoeft niet lang te duren, en of je nu uit Europa, Jamaica of Costa Rica komt, dat proces duurt even lang.
Als ze checked luggage bij hebben zullen ze die opnieuw moeten inchecken. Of ze daarvoor weer helemaal naar de departures area moeten of dat er andere opties zijn hangt sterk af van de antwoorden op de twee vragen hierboven. Maar 4 uur is op zich ruim voldoende voor beide opties, mits er inderdaad geen vertraging optreed. Als ze zonder checked luggage reizen scheelt het wel weer wat risisco en gedoe.
- MattRob
- Amerika-expert
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Dank voor de snelle reacties ! De vluchten zijn geboekt bij, en geticket door Spirit.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Spirit heeft geen interline agreement. Dus je kunt de bagage niet laten labelen naar de eindbestemming en daarmee ook niet droppen bij de bag-drop direct na immigrations. Als ze checked baggage hebben zullen ze dus na immigrations gewoon de route voor passagiers met eindbestemming MCO moeten volgen. De bagage kunnen ze bij zich houden (is het snelst!). Je kunt hem ook droppen en dan in de terminal weer van de band oppakken, maar dat kost meer tijd. Het is maar een roltrap en een ritje in de monorail.
Ze pakken dan de airport monorail naar de terminal, waar ze aan de "B"-zijde moeten zijn. Dat treintje komt aan op dezelfde verdieping als waar de checkin desks zijn (level 3). Bordjes volgen naar checkin en een checkin desk van United zoeken. Bagage droppen en dan weer richting de gate, door security.
Ze pakken dan de airport monorail naar de terminal, waar ze aan de "B"-zijde moeten zijn. Dat treintje komt aan op dezelfde verdieping als waar de checkin desks zijn (level 3). Bordjes volgen naar checkin en een checkin desk van United zoeken. Bagage droppen en dan weer richting de gate, door security.
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Ik heb een vraagje over economy boekingsklassen van KLM. Ik heb de volgende vluchten gekozen van Amsterdam naar Orlando en terug
HEEN:
Amsterdam (AMS) — Orlando (MCO) rechtstreeks
wo 7 aug 2019; KL 6136, Boeing 767-300
TERUG:
Orlando (MCO) — Amsterdam (AMS) met 1 tussenstop
wo 21 aug 2019; Orlando - Detroit KL 7539, Boeing 757 gevolgd door Detroit - AMS KL 6048, Airbus A330-300
Voor 3 tickets ben ik (via Google Flights) bij KLM dan 2045 Euro kwijt en er staat dan: U reist in N klasse met tariefbasis NHXPL6NL.
Kies ik dezelfde vluchten maar boek ik via Skyscanner bij KLM dan ben ik 2795 Euro kwijt met Q klasse met tariefbasis QHXSRNL.
Maar ik krijg ook soms R klasse als resultaat afhankelijk van het moment waarop ik zoek. Wie weet wat de verschillen zijn tussen al die economy klassen en wat moet je bij KLM bij betalen voor de stoel selectie bij die economy klassen N, R, Q etc.
HEEN:
Amsterdam (AMS) — Orlando (MCO) rechtstreeks
wo 7 aug 2019; KL 6136, Boeing 767-300
TERUG:
Orlando (MCO) — Amsterdam (AMS) met 1 tussenstop
wo 21 aug 2019; Orlando - Detroit KL 7539, Boeing 757 gevolgd door Detroit - AMS KL 6048, Airbus A330-300
Voor 3 tickets ben ik (via Google Flights) bij KLM dan 2045 Euro kwijt en er staat dan: U reist in N klasse met tariefbasis NHXPL6NL.
Kies ik dezelfde vluchten maar boek ik via Skyscanner bij KLM dan ben ik 2795 Euro kwijt met Q klasse met tariefbasis QHXSRNL.
Maar ik krijg ook soms R klasse als resultaat afhankelijk van het moment waarop ik zoek. Wie weet wat de verschillen zijn tussen al die economy klassen en wat moet je bij KLM bij betalen voor de stoel selectie bij die economy klassen N, R, Q etc.
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
De boekingsklasse is niet relevant. De fare base wel (de overige letters). Maar ik denk dat je vraag is of je gratis stoelen kunt selecteren: ja, dat kan. Dit zijn alledrie DL (Delta) operated vluchten, en zolang je geen Delra basic economy koopt (herkenbaar aan boekingsklasse E op een door Delta uitfegefen ticket) kun je altijd gratis stoelen selecteren.
En je boekt dit het beste bij KLM of bij Delta direct, niet via allerlei tussenpersonen. En zoals je ziet is het bij de airline zelf ook nog eens goedkoper.
Let op dat je, als je een KLM light tarief boekt, apart moet betalen voor checked baggage (50 euro heen, 60 dollar terug) Als je een regulier economy tarief boekt (80 euro meer) is het eerste stuks bagage inbegrepen.
En je boekt dit het beste bij KLM of bij Delta direct, niet via allerlei tussenpersonen. En zoals je ziet is het bij de airline zelf ook nog eens goedkoper.
Let op dat je, als je een KLM light tarief boekt, apart moet betalen voor checked baggage (50 euro heen, 60 dollar terug) Als je een regulier economy tarief boekt (80 euro meer) is het eerste stuks bagage inbegrepen.
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Probleem daarmee is dat je van de gate naar AMS gewoon naar buiten zou kunnen lopen, zonder via de immigrations te hoeven. Dus ja, je zult eerst door de immigrations en customs gaan voor je naar de volgende gate kunt. Of je nu in de VS blijft of niet.MattRob schreef: ↑24 apr 2019, 16:03Of dat je 'intern' kan blijven, ergens je koffers kunt afgeven, en dat je niet alle vervelende controles (en vooral Immigrations) krijgt, omdat je feitelijk helemaal niet Amerika in hoeft, maar dat het een overstap is in Amerika om door te vliegen naar Nederland. Dat zou veel tijd schelen, en maakt de kans op missen van je vervolgvlucht een stuk kleiner.
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Tja, het is een afweging hoe je je vliegvelden inricht. In Europa hebben we voor het model gekozen waarbij we niet-schengen en schengen verkeer strict van elkaar scheiden en de grenscontrole laten plaatsvinden bij het betreden of verlaten van de niet-schengen zone van een vliegveld. Dat betekent dat je, als passagier, bij een non-schengen naar non-schengen connectie inderdaad niet Europa "in" hoeft. Het betekent ook dat je in het airside gebied een vermenging hebt van twee groepen passagiers: inkomende passagiers van buiten Schengen die wellicht helemaal niet Europa inmogen en alle overige (vertrekkende) passagiers. Ook beperkt het de flexibiliteit van gate toekenning van luchthavens. Een toestel dat aankomt op een non-schengen vlucht maar daarna wil vertrekken naar een schengen bestemming zal fysiek naar een andere gate toe moeten tussen deplanen en boarden voor de nieuwe vlucht (en andersom ook). Dat is een hoop gedoe!
In de US heeft men voor het model gekozen waarbij in principe alle gates "binnen" de USA zitten. Als je aankomt vanuit het buitenland is dat altijd in een aparte zone en moet je als eerste de grens over (langs immigrations en customs). Het enige "internationale" gebied is dus het gebied tussen (aankomst)gates voor aankomende internationale toestellen en immigrations. Er is dan ook nooit vermenging van vertrekkende met inkomende passagiers. Als je een vlucht neemt die de USA verlaat ga je niet langs een fysieke grens, maar vervult de airline de taak van het registreren van je vertrek en geeft dat elektronisch door.
Dit systeem betekent dat alle gates (ook de gates die zijn ingericht voor international arrivals!) altijd geschikt zijn voor een vertrek naar elke bestemming, zowel binnen als buiten de USA. Er hoeft dus nooit een toestel verplaatst te worden naar een andere gate. Ook is er geen vermenging van passagiersstromen. Het nadeel is dat passagiers die alleen in-transit zijn inderdaad ook het land inmoeten. Dat beperkt airlines ietswat in het aanbieden van connecties via de USA voor bepaalde groepen passagiers die niet in aanmerking komen voor een visum (of vrijstelling daarvan) en dus niet de US inmogen.
In de US heeft men voor het model gekozen waarbij in principe alle gates "binnen" de USA zitten. Als je aankomt vanuit het buitenland is dat altijd in een aparte zone en moet je als eerste de grens over (langs immigrations en customs). Het enige "internationale" gebied is dus het gebied tussen (aankomst)gates voor aankomende internationale toestellen en immigrations. Er is dan ook nooit vermenging van vertrekkende met inkomende passagiers. Als je een vlucht neemt die de USA verlaat ga je niet langs een fysieke grens, maar vervult de airline de taak van het registreren van je vertrek en geeft dat elektronisch door.
Dit systeem betekent dat alle gates (ook de gates die zijn ingericht voor international arrivals!) altijd geschikt zijn voor een vertrek naar elke bestemming, zowel binnen als buiten de USA. Er hoeft dus nooit een toestel verplaatst te worden naar een andere gate. Ook is er geen vermenging van passagiersstromen. Het nadeel is dat passagiers die alleen in-transit zijn inderdaad ook het land inmoeten. Dat beperkt airlines ietswat in het aanbieden van connecties via de USA voor bepaalde groepen passagiers die niet in aanmerking komen voor een visum (of vrijstelling daarvan) en dus niet de US inmogen.
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:54
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Weet iemand hier hoe Norwegian er aan toe is? De vluchten naar en van New York in oktober verschillen wel zoveel met de andere aanbieders dat het bijna een gevalletje " te mooi om waar te zijn" is. Bij Jet Airways zag je dat in februari ook zo'n ontzettende daling in de prijs en die hebben nu alles aan de grond...
groetjes
Esther
groetjes
Esther
- Harry
- Amerika-expert
- Berichten: 5966
- Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Ik denk dat Norwegian de volgende is die gaat omvallen, zeker nu ze de 737max toestellen aan de grond moeten houden. Vandaag is bekend geworden dat het verlies in het eerste kwartaal opgelopen is naar 156 miljoen euro, mede door het Boeing debacle.
Ik zou er niet boeken, of zorg ervoor dat je met een CC boekt met een goede aankoop verzekering.
Ik zou er niet boeken, of zorg ervoor dat je met een CC boekt met een goede aankoop verzekering.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 3384 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 9 Reacties
- 2557 Weergaves
-
Laatste bericht door d_vdploeg
-
- 2 Reacties
- 943 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V