Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Binnus
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 06 feb 2017, 11:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Binnus »

@roelb, dank voor de tip. De site van United deed het vanmiddag erg slecht op mijn smartphone. Nu gaat het beter, ga nog even vergelijken. Ik kom op €471,- wat je aangeeft. Wat ik alleen niet helemaal zeker weet is of de kids een eigen stoel hebben. Je kunt namelijk kiezen uit 'Infants' en 'Infants on lap'. De prijs is gebaseerd op 'Infants'. Lijkt me wel zo fijn dat ze een eigen stoel hebben.

@hemmie,het is inderdaad best wel wat reistijd. Toen ik in februari wel eens vergeleek zag ik veel vluchten van 11-12 uur incl tussenstop. Misschien dat ik een ander vliegveld overweeg. We komen uit Zuid-west Drenthe en Amsterdam is dan nog prima met de trein te doen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Als je een ticket voor ze koopt hebben ze een stoel, anders niet. Zo werkt het bij elke airline.

Natuurlijk is het (bij alle airlines) zo dat er altijd gekeken zal worden of er nog een optie is als er lege stoelen zijn. Maar als je een stoel voor kids <2jr wilt zul je er ook een ticket voor moeten kopen.

En tickets koop je op een normale PC, niet met een browser op een telefoon. Een fout is zo gemaakt. En je betaalt ze altijd per creditcard, om allerlei redenen.
Lilo
Amerika-expert
Berichten: 1755
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:02
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Lilo »

absoluut akkoord,
met 2 jonge kinderen nog een hoop extra uren in het vliegtuig om dan nadien ook nog van houston naar orlando te moeten vliegen lijkt me redelijk vreemd traject
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Tja, het is wat extra reistijd. Een extra vlucht van drie uurtjes erbij op zo'n reisdag zijn toch ook geen grote ramp? Het was ook een prima en gunstig tarief. Dat inmiddels overigens weg is, dus ik ook dat de OP het tijdig gekocht heeft als de plannen concreet waren.
JVA78
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 06 okt 2011, 13:51

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door JVA78 »

Vorige week een tripje naar Vegas gevonden in september 2019 met Delta vanuit Brussel voor € 312. Het was zo goedkoop dat ik het gewoon geboekt hebt, had eigenlijk voordien helemaal geen plannen om dit jaar nog naar Vegas te gaan, maar dit kon ik niet laten liggen
IMG-20190420-WA0003.jpg
inqubus
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 jan 2009, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door inqubus »

Kogel is door de kerk we gaan terug naar orlando zoals vorig jaar.
net zoals vorig jaar wilde ik boeken via tuifly om rechstreeks van Brussel naar Miami te vliegen maar die vliegen niet meer op die bestemming vanaf september.

goedkoopste is momenteel vliegen met thomas cook met tussenlanding in Manchester.
rechtstreeks bestaat niet meer. tussenlanding in het heengaan liefst in europa en het teruggaan liefst in US omdat we met een kindje reizen van dan net geen 3j.

Amsterdam of Dusseldorf is niet echt een optie omdat we met 4 volwassenen + kind zijn en logistiek gewijs krijgen we dat niet allemaal in 1 auto met a die bagage.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mtl »

Heb je al gezocht op de ticket sites? Of vergelijking sites?
inqubus
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 jan 2009, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door inqubus »

yes op google flights gekeken
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mtl »

Maar nog niet geboekt?
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door MattRob »

Vraagje, wij hebben retourtickets geboekt naar Orlando met United in de zomer. Nu willen onze kinderen tussendoor nog naar Jamaica (dochter) en Costa Rica (zoon). Dat zijn andere maatschappijen dan United. Die vlucht komen beide (toevallig) ongeveer 4uur eerder aan dan hun terugvlucht vanaf MCO naar Amsterdam. Ik weet dat er risico's zijn op vertraging en dat het andere maatschappijen zijn, dus dat er dan niets voor je geregeld wordt mocht je de vlucht missen.

Mijn vraag, als iemand dat weet, is of je ook echt via Immigrations de strenge controle (zeker vanaf Costa Rica ...) krijgt, waarna je dan weer moet inchecken en koffer moet afgeven en dan met de controles weer achter de douane komt. Of dat je 'intern' kan blijven, ergens je koffers kunt afgeven, en dat je niet alle vervelende controles (en vooral Immigrations) krijgt, omdat je feitelijk helemaal niet Amerika in hoeft, maar dat het een overstap is in Amerika om door te vliegen naar Nederland. Dat zou veel tijd schelen, en maakt de kans op missen van je vervolgvlucht een stuk kleiner.

Hoor graag of iemand dat weet ! Dank !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mtl »

Ja, jullie zullen echt langs immigrations en customs moeten. Intern blijven is geen optie.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Het zou helpen als je ook de details er bij zet. Welke airlines voeren de 2 vluchten naar MCO uit? En welke airline heeft het allemaal geticket? (die vraag voor alle tickets).

Sowieso zullen ze de US inmoeten. Dus immigrations. Dat hoeft niet lang te duren, en of je nu uit Europa, Jamaica of Costa Rica komt, dat proces duurt even lang.

Als ze checked luggage bij hebben zullen ze die opnieuw moeten inchecken. Of ze daarvoor weer helemaal naar de departures area moeten of dat er andere opties zijn hangt sterk af van de antwoorden op de twee vragen hierboven. Maar 4 uur is op zich ruim voldoende voor beide opties, mits er inderdaad geen vertraging optreed. Als ze zonder checked luggage reizen scheelt het wel weer wat risisco en gedoe.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door MattRob »

Dank voor de snelle reacties ! De vluchten zijn geboekt bij, en geticket door Spirit.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Spirit heeft geen interline agreement. Dus je kunt de bagage niet laten labelen naar de eindbestemming en daarmee ook niet droppen bij de bag-drop direct na immigrations. Als ze checked baggage hebben zullen ze dus na immigrations gewoon de route voor passagiers met eindbestemming MCO moeten volgen. De bagage kunnen ze bij zich houden (is het snelst!). Je kunt hem ook droppen en dan in de terminal weer van de band oppakken, maar dat kost meer tijd. Het is maar een roltrap en een ritje in de monorail.

Ze pakken dan de airport monorail naar de terminal, waar ze aan de "B"-zijde moeten zijn. Dat treintje komt aan op dezelfde verdieping als waar de checkin desks zijn (level 3). Bordjes volgen naar checkin en een checkin desk van United zoeken. Bagage droppen en dan weer richting de gate, door security.
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door noname4 »

Ik heb een vraagje over economy boekingsklassen van KLM. Ik heb de volgende vluchten gekozen van Amsterdam naar Orlando en terug

HEEN:
Amsterdam (AMS) — Orlando (MCO) rechtstreeks
wo 7 aug 2019; KL 6136, Boeing 767-300

TERUG:
Orlando (MCO) — Amsterdam (AMS) met 1 tussenstop
wo 21 aug 2019; Orlando - Detroit KL 7539, Boeing 757 gevolgd door Detroit - AMS KL 6048, Airbus A330-300

Voor 3 tickets ben ik (via Google Flights) bij KLM dan 2045 Euro kwijt en er staat dan: U reist in N klasse met tariefbasis NHXPL6NL.
Kies ik dezelfde vluchten maar boek ik via Skyscanner bij KLM dan ben ik 2795 Euro kwijt met Q klasse met tariefbasis QHXSRNL.

Maar ik krijg ook soms R klasse als resultaat afhankelijk van het moment waarop ik zoek. Wie weet wat de verschillen zijn tussen al die economy klassen en wat moet je bij KLM bij betalen voor de stoel selectie bij die economy klassen N, R, Q etc.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

De boekingsklasse is niet relevant. De fare base wel (de overige letters). Maar ik denk dat je vraag is of je gratis stoelen kunt selecteren: ja, dat kan. Dit zijn alledrie DL (Delta) operated vluchten, en zolang je geen Delra basic economy koopt (herkenbaar aan boekingsklasse E op een door Delta uitfegefen ticket) kun je altijd gratis stoelen selecteren.

En je boekt dit het beste bij KLM of bij Delta direct, niet via allerlei tussenpersonen. En zoals je ziet is het bij de airline zelf ook nog eens goedkoper.

Let op dat je, als je een KLM light tarief boekt, apart moet betalen voor checked baggage (50 euro heen, 60 dollar terug) Als je een regulier economy tarief boekt (80 euro meer) is het eerste stuks bagage inbegrepen.
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Gast »

MattRob schreef:
24 apr 2019, 16:03
Of dat je 'intern' kan blijven, ergens je koffers kunt afgeven, en dat je niet alle vervelende controles (en vooral Immigrations) krijgt, omdat je feitelijk helemaal niet Amerika in hoeft, maar dat het een overstap is in Amerika om door te vliegen naar Nederland. Dat zou veel tijd schelen, en maakt de kans op missen van je vervolgvlucht een stuk kleiner.
Probleem daarmee is dat je van de gate naar AMS gewoon naar buiten zou kunnen lopen, zonder via de immigrations te hoeven. Dus ja, je zult eerst door de immigrations en customs gaan voor je naar de volgende gate kunt. Of je nu in de VS blijft of niet.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Tja, het is een afweging hoe je je vliegvelden inricht. In Europa hebben we voor het model gekozen waarbij we niet-schengen en schengen verkeer strict van elkaar scheiden en de grenscontrole laten plaatsvinden bij het betreden of verlaten van de niet-schengen zone van een vliegveld. Dat betekent dat je, als passagier, bij een non-schengen naar non-schengen connectie inderdaad niet Europa "in" hoeft. Het betekent ook dat je in het airside gebied een vermenging hebt van twee groepen passagiers: inkomende passagiers van buiten Schengen die wellicht helemaal niet Europa inmogen en alle overige (vertrekkende) passagiers. Ook beperkt het de flexibiliteit van gate toekenning van luchthavens. Een toestel dat aankomt op een non-schengen vlucht maar daarna wil vertrekken naar een schengen bestemming zal fysiek naar een andere gate toe moeten tussen deplanen en boarden voor de nieuwe vlucht (en andersom ook). Dat is een hoop gedoe!

In de US heeft men voor het model gekozen waarbij in principe alle gates "binnen" de USA zitten. Als je aankomt vanuit het buitenland is dat altijd in een aparte zone en moet je als eerste de grens over (langs immigrations en customs). Het enige "internationale" gebied is dus het gebied tussen (aankomst)gates voor aankomende internationale toestellen en immigrations. Er is dan ook nooit vermenging van vertrekkende met inkomende passagiers. Als je een vlucht neemt die de USA verlaat ga je niet langs een fysieke grens, maar vervult de airline de taak van het registreren van je vertrek en geeft dat elektronisch door.

Dit systeem betekent dat alle gates (ook de gates die zijn ingericht voor international arrivals!) altijd geschikt zijn voor een vertrek naar elke bestemming, zowel binnen als buiten de USA. Er hoeft dus nooit een toestel verplaatst te worden naar een andere gate. Ook is er geen vermenging van passagiersstromen. Het nadeel is dat passagiers die alleen in-transit zijn inderdaad ook het land inmoeten. Dat beperkt airlines ietswat in het aanbieden van connecties via de USA voor bepaalde groepen passagiers die niet in aanmerking komen voor een visum (of vrijstelling daarvan) en dus niet de US inmogen.
sleutelbos
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:54
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door sleutelbos »

Weet iemand hier hoe Norwegian er aan toe is? De vluchten naar en van New York in oktober verschillen wel zoveel met de andere aanbieders dat het bijna een gevalletje " te mooi om waar te zijn" is. Bij Jet Airways zag je dat in februari ook zo'n ontzettende daling in de prijs en die hebben nu alles aan de grond...

groetjes
Esther
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Harry »

Ik denk dat Norwegian de volgende is die gaat omvallen, zeker nu ze de 737max toestellen aan de grond moeten houden. Vandaag is bekend geworden dat het verlies in het eerste kwartaal opgelopen is naar 156 miljoen euro, mede door het Boeing debacle.
Ik zou er niet boeken, of zorg ervoor dat je met een CC boekt met een goede aankoop verzekering.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer