Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door ClaireVHaut »

moon29 schreef:
02 nov 2019, 23:17
Ik begin pas zojuist voor het eerst te kijken naar vliegtickets voor vertrek rond 1 september retour rond 22 september. Heen naar Vancouver, terug vanaf Calgary.
We zijn flexibel in luchthaven van waaraf we hier reizen en aankomen.

Ik zie nu:
Amsterdam - Zurich (1:40) - Vancouver
Calgary - Toronto (1:29) - Amsterdam

Voor 1178 euro voor 2p incl bagage.

Is dat een goede prijs?
Ik vind deze bij vliegwinkel. Vluchten zijn met Air Canada.
ik vind ze niet veel goedkoper.. 560 ex bagage, air canada.. Vanaf amsterdam iig
522 vanaf dusseldorf met BA en Finnair

Ik zoek vaak via momondo
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Hinko »

Gisteren heb ik trouwens weer via WTC tickets geboekt.
Voor september, retour AMS-SFO.
Heen via Houston, terug directe vlucht.
Prijs inclusief bagage, 466 euro pp.
Rechtstreeks bij United: 715 euro pp.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Ruud2004 »

Prima prijsje hoor en weer een bewijs dat boeken via een "broker" zo slecht nog niet is :thumbup:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door winterpark »

Als het gaat om de prijs is boeken via een broker idd prima. Als het gaat om klantenservice zweer ik toch bij boeken via de airlines zelf :-)
Overigens hier ook al tijdje in tweestrijd: cheaptickets heeft fantastische tickets voor aankomende zomer, haast de helft goedkoper dan bij de airline zelf. Maar ja... :roll:
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door georgesken »

Waarom iedereen altijd zo’n schrik heeft om bij een broker te boeken als de prijs goed is gaat mijn petje te boven... heb al 3 keer problemen gehad met oorspronkelijke boeking geboekt via diverse brokers. 2 keer rechtstreeks met de airline opgelost na wat aandringen. Dit doen ze wel als je je niet meteen laat afschepen. 1 keer keurig en snel door de broker opgelost. De enige keer dat ik geen passende oplossing kreeg en een hoop kopzorgen nadien om alles geregeld te krijgen was toen ik rechtstreeks bij BA had geboekt... boeken via de airline wil zeker niet automatisch zeggen dat de service beter zal zijn...
Boek gewoon waar de prijs je aanstaat... my 2 cts
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door vana »

Ik heb ook via een broker geboekt. Maar kon geen stoelen reserveren via hun of via Eurowings (waar we mee vliegen).
Dus heb ik gewoon Lufthansa gebeld en die heeft het kosteloos voor me geregeld. Als er weer iets met mijn boeking is, dan bel ik gewoon weer naar de maatschappij.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door winterpark »

Ik zal wat (persoonlijke) voorbeelden noemen:
- Vorig jaar heb ik tickets bij Delta moeten annuleren om medische redenen (geen spoedeisende dingen, eerder sociaal medisch, laat ik het zo uitdrukken). Heb het volle bedrag teruggekregen vanwege de genoemde reden, zie ik een broker niet doen.
- In 2017 tickets via broker geboekt. Paar maanden later was onze connectie in de VS vervallen. Wel opgelost via broker, maar heel moeizaam. Sommige brokers hebben niet eens een telefonische service, succes met dat via email te regelen. Via een airline boeken = zelf in het systeem kunnen om je vlucht te wijzigen of aan te passen, toch wel erg prettig.
- Overigens is het mij nog nooit gelukt om iets te regelen via de airline als ik bij een broker had geboekt.
- Als er iets mis gaat, wijzen trouwens beide partijen naar elkaar. Dit ook weleens met een hotel meegemaakt (maar dan gaat het toch om een veel kleiner bedrag met veel minder impact)
- Meeste staat hier ook wel: https://lifehacker.com/why-you-probably ... 1837272409

Onder de streep is er niks mis met een broker, mits alles gewoon goed gaat. Dwz: als je nooit je vlucht hoeft te wijzigen of als er niks gebeurt met je vliegschema. En het is ook niet zo dat ik nu het dubbele ga betalen, maar ik wil eigenlijk wel wachten tot de vliegtuigmaatschappij (in dit geval United) de tickets zelf voor ongeveer die prijs gaat aanbieden. Moet lukken aangezien ik nog 10 maanden te gaan heb...
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door RuthdeLange »

Hier toch een tegengeluid. Heb eerder via cheaptickets geboekt. De airline veranderde vervolgens 3x! de tijden waarbij 1 keer met als resultaat dat we een overstap hadden die 2 keer zo lang was als daarvoor. Cheaptickets gebeld (die ik overigens ook al eerder een paar keer had gebeld voor advies: fijne klantenservice) en zij kwamen zelf met de optie om ons over te boeken naar een andere vlucht met betere aansluiting. Zonder kosten. Direct ook de wijzigingen in de mail. prima geregeld.

Waar ik op let voor ik boek is of de klantenservice goed bereikbaar is en bereid is vragen te beantwoorden. Dat doe ik al voor ik boek.
Overigens ook al een paar airlines gebeld en ook daar zie je verschillen. Sommige zijn heel klantvriendelijk (korte wachtrijen ook), andere onverschillig en (schijnbaar) geen idee/ geen antwoord op mijn vragen.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door georgesken »

@winterpark
Ik zeg ook niet dat je niet met de airline moet boeken, dat doe ik zelf ook als de prijs ongeveer hetzelfde is. Maar als het verschil groot is vind ik niet dat je omwille van de zogegezegde betere of snellere service via de airline het niet zou boeken.

Zoals ik al zei, 1 keer heb ik een vluchtverandering gehad met united waar ik niet tevreden over was. Kreeg eerst nieuw voorstel van broker wat ik ook niet goed vond en dan meteen zelf united gecontacteerd. Eerst zonder succes, 2e keer wat assertiever via Twitter contact opgenomen en binnen de 2 minuten had ik de vluchten die ik zelf voor ogen had.
Een andere keer met Eva vluchten naar Australië geboekt via broker. Terugvlucht werd een dag naar voor geschoven wat omwille van trouwfeest niet kon voor ons. Meteen zelf Eva gecontacteerd die ons dan maar op een vlucht bij een andere airline( van een andere alliantie!) hebben geboekt zonder ook maar enige tussenkomst van de broker. Stond zelf versteld van de geboden service. (Een week later kreeg ik trouwens een bericht van de broker dat er iets verandert was aan onze vlucht waar ze zelf niet aan uit konden :D )
Een 3e keer was een dispuut over al dan niet inbegrepen bagage waar de broker mij verkeerde info had gegeven. (Wel minder relevant in deze discussie)
Dus het kan zeker dat het soms lukt om het zelf rechtstreeks met de airline te regelen als er iets misloopt. Waarschijnlijk niet altijd, maar ik heb zelf het eerste al 3 keer ervaren.

En zoals ik al zei, ooit 2 dagen vertraging gehad door een hoop problemen bij Onze terugvlucht rechtstreeks geboekt bij BA. En dat heeft maanden geduurd vooraleer alles uitgeklaard is geraakt en als ik er zelf niet was achtergegaan hadden we nooit gekregen waar we toen recht op hadden.

Zowel via de broker of de airline loopt alles in regel gesmeerd. En als dit niet zo is komt het wel in orde als je zelf assertief genoeg bent en je niet laat afschepen na de standaard eerste weigering.
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door winterpark »

Jullie beschrijven goede ervaringen. Het zal ook zeker per broker afhankelijk zijn. Toch durf ik wel echt te stellen dat een vliegtuigmaatschappij als KLM een stuk coulanter is. De vader van mijn collega overleed, en zij en haar twee vriendinnen kregen hun vliegtickets helemaal terug. Wat ik net al noemde, een broker zou mijn (medische) reden echt niet accepteren als geldige reden om de hele aankoop van het vliegticket te vergoeden.
Maar goed - dat zijn echt incidenten, waarvan je hoopt dat je ze niet mee gaat maken.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door georgesken »

Voor medische annulaties zorg je toch dat je verzekerd bent ongeacht of je via een broker of airline boekt? Dit vind ik geen argument om alleen voor een airline te kiezen.
En in mijn ervaringen die ik hierboven beschreef heb ik alles buiten de broker om geregeld dus op zich maakte het niet uit welke broker het was.
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door winterpark »

Haha, het soort medische behandeling dat ik bedoel is niet iets waar je je tegen kan verzekeren :-) Laat ik het erop houden dat iets is wat je als stel samen moet ondergaan, is dat duidelijk genoeg? ;-) En als je pech hebt ben je er (zoals wij) jarenlang zoet mee. Dan is het heel fijn dat Delta/KLM daar in meegingen. Wellicht waren ze dat ook gegaan als ik via een broker had geboekt. Ik had het ze moeten vragen :-)
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door georgesken »

Ik hoop dan dat de behandeling ook gelukt is voor jullie!
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door winterpark »

Nee, helaas niet.

Ook is mijn 'dilemma' soort van opgelost want de broker biedt de tickets niet meer aan. Dus de zoektocht naar een mooi prijsje voor augustus/september Amsterdam-Denver gaat verder!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door PSVwally »

Laatste 2x via skyscraper en gate1 geboekt. Bij de laatste verder alles gewoon via United gegaan. Geen vluchtwijzigingen, wel dikke vertraging. Binnen 10 dagen na het melden hadden ze de refund al overgemaakt. Voor transatlantische zaken altijd de airline van dienst ‘aanspreken’ bij problemen.
Ik vind dat airlines binnen europa juist moeilijker doen als een ryanair/transavia/tui. Daar heb je altijd wel gezeur tussen brokers/airlines en dan soms ook nog eens tussenhandelaren waarvan je niet eens weet waar ze vandaan komen
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

Mocht er iemand overwegen om zoals wij met Air France vanuit CDG te vliegen: Twee keer over nadenken of je dit wilt. Was de eerste keer maar viel behoorlijk tegen.

Met de TGV vanuit Lille was prima geregeld gisteren.

Maar de grote tegenvaller was de handbagage controle al voor security. Iedereen met een trolley moest zn trolley en andere handbagage laten wegen en de 12kg in totaal toegestaan werd strikt gehanteerd. Wij zaten er net boven maar moesten terug naar vertrekhal en de trolley laten inchecken. Bijna de vlucht gemist.
Het voelde alsof ik Ryanair vloog...

Ook geen extra voordeel met FB status, alleen business en premium hebben 18kg en het wordt dus strikt gecontroleerd. Dat terwijl een koffer met FB status gratis is.

Ik vlieg bijna altijd met Delta waar er geen maximum gewicht in Economy is, volgende keer wordt het weer Delta als ik alleen met handbagage reis.

De service tijdens de A380 vlucht was ook nog slecht, er werd bv geen drinken tijdens de 7u tussen diner en ontbijt rondgebracht. Moesten dat zelf maar gaan halen.
Geen Air France voor mij meer.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door MattRob »

Tjonge, dat klinkt niet heel prettig. Moet eerlijk zeggen dat iedereen wel eens wat negatiefs kan hebben met elke (grote gerenommeerde) vliegmaatschappij, maar wij geven ook grote voorkeur aan Delta (vliegen eigenlijk alleen maar Delta; de service online, telefonisch en op de grond en in vliegtuig vinden wij super). Wij zijn vorig jaar deze route heengevlogen (maar dan de trein vanaf Brussel) en we vonden de service van Air France bedroevend, ook het personeel op CDG ... pfffttt ... Maar ook in de lucht ... Niet mijn feestje ! Dus wij gaan lekker in principe alleen Delta ;-) !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Precies ook mijn ervaring hoor als ik AF vlieg. Service is altijd belabberd, ook in business. Volgens mij zijn ze alleen vriendelijk tegen mensen die Frans spreken. Personeel in de lounge is ook altijd zeer onbehulpzaam. Een keer geprobeerd om een seat assignment geregeld te krijgen in de lounge in 2G nadat het systeem ons had verplaatst. Ze deed nog niet eens moeite, het was gewoon "Nee, kan niet". Uiteindelijk in het vliegtuig geregeld.

Overigens heb ik carry-on wegen echt nog nooit meegemaakt, ook niet in CDG. Goed recept om je vaste klanten heel boos te maken. Waar vond dat wegen plaats? Was dat in de Skypriority route?

Enige voordeel van AF als je economy vliegt is de champagne ;-). En lekkere warme broodjes.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door PSVwally »

Ik had met Delta (wel in 2013) juist de mindere ervaring van Minneapolis naar Amsterdam. Zo’n zwarte bak onder de stoel voor me waardoor ik (raamzijde) helemaal geen voetruimte had. Heb ik nog een paar weken last van gehad. Verder hing mn stoel een stuk naar achteren (opzich niet erg, maar bij elke beweging wordt het irritant) en had ik een kapot entertainment systeem. Volle vlucht dus ‘ik moest het er maar mee doen’. Overigens kan het personeel hier niet veel aan doen, maar het is niet prettig
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

@roelb was de Economy route op terminal 2E. Ik heb FB zilver en in tegenstelling tot Schiphol voor vluchten naar de USA mag je daar niet bij Skypriority inchecken/bagage droppen/naar priority security :(

Ja champagne was lekker, wel één glaasje van 100ml kon er vanaf.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer