Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mtl »

Op dit moment is er niet veel speling, kevertje. Het kan iets goedkoper maar dan moet je twee keer overstappen. Je kan nu twee dingen doen: of dit tarief boeken of wachten op iets beters wat altijd een gok is.
kevertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 mei 2004, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Utrecht

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door kevertje »

ik was er al bang voor. ik zie via milaan (2 stops) wel een stuk goedkoper.
Maja, dan kom je dus zo laat aan in orlando. ik ga er maar voor denk ik.
ooit met KLM van AMS naar DUS gevlogen en daar op Delta naar ATL, en van ATL naar key West. Terug van FortMeyers via ATL naar AMS.
Ik zie dat dat 6 jaar terug ook al 1014 euro pp kostte...

Via SWISS is het 724 euro. Via KLM 850 euro
Sja.. keuzes
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door MattRob »

Ik zou nog rustig afwachten (doen wij ook :mrgreen: ); ik gok nog wel op een deal. Alhoewel misschien niet de rechtstreekse vlucht overigens ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

kevertje schreef:Via SWISS is het 724 euro. Via KLM 850 euro
Wachten, veel te duur. Kijk ook even naar TPA.
els70
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 dec 2006, 11:15
Locatie: gent
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door els70 »

Is dat nu normaal als je via de app van klm naar vluchten zoekt dat je veel minder keus krijgt en veel duurder. Dan wanneer je dezelfde route/datum bekijkt via klm.com.
Ik heb dit nu al 2x ondervonden op hetzelfde tijdstip gezocht, dit kan toch geen toeval zijn.
dinniske
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door dinniske »

Komt het vaak voor dat Delta de vluchten wijzigt ?
Mussina
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 aug 2010, 14:02
Locatie: Tarrytown, NY

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Mussina »

@dinniske: Als je met 'vaak' meer dan andere categorie 1 luchtvaartmaatschappijen bedoelt, dan is het antwoord NEE.

NL & VS
kevertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 mei 2004, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Utrecht

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door kevertje »

els70 schreef:Is dat nu normaal als je via de app van klm naar vluchten zoekt dat je veel minder keus krijgt en veel duurder. Dan wanneer je dezelfde route/datum bekijkt via klm.com.
Ik heb dit nu al 2x ondervonden op hetzelfde tijdstip gezocht, dit kan toch geen toeval zijn.
Kijk eens op chaser.nl die hebben vaak dezelfde tickets van KLM maar dan goedkoper.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Timb »

Ik heb even op chaser.nl gekeken en goedkope tickets gevonden. Nu is het echter zo dat ik vanuit Brussel vlieg en een overstap heb in Amsterdam. Zou ik dan niet rechtstreeks naar Amsterdam kunnen gaan en daar de vlucht pakken of kan dat niet ivm inchecken e.d.???
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Vito »

Daar is momenteel best veel om te doen, maar KLM ziet dat als een no show en de rest van je ticket wordt dan ongeldig. Dus nee, dat kan niet. De Consumentenbond daagt KLM wel voor de rechter.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Timb »

Thanx! Dan zoeken we toch nog maar even verder. :thumbup:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

Niks mis met vliegen van Brussel. Uitstekend vliegveld. Dichtbij en goedkoper parkeren. Zorg alleen voor genoeg overstaptijd in Amsterdam. Zeker als je in de ochtend een overstap hebt van minder dan een uur heb je een uitdaging...
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Timb »

Is ook niks mis mee, maar om nou eerst naar Brussel te rijden om naar Amsterdam te vliegen voor de overstap is wel een beetje krom :lol:

Daarnaast is chaser.nl wel een mooie website, maar is wat KLM aanbied allemaal niet kloppend. Het lijkt dan heel goedkoop, maar dat komt omdat ze enkele reizen aanbieden ipv retour zoals de rest.
kevertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 mei 2004, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Utrecht

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door kevertje »

Timb schreef:Ik heb even op chaser.nl gekeken en goedkope tickets gevonden. Nu is het echter zo dat ik vanuit Brussel vlieg en een overstap heb in Amsterdam. Zou ik dan niet rechtstreeks naar Amsterdam kunnen gaan en daar de vlucht pakken of kan dat niet ivm inchecken e.d.???
Als je een overstap hebt van trein naar vliegtuig dan is het stuk BRU-AMS per trein. Die moet je maken.
Maar terug kan je in AMS natuurlijk de trein naar BRU skippen.
phoonke
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 25 jan 2011, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door phoonke »

Timb schreef:Ik heb even op chaser.nl gekeken en goedkope tickets gevonden. Nu is het echter zo dat ik vanuit Brussel vlieg en een overstap heb in Amsterdam. Zou ik dan niet rechtstreeks naar Amsterdam kunnen gaan en daar de vlucht pakken of kan dat niet ivm inchecken e.d.???
En als je dan kijkt om rechtreeks uit AMS te vliegen is dan duurder met die tussenvlucht... ook iets waar we hier jaren onze kop over breken :shock:
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Timb »

Erg bijzonder idd :blink:

@Kevertje we hebben dan de auto in Brussel staan of we moeten eerst met de trein naar Brussel. Blijft omslachtig allemaal haha.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

Wij rijden met grote regelmaat naar Brussel of Dusseldorf om naar Amerika te vliegen. Voor ons een ritje van net geen 2 uur. Schiphol is een uurtje. Vanuit Brussel heel vaak een overstap in Amsterdam als we met Delta vliegen, of een overstap in Frankfurt als we met United/Lufthansa vliegen. Vanuit Dusseldorf vaak een overstap in Amsterdam, soms Atlanta. Maar vaak zijn de tickets, 500, 600, 700 en soms 800, 900 of 1.000 euro per persoon goedkoper. Daarvoor rijd ik heel graag naar Brussel of Dusseldorf. Als ik alleen vlieg interesseert het me sowieso al weinig waar ik vandaan vlieg. Zakelijk bijna altijd van 1 van deze 3 vliegvelden. Maar als ik prive op deze manier soms tussen de 2 en 4.000 euro kan besparen op alleen mn tickets al. Zou ik zelfs naar Frankfurt of Parijs rijden. Wel of niet omslachtig...

Wat vliegveld en parkeren betreft zou ik altijd Brussel en Dusseldorf boven Schiphol verkiezen.

Klein voorbeeld. In november samen met een maatje naar Portland gevlogen. Vanuit Brussel €379 met overstap in Amsterdam. Rechtstreeks vanuit Amsterdam €1.290. Ik moet dan inderdaad wat eerder mn bed uit. Mn reis duurt dan iets langer. Maar van dat geld vlieg ik dus bijna 4 keer naar Amerika ipv 1 keer.
Zoals hierboven al gemeld. Hoe het komt?? Joost mag het weten. Maar het gebeurd al jaren. Omslachtig?? Zeker!! Maar als ik €900 kan verdienen door naar Brussel te rijden. Zou ik het elke dag doen. Misschien zelfs wel 2 keer per dag... :wink:
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door bedeve »

Almere vak V schreef:Niks mis met vliegen van Brussel. Uitstekend vliegveld. Dichtbij en goedkoper parkeren. ..
Heb ik nog geen ervaring mee.
Tip mij aub over waar te parkeren. !

Over goedkoop parkeren voor Schiphol is mijn tip de Qpark van Spaarne Gasthuis te Hoofddorp

Dusseldorf gebruik ik regelmatig .
Vind ik een relaxed vliegveld.
Voor mij is Schiphol 2 uur rijden.
DUS en BRUS een uurtje langer .
Er zijn mensen die dat omslachtig vinden.
Zelf vind ik dat de besparing een pracht van een uurtarief oplevert.
Zouden al degenen die " omslachtig " roepen meer verdienen dan ze hiermee kunnen besparen ?
Geloof er nix van.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

bedeve schreef:Heb ik nog geen ervaring mee.
Tip mij aub over waar te parkeren. !
Nou moet ik zeggen dat ik redelijk lui ben uitgevallen... :wink:

Maar vooral na mn vakantie geen gezeur wil hebben dat ik nog ergens op een bus moet wachten die me dan ergens naar een parkeerterrein brengt. Ik wil het liefst voor de deur parkeren zodat ik alles lopend afkan. Op Schiphol dus eigenlijk gewoon P1. Aangezien dit vaak niet meer te reserveren is wordt het dan P6. Auto afgeven en je wandelt zo naar de terminal. Niks mis mee. Voor 2 weekjes ben je dan rond de €150 kwijt. Het enige wat me tegenstaat is dat iemand anders in mn auto rijdt. Maar vooruit.

Op Brussel parkeer ik altijd op Reservation Zone. Het lijkt dan net alsof je alleen op de onderste laag mag parkeren. Maar als je terug naar uit rijdt kan je ook de auto op de lagen daarboven kwijt waar het meestal een stuk minder druk is. Negen van de tien keer parkeer ik mn auto zo'n beetje tegen de lift danwel de voordeur. De weg oversteken en je staat in de terminal. Vaak 20 tot 25% goedkoper dan P6 op Schiphol.

Dusseldorf vind ik persoonlijk het beste. Altijd parkeerplaatsen in overvloed. Ik pak meestal P4 of P5. Auto parkeren. Met de lift naar boven. Sky train pakken en binnen 5 minuten sta je voor de incheckbalie. Vaak 30 tot 35% goedkoper dan P6 op Schiphol. Als ik er vrij zeker van ben dat het niet regent pak ik P25. Dan is het 2 minuutjes lopen naar de terminal. Vaak 50% goedkoper dan P6 op Schiphol.

Zeker prive is Dusseldorf bij ons favoriet. Onze oudste dochter is gehandicapt en zit in een rolstoel. Auto parkeren op P1. Dat is zo ongeveer tegen de incheckbalie aan. En volledig kosteloos. Dat is iets wat ze op Schiphol helemaal niet kennen. En als klap op de vuurpijl moet je invalidenparkeerkaart in je auto laten liggen anders wordt deze verwijderd. Ik heb ze wel is gebeld met de vraag of ze er wellicht aan gedacht hebben dat ik in het buitenland die kaart ook misschien wel nodig zou hebben. Maar dat was hun probleem niet.

Zeker gezien bovenstaand probeer ik Schiphol vaak te mijden. Parkeren te duur en te ver af. Vliegveld zelf is 1 groot mierennest. Wachttijden vaak lang. Onnodige paspoortcontroles bij het overstappen binnen een Schengenland. En als klap op de vuurpijl de onzinnige vragen die je krijgt voordat je het vliegtuig naar Amerika instapt. Die je echt op geen 1 ander vliegveld krijgt, ik noem voor het gemak, Dusseldorf, Brussel, Parijs, Munchen, Zurich, Kopenhagen, Madrid en zo ben ik er nog wel een paar vergeten.
bedeve schreef:Er zijn mensen die dat omslachtig vinden.
Zelf vind ik dat de besparing een pracht van een uurtarief oplevert.
Zouden al degenen die " omslachtig " roepen meer verdienen dan ze hiermee kunnen besparen ?
Nou mag ik niet klagen met mijn salaris. Heb ik een geweldige baan die ik voor geen goud zou willen inruilen tegen een "gewone" baan in Nederland. Ook al komt dat vliegen me soms de strot uit. Maar alles boven de €75 per uur is "lonend" zullen we maar zeggen. Voor een besparing van €900 zit ik ff snel uitgerekend op €225 per uur. No brainer, aan deze kant in ieder geval...
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Kletskous »

bedeve schreef:
Almere vak V schreef:Niks mis met vliegen van Brussel. Uitstekend vliegveld. Dichtbij en goedkoper parkeren. ..
Over goedkoop parkeren voor Schiphol is mijn tip de Qpark van Spaarne Gasthuis te Hoofddorp.
Ik heb even gekeken, maar dat kan maar tot maximaal 22 dagen. Jammer. Ik heb net 2 dagen langer nodig.
Iemand anders nog een goede parkeerterrein bij Schiphol?
Op P3 (overdekt) ben ik daarvoor nu € 160,= kwijt. Dus alternatieven zijn welkom!
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer