Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7777
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mtl »

ONYX666:
harryh schreef:
27 okt 2019, 12:10
bij KLM Air France
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

@mtl inderdaad het is Lille Europe

@ONYX666 gevonden op google flights door te zoeken o.a. vertrekkend uit Lille, zit in mijn standaard zoekfunctie.
Is rechtstreeks bij KLM te boeken.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 785
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door ClaireVHaut »

RuthdeLange schreef:
26 okt 2019, 16:16
Je kunt de seatmaps wel bekijken bij seatguru maar toch niet of je stoelen mag selecteren tegen betaling.
nee maar wel indeling. Ik heb een hekel aan boeken bij Broker.. 9 van de 10 x onduidelijk en bij gedoe is er vaak nog meer gedoe. Ik heb zelden de goede prijs niet rechtstreeks kunnen vinden. Als de broker het aan kan bieden, kan de maatschappij zelf ook. Ik bel gerust als ik een tarief niet tevoorschijn krijg rechtstreeks maar wel via broker.. en tot nu toe krijg ik dan de gewenste vlucht alsnog. KLM heb ik status dat scheelt
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door winterpark »

Ik heb zojuist United gebeld omdat ik op een derde partij website (Cheap Tickets) een enorm goed tarief heb gevonden (Amsterdam-Denver, augustus/september) terwijl United hetzelfde ticket bijna twee keer zo duur aanbiedt. Maar helaas zonder succes. Amerikaanse nummer gebeld, maar volgens mij zit het callcenter niet in Amerika.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 664
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door RuthdeLange »

ClaireVHaut schreef:
27 okt 2019, 14:53
RuthdeLange schreef:
26 okt 2019, 16:16
Je kunt de seatmaps wel bekijken bij seatguru maar toch niet of je stoelen mag selecteren tegen betaling.
Als de broker het aan kan bieden, kan de maatschappij zelf ook. Ik bel gerust als ik een tarief niet tevoorschijn krijg rechtstreeks maar wel via broker.. en tot nu toe krijg ik dan de gewenste vlucht alsnog.
Dat heb ik dus al 3 keer gedaan (bellen - met UA, BA en Virgin). Bij alle 3 hetzelfde antwoord: dat zij deze vluchten niet tegen deze prijzen mogen verkopen. Dat dit speciale 'broker-prijzen' zijn die als zodanig worden afgesproken. Dus het is mij een raadsel hoe sommige forumleden wel bij de airlines dezelfde of goedkopere prijzen vinden. Maar ik geloof het meteen en blijf dus ook zoeken want ook ik boek liever direct maar de verschillen zijn steeds zo groot.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door winterpark »

Die tickets kunnen soms net op een bepaald moment van de dag boekbaar zijn. Paar maanden geleden prijzen voor Las Vegas in de gaten gehouden. ‘s Avonds na 20.00 was een bepaald tarief boekbaar, volgende ochtend niet meer. En zo ging het een paar dagen door.
Maar helaas nu dus ook geen succes nog...
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Jolanda68 »

Ik zie nu bij Cheaptickets redelijke prijzen voor de volgende vluchten:

AMS-EWR (UA71)
EWR-LAS (UA1199) (4 dagen later)
LAX-AMS (LH451 en LH996 na 1.25 uur overstap in Frankfurt)

Er zit bagage bij voor € 627,00 p.p. Het is mij niet helemaal duidelijk of er maaltijden bij zitten, dat zie ik nergens staan, het zijn vluchten van United en Lufthansa. Kan iemand daar iets over zeggen, lijkt me toch vreemd als die er iet bij zitten bij deze maatschappijen?

Ook vraag ik me af of op de vlucht van New York naar Las Vegas de bagage wel inbegrepen is, ik meen dat wij een paar jaar geleden voor EWR-DEN op het vliegveld nog $ 25,00 moesten betalen per koffer.

Edit: nu zie ik dezelfde vlucht voor € 605,00 p.p. staan, op de terugvlucht de UA8900, daar wordt wel een driegangenmenu bij vermeld, ik neem dus aan dat bij de duurdere vlucht geen maaltijd zit, anders werd dat daar ook wel vermeld. Wat een wondere wereld die vlieg business :wink:
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6815
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Stan.Gobien »

sanook schreef:
27 okt 2019, 09:23
Al tijd voor gehad ? :wink:
Haha, bedankt voor de reminder. Ik heb het lijstje aangepast met jouw info.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Jolanda68 schreef:
27 okt 2019, 20:13
Edit: nu zie ik dezelfde vlucht voor € 605,00 p.p. staan, op de terugvlucht de UA8900, daar wordt wel een driegangenmenu bij vermeld, ik neem dus aan dat bij de duurdere vlucht geen maaltijd zit, anders werd dat daar ook wel vermeld. Wat een wondere wereld die vlieg business :wink:
Elke normale airline serveert gewoon eten op een intercontinentale vlucht, aan alle passagiers, ongeacht via welk verkoopkanaal ze hun ticket gekocht hebben.

Ga je met LCC's (low-cost-carriers) intercontinentaal vliegen dan is het een ander verhaal. Iets met dubbeltje en eerste rang, dat lukt dus niet. Maar het is helemaal niet zo lastig om al dat soort bedrijven gewoon te mijden, dan houdt die nonsens vanzelf wel een keer op.

Vlieg je met United, zoals je hier vermeld, dan krijg je gewoon eten. Hoeveel dat precies is hangt met name af van het tijdstip van de vlucht. Ik ken de UA policies niet, maar normaal gesproken zal een vlucht naar het westen, die hier voor 12 uur vertrekt, ontbijt serveren bij vertrek, een mid-flight snack en dan lunch bij aankomst. Een vlucht die later vertrekt zal lunch/mid-flight snack/diner doen. Op de terugweg is het vrijwel altijd diner/ontbijt, vaak geen mid-flight snack omdat het red-eyes zijn. Maar zoals bij elke normale airline is er altijd wat te knabbelen aan boord, just ask. Ook daarbij weet ik niet wat de UA policy is, maar vlieg je bijvoorbeeld met KLM dan ben je altijd van harte welkom in een van de galleys aan boord om wat te knabbelen te komen halen.

Verder geldt dat je, als je een regulier economy ticket koopt, ook gewoon zonder extra kosten bagage kunt inchecken en stoelen mag uitzoeken. Kies je voor een basic economy ticket, dan vervallen die twee zaken en kun je alleen nog tegen betaling bagage meenemen. Die stoelen zijn bij europese airlines dan weer een uitzondering, daar vragen ze vaak geld voor. US airlines doen dat niet. Uitzondering is dan weer KLM/AF op de routes van en naar de USA (op reguliere economy tickets).

Tot slot geldt dat voor elk segment op een ticket in principe dezelfde bagageregels gelden (uitzonderingen als je bijvoorbeeld een segment in economy hebt en het andere in business, maar goed, dat is hier niet het geval). Het domestic segment heeft dus dezelfde bagageregels als het intercontinentale segment. Boek je een regulier economy ticket dan is dat dus gewoon inbegrepen. Maar let op: het is vaak ook goedkoper om gewoon AMS-EWR + LAX-AMS te kopen en die domestic vlucht los te kopen. Ja, dan moet je die bagage wel apart betalen op die domestic vlucht, maar dat is gewoon even rekenen.
Jumping Jack
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2015, 07:39
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Noord Brabant

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Jumping Jack »

@ Roelb, hoe zit het dan met vluchten die geboekt worden rechtstreeks bij UA en uitgevoerd worden door bv Eurowings?
Bagage zit erbij, maar de maaltijden? :roll:
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Niet met Eurowings vliegen zou mijn antwoord zijn. Zo moeilijk is het toch niet om dat soort clubjes te ontwijken, zeker intercontinentaal? En doe je dat wel, dan weet je dus waar je aan toe bent.

Trouwens ook een erg bijzondere ontwikkeling dat dit soort vluchten verkocht worden op tickets van reguliere carriers. Volgens mij echt alleen maar het geval bij Star Alliance.
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Jolanda68 »

Dank je wel Roel :thumbup: . Inmiddels heb ik de vluchten geboekt, na verder klikken op "boeken" zag ik inderdaad dat er ontbijt op de heenvlucht en diner op de terugvlucht bij zit. Het betreft economy klasse tickets, de bagage zit bij alle drie de vluchten erbij. Ook heb ik via United met het online check in nummer al gratis stoelen kunnen reserveren op de eerste 2 vluchten met United. Voor de terugvluchten die door Lufthansa uitgevoerd worden stond erbij vermeld dat dat pas 24 uur voor vertrek kan, dus dat moet ik even in de agenda zetten. Ik heb geen vliegticket garantie erbij genomen, ik zag hier pas dat het niet in de verwachting ligt dat United failliet gaat :wink: . Ik heb aangenomen dat de vlucht van Lufthansa ook onder verantwoording van United valt.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door SuzieQ »

roelb schreef:
27 okt 2019, 21:30


Trouwens ook een erg bijzondere ontwikkeling dat dit soort vluchten verkocht worden op tickets van reguliere carriers. Volgens mij echt alleen maar het geval bij Star Alliance.
Ik heb nog niks anders gezien idd.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Coyote »

roelb schreef:
27 okt 2019, 21:15
Op de terugweg is het vrijwel altijd diner/ontbijt, vaak geen mid-flight snack omdat het red-eyes zijn. Maar zoals bij elke normale airline is er altijd wat te knabbelen aan boord, just ask. Ook daarbij weet ik niet wat de UA policy is, maar vlieg je bijvoorbeeld met KLM dan ben je altijd van harte welkom in een van de galleys aan boord om wat te knabbelen te komen halen.
Dit heb je bij United ook. Als iedereen eenmaal eten en drinken heeft gehad en het cabinepersoneel even 'rust' neemt, kun je achterin rustig wat te knabbelen/drinken pakken.

Helaas is het eten niet altijd geweldig bij United. Heb je keuze uit drie soorten: chicken, pasta en vegatarisch, gooien ze nog overal kaas overheen... :? Zo fijn als je geen kaas lust... :roll:
Jolanda68 schreef:
27 okt 2019, 21:36
Ook heb ik via United met het online check in nummer al gratis stoelen kunnen reserveren op de eerste 2 vluchten met United.
Heb je geen Mileage Plus membership bij United? Als je dat nummer opgeeft bij het boeken (via United of een broker) staat je vlucht gelijk bij je gegevens. Kun je later overigens ook nog wel toevoegen. Zeker als je vaker vliegt naar Amerika zou ik altijd een membership nemen bij de maatschappij waar je vliegt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Division »

De maaltijden bij United zijn ook geen culinaire hoogtepunten hoor. Heel klein traytje met iets zoets (cakeje/muffin/brownie), bijgerecht (kleine salade of fruit) en een 'hoofdgerecht'. Verwacht geen Emirates/SWISS/Lufthansa-maaltijden. Tis prima om wat binnen te krijgen.
wat te knabbelen/drinken pakken
Was het maar zo'n feest dat ze ergens een trolley neerzetten met drankjes en snacks, maar dat heb ik op al mijn Unitedvluchten nog nooit gezien.
Afbeelding
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door SuzieQ »

Delta heeft dat wel achterin een open lade waar je snacks uit kunt pakken. Bij United niet gezien idd.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7777
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mtl »

Volgens mij heeft United zo'n service alleen in de business class en first class.
peterd87
Amerikafan
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door peterd87 »

Bij United kun je ook in economy gewoon naar de galley lopen en om iets vragen.

Ze hebben altijd pretzels, stroopwafels en nog een andere snack die je altijd kunt krijgen. Ook als je meer drinken wilt dan kun je daar gewoon naar vragen.
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Jumping Jack
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2015, 07:39
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Noord Brabant

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Jumping Jack »

peterd87 schreef:
28 okt 2019, 13:36
Ze hebben altijd pretzels, stroopwafels en nog een andere snack die je altijd kunt krijgen.
Nederlandse stroopwafels bij een Amerikaans bedrijf...??? :thumbup:
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door SuzieQ »

Ze smaken prima.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer