Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door winterpark »

Dure luchthaven, ik wil ook graag tickets naar SLC boeken (22 augustus t/m 13 september). Viel me op dat de werelddealweken voor SLC wel echt gunstig waren, mooie prijzen gezien. Maar goed: het is nog vroeg. Ik zou een alert instellen via Google Flights als ik jou was.
Gebruikersavatar
recidivist
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 11 aug 2009, 18:34

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door recidivist »

Hopelijk dalen ze nog komende maanden ! Iemand ervaring met Salt Lake City - prijzen ?
Hoe vast zit je aan SLC? Denver, CO is in veel gevallen ook een mooi startpunt van een rondreis. Daar zie ik vanaf AMS in jou periode tickets van rond de 600 euro. Eventueel zou je ook kunnen overwegen om een overnachting te doen in Denver en de volgende dag een (directe) vlucht naar SLC te nemen. Dan ben je zeker goedkoper uit dan de 1300 euro die je nu vanuit AMS naar SLC kwijt zou zijn.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door SuzieQ »

Ik zie Eurowings vluchten waarbij staat dat het personeel en vliegtuig van Brussel Airlines is. Hoe zit dat dan?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5970
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Harry »

Is allebei van Lufthansa, Brussels airlines zal wel toestellen over hebben. :D
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door sanook »

SuzieQ schreef:
25 sep 2019, 13:13
Ik zie Eurowings vluchten waarbij staat dat het personeel en vliegtuig van Brussel Airlines is. Hoe zit dat dan?
Het antwoord staat al in je vraag :)
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door bedeve »

Coyote schreef:
22 sep 2019, 20:18
Koop zelf vaak ook nog wel eens een stoelupgrade nadat ik een ticket aangeschaft heb. Ook voor mijn komende vlucht gedaan.

Had jij nog een beetje keuze met je late boeking ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Emielo
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jan 2017, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Emielo »

@recidivist

"Hoe vast zit je aan SLC? Denver, CO is in veel gevallen ook een mooi startpunt van een rondreis."


Aangezien we een rechtstreekse vlucht wensen en niet via Frankfurt (dit is 5 u van waar wij wonen !) is de keuze vanuit Parijs (beste voor ons : 1u met TGV aan 15 euro pp) of Brussel. Amsterdam is ook al zeker 3 u rijden.

Mochten de prijzen niet meer dalen , zullen we een andere route nemen en eventueel vanuit LA, SF of Seattle starten. We zien wel.

@winterpark

Was ticket aan 950 euro gunstig ?

Bedankt voor jullie reactie.
gjessen
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 aug 2019, 22:09
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door gjessen »

Ik zoek tickets voor heen naar San Francisco op 3 augustus 2020 en terug vanuit Salt Lake City op 24 augustus (of voor beide 2/3 dagen speling.
Ik begrijp alleen niet waarom ik alleen ontzettend dure vluchten vind. Als ik zoek op retour AMS - San Fran is het een stuk goedkoper. Omdat ik eigenlijk binnenkort de camperhuur wil vastliggen voel ik me beetje opgejaagd met het vinden van tickets.
Delta biedt voor eerder in de maand aug 2020 binnenlandse vlucht aan (rechtstreeks) van SLC naar San Fran voor rond de 120.

Ik lees hier goede ervaringen met Lufthansa, en daar hebben ze best leuke prijzen voor retour AMS - San Fran. Dus vraag me af of ik retour San Fran moet boeken en erop vertrouwen dat ik wel een binnenlandse vlucht vind. Of toch nog even wachten.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

"Ontzettend dure vluchten" is natuurlijk heel subjectief. Kun je dat kwantificeren?

Allereerst: 24 augustus is meer dan 330 dagen in de toekomst. Dat kun je dus voor veel airlines nog helemaal niet kopen. Over 5 dagen wel. Dus kijk volgende week nog eens.

Als ik nu kijk voor 3 t/m 19 augustus dan zie ik dat je voor EUR 741 retour vliegt AMS-SFO binnen Skyteam op deze data. Kies je terug voor SLC als vertrekluchthaven dan betaal je EUR 210 meer, dus EUR 950. Dat zijn de light/basic economy prijzen, dus tel er 110 euro bij op voor main cabin/standard.

Veel geld, maarja, het is hoogseizoen he..

Als je zelf los die binnenlandse vlucht gaat kopen moet je met een aantal zaken rekening houden:

- Bagage fees. Op die domestic vlucht zul je apart moeten betalen voor bagage. Uitzondering: southwest en frequent flyer status bij bepaalde allianties.

- Bagage opnieuw inchecken: Je zult je bagage in SFO zelf moeten ophalen en opnieuw moeten inchecken voor de intercontinentale vlucht. Afhankelijk van de airline waar je domestic en intercontinentaal mee vliegt kan dat in een heel andere terminal zijn. Dat is op SFO op zich niet heel problematisch, allemaal prima te doen met de airtrain of lopend. Maar je moet er wel rekening mee houden in je connectietijd. Die moet je ruim inplannen! Je moet dan op SFO dus ook opnieuw door security.

Een uitzondering hierop is - soms - als je een connecting ticket koopt bij dezelfde airline. De voorwaarden verschillen per airline, maar de meeste willen wel interlinen voor twee losse tickets, beide uitgegeven door henzelf. Dus twee Delta tickets, twee United tickets of twee American tickets. Als het intercontinentale ticket van een partner is wordt het vaak al lastiger. De combinatie van een revenue ticket (betaald) met een award ticket (gekocht met mijlen) is vaak ook iets wat de airlines wel willen koppelen, en dan soms zelfs de verantwoordelijkheid voor de connectie willen dragen.

Voor exacte regels: bel de airline.

- Verantwoordelijkheid bij irrops: als je twee losse tickets boekt ben je in principe altijd zelf verantwoordelijk bij een misconnect. Zoals hierboven gezegd, er zijn wel wat uitzonderingen op deze regel. Maar ga er in principe maar vanuit dat je zelf verantwoordelijk bent. Oftewel: als je domestic van SLC naar SFO vertraging heeft of er is iets anders aan de hand waardoor je je intercontinentale vlucht vanaf SFO mist dan hoef je niet op medewerking van de airline te rekenen. Je zult dan dus zelf een nieuw ticket moeten kopen om thuis te komen.

- Schedule changes: tussen het kopen van de tickets en de dag van de vlucht kan het zomaar voorkomen dat er een wijziging in het vluchtschema optreed. Stel dat dat die intercontinentale vlucht een uur eerder gaat waardoor je die twee tickets niet meer kunt combineren. Dan is dat je eigen probleem en kan het dus zomaar zijn dat je een nieuw ticket voor die domestic vlucht moet kopen of een change fee moet betalen om het weer te laten passen.
gjessen
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 aug 2019, 22:09
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door gjessen »

Beste Roel,
Oh ben dus te vroeg (das niet zo slim van mij). Ik zie obv de info van jou veel nadelen aan een binnenlandse vlucht ticket in combi met de terugreis. Dat lijkt me wat veel stress. Ik ga dan nog maar een week wachten en dan opnieuw zoeken.

Hoe kan het dan dat er wel retourtickets te vinden zijn (nu al) voor genoemde data op San Francisco. Ik begrijp dat eerlijk gezegd niet zo goed.

Super veel dank voor je uitgebreide reactie! Weer veel geleerd :-)
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Ron Notenboom »

Bij het zoeken naar vluchten kom ik regelmatig tegen dat de vlucht wordt uitgevoerd door Westjet/KLM. Ben benieuwd wat daarmee wordt bedoeld.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door BigJesper »

WestJet doet aan codesharing met KLM, mede door de joint venture die WestJet met Delta heeft.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Ron Notenboom »

Wat bedoel je daarmee :?: :?:
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Ron Notenboom »

Kortom. Het hoeft geen probleem te zijn om een dergelijke vlucht te boeken als de prijs goed is ?
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door BigJesper »

Dat klopt. 8)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Coyote »

bedeve schreef:
25 sep 2019, 15:18
Had jij nog een beetje keuze met je late boeking ?
Toen ik 2,5 week geleden mijn ticket boekte waren er niet heel veel gratis stoelen beschikbaar, een stuk of 8 (nu nog 7 stuks). En dan meest stoelen in het midden, nog enkele aan het gangpad. In eerste instantie dan ook stoel in Economy klasse aan het gangpad gekozen (indeling is 3-3-3, voor een alleen reizende niet handig om dan aan het raam te zitten). Er waren wel volop stoelen in de Economy Plus klasse en Prefered Seats (Economy klasse maar betaalde stoelen) vrij, nu nog steeds trouwens.

Toen ik vorige week inlogde bij United kreeg ik aanbod voor een willekeurige stoel in de Economy Plus klasse voor een vaste prijs. Dan maakt het niet uit welke je kiest. Prijzen van die stoelen lopen uiteen van rond de $ 135 - $ 205. Heb de duurste gekozen waarbij ik minder dan $ 135 betaalde. :wink:

Overigens, als ik nu naar de ticketprijzen voor mijn vlucht kijk: ruim $ 1200 voor Economy (ik betaalde net iets meer dan $ 400). :shock: Voor Basic Economy betaal je ook een kleine $ 1100.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

@Ron Notenboom Westjet heeft een joint venture en codeshare agreement met Delta, en ook zijn er afspraken over het wederzijds verdienen van mijlen en het kunnen besteden daarvan. Die laatste afspraken zijn begin dit jaar ook met Air France/KLM gemaakt. Die partnership zorgt voor meer verbindingen tussen met name Canada en de US, ook op vliegvelden waar Delta zelf niet komt.

Oftewel: je kunt op een AF/KLM ticket of op een Delta ticket vluchten krijgen met een DL vluchtnummer, die uitgevoerd worden door Westjet. Je verdient gewoon mijlen binnen Flying blue of Skymiles. Let op: spaar je bij een andere Skyteam airline dan hoeft dit niet perse zo te zijn! Westjet is *(nog) geen Skyteam lid! Dat betekent ook dat je geen gebruik kunt maken van voordelen zoals Skypriority, lounge toegang, etc op een Canadese luchthaven waar zij wel faciliteiten hebben. Het extra stuks bagage zou je wel moeten krijgen, mits de vlucht dus als DL codeshare op je ticket staat en het een KL (074xxxxxx) of Delta (006xxxxxx) ticket is.

Zeker als je status hebt zou ik die vluchten een beetje vermijden. Liever een Delta vlucht van en naar Canada, dan zit je nog eens een keer gratis voorin. Als niet frequent flyer maakt het allemaal niet veel uit.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Division »

Prijzen van die stoelen lopen uiteen van rond de $ 135 - $ 205. Heb de duurste gekozen waarbij ik minder dan $ 135 betaalde.
Kom maar door met je truc. 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Coyote »

Het is geen truc maar werkt volgens mij alleen als je een reeds geboekte vlucht hebt bij United.

Inloggen met MileagePlus account en je 'trip' opzoeken. Dan krijg je upgrade mogelijkheden aangeboden (Business Class, Priority Check In en Economy Plus klasse seats). Ik koos voor een upgrade naar Economy Plus klasse seats en die werden dan een vast bedrag aangeboden, ongeacht welke Economy Plus klasse seat ik daarna koos in het vliegtuig. Gekozen voor een Exit seat met voor mij geen stoelen. :mrgreen:

En ik weet dat dat een prima plek is omdat ik afgelopen mei ook een Exit seat had maar bij het raam. Bleek achteraf niet de beste plek te wezen door een erg koude zijwand en dat gekke uitstulpsel bij de nooduitgang waardoor ik geen vrije beenruimte voor mij had. De seat die ik nu heb is wel goed, ik zit nl. aan het gangpad en alles voor mij is vrij ivm de nooduitgang. Je zit wel dichtbij het toilet maar het geloop van passagiers naar het toilet heb ik niet als hinderlijk ervaren.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer