Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door SuzieQ »

Dankjewel Volgens mij bij Air Canada toen ook 24h van te voren. En bij onze Swiss vlucht die niet doorging ook.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Tantelotje »

@SuzieQ
Ik zal wel heel verkwistend zijn maar je hebt het hier over 35 euro. Dat is 140 euro voor je hele vakantie. Dat gaat toch nergens over?
Zeker niet als dat je de rust geeft dat je zeker weten stoelen hebt die jij/ je man het liefste hebben.
Over een half jaar ben je die 140 euro allang weer vergeten. Dat is tenminste mijn tactiek :D
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
terralinda
Amerikafan
Berichten: 252
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door terralinda »

SuzieQ schreef:
22 sep 2019, 12:32
@terralinda kun je dan wel bij het inchecken je eigen stoelen kiezen of wordt dit toegewezen?
Bij het inchecken kun je de de stoelen uitkiezen die in jouw klasse nog vrij zijn.
Is bij ons altijd nog zonder enig probleem verlopen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mtl »

vana schreef:
21 sep 2019, 12:55
Wij willen volgend jaar zomer voor bijna 4 weken naar de USA met aankomst en vertrek Las Vegas.
Onze dochter gaat ook mee maar vertrekt na twee weken weer naar huis vanaf Denver. Natuurlijk zouden we het liefst met dezelfde heenvlucht.
Je zult twee afzonderlijke boekingen moeten maken. Om er zeker van te zijn dat jullie dochter met jullie meegaat op de heenreis moet je de zoekopdracht zo ingeven dat er alleen gezocht wordt op de maatschappij waar jullie mee vliegen. Dat kan het beste op websites van de airline zelf maar op websites van brokers bestaat vaak ook de mogelijkheid om een bepaalde airline te selecteren. Nadelen kunnen zijn dat het ticket van jullie dochter behoorlijk prijzig wordt en dat het lastig kan zijn dat jullie bijelkaar kunnen zitten.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door vana »

@mtl Ja, ik ben ook bang dat het ticket van onze dochter een stuk prijziger gaat worden. We kunnen wel spelen met de data, misschien helpt dat iets.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Ik zie het grote probleem niet. Gewoon apart, maar wel direct na elkaar kopen en direct stoelen selecteren. Ik vlieg over twee weken met familie op 4 aparte reserveringen, maar zitten gewoon netjes bij elkaar.

Als retour LAS beduidend goedkoper is dan een open-jaw AMS/BRU/DUS-LAS-DEN-AMS/BRU/DUS dan kun je ook overwegen om DEN-LAS los te kopen en dus ook voor je dochter een retour LAS te kopen. Houdt er wel rekening mee dat je voldoende connectietijd inplant. Twee tickets bij dezelfde airline betekent dat je over het algemeen je bagage kunt gewoon laten doorchecken. Als je dat domestic segment bij dezelfde airline als award ticket koopt dan is over het algemeen de connectie ook beschermd door de airline - dwz: als er iets mis gaat op die domestic vlucht dan zorgen zij dat je alsnog in Nederland komt.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door SuzieQ »

Tantelotje schreef:
22 sep 2019, 15:41
@SuzieQ
Ik zal wel heel verkwistend zijn maar je hebt het hier over 35 euro. Dat is 140 euro voor je hele vakantie. Dat gaat toch nergens over?
Zeker niet als dat je de rust geeft dat je zeker weten stoelen hebt die jij/ je man het liefste hebben.
Over een half jaar ben je die 140 euro allang weer vergeten. Dat is tenminste mijn tactiek :D
Ik heb een bepaalde max prijs in gedachte voor vliegtickets. Met koffer en losse stoel wordt deze fors overschreden. Dan wacht ik liever even op andere tickets.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Division »

Tantelotje schreef:
22 sep 2019, 15:41
@SuzieQ
Ik zal wel heel verkwistend zijn maar je hebt het hier over 35 euro. Dat is 140 euro voor je hele vakantie. Dat gaat toch nergens over?
Zeker niet als dat je de rust geeft dat je zeker weten stoelen hebt die jij/ je man het liefste hebben.
Over een half jaar ben je die 140 euro allang weer vergeten. Dat is tenminste mijn tactiek :D
Dit vind ik altijd zo'n dooddoener als mensen opmerkingen maken over "het is maar zoveel euro op een vakantie van duizenden euro's!". Voor sommige mensen is, in dit geval, 140 euro misschien wel veel geld. :idea:

Zet jij ook 100 euro op rood en als het zwart wordt dat je dan zegt "over een half jaar ben ik die 100 euro alweer vergeten!"?
Afbeelding
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mtl »

Voor 140 euro kan je leuke dingen doen in de vakantie. Ook al is het een relatief klein bedrag op de totale reissom.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Vito »

Als je een nacht minder gaat, heb je het er al uit :wink: Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat. Ik ga dan liever een nacht minder maar dat ik dan wel zeker weet dat ik fijn zit, voor zover dat mogelijk is in een vliegtuig.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door vana »

roelb schreef:
22 sep 2019, 16:54
Als je dat domestic segment bij dezelfde airline als award ticket koopt dan is over het algemeen de connectie ook beschermd door de airline - dwz: als er iets mis gaat op die domestic vlucht dan zorgen zij dat je alsnog in Nederland komt.
@roelb Wat bedoel je met "kopen als award ticket"?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Met mijlen.. de combinatie award ticket + aansluitend revenue ticket (of andersom) wordt door de meeste airlines, iig door Delta, gezien als enkele itinerary, dus waarbij de airline de verantwoordelijkheid neemt als je door irrops die connectie mist.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door vana »

Oh, maar ik heb nog helemaal geen mijlen gespaard :D
(en revenue ticket en irrops heb ik even moeten googlen :oops: )
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Coyote »

SuzieQ schreef:
22 sep 2019, 17:16
Ik heb een bepaalde max prijs in gedachte voor vliegtickets. Met koffer en losse stoel wordt deze fors overschreden. Dan wacht ik liever even op andere tickets.
Voor welke periode/datum zoek je trouwens tickets? Wellicht kunnen we meekijken?

Op zich snap ik de opmerking van @Tantelotje wel. Koop zelf vaak ook nog wel eens een stoelupgrade nadat ik een ticket aangeschaft heb. Ook voor mijn komende vlucht gedaan. Gek genoeg doe ik dat alleen voor de heenweg, terugweg kan het met niets schelen. Maar op de heenweg zit ik gewoon graag lekker ruim. De kosten hiervan had ik deze week al terugverdiend met een goedkopere huurauto. :P Verder neem ik niet de duurste motels dus dan kan zoiets er wel vanaf. :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door ina »

Ook ik vind 140 euro een hoop geld als het eigenlijk niet nodig is, altijd naast elkaar gezeten bij 24 uur van tevoren inchecken, je wordt sowieso als een boeking bij/naast elkaar gezet, als de plek je niet aanstaat kun je dan altijd nog wisselen bij online chevk in.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door BigJesper »

Via Cheaptickets vliegtickets voor april/mei naar Las Vegas met United geboekt. Ruimbagage en stoelkeuze inbegrepen. Overstap op Houston (heen) en San Francisco (terug), beide van twee uur. Alles voor de mooie prijs van €466,33 per persoon. 8)
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1325
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door ONYX666 »

Mooie prijs. Vandaag geboekt,? Vanaf welke luchthaven? Ik vind die prijs niet
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door BigJesper »

Gewoon via Schiphol :thumbup: @ONYX666

Daarnaast nog 10 euro korting via de Cheaptickets nieuwsbrief.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door SuzieQ »

Echt chille prijs!
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
PRvisit
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mar 2019, 18:54
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door PRvisit »

Zaterdag vlieg ik met Condor naar Puerto Rico.

Brussel -> Frankfurt -> Punta Cana -> San Juan

Vorige keer was het rechtstreeks Frankfurt - San juan.

Heb ik voor Punta Cana iets speciaals nodig buiten mijn paspoort?
De vlucht heeft trouwens dezelfde nummer (DE2102). Stap ik uberhoud van het vliegtuig of doen ze gewoon een tussenlanding om
extra mensen op te pikken?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer