Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door covri »

@Alfred1982

Dat is zeker avontuurlijk :wink:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Division schreef:
02 sep 2019, 22:51
Kijk eens, veel makkelijker
Voor jou wellicht, maar voor mij is het intypen van een simpele query in een sql prompt die toch altijd op mijn desktop open staat echt een heel stuk sneller en makkelijker dan gaan zoeken of er wellicht iemand anders ergens is die zo'n eenvoudige datumberekekening voor me gemaakt heeft en er ook nog een webpagina omheen heeft gebouwd. En "interessant" doen? Ach, het is gewoon een simpele copy-paste van een query + antwoord. Net zo interessant als het pasten van een url. Ik geef gewoon een antwoord op een vraag.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Ron Notenboom »

En ik ben blij met beide antwoorden 😄
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door nieuwenoord »

Roelb, persoonlijk vind ik het erg prettig als er wat minder technische taal gebruikt wordt op een forum als dit. Ik zie de ICT-termen in jouw berichten en vind het vaak gewoon lastig. Niet iedereen is daarmee vertrouwd en op een forum vind ik Jip-en-Janneketaal een stuk duidelijker voor alle deelnemers. Maar ja, ik zit ook in een Apple-bubble, voor simpele mensen blijkbaar. :mrgreen:
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Gast »

Ik vraag het gewoon aan mijn Google home of aan Alexa... scheelt ook nog eens typen.

Voor Roel maar even Siri weggelaten, anders gaat ie weer los op Apple :clap:
Emielo
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 jan 2017, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Emielo »

Rechtstreekse vluchten vanuit Amsterdam naar Salt Lake City voor 4 personen met bagage komt op 3,798 euro.

Vertrek 1 juli tot 18 juli 2020

Is dit de prijs of kan het goedkoper ?

Bedankt voor de reacties :thumbup:
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mtl »

Nogal aan de forse kant. Moet goedkoper kunnen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

Moet goedkoper kunnen, maar SLC is sowieso een dure bestemming. Heb je ook naar DEN of LAS gekeken? Maar een dagje rijden.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door nieuwenoord »

Terpies schreef:
03 sep 2019, 19:01
Ik vraag het gewoon aan mijn Google home of aan Alexa... scheelt ook nog eens typen.

Voor Roel maar even Siri weggelaten, anders gaat ie weer los op Apple :clap:
Denk dat Siri het ook niet snapt :-)
Pollekes7
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 apr 2019, 14:16

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Pollekes7 »

Hoi hoi,

Ik heb een vraagje.
Volgend jaar vliegen wij met een boeing dreamliner 787 .9 Stoelen zijn 3-3-3 naar san fransicco ( daarna nog korte vlucht naar lv maar om die vlucht gaat mijn vraag niet)
Wij reizen met zn 2 volwassenen en 2 kinderen , en ik heb stoelkeuze..
Op dit moment zitten we 1 aan raam kant en 1 aan gangpad, dus middelste stoelen vrij.
En dat achter elkaar zeg maar.
Ik heb ons zo in het vliegtuig gezet omdat ik hoop dat de middelste stoel vrijblijft zodat we iets meer ruimte hebben dat de kids lekker kunnen liggen.
Maar is dit wijsheid, weet niet of het vaak voorkomt dat een middelste stoel leeg blijft?
Heeft iemand dit wel eens zo gedaan?
En iemand nog tips wat betreft welke rij je het beste kunt zitten? Wij vliegen economy.

Wij vliegen met united, na de boeking kregen we 2 weken later al mail dat de terug reis 3 uur langer duurt dan toen ik de reis boekte. Nu heb ik al gelezen dat united wel vaker van tijden veranderd.
Heeft iemand ook wel eens gehad dat je minder overstap tijd had uiteindelijk, dan wat ze vooraf aangeven.
Pberndsen
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 29 jan 2019, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Pberndsen »

Je kunt het altijd proberen. Mocht de middelste stoel toch bezet zijn dan kun je altijd de raam of gangpadstoel aan die persoon aanbieden zodat je iig naast elkaar zit. Voor wat betreft beste plek in het vliegtuig, vooraan kun je met uitstappen wat eerder het vliegtuig uit. Kijk even op seatguru voor tips.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door sanook »

Pollekes7 schreef:
04 sep 2019, 20:55
weet niet of het vaak voorkomt dat een middelste stoel leeg blijft
Ik zou daar maar niet van uit gaan dat die stoelen vrij blijven. Wij zijn afgelopen mei met de 787 van United naar SFO gevlogen en zat zowel heen als terug praktisch helemaal vol. Maar dat is natuurlijk maar een moment opname dus kan op andere data geheel anders zijn maar over het algemeen zitten de vliegtuigen goed vol.
3-3-3 is wat dat betreft maar een vervelende configuratie eigenlijk. Ik las dat ook de nieuwe Airbus A330 uitvoeringen veelal in 3-3-3 afgeleverd worden ipv de oude 2-4-2. Toch weer een persoon extra per zitrij...
(Meest rare wat ik ooit meegemaakt heb was een 2-5-2 configuratie in een MD11. Alhoewel, misschien wel beter dan 3-3-3)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Coyote »

De 777's van United die op Houston vliegen zijn tegenwoordig ook 3-3-3. Als je alleen vliegt, ook niet prettig. Zit graag bij het raam maar om dan steeds langs 2 personen te moeten als je even de benen wilt strekken (en dat doe ik regelmatig op een vlucht) is voor alle drie niet prettig. :sadcry:

De 2-5-2 configuratie heb ik ook vaker gezien. Beter dan de 3-3-3.
Pollekes7 schreef:
04 sep 2019, 20:55
Maar is dit wijsheid, weet niet of het vaak voorkomt dat een middelste stoel leeg blijft?
Heeft iemand dit wel eens zo gedaan?
Ik zou het niet zo vastleggen. Ga er maar vanuit dat die middelste stoel ook opgevuld wordt. Ik heb nog niet vaak meegemaakt dat alle stoelen niet bezet waren (ja, één keer toen het WK van 2006 begon op die dag. Vliegtuig slechts voor de helft gevuld op de heenreis :lol: ).
En iemand nog tips wat betreft welke rij je het beste kunt zitten? Wij vliegen economy.
Ken je Seatguru? Vul vliegmaatschappij, datum en vluchtnummer in dan kun je zien met welk vliegtuig je vliegt. Je kunt dan mooi zien wat de betere plekken zijn in een vliegtuig en waar je beter niet kunt gaan zitten.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pollekes7
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 apr 2019, 14:16

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Pollekes7 »

Ik heb op seatguru gekeken maar de plekken waar wij zitten, zijn in zovere geen bijzonderen.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Division »

De 777-200 van United die naar Houston vliegt is altijd 3-3-3 geweest. Alleen de laatste paar rijen zijn 2-3-2 ivm de ronding van het toestel. De 777-200's die United gebruikt met een 3-4-3 opstelling worden alleen binnenlandse vluchten en naar Hawaii gebruikt. De 777-300ER van United is wel standaard 3-4-3 en die 3-4-3 is in een 777 (welke lengte dan ook) de standaard onder het gros van de luchtvaartmaatschappijen. Slechts een handjevol luchtvaartmaatschappijen vliegt met een paar toestellen met een 3-3-3 opstelling.
Afbeelding
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door covri »

Wij vliegen volgend jaar naar NY met 4 personen en een 3-3-3 opstelling.
Ik ga 3 personen naast elkaar aan een raamkant plannen en de 4e persoon in de middenrij aan het gangpad ernaast.
Inderdaad minder leuk, die 3-3-3.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Stan.Gobien »

HennyCox schreef:
28 aug 2019, 22:07
Aanstaande dinsdag vertrekken we vanaf Frankfurt naar LAX, met een tussenstop van 1uur en 30 minuten in Charlotte.
Heeft er iemand ervaring op deze luchthaven, gaat dit "spannend" worden voor ons om onze connecting flight te halen ?
Wij hebben ooit die vlucht gevlogen, op onze eerste Amerika reis. Dat was niet vrijwillig maar omdat er door de touroperator gemist was in data van de originele vluchten. Ik hoop voor jou dat onze ervaring een uitzondering was, want de overstap in Charlotte was een ramp.

Na immigrations/douane stonden we gewoon in de vertrekhal en moesten we terug aanschuiven aan een enorme lange rij voor security controle. De wachttijd was zodanig lang dat we al lopend aan de gate aankwamen waar de deur reeds toe was. het grondpersoneel overlegde even met cabine personeel en we mochten er nog bij. Maar de vlucht was overbooked en onze plaatsen weggeven, we moesten zelf zoeken naar een vrije plaats.

Dat was onze slechtste vliegervaring ooit, en ik persoonlijk zal NOOIT nog via Charlotte vliegen. Maar hopelijk was dat dus uitzondering en niet de regel. Het is ondertussen ook 10 jaar geleden.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door meyem »

covri schreef:
05 sep 2019, 08:41
Wij vliegen volgend jaar naar NY met 4 personen en een 3-3-3 opstelling.
Ik ga 3 personen naast elkaar aan een raamkant plannen en de 4e persoon in de middenrij aan het gangpad ernaast.
Ik zou 2 om 2 langs het gangpad doen... en wie weet hebben jullie mazzel en blijft er ergens een stoel vrij en heb je wat meer ruimte...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door covri »

@meyem

Ik vind dat niet handig. Dan zit iemand van ons ingeklemd, met aan 1 kant een vreemde......
Aan het gangpad naast een vreemde is minder erg.
Ga ervan uit dat er geen plaats naast ons vrij blijft. Vliegtuigen zitten meestal redelijk vol, is mijn ervaring.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door SuperFieke »

Gisteren 4 vliegtickets naar San Francisco geboekt voor hoogseizoen (juli 2020) aan 382,65 euro pp heen-en terug. Mooie prijs vonden we.
We boekten rechtstreeks bij American Airlines. Voor de heenreis (met Iberia) stond vermeld dat ruimbagage betalend is, maar voor de terugreis (AA) stond vermeld dat er 1 stuk ruimbagage pp inbegrepen is. Dus we boeken en betalen alles en ontvangen de confirmatie. Ook hierop staat hetzelfde vermeld, ik heb de documenten hier liggen waarop duidelijk staat "checked bag 1 free, Carry-on bag 2 free". Maar als we inloggen op ons account zien we dat het daar anders vermeld staat, we dienen de ruimbagage ook te betalen voor de terugvlucht??
Na telefonisch contact met AA (waar ze zelf niet goed op de hoogte schijnen te zijn en we steeds naar andere mensen doorverwezen worden), krijgen we als antwoord dat het basic economy tarief is en dat ruimbagage dan betalend is. Maar waarom staat het dan anders vermeld, tijdens de reservatie hebben wij ook nergens "basic economy" zien staan. Is dit een verkooptruc of zo? Je betaalt iets, en uiteindelijk krijg je iets anders te zien? Nu, we vinden het uiteindelijk nog altijd een mooi tarief hoor, maar mensen worden hierdoor toch om de tuin geleid?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer