Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Hinko »

Afbeelding
Tijd niet gezocht naar tickets, maar dit is toch wel aardig? Inclusief bagage.
Alleen te boeken via WTC.nl

Edit: Geboekt, 398 euro inclusief ruimbagage is prima lijkt mij. Komt nog wel 39 euro boekingskosten bij. Betalen met CC was gratis. :)
Binnen 15 minuten tickets binnen en staat de reis keurig in de United app. :thumbup:
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Ron Notenboom »

Wij zijn bezig met het plannen van een reis naar Oregon/Washington. Iemand ervaring wat voordeliger is. Vliegen op Seattle en daar een auto huren. Of vliegen naar Vancouver en daar een auto huren. Heb mij nog niet kunnen verdiepen in de verschillen bij autohuur in de USA of Canada.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door tomhster »

Is een ander topic, maar het land maakt op zich niet uit. Je kunt aan beide kanten van de grens een goeie aanbieding tegenkomen, zowel voor de auto als voor tickets.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7773
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mtl »

Zeker. Er bestaan geen specifieke goedkope routes of luchthavens. Je moet flink zoeken en puzzelen.
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door JanVoo »

Misschien is het al vaker genoemd op dit forum, maar ik kan het niet vinden, dus sorry als dat het geval is.

Ik weet van vliegreizen naar div. Europese steden dat er zoiets bestaat als een "super last minute". Dat is zeg maar dat je vandaag besluit dat je (over)morgen op vakantie gaat. Vaak worden dat soort tickets tegen extra lage prijzen aangeboden.

Ik vroeg mij af of zoiets ook bestaat voor tickets richting de VS? Ik heb diverse ticketsites/airlines bezocht maar helaas niks kunnen vinden.

Wij hebben namelijk nog twee geldige ESTA's en zouden het wel heel gaaf vinden om zodra we vakantie hebben (over twee weken) één à twee dagen van tevoren te kunnen besluiten om naar de VS te gaan. Uiteraard alleen als dat betaalbaar is (bijv. < € 500 per ticket voor een retour).

Bestaat dat of is dat wishful thinking...?
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7773
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mtl »

Dit soort deals bestaan volgens mij niet. Maar wellicht weten de echte kenners meer.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Tickets worden alleen maar duurder naarmate de vlucht dichterbij komt. Ook binnen Europa. Er is geen airline die zoiets als een goedkope last minute aanbiedt in haar fare structuur.

Wat jij bedoelt zijn pakketreizen die zijn ingekocht door reisbureau's (al dan niet via een wholesaler of consolidator) al zijn ingekocht. Dus stoelen bij een airline, hotelkamers, transfers, etc. Die kosten zijn al gemaakt en als het reisbureau daar geen klanten voor vindt dan levert die investering ook niets meer op. Dat soort reizen wil dus nog wel eens last-minute worden aangeboden. Elke euro die een klant betaalt is dan immers minder verlies.

Maar dot soort pakketreizen in bulk zijn toch vooral een ding voor bestemmingen in Europa, de cariibische eilanden, Azie, etc. Naar de US komt dat volgens mij niet echt voor. Ik kan het mis hebben hoor, maar volgens mij worden pakketreizen naar de US door vrijwel alle reisbureau's gewoon custom samengesteld voor de klant.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Cindy1969 »

TUI wil nog weleens leuke last minute deals hebben naar Florida. Zie deze vaak voorbij komen via nieuwsbrieven van bv Ticketspy o.i.d.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

Paar weken terug kon je voor goede prijzen vluchten boeken voor de 2e helft augustus, tussen EUR 350 en 400, maar die zijn er nu niet meer zie ik.
TUI zal voor over 2 weken ook geen aanbiedingen hebben verwacht ik als ik kijk naar hun ticketprijzen op dit moment voor over 2 weken. TUI prijzen gaan snel omhoog op het moment dat er boekingen voor een bepaalde datum plaatsvinden, ze zijn nu erg hoog wat betekent dat ze vrijwel vol zitten.
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door JanVoo »

Bedankt voor alle reacties!
Ik denk inderdaad dat ik e.e.a. heb verward met reizen via reisbureaus.

Ik zal TUI en de reisbureaus in de gaten houden, maar waarschijnlijk loopt het uit op een reisje binnen Europa ;-)

Dan maar weer vooruit kijken naar volgend jaar wanneer we wel weer een lange reis naar de VS willen maken.
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Er zijn regelmatig interessante tarieven hoor, ook op korte termijn. Meestal niet morgen of overmorgen omdat veel fare rules bijvoorbeeld ticketing vereisen minimaal 7 dagen voor de vlucht oid.

Maar kijk gewoon dagelijks op Google flights. Je kunt breed zoeken: bijvoorbeeld AMS,DUS,BRU -> North America voor 1 week in augustus oid.

Vorige week inderdaad nog 311 euro gezien voor oostkust in de tweede helft van augustus. Als je FB mijlen hebt: Salt Lake City was een promo award in juli voor vluchten in september, alleen op de directe KL vlucht AMS-SLC. Dat was bijzonder goedkoop, ik dacht iets van 18k mijl retour. Het is natuurlijk al 31/7, maar wellicht dat er hier en daar nog wat stoelen zijn op die vlucht.

En als je iets ziet dat interessant is: meteen kopen, niet twijfelen.
El_guti2
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 mei 2018, 14:02
Locatie: Alblasserwaard

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door El_guti2 »

Vorige week een ticket geboekt naar Austin via Gate1/Tix voor €520.
Bij Gate1/Tix stond dat hier geen koffers bij zaten.
Na het weekend mijn ticket van United ontvangen en tot mijn verbazing was dit een economy tarief (K) en geen basic economy tarief.
Dus wel koffers en stoelkeuze :)

Dezelfde kostte me overigens bij United zelf €900 en bij elke andere tussenpersoon meer dan €800 (met basic economy).

Er wordt hier vaak gezegd dat je het beste bij de vliegtuigmaatschappij zelf kunt boeken omdat het tarief vrijwel altijd gelijk is aan het tarief van een tussenpersoon.

Na mijn recente ervaringen begin ik hier toch sterk aan te twijfelen en raad ik aan om bij flinke verschillen via een tussenpersoon je vliegticket te boeken.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Ik heb het twee weken geleden hier al uitgelegd, maar hier dan nog nogmaals: de fare bucket is helemaal niet relevant. Het gaat om de regels van het tarief dat je hebt geboekt (de fare base, ofwel de rest van de letters van de gehele fare code). Als dat een unbundled economy tarief is dan zul je bij het inchecken van je bagage echt gevraagd worden om te betalen. Vaak geeft de website van de airline ook wel aan wat je baggage allowance is als je inlogt en je reservering opvraagt.

United heeft er de laatste tijd een handje van om fares maar een dag geldig te laten zijn. Dat maakt het lekker overzichtelijk (not). Zeker ook omdat je bij allerlei tussenpersonen vaak gecachte informatie ziet en de tijdzone van de plek waar je ticket verkocht wordt ook mee kan gaan tellen. Het kan dus best zijn dat gate1 net iets achter liep en je geluk hebt gehad, maar dat je een paar uur eerder datzelfde tarief ook gewoon op united.com kon boeken. De meeste fares die je via die tussenpersonen kunt boeken zijn ook gewoon via het directe kanaal beschikbaar.
El_guti2
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 mei 2018, 14:02
Locatie: Alblasserwaard

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door El_guti2 »

roelb schreef:
31 jul 2019, 16:05
Vaak geeft de website van de airline ook wel aan wat je baggage allowance is als je inlogt en je reservering opvraagt.
Dit heb ik natuurlijk al gedaan en ik mag toch echt met bagage reizen en stoelen kiezen.

Wel apart dat dit tarief dan bij Gate1/Tix elke dag beschikbaar was (NL tijd eind van de avond tot een uur of 6 's ochtends) en bij United/Lufthansa geen enkel moment van de dag (Ik heb het heel vaak gecheckt afgelopen maand)
Laatst gewijzigd door El_guti2 op 31 jul 2019, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Hinko »

De door mij gisteren geposte voorbeeld was in de avond alleen bij WTC beschikbaar.
Niet bij United, Google Flights en bij geen enkele andere broker.
Vaak had United in de avond een goedkoper tarief dan overdag. Het tarief wat ik bij WTC al dagen in de avond heb gevonden (en niet overdag) heb ik, en ik heb op verschillende tijdstippen gekeken, niet gevonden bij United.

Sterker nog het Basic Economy tarief is nog duurder bij United dan wat ik betaal heb bij WTC terwijl bij mijn tarief wel ruimbagage en stoelkeuze zit.
En volgens mij heeft @El_guti2 een soortgelijke ervaring. :wink:
Gebruikersavatar
Harry-Carla
Amerikafan
Berichten: 327
Lid geworden op: 21 feb 2008, 15:12
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Harry-Carla »

Wie kan en wil ons informeren.

Wat is de minimaal benodigde overstaptijd in Boston en Atlanta. We vliegen met dezelfde maatschappij door (na de overstap) :?:
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,

Harry & Carla

2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
GideonW
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 sep 2017, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door GideonW »

Opmerking moderator

Het is niet nodig bovenstaande berichten te quoten
Ik ken die luchthavens zelf niet, maar als de maatschappij de vlucht-combinatie aanbiedt, dan is er voldoende overstap (er van uitgaand dat je geen beperkingen hebt waardoor je niet met de rest van de mensen het vliegveld door kunt). Als beide vluchten op hetzelfde ticket zitten en je haalt de overstap niet, dan moet de maatschappij je op een andere vlucht zetten, dus de maatschappij zal niet zomaar vlucht-combinaties aanbieden waarbij de overstap vaak niet gehaald wordt.

Als je via een andere partij boekt, dan moet je even opletten dat dezelfde vlucht-combi ook op de website van de luchtvaartmaatschappij zelf aangeboden wordt en dat het geen creatief verzinsel is van het agentschap waar je boekt.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

El_guti2 schreef:
31 jul 2019, 16:08
Dit heb ik natuurlijk al gedaan en ik mag toch echt met bagage reizen en stoelen kiezen.


Dan zit je inderdaad wel goed. Maar besef je dus dat die fare bucket absoluut niet relevant is. Maar goed, het blijft dan wel bijzonder dat het door de travel agent verkocht is als een unbundled tarief. Je zou toch mogen verwachten dat het parsen van het fare type en weergeven aan de klant of er wel of geen bagage bij zit niet zo heel complex is. Maarja, het is allemaal nog steeds redelijk nieuw met al die unbundled tarieven en het wordt er voor de ontwikkelaars van die travel agents ook niet makkelijker op, elke airline doet het weer anders. Je weet niet toevallig de volledige fare code?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

Harry-Carla schreef:
31 jul 2019, 16:45
Wat is de minimaal benodigde overstaptijd in Boston en Atlanta. We vliegen met dezelfde maatschappij door (na de overstap) :?:
De MCT (Minimum Connection Time) voor internationale aankomst naar domestic vertrek op BOS is 90 minuten.
De MCT voor internationale aankomst naar domestic vertrek op ATL is 1u25min.

Uit meerdere recente ervaringen weet ik dat ATL een uitdaging wordt met 1u25min, als er vluchten zijn met een langere overstap zou ik die nemen. Maar als je een aansluiting mist, is de maatschappij er verantwoordelijk voor je op een andere vlucht te boeken als je dit op één ticket boekt.
MvP1991
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jul 2018, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door MvP1991 »

Hallo allemaal,

Volgend jaar juni/juli willen wij een reis maken waarbij we als eerste naar Grand Teton NP gaan en eindigen in Seattle. We zijn nu van plan om heen naar Salt Lake City te vliegen en terug vanuit Seattle. De prijzen voor de tickets beginnen bij € 1100,- per ticket. Dit vinden wij nogal aan de prijs. Wellicht zijn we nog wat aan de vroege kant? Iemand tips?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer