Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Sorry hoor, maar dat zie ik echt nooit. Dat zou ook helemaal niet kunnen, want een koffer van formaat checked luggage past helemaal niet in een overhead compartment van een gemiddeld vliegtuig en zo'n koffer past in de breedte ook niet door een aisle van een vliegtuig. Iemand die zoiets probeert mee te nemen zit dan al snel vast denk ik. Ik zie in de US echt geen afwijkend gedrag ten opzichte van een gemiddelde KLM vlucht.

Vergis je niet in wat gewoon is toegestaan. Een 22" upright (55cm) is gewoon heel normale carry-on, daar reis ik ook standaard mee, overal ter wereld. En daarnaast inderdaad ook nog een rugzak met laptop, koptelefoon en nog wat andere zaken die ik onderweg gebruik. In jouw ogen ben ik vermoedelijk zo'n asociale reiziger die te veel meeneemt. Maar ach, ik zit wel in 2 seconden op mijn plek en hou niemand op.

Misschien dat jouw beeld vertekend is door de toegestane carry-on size van de europese low cost carriers, zoals Ryanair, die inderdaad veel kleinere formaten toelaten dan de normale IATA afmetingen en dat ook heel strict handhaven (als verdienmodel).
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door sanook »

roelb schreef:
24 jul 2019, 15:47
Maar ach, ik zit wel in 2 seconden op mijn plek en hou niemand op
Maar daardoor zitten de compartments wel in no-time vol en moet je 10 rijen verderop proberen om jouw bagage kwijt te kunnen. En dan nog je bagage weer ophalen als iedereen al in de aisles staat..., succes ! :wink:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Nee hoor, het past altijd. En ik stop netjes mijn carry-on bovenin (bij voorkeur in "portrait" orientatie als dat past), leg mijn jas er bovenop, en schuif hem netjes tegen de rand aan zodat er gewoon nog meer mensen bij kunnen. De rugtas gaat mee de stoel in en leg ik wel weg als iedereen zit, ongeacht of ik voorin zit of in economy.

Het probleem zijn de mensen die een hele bin in beslag nemen terwijl het qua volume nog geen derde is (dus gewoon bewust alles uitspreiden) of mensen die uitgebreid in het gangpad hun tas gaan ompakken met een hele rij mensen achter ze, totaal oblivious van het feit dat iedereen op hem of haar wacht. Of nog erger, de mensen die zo'n overhead bin direct dicht doen terwijl er nog zat ruimte over is. En die die bin daarna in de gaten houden en boos worden als je hem weer open doet en er iets bij legt.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door ina »

Wordt dit niet een beetje een eindeloze discussie..... :roll:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Tja.. ruimte in een vliegtuig is beperkt. Als ik ergens voor een dagje heen ga heb ik niets bij me, maar ik stoor me ook zeker niet aan mensen die wel carry-on bij zich hebben. En dat geldt hopelijk andersom ook.

Uiteindelijk past het eigenlijk altijd. Zeker in narrow-body toestellen zitten veel mensen die weinig tot niets bijhebben en is er vanzelf een balans. Zolang iedereen een beetje rekening met elkaar houdt komt het allemaal goed.

En om dan maar de actualiteit aan te halen: opnieuw chaos op Schiphol met weer iets dat "over de schutting" is gegooid - lees: is uitbesteed. Op papier zal het vast allemaal geklopt hebben. Maar de werkelijkheid lijkt nu toch anders.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Mrvanilla »

Opmerking moderator

Ik stel voor om deze discussie of in een ander, nieuw, topic te vervolgen of af te ronden. Dit topic is niet bedoeld voor lange discussies maar voor het beantwoorden van vragen en prijzen aangaande vliegen. Dank.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

Eerste vluchten voor morgen ook al gecanceld hoor ik net. Wat een schande...
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Van de week kwamen de vluchten bij Delta vrij voor volgend jaar. Elke dag een. :shock: Drie dagen later geboekt en het prijsverschil was 400 Euro duurder twee personen. Volgende keer maar gelijk toeslaan. :thumbup:
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door gondelier »

Als ik bij delta kijk kan ik maar boeken tot 23-24 juni. Bij de KLm kan ik al een maand verder boeken. Iemand een idee waar dat verschil in zit?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mtl »

Elke maatschappij heeft hiervoor zijn eigen regels denk ik.
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door gondelier »

an de week kwamen de vluchten bij Delta vrij voor volgend jaar.
; waar heb jij dit dan geboekt?
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Grouchy »

Ben wat nieuwsgierig, waarom die haast? Toch nergens voor nodig om meteen een cash ticket te boeken zodra er inventory (11-12 maanden voor vertrek) wordt geopend? Tegenwoordig zijn het, dankzij revenue managment vaak standaard/duurdere prijzen. De meeste aanbiedingen zijn zo'n 9-4 maanden van te voren. Westkust, Oostkust, Florida, Midwesten..ze komen allemaal een aantal maal voorbij :D
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Hard Rock Cafe. »

gondelier schreef:
28 jul 2019, 12:57
an de week kwamen de vluchten bij Delta vrij voor volgend jaar.
; waar heb jij dit dan geboekt?
Bij Delta zelf.Terug met KLM.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Grouchy schreef:
28 jul 2019, 14:25
Ben wat nieuwsgierig, waarom die haast? Toch nergens voor nodig om meteen een cash ticket te boeken zodra er inventory (11-12 maanden voor vertrek) wordt geopend? Tegenwoordig zijn het, dankzij revenue managment vaak standaard/duurdere prijzen. De meeste aanbiedingen zijn zo'n 9-4 maanden van te voren. Westkust, Oostkust, Florida, Midwesten..ze komen allemaal een aantal maal voorbij :D
Voor ons zijn de stoelen belangrijk. Heen willen we comfortabel zitten en terug slapen. Zoveel slaapstoelen zijn er niet en zeker omdat een aantal onbezet moet blijven vanwege de werkdruk. En........het is voor mij een rustig gevoel 🤣.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Slaapstoelen? Je bedoelt gewoon lie flats in business? Ook die zou ik niet een jaar vooraf kopen, grote kans dat er nog wel een keer een gunstiger tarief langs komt, zeker voor de zomermaanden. Vorig jaar kwam Orlando voor 1100 euro bijvoorbeeld langs binnen Skyteam.
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Grouchy »

Zeker in de zomermaanden/vakantie periode gaan die niet hard. Economy mag dan vaak overboekt zijn maar er is veel minder zakenverkeer dus veel minder vraag naar lie flat stoelen. Maak me nooit echt zorgen daarover, zelfs op de dag van vertrek is er vaak nog plaats. Van de week nog teruggevlogen vanuit de USA, op de day of departure nog 12 stoeltjes vrij volgens DeltaNet – TravelNet & app. Uiteindelijk 7 van de 12 stoelen opgevuld met NRSA's en pax met upgrades, eindresultaat; nog steeds 5 lege stoelen bij vertrek. AMS-USA eerder deze maand was niet veel anders.

Vorige maand had Delta ook een sale, toen ook tickets & upgrade gekocht voor een October-November trip, momenteel alles nog wide open; 26 en 29 plaatjes vrij...3 maanden van te voren. M'n andere EU-US trip is minder dan twee maanden voor vertrek: 8 & 13 plaatsen vrij. December trip: 23 en 25 plaatjes vrij.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Hard Rock Cafe. »

@ Grouchy Voor sommige mensen is gemoedsrust heel erg belangrijk. :lol:
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Hard Rock Cafe. »

roelb schreef:
28 jul 2019, 22:53
Ook die zou ik niet een jaar vooraf kopen, grote kans dat er nog wel een keer een gunstiger tarief langs komt, zeker voor de zomermaanden.
Soms is de tijd belangrijker dan de prijs. Er zijn dingen waar je een jaar van te voren afspraken voor moet maken. Als je dan het nuttige met het aangename kunt verenigen is iedereen blij. :clap:
Niels.
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 okt 2011, 12:49

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Niels. »

Snelle vraag, Main Cabin (V) klasse via delta.com (AMS-YYZ) is dat met 1x ruimbagage? Als ik Google lijkt dit wel het geval te zijn, maar just 2 be sure.. :)
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Mrvanilla »

Yep.
Groetjes,
Daniel
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer