Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

roelb schreef:
05 jul 2019, 10:26
Mijn ervaringen beperken zich tot T1 (Delta domestic), waar zowel inchecken als security tot nu toe elke keer hartstikke soepel verloopt, zonder enige rij oid.
Tot voor een jaar geleden ook nooit problemen. SF zal nooit mijn favoriete vliegveld worden. Onoverzichtelijk, te veel (onlogisch) aan elkaar geknutseld, en het lijkt erop alsof ze er altijd aan het verbouwen zijn. Waarbij ik niet het gevoel krijg dat het beter is of wordt. Anyhow...

De laatste 3 keer varieerde het van redelijk chaotisch tot een volslagen puinhoop. Dat laatste in de meivakantie. Ik weet niet of dat iets te maken had met de staking van de SAS piloten. Wij werden omgeboekt naar een KLM vlucht. Dus weer T1. Ook hier echt een massa met mensen. Er gingen deuren open en weer dicht. Werd er geknutseld met rijen. Werden mensen van links naar echts verplaatst en weer terug. Discussies over wat wel en niet in de bakken moest waarbij de ene medewerker dit zei en de volgende weer wat anders.
roelb schreef:
05 jul 2019, 12:28
Bij de meeste airlines moet je als non-elite economy passagier tegenwoordig altijd inchecken op een self-service automaat (of online). Eenmaal ingecheckt en voorzien van boarding pass (al dan niet electronisch) kun je dan vervolgens je koffers droppen, en dat is vaak dan wel bij een desk.
Dat vind ik dus ook zo'n dingetje. Gelukkig zelf zelden last van. Maar wat is de self service van zo'n ding als je daarna gewoon in de rij moet om je koffer af te geven. De medewerker je paspoort weer controleert en vervolgens je boardingpass nog een keer uitdraait??

Nou reis ik alleen vrijwel altijd zonder koffer dus het zal wel. Maar hoe makkelijk is het om zelf je koffer in te checken? Deze te laten verdwijnen in een gat in de grond of whatever. Iedereen heeft zijn of haar boardingpass al lang online gekregen of op de telefoon staan. Op verschillende Amerikaanse vliegvelden kan je bij aankomst, voordat je naar binnen gaat, je koffer al afgeven indien gewenst. En loop je zo door naar de security check(s).
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door sanook »

roelb schreef:
05 jul 2019, 12:28
Bij de meeste airlines moet je als non-elite economy passagier tegenwoordig altijd inchecken op een self-service automaat (of online). Eenmaal ingecheckt en voorzien van boarding pass (al dan niet electronisch) kun je dan vervolgens je koffers droppen, en dat is vaak dan wel bij een desk.
Bij United op SFO moet je dus opletten of je een goede automaat hebt, want die voor alleen handbagage kunnen geen kofferlabels printen. Je geeft je koffers dus af aan de balie met reeds geprinte en geplakte kofferlabels.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Ahh, dat is nieuw voor mij. Op zich begrijpelijk, want precies zoals @Almere vak V zegt: tot nu toe zag je altijd dat bij de "bag drop" balie uiteindelijk precies evenveel werk wordt gedaan, ongeacht van de checkin status. Maarja, wel weer stom van United dat ze dan niet zorgen dat alle apparaten exact hetzelfde zijn. Zal wel een centenkwestie zijn geweest. Ben wel benieuwd hoeveel van die labels dan uiteindelijk toch weer verwijderd en opnieuw geprint moeten worden omdat ze scheef geplakt zijn oid.

Ik prijs mezelf wel gelukkig dat ik, net als @Almere vak V, als "vaste klant" een klein streepje voor heb. Ik vind het bijzonder prettig dat ik gewoon alles bij een balie kan dumpen en daar een altijd even vriendelijke medewerker alles regelt. Daar kun je ook nog even informeren naar eventuele upgrades en/of seat changes en het is sowieso altijd prettiger om met leuk gesprek en een glimlach de reis te beginnen dan met een automaat die niet doet wat je wilt.

Ik heb op Schiphol ook wel eens van die automaten gebruik moeten maken toen ik wat minder vaak vloog. Er gaan maar weinig koffers in een keer goed. Een bagagelabel plakken lijkt voor veel mensen ook te complex te zijn en ik kan me dan ook niet aan de indruk ontrekken dat die dingen echt niet efficienter zijn dan een reguliere checkin balie. Maarja, vermoedelijk wel goedkoper.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

roelb schreef:
05 jul 2019, 13:40
Ik heb op Schiphol ook wel eens van die automaten gebruik moeten maken toen ik wat minder vaak vloog. Er gaan maar weinig koffers in een keer goed. Een bagagelabel plakken lijkt voor veel mensen ook te complex te zijn en ik kan me dan ook niet aan de indruk ontrekken dat die dingen echt niet efficienter zijn dan een reguliere checkin balie. Maarja, vermoedelijk wel goedkoper.
Nog mooier wordt het als die mensen wel zelf de labels plakken. Dit per ongeluk ook nog goed doen. Het overblijfsel weggooien. Maar vergeten het kleine kopiestripje eraf te halen. Als je koffer dan ergens in Amsterdam onder een viaduct beland kan het even gaan duren voordat je deze terug hebt.
roelb schreef:
05 jul 2019, 13:40
het is sowieso altijd prettiger om met leuk gesprek en een glimlach de reis te beginnen dan met een automaat die niet doet wat je wilt.
Voor mij ook de reden dat ik altijd ruimschoots op tijd op een vliegveld ben. Geen zin in geren, gehaast, of mensen die te langzaam werken, rijen die niet opschieten en ga zo maar door. Gewoon relaxed mn gangetje maken van mn auto naar het vliegtuig. Onderweg een krantje lezen, een sapje drinken, even mn mail checken en relaxed het vliegtuig in. Mn dagen zijn al hectisch genoeg zonder dat ik of anderen daar nog wat extra hectiek aan toe willen voegen.
Glenn M
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2019, 14:46
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Glenn M »

momenteel aan het zoeken voor paasvakantie 2020

AMS-SFO (04/04) en terug op 18/14 vanuit Las Vegas

OF

AMS - LA (04/04) en terug op 18/14 vanuit Las Vegas

enkel prijzen rond 740 € (met bagage) ... lijkt me nogal veel, niet ??
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mtl »

Doorzoeken dus.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

Glenn M schreef:
05 jul 2019, 15:43
AMS-SFO (04/04) en terug op 18/14 vanuit Las Vegas
Misschien loont het de moeite om een rondje te rijden. Wij betaalden afgelopen meivakantie €279 inclusief bagage. Dan is die €740 net iets anders... :shock:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Martin & Marianne »

Glenn M schreef:
05 jul 2019, 15:43
enkel prijzen rond 740 € (met bagage) ... lijkt me nogal veel, niet ??
Terug op 18/04 lijkt me?
Kijk je wel naar de multicity-optie? Enkeltjes zijn duurder.
Wij vliegen vlak na het hoogseizoen voor iets meer dan 500 euro, incl bagage, dus het ljkt me dat het wel goedkoper moet kunnen dan 740. Ik zou echter niet die prijs van 279 euro als richtlijn nemen, dat lijkt me toch meer een uitzondering.
Als je gaat zoeken doe dat dan ook eens op verschillende tijdstippen van de dag en op verschillende dagen, dat wil wel eens fink schelen.
Waar heb je nu gezocht?

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door hemmie »

Mijn ouders hebben net tickets Amsterdam - Houston gekocht voor maart, United, incl. bagage, rechtstreeks, op vliegtickets.nl voor €405. Al een aantal dagen op rij 's avonds laat en 's nachts Nederlandse tijd te boeken, overdag prijzen van €700+ excl. bagage.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Coyote »

Almere vak V schreef:
05 jul 2019, 12:51
roelb schreef:
05 jul 2019, 12:28
Bij de meeste airlines moet je als non-elite economy passagier tegenwoordig altijd inchecken op een self-service automaat (of online). Eenmaal ingecheckt en voorzien van boarding pass (al dan niet electronisch) kun je dan vervolgens je koffers droppen, en dat is vaak dan wel bij een desk.
Dat vind ik dus ook zo'n dingetje. Gelukkig zelf zelden last van. Maar wat is de self service van zo'n ding als je daarna gewoon in de rij moet om je koffer af te geven. De medewerker je paspoort weer controleert en vervolgens je boardingpass nog een keer uitdraait??
De afgelopen 3 reizen 3 keer op verschillende wijzes ingecheckt op vliegvelden in Amerika (boardingpassen reeds in motel geprint). Vorig jaar mei in Seattle bij Lufthansa gewoon aan de balie. Vorig jaar oktober op Newark bij United via een self-service automaat. Zelf reisgegevens invoeren en labels printen (nog best lastig om die net zo mooi te bevestigen als het grondpersoneel doet :wink: ) en daarna even verderop de koffers afgeven. Afgelopen juni in Phoenix bij de balie zelf reisgegevens invoeren. Lekker als membershipcard niet gelezen wordt, je je boardingpas erbij moet pakken en paspoort pas na enkele keren goed gescand wordt, sta je daar te hannessen aan de balie en de medewerker achter de desk maar wachten... :roll: Labels printen die vervolgens door medewerkster bevestigd worden en die daarna de koffers achter haar op de band legt.

In Newark werkte het nog het meest efficiënt vond ik. Op je gemak bij een self-service automaat je ding doen en koffer afgeven. Dat wachten stelde niets voor want men hoeft in feite enkel de koffer aan te nemen en klaar is Kees!

Nou zorg ik ook altijd dat ik ruim van te voren op het vliegveld ben. Wachtrijen dan vaak 0,0 en snel klaar met koffer(s) afgeven. Daarna relaxed aan de reis beginnen. 8)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Laredo »

Rechtstreeks bereikbaar in Florida zijn toch alleen Orlando en Tampa? Of mis ik nog een plaats? Ben aan het kijken voor april/mei 2020 en zie nu met KLM/Delta mooie prijzen van 18 april tm 5 mei (550 main cabin) rechtstreeks naar Tampa. Andere plaatsen zouden ook een optie kunnen zijn indien nog goedkoper maar anders ga ik deze waarschijnlijk boeken, staan nu in optie tot morgen.
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door MattRob »

Ja, klopt, alleen Tampa en Orlando in Florida rechtstreeks bereikbaar met Delta vanuit Amsterdam ! Mooiste periode ook om Florida te bezoeken :D
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Zantman
Amerikafan
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 feb 2010, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Zantman »

Laredo schreef:
07 jul 2019, 20:26
Rechtstreeks bereikbaar in Florida zijn toch alleen Orlando en Tampa? Of mis ik nog een plaats? Ben aan het kijken voor april/mei 2020 en zie nu met KLM/Delta mooie prijzen van 18 april tm 5 mei (550 main cabin) rechtstreeks naar Tampa. Andere plaatsen zouden ook een optie kunnen zijn indien nog goedkoper maar anders ga ik deze waarschijnlijk boeken, staan nu in optie tot morgen.
Waarom zou je nu al willen boeken. Wij gaan volgend jaar begin april, maar wacht op zeker op werelddealweken in januari voor KLM. mijn ervaring is dat dit toch altijd ca. €100,- scheelt.
Glenn M
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2019, 14:46
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Glenn M »

Martin & Marianne schreef:
05 jul 2019, 19:04
Glenn M schreef:
05 jul 2019, 15:43
enkel prijzen rond 740 € (met bagage) ... lijkt me nogal veel, niet ??
Terug op 18/04 lijkt me?
Kijk je wel naar de multicity-optie? Enkeltjes zijn duurder.
Wij vliegen vlak na het hoogseizoen voor iets meer dan 500 euro, incl bagage, dus het ljkt me dat het wel goedkoper moet kunnen dan 740. Ik zou echter niet die prijs van 279 euro als richtlijn nemen, dat lijkt me toch meer een uitzondering.
Als je gaat zoeken doe dat dan ook eens op verschillende tijdstippen van de dag en op verschillende dagen, dat wil wel eens fink schelen.
Waar heb je nu gezocht?

Marianne
ik denk op bijna alle sites die op pagina staan (deze periode is wel schoolvakantie in Belgie)
ik gebruik idd de multiple city
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

Coyote schreef:
07 jul 2019, 09:40
Nou zorg ik ook altijd dat ik ruim van te voren op het vliegveld ben. Wachtrijen dan vaak 0,0 en snel klaar met koffer(s) afgeven. Daarna relaxed aan de reis beginnen.
Dat is wat mij betreft de beste tip. Het is leuk als je 30 of 40 keer per jaar vliegt je allerlei statussen krijgt en als het goed is je overal sneller doorheen mag. Maar zolang dat mag nog geen zekerheidje is en het me 9 van de 10 keer met een hartslag van 180 uiteindelijk in het vliegtuig doet belanden kies ik ervoor om meer dan ruim van te voren op het vliegveld aanwezig te zijn. Relaxed je ding doen. Even wat drinken, rustig ergens zitten, mn mail nog even checken. De vriendelijke meneer uithangen. Je laat is iemand voorgaan, je helpt is iemand. Mensen gaan 9 van de 10 keer op vakantie. Zijn enthousiast, toch ook wel een beetje gespannen. Doen dit namelijk niet elke dag. En vinden het leuk als iemand geinteresseerd is. De grap is dat het vaak afstraalt op de mensen om je heen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mtl »

Zantman schreef:
08 jul 2019, 08:02
Waarom zou je nu al willen boeken. Wij gaan volgend jaar begin april, maar wacht op zeker op werelddealweken in januari voor KLM. mijn ervaring is dat dit toch altijd ca. €100,- scheelt.
Wachten op werelddealweken is geen goed idee. Ook ervoor kun je met wat mazzel goede prijzen scoren. Gewoon elke dag zoeken.
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door gondelier »

Ik hoorde vanmorgen op de radio nog een leuke tip voor het reserveren van stoelen: Bij een rij van 3 de binnenste en buitenste stoel reserveren. Grote kans dat de stoel in het midden dan vrij blijft. Mocht deze toch bezet zijn dan is het heel makkelijk om met diegene te ruilen zodat je weer naast elkaar zit. :thumbup:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

Zantman schreef:
08 jul 2019, 08:02
Wij gaan volgend jaar begin april, maar wacht op zeker op werelddealweken in januari voor KLM.
Dat zijn diezelfde aanbiedingen als bij de Mediamarkt. Eerst maken ze iets 10% duurder om er daarna met veel bombarie 5% vanaf te halen. Wij vliegen prive al jaren meerdere keren per jaar naar Amerika. En ik heb nog nooit, ik herhaal nog nooit, 1 ticket geboekt in de wereldweken die ik ervoor of erna niet veel goedkoper heb kunnen boeken danwel bij de KLM danwel bij een andere maatschappij.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door chippie777 »

Almere vak V schreef:
08 jul 2019, 09:34
Coyote schreef:
07 jul 2019, 09:40
Nou zorg ik ook altijd dat ik ruim van te voren op het vliegveld ben. Wachtrijen dan vaak 0,0 en snel klaar met koffer(s) afgeven. Daarna relaxed aan de reis beginnen.
Dat is wat mij betreft de beste tip. Het is leuk als je 30 of 40 keer per jaar vliegt je allerlei statussen krijgt en als het goed is je overal sneller doorheen mag. Maar zolang dat mag nog geen zekerheidje is en het me 9 van de 10 keer met een hartslag van 180 uiteindelijk in het vliegtuig doet belanden kies ik ervoor om meer dan ruim van te voren op het vliegveld aanwezig te zijn. Relaxed je ding doen. Even wat drinken, rustig ergens zitten, mn mail nog even checken. De vriendelijke meneer uithangen. Je laat is iemand voorgaan, je helpt is iemand. Mensen gaan 9 van de 10 keer op vakantie. Zijn enthousiast, toch ook wel een beetje gespannen. Doen dit namelijk niet elke dag. En vinden het leuk als iemand geinteresseerd is. De grap is dat het vaak afstraalt op de mensen om je heen.
Precies, een beter advies is er niet voor de (incidentele) reiziger. Neem je tijd, je gaat op vakantie.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Pollekes7
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 apr 2019, 14:16

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Pollekes7 »

Even een vraagje hoe zoeken jullie naar goedkope tickets?

Ik kijk zelf op google flights en skyscanner.
Tickets voor mijn reis zijn nog niet echt goedkoop.( ik heb nog de tijd we gaan in april 2020 )
Ik heb al als tip meegekregen op verschillende tijden en zelfs snachts kijken.
En het liefst bij luchtmaatschappij zelf boeken en niet via de zogenaamde brokers als ik op skyscanner kijk.
( prijzen bij gate bijv 1 E433, maar als ik bij luchtmaatschappij zelf wil boeken dan kost het ineens E433 enkele reis.)
Is het normaal dat je op sites van bv delta prijzen per enkele reis aanklikt als je wilt boeken zeg maar?

Ik heb op de 1e pagina wel websites zien staan, maar ik ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer