Tot voor een jaar geleden ook nooit problemen. SF zal nooit mijn favoriete vliegveld worden. Onoverzichtelijk, te veel (onlogisch) aan elkaar geknutseld, en het lijkt erop alsof ze er altijd aan het verbouwen zijn. Waarbij ik niet het gevoel krijg dat het beter is of wordt. Anyhow...
De laatste 3 keer varieerde het van redelijk chaotisch tot een volslagen puinhoop. Dat laatste in de meivakantie. Ik weet niet of dat iets te maken had met de staking van de SAS piloten. Wij werden omgeboekt naar een KLM vlucht. Dus weer T1. Ook hier echt een massa met mensen. Er gingen deuren open en weer dicht. Werd er geknutseld met rijen. Werden mensen van links naar echts verplaatst en weer terug. Discussies over wat wel en niet in de bakken moest waarbij de ene medewerker dit zei en de volgende weer wat anders.
Dat vind ik dus ook zo'n dingetje. Gelukkig zelf zelden last van. Maar wat is de self service van zo'n ding als je daarna gewoon in de rij moet om je koffer af te geven. De medewerker je paspoort weer controleert en vervolgens je boardingpass nog een keer uitdraait??roelb schreef: ↑05 jul 2019, 12:28Bij de meeste airlines moet je als non-elite economy passagier tegenwoordig altijd inchecken op een self-service automaat (of online). Eenmaal ingecheckt en voorzien van boarding pass (al dan niet electronisch) kun je dan vervolgens je koffers droppen, en dat is vaak dan wel bij een desk.
Nou reis ik alleen vrijwel altijd zonder koffer dus het zal wel. Maar hoe makkelijk is het om zelf je koffer in te checken? Deze te laten verdwijnen in een gat in de grond of whatever. Iedereen heeft zijn of haar boardingpass al lang online gekregen of op de telefoon staan. Op verschillende Amerikaanse vliegvelden kan je bij aankomst, voordat je naar binnen gaat, je koffer al afgeven indien gewenst. En loop je zo door naar de security check(s).