Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Vito »

Dank je, Richard :thumbup:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

MattRob schreef:
08 mei 2019, 09:49
Dat vind ik dan weer bijzonder, dat dat werkt, maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.
Mij hebben ze al heel snel weten uit te leggen dat er voor vliegangst geen logische verklaring is. Wij wonen vlakbij Walibi, daar heeft ze een seizoenpas voor. Ik zal niet zeggen dat ze elke dag gaat. Maar 2 a 3 keer in de week toch zeker. En dan niet voor het eendjes vissen zullen we maar zeggen. Sterker nog de dag voordat we vorige week in het vliegtuig stapte had mevrouw nog even met 290 km per uur over de Las Vegas Speedway gereden. Leg het maar uit...
Vito schreef:
08 mei 2019, 11:24
Kennen jullie dat? Dan twijfel je nog een beetje en baal je achteraf enorm dat je niet gelijk hebt toegeslagen
Stel voor je zelf een maximale prijs waarvoor je wilt vliegen. Zodra de prijs daaronder komt, boeken!! Kleine tip, nooit meer daarna kijken...
sanook schreef:
07 mei 2019, 21:04
Groot nadeel van achterin zitten vind ik dat je in principe pas als laatste van boord gaat.
Heb gelukkig Global Entry, dus heel erg vind ik het niet. En zeker als ik zakelijk vlieg eigenlijk altijd genoeg aan een caary-on.
Division schreef:
07 mei 2019, 21:14
Je staat allemaal weer te wachten bij de bagageband.
Inderdaad! Zeker op de terugweg maakt het weinig uit. Wat duurde het weer lang de afgelopen keer op Schiphol...
Ron&Heleen
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 mei 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Ron&Heleen »

De laatste keer dat wij naar de USA vlogen was dat inclusief 1 stuk ruimbagage gratis pp. Nu moet je dat bijbetalen heb ik begrepen. Maar ik krijg niet helder hoe het zit als je vliegt met overstap en daarmee met 2 verschillende maatschappijen. Betaal je dan met zijn 2-en 400 euro extra aan bagage voor een retour (bij een prijs van 50 euro per koffer)? Dat zou toch belachelijk zijn. Want de prijzen zonder bagage zijn zo op het eerste gezicht niet veel goedkoper dan 2 jaar geleden met bagage... En dan heb ik nog geen stoel uitgezocht (dat lijkt in ieder geval wel per vluchtdeel tenminste 30 euro te kosten dus ook 240 euro extra). Klopt dit? Hopelijk niet.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

Voor de hele vlucht retour (incl. de eventuele overstappen) zijn de prijzen per koffer ongeveer 80 tot 100 Euro. Het beste is om koffers bij je vlucht al mee te boeken als je die toch mee neemt en geen light tarief zonder koffer etc te boeken.
Ron&Heleen
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 mei 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Ron&Heleen »

Maar ik begreep dat je via bookingsites als tix, cheaptickets etc de koffer niet kunt bijboeken. Dat je dat daarna bij de maatschappij zelf moet doen en dat dit dus rond de 50 euro kan kosten (KLM bijv.).
Peenk
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 jan 2019, 13:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Peenk »

Ron&Heleen schreef:
08 mei 2019, 15:25
Maar ik begreep dat je via bookingsites als tix, cheaptickets etc de koffer niet kunt bijboeken. Dat je dat daarna bij de maatschappij zelf moet doen en dat dit dus rond de 50 euro kan kosten (KLM bijv.).
Klopt ik had ook geen optie bij mij om koffers mee te boeken. Zal ze los moeten bij boeken.
Ron&Heleen
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 mei 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Ron&Heleen »

Heb jij een nonstop vlucht of met overstap/ verschillende maatschappij? Moet je dan bij iedere maatschappij apart bijbetalen?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

Op Tix.nl kan ik in stap 2 met of zonder koffer kiezen, maar is trouwens wel duurder dan rechtstreeks bij de maatschappij.
Overigens adviseer ik (en velen hier met mij) om bij voorkeur rechtstreeks bij de maatschappij te boeken, zie eerdere discussies daar over.
Bijlagen
image.png
image.png (51.83 KiB) 1439 keer bekeken
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Division »

Ron&Heleen schreef:
08 mei 2019, 15:25
Maar ik begreep dat je via bookingsites als tix, cheaptickets etc de koffer niet kunt bijboeken. Dat je dat daarna bij de maatschappij zelf moet doen en dat dit dus rond de 50 euro kan kosten (KLM bijv.).
Ik heb gewoon bagage kunnen bijboeken bij Tix de voorgaande jaren. Ook via Momondo worden tarieven aangeboden via brokers waarbij op Momondo al staat of de koffer inclusief is of niet.
Afbeelding
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door noname4 »

Ik wilde deze vluchten boeken bij KLM (als KLM package deal omdat ik dan ook 250 euro korting krijg met ING rentepunten) maar vroeg me af of de prijzen nog zullen gaan veranderen de komende periode tot augustus (ik vrees alleen maar duurder toch?) en ik vroeg me ook af of de overstaptijd van 1 uur en 40 minuten genoeg is in Detroit. Weet iemand dit?
Knipsel.JPG
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door sanook »

Misschien even de prijs erbij vermelden, anders is het moeilijk oordelen :wink:
Maar het gaat om hoogseizoen, ik denk niet dat daar nog veel wijziging in zal zitten en als het wijzigt waarschijnlijk alleen maar duurder omdat er minder plekken beschikbaar zullen zijn.
Overstap van 1:40 lijkt mij voldoende want het is de terugreis dus je hoeft niet door immigratie en/of met je koffers te zeulen. Je loopt van gate naar gate.
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door noname4 »

Dank voor je reactie.
De prijs is nu 698 euro p.p. inclusief eerste twee nachten in Rosen Inn International Hotel in Orlando ofwel 2096 euro voor drie personen.
Ron&Heleen
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 mei 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Ron&Heleen »

harryh schreef:
08 mei 2019, 17:02
Op Tix.nl kan ik in stap 2 met of zonder koffer kiezen, maar is trouwens wel duurder dan rechtstreeks bij de maatschappij.
Overigens adviseer ik (en velen hier met mij) om bij voorkeur rechtstreeks bij de maatschappij te boeken, zie eerdere discussies daar over.
Maar als je direct bij een maatschappij boekt dan is het toch niet mogelijk (is mij eerder verteld door een luchtvaartmaatschappij zelf) om combinatietickets te boeken waarbij het 1e deel van de reis door de ene (bijv BA) en het tweede deel door een ander maatschappij (bijv VA) wordt uitgevoerd. dat kan alleen via derden. En juist dit soort combinatietickets zijn vaak goedkoper. Of dat was zo. Want ik vraag me dus (nog steeds) af of je dan per maatschappij of per retour de bagage betaalt (of je nu direct bijboekt of dit later doet).
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door sanook »

noname4 schreef:
08 mei 2019, 20:19
Dank voor je reactie.
De prijs is nu 698 euro p.p. inclusief eerste twee nachten in Rosen Inn International Hotel in Orlando ofwel 2096 euro voor drie personen.
Dat hotel is zo'n 50 euro per nacht per kamer, ik neem aan dat jullie 1 kamer hebben dus zou je losse ticket op zo'n 665 euro pp komen. Kan wel goedkoper denk ik maar dan krijg je heen ook een overstap denk ik. Als je er een goed gevoel bij hebt zou ik het doen.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Coyote »

Ron&Heleen schreef:
08 mei 2019, 20:26
Maar als je direct bij een maatschappij boekt dan is het toch niet mogelijk (is mij eerder verteld door een luchtvaartmaatschappij zelf) om combinatietickets te boeken waarbij het 1e deel van de reis door de ene (bijv BA) en het tweede deel door een ander maatschappij (bijv VA) wordt uitgevoerd. dat kan alleen via derden. En juist dit soort combinatietickets zijn vaak goedkoper. Of dat was zo. Want ik vraag me dus (nog steeds) af of je dan per maatschappij of per retour de bagage betaalt (of je nu direct bijboekt of dit later doet).
Maak je dan 2 aparte boekingen en heb je dan ook 2 losse tickets (per persoon)? Dan betaal je gewoon per airline voor een koffer.

Zou overigens nooit voor zo'n combinatie kiezen. Als ik ergens naartoe vlieg, dan met 1 maatschappij. Bij eventuele vertragingen wordt het dan allemaal veel eenvoudiger geregeld. Vraag me bovendien af of het wel voordeliger is op die manier.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

@Ron&Heleen dat klopt niet helemaal en je zou eigenlijk even dit topic moeten doorspitten ;) Ze kunnen soms een betere deal hebben maar vaak niet. Als het niet door één maatschappij geticket wordt dan betaal je dubbel voor een koffer.

Er zijn meerdere redenen om in principe via een van de maatschappijen die in een van de 3 grote allianties zitten te boeken, incl maar een keer voor je koffer betalen. Binnen zo'n alliantie kun je vrijwel iedere combinatie/bestemming bereiken, zonder veel risico als je een vlucht mist door vertraging enz.
Bv Lufthansa/United/Air Canada, KLM/Delta/Airfrance of British Airways/AA/Iberia.
Door direct te boeken kun je bovendien makkelijker je vluchten wijzigen in het geval van wijzigingen dan via een tussenpersoon.
En de tarieven zijn transparanter qua koffer, stoelkeuze etc

En eens met @Coyote ;)
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Stan.Gobien »

Maatschappijen binnen 1 alliantie bieden mekaars vluchten aan in combinatie deals.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

Precies, goede samenvatting.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Vito »

Ik heb nu de keuze tussen KLM Economy comfort met niet zulke gunstige vliegtijden of Lufthansa Airbus 380 upperdeck met gunstigere vliegtijden. KLM overstap in ATL en Lufthansa in München. Waar zouden jullie voor kiezen ? Ik vind het zo lastig ....
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Coyote »

Stan.Gobien schreef:
08 mei 2019, 21:17
Maatschappijen binnen 1 alliantie bieden mekaars vluchten aan in combinatie deals.
Dat weet ik ook maar zo lees ik de vraag van @Ron&Heleen niet.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer