Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Division » 24 mar 2019, 23:30

galepvdt schreef:
24 mar 2019, 18:50
Wie en met hoeveel personen: 2
Hoeveelste keer: 2
Wanneer (begin- en einddatum): 31 juli tot en met 23 augustus
Waarheen: Noord-Oost
Airline: KLM
Datum boeking: 16 september 2018
Hoe geboekt: online
Bij wie geboekt: KLM
Vliegroute heenreis: Amsterdam - Boston
Vliegroute terugreis: Boston - Amsterdam
Ticketprijs: 950 pp, inclusief extra koffer terugreis
Vervoer: auto gehuurd
Overnachting: hotel, AIRBNB, homeaway
Globale route: Boston, Philidelphia, Washington, rest nog open, blijf twijfelen, Boston
Link naar reisverslag: https://gabriannemarie2019.wordpress.com/
Als ik dit soort bedragen van 950 euro pp naar Boston zie, denk ik altijd dat men een goedkope business class deal heeft weten te scoren. :lol:
Afbeelding

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 25 mar 2019, 09:10

Ja, dit is wel erg duur voor economy ams-bos inderdaad. Maarja, als je perse nu wilt kopen, perse direct wilt vliegen en perse op bepaalde data dan blijft het een geluksspelletje.

kevertje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door kevertje » 25 mar 2019, 10:00

Ik krijg nog steeds Swiss als goedkoopste om naar Florida te vliegen in de zomervakantie.
Ik lees veel wisselende reacties. Zou zouden de stoelen minder zijn, het eten minder.
Wel lees ik dat bagage er al bij in zit.
2 koffers heen en weer met KLM is vrij prijzig.

Any advice hier ?

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 25 mar 2019, 10:05

2 koffers heen en weer met KLM is net zo duur of goedkoop als met vrijwel iedere andere airline. Let op: het is gratis voor iedere passagier die ten minste Skyteam elite status heeft (bijvoorbeeld silver in Flying Blue of Delta Skymiles). Anders kost het $100 of EUR 80 per richting voor de tweede ingecheckte koffer. Twee koffers is verder standaard in business class (2x32kg), en dat is het ook als je die koopt bij online check-in).

Maar wat moet je allemaal meesjouwen? Een goedgevulde carry-on trolley is ook al snel een halve koffer. En als je op vakantie naar Florida gaat in de zomer heb je niet veel ruimte nodig lijkt me, vooral flip flops en zomerkleding.

kevertje
Amerika-ontdekker

Bericht door kevertje » 25 mar 2019, 10:29

Ik wil met mijn 2 kids die kant op. Dus 1 of 2 koffers is wel handig voor 3 weken.
Dan betaal je dus al 200 euro in totaal extra voor de koffers.

Swiss kwam ik op 670 pp
KLM op 795 pp

Als je dan bij Swiss ook de koffers erbij hebt en een goeie overstap in Zurich : why not.
Ik geen de voorkeur aan KLM maar 3 x 125 euro pp verschil en dan nog koffers is toch geld

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 25 mar 2019, 10:35

Ehm, je gaat dus met z'n drieen. Heb je dan niet genoeg aan 3x23 kg checked luggage + 3x carry-on? Dat is 100 kg aan bagage voor drie weekjes in een warm klimaat.

Let op: je moet dan natuurlijk geen "light" of "basic economy" tarief kopen, maar gewoon een normaal economy tarief.

kevertje
Amerika-ontdekker

Bericht door kevertje » 25 mar 2019, 10:43

Dat bedoel ik dus.
De mooie prijzen zijn zonder bagage. Als je alles optelt in de zomer wordt het zomaar 950 pp.

Als voorbeeld :

AMS-MIA via YYZ met Air Canada
MIA-AMS via ZRH met SWISS
Kost 788 pp inclusief 1 x 23kg ruim bagage per persoon.

Goedkoopste Skyteam alternatief is via Madrid Air Europa.
kost 830 pp exclusief ruim bagage.

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 25 mar 2019, 10:53

Tja, het hoogseizoen is duur. Overigens vraag ik me wel af of Zuid Florida in de zomer wel zo verstandig is, er zijn klimaattechnisch betere plekken om naartoe te gaan.

Maar goed, BRU-MIA retour met DL, 21 juli heen, 11 augustus terug, normaal economy tarief, EUR 716.78 per persoon (en dat dus gewoon inclusief bagage, stoelselectie, etc).

https://flights.app.goo.gl/NU8ta, na het doorklikken even voor "Main cabin" kiezen.

Dezelfde route, 20/8 tot en met 10/9 is een stuk goedkoper, namelijk EUR 514 per persoon.

kevertje
Amerika-ontdekker

Bericht door kevertje » 25 mar 2019, 10:58

bedankt !
ik zoek vrijdag 2 aug weg, woensdag 21 aug terug vliegen (donderdag aankomen)
liefst heen AMS-Orlando, terug vanaf Key West.
Of heen Orlando, terug Miami (-ams)

Of eventueel andersom :)

ik zoek verder.

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 25 mar 2019, 11:00

Tja, met specifieke eisen ben je overgeleverd aan de tarieven die er zijn. Een beetje flexibiliteit inbouwen kan je veel geld besparen. Je bent, behalve als je echt in het noorden van Nederland woont, zo in Brussel of Dusseldorf, en je vakantie een beetje schuiven moet toch ook niet zo'n probleem zijn?

kevertje
Amerika-ontdekker

Bericht door kevertje » 25 mar 2019, 11:05

Helaas is de periode redelijk vast ivm ex.
Dagje later kan wel. En omdat ik in utrecht woon is Dusseldorf ook een optie.
Tot op heden scheelt het nog niet veel helaas

update:
KLM site :3600 euro
AirFrance : 2800 euro

bizar... exact zelfde ticket en voorwaarden

troelalahuplala
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door troelalahuplala » 25 mar 2019, 13:20

ik heb ook even meegezocht maar zonder extra bagage bijkomen heb je , relatief gezien, prima prijzen. 1 koffer pp is toch genoeg ?

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 25 mar 2019, 14:06

https://flights.app.goo.gl/3wvyr - 988,76 DL retour AMS-MCO. Efficiente route met korte connectie op JFK op de heenweg, terug direct. Kan ruim 40 euro goedkoper (EUR 944 pp), maar dan is terug via DTW of ATL. Alle tarieven normaal economy tarief inclusief bagage, stoelselectie, etc.

Die laatste optie kost je dus 2832 euro voor drie personen. Ben benieuwd wat de tarieven waren die je vond op airfrance.com en klm.com, dat kan nooit hetzelfde zijn geweest. Je put bij beide namelijk uit exact dezelfde fares. Er zal dus wel iets anders zijn geweest.

Boeken via KLM of AF kost je overigens een paar euro meer en nog opslagen voor creditcards e.d. Niet doen dus, gewoon op delta.com.

Goedopere optie:

DUS-RSW met American, https://flights.app.goo.gl/qiEnz, EUR 790, ook gewoon tarief inclusief bagage. Alleen voor DUS-LHR op de heenweg en LHR-DUS op de terugweg geen stoelsectie gratis (maar goed, dat is een uur vliegen). Wel twee connecties op zowel de heen- als terugweg. RSW is prima gelegen in zuid-west Florida, drie uur rijden van Orlando af.

kevertje
Amerika-ontdekker

Bericht door kevertje » 26 mar 2019, 10:24

bedankt allemaal.
RSW is inderdaad prima, ben er zelf ook ooit vanaf gevlogen (via ATL naar AMS)
ik laat het weten wat het word :)

via airfrance.nl standard rate (dus geen lite) :
Amsterdam > Orlando
Departs: Fri 2 Aug 2019 at 14h45 (Friday 2 August 2019 at 14h45)
Arrives: Fri 2 Aug 2019 at 18h59

Miami > Amsterdam
Departs: Wed 21 Aug 2019 at 15h51 (Wednesday 21 August 2019 at 15h51)
Arrives: Thu 22 Aug 2019 at 12h55 (Thursday 22 August 2019 at 12h55)
Connection(s): Atlanta

2755,96

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 26 mar 2019, 11:00

Houdt er rekening mee dat de vlucht ATL-AMS die hierin ziet (en om 12.55u aankomt) een KL vlucht is. Als je daar vooraf stoelen wilt selecteren en je hebt geen status dan zitten daar kosten aan. Ook heb je in dit itinerary een hele lange connectie op ATL (4 uur en 20 minuten).

Wellicht kun je beter iets eerder op MIA vertrekken naar ATL met de DL 1987 (vertrek 11.17am) en daarna ATL-AMS met de DL 70 (aankomst 5.55am op AMS). Ca 10 euro meer per ticket, totaalprijs uiteindelijk EUR 929.32 per persoon = 2787.96. Geen extra kosten voor stoelselectie, 100% DL uitgevoerd en je bent een stuk minder lang onderweg.

Als je wel die KL vlucht neemt en je wilt vooraf stoelen vastleggen betaal je (zonder status) EUR 20 voor reguliere economy stoelen. DAt is dus 60 euro extra en is het in totaal weer 30 euro meer dan die route met 100% DL. Terugvliegen vanaf MCO is dus iets goedkoper. Je kunt ook nog de route maken met die KL vlucht ATL-AMS, maar met een latere vlucht MIA-ATL. Dan wordt het alleen fors duurder. Een tussenoptie is nog de DL 1460 (vertrek 13.28) en daarna de DL 72 ATL-AMS (aankomst 08.15u). Is 10 euro duurder (dus 939pp).

Het advies blijft om je ticket uiteindelijk op delta.com te kopen, niet op airfrance.X of klm.X. Daarmee bespaar je je de bizarre creditcard toeslagen die AF/KLM rekent.

kevertje
Amerika-ontdekker

Bericht door kevertje » 26 mar 2019, 11:13

ik dacht dat creditcard toeslagen verboden gingen worden trouwens ?
ik vind KLM terug altijd wel relaxed , en ik reis met 2 kids dus dan word je sowieso niet uit elkaar gehaald ook al heb je geen sotelkeuze toch ?

https://www.icscards.nl/info/psd2-credi ... afgeschaft

Hoe kan het dat ik bij sommige (web)shops toch een toeslag moet betalen als ik met mijn Card betaal?
Onder PSD2 is het verboden om een toeslag in rekening te brengen bij Visa- en Mastercard-betalingen. Mocht er onverhoopt toch een toeslag voor betalen met Visa of Mastercard bij u in rekening worden gebracht, dan kunt u de toeslag betwisten.

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 26 mar 2019, 11:42

In november betaalde ik nog een toeslag, sinds die tijd niet meer bij KLM gekocht. Maar wellicht dat ze het inmiddels afgeschaft hebben. Dan betaal je alleen de belachelijke "boekingkosten" van 10 euro, die ook nog te vermijden zijn.

Maar nogmaals, het maakt niet uit of je boekt bij AF, KLM of Delta. Het zijn dezelfde tarieven en dezelfde voorwaarden. Het maakt alleen uit welke airline je vlucht uitvoert voor de regels rond stoelselectie. In dit geval is KLM 7 euro per ticket duurder door de boekingsfee, dus die kun je jezelf besparen.

noname4
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door noname4 » 26 mar 2019, 15:56

Voor een directe vlucht van AMS naar MCO (Orlando) met Delta kan ik via Expedia kiezen uit het volgende:
image.png
Nu zou ik zo KLM kiezen omdat het NL is maar de vlucht wordt uitgevoerd door Delta. Maakt het dan uit of ik voor KLM of Delta kies (die ene euro is natuurlijk verwaarloosbaar)?

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 26 mar 2019, 16:06

Ik zou het sowieso kopen bij DL of KL, niet bij Expedia.

Maar goed, nee, het maakt niets uit zolang je geen status hebt. Als je wel status hebt en gebruik wilt maken van complimentary upgrades dan moet de DL vlucht met zijn eigen vluchtnummer op het ticket staan en moet het ticket een DL ticket zijn (006xxxxxxx)

Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien » 26 mar 2019, 22:59

Voor de regels van compensatie van ticket bij (lange) vertragingen wanneer de vlucht van buiten de EU naar de EU gaat.
Geldt dan de verkopende partij of de uitvoerende partij?
Anders kan het verschil KLM of DELTA wel nog eens uitmaken toch?

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer