Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Miquel »

sanook schreef:
20 feb 2019, 15:54
Miquel zit in Heiloo, dan komen er nog wel wat kosten bij om in FRA te komen dus dat lijkt me dan geen goede vergelijking.
Inderdaad, wat al genoemd is.. de kosten wegen dan niet op tegen het geld wat het scheelt...
We zijn nu letterlijk van deur tot incheck 1 uur onderweg.

We gaan van 28 mei tm 4 juni.
Even een weekje dr tussen uit, inderdaad allen rechtstreeks met KLM gevonden vanaf Schiphol.
Thanx voor de tips!
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Vanessa007 »

Heb net een promo gezien voor AMS-MIA met tussenlanding in Lissabon, in de kerstvakantie voor €330 zonder bagage met TAP Air Portugal. Het betreft wel 2 losse tickets voor heen- en terugvlucht, dus heenvlucht is 1 ticket en terugvlucht is 1 ticket.
Dit lijkt mij een heel nette prijs maar is het een probleem dat het 2 losse tickets zijn? En zit TAP Air Portugal nog in goede papieren?...
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mtl »

Hoe bedoel je twee losse tickets? Boek je dan heen- en terugreis apart van elkaar? Twee enkele reizen dus?
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Vanessa007 »

Ja, inderdaad, komt er zo op als ik op Skyscanner zoek...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Het is een mooi tarief, niet alleen met de kerst, maar vanaf nu tot end-of-schedule. Tarieffout of goede aanbieding, maar als je wilt gaan zou ik direct boeken. Je hebt sowieso daarna 24 uur bedenktijd, zolang je maar direct bij airline boekt (verplichting van US DOT voor alle airlines die op de USA vliegen). Overigens kun je gewoon direct bij de airline boeken, het zijn gewoon gepubliceerde tarieven (zoek bijvoorbeeld op Google flights).

Losse tickets hebben als nadeel dat beide boekingen geheel los van elkaar staan.

Stel er komt een schedule change waar jij niet mee akkoord gaat. Je besluit om je ticket te annuleren en elders te boeken. TAP betaalt je dan terug, maar omdat de heen- en terugreis apart zijn geldt dat alleen voor de heenreis. Boek je elders een retour dan ben je het geld voor die terugreis kwijt.

Datzelfde geldt als TAP om wat voor reden dan ook je heenvlucht niet kan uitvoeren. Je staat op Schiphol en de vlucht blijkt gecancelled. TAP biedt je van alles aan, maar niets wat acceptabel is, bijvoorbeeld pas morgen, overmorgen, etc. Je besluit ter plekke om voor veel geld bij KLM een vlucht diezelfde dag te kopen. Dat is een retour. Ook nu geldt dat je van TAP je geld terug moet krijgen voor het ticket heen, maar omdat het ticket terug geheel seperaat is staat dat daar los van.
Mia91
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 aug 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Mia91 »

Vanessa007 schreef:
22 feb 2019, 13:07
Heb net een promo gezien voor AMS-MIA met tussenlanding in Lissabon, in de kerstvakantie voor €330 zonder bagage met TAP Air Portugal. Het betreft wel 2 losse tickets voor heen- en terugvlucht, dus heenvlucht is 1 ticket en terugvlucht is 1 ticket.
Dit lijkt mij een heel nette prijs maar is het een probleem dat het 2 losse tickets zijn? En zit TAP Air Portugal nog in goede papieren?...
Ik zag deze promo net ook. Voor eind november 2weken. Alleen krijg ik hem niet voor dit tarief bij de airline zelf? Jij wel?
Want supersaver telt nog eens € 150,- pp voor koffer. En zoals roelb zegt, ik boek het liefst direct bij de airline.
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Vanessa007 »

Bij TAP Air Portugal krijg ik hem ook niet aan dat tarief... Wel spijtig, want ik zou ook het liefst bij de airline zelf boeken! Maar ik vind het verschil toch net te groot, wij zijn dan ook met 4 hé...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Hij is alweer weg. Toen ik gisteren keek was het gewoon vindbaar in Google flights en boekbaar bij TAP. Dus vermoedelijk zie je bij een tussenpersoon achterhaalde tarieven en vis je achter het net als je het probeert te kopen. Bij dit soort aanbiedingen is het motto simpelweg: direct kopen. Je hebt sowieso (als je direct bij airline boekt) altijd nog 24 uur respijt voor vluchten van en naar de USA. En bij AF/KLM sowieso voor alle tickets.
itafroma
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 mar 2015, 18:58

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door itafroma »

Hij is er nog! Wij hebben net geboekt bij TAP Air Portugal zelf voor 347 euro/persoon van 26/12 t.e.m. 05/01. Enkel handbagage op de heenreis en 1 stuk ingecheckte bagage op de terugreis (wij shoppen graag :roll: ).

EDIT: sorry, wij hebben BRU-MIA geboekt, i.p.v. AMS!
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Miquel »

Tickets naar LA worden alleen maar duuderder lijkt wel... Wellicht andere tijden op de dag of in de week goedkoper?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Coyote »

Miquel schreef:
22 feb 2019, 11:54
We gaan van 28 mei tm 4 juni.
Even een weekje dr tussen uit, inderdaad allen rechtstreeks met KLM gevonden vanaf Schiphol.
Hoe belangrijk is een rechtstreekse vlucht? Houd er rekening mee dat die in het algemeen altijd duurder zijn.

Als je een tussenstop wilt inlassen vind ik op dit moment al een ticket voor € 487 pp incl. bagage voor je, via united.com. Heen 28/5, terug 4/6 (aankomst AMS 5/6).

Als je daarmee € 400 - € 500 voor 2 personen kunt besparen wist ik het wel. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Vanessa007 »

itafroma schreef:
23 feb 2019, 14:31
Hij is er nog! Wij hebben net geboekt bij TAP Air Portugal zelf voor 347 euro/persoon van 26/12 t.e.m. 05/01. Enkel handbagage op de heenreis en 1 stuk ingecheckte bagage op de terugreis (wij shoppen graag :roll: ).

EDIT: sorry, wij hebben BRU-MIA geboekt, i.p.v. AMS!
Goed dat je direct toegeslagen hebt! Ik ben nu ook aan het kijken voor BRU-MIA en met de goede vluchttijden is het niet meer boekbaar...
Enkel nog met een lange lay-over in Lissabon!
Daar even een vraagje over, als deze langer is dan 12u, mag je de luchthaven dan verlaten, met je valiezen?... Dan kunnen we eventueel daar een overnachting doen...
itafroma
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 mar 2015, 18:58

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door itafroma »

Vanessa007 schreef:
24 feb 2019, 11:57

Goed dat je direct toegeslagen hebt! Ik ben nu ook aan het kijken voor BRU-MIA en met de goede vluchttijden is het niet meer boekbaar...
Enkel nog met een lange lay-over in Lissabon!
Daar even een vraagje over, als deze langer is dan 12u, mag je de luchthaven dan verlaten, met je valiezen?... Dan kunnen we eventueel daar een overnachting doen...
Op onze bevestiging staat dat je kan vragen om je bagage op te halen in Lissabon.

"If you wish to collect your baggage during the layover you must indicate this when dropping off your baggage. Otherwise, your check-in and baggage will be registered through to the final destination."

Onze layover is maar 2u40, dus wij gaan hier geen gebruik van maken. Wij kregen overigens ook de optie tijdens het boeken om er een meerdaagse layover van te maken, misschien is dat ook een optie?
diver99
Amerikafan
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 mar 2013, 14:54
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door diver99 »

op dit moment staan er mooie tickets op voor Washington in hert hoogseizoen, alleen op de terugweg is er een stop op London Heathrow van 1 uur en 50 minuten. Retour is met Virgin Atlantic en het laatste stukje met BA. Als ik deze reis in een keer boek heb ik dan de garantie dat als ik de stopovertijd niet kan halen(Brexit enz) dat ik dan op de volgende vlucht van BA gezet wordt of moet ik dan maar zien hoe wij thuiskomen. Het gaat om 3 personen. Er staat dus niet expliciet bij dat de 2e vlucht een vlucht is van Virgin welke uitgevoerd wordt door BA
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5005
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

@itafroma Als je reageert op het vorige bericht hoef je dat niet te quoten ;) (en het mag hier niet)
RCRD
Amerikakenner
Berichten: 406
Lid geworden op: 07 okt 2010, 21:33

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door RCRD »

Konden het niet laten en hebben nog maar eens een weekje Vegas geboekt met de Hemelvaart.

Zaterdag 25 mei heen en zaterdag 1 juni terug.
Amsterdam - Las Vegas met United.
346 euro pp.
En in Vegas alles comped (Bally's suite en Delano scenic suite) plus nog resort credit en freeplay. :clap:
Zin! :mrgreen:
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 Denver - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV - LA
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 Nevada / LV
24 Cruise Bahama's / LV
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mtl »

Diver99: als je hele reis op 1 ticket staat dan wordt er iets geregeld bij missen aansluiting. Ik zou me er geen zorgen over maken.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door MattRob »

Wat een mooie prijzen komen er allemaal voorbij !!! Ik hoop dat de zomer Orlando of Tampa ook nog gaat komen; ik wacht gewoon af, maar word steeds onrustiger :mrgreen: :mrgreen: !! En anders is het mijn eigen schuld, had ik maar eerder moeten toeslaan .... Maar goed, nog 4 maanden te gaan ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
diver99
Amerikafan
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 mar 2013, 14:54
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door diver99 »

mtl schreef:
24 feb 2019, 17:04
Diver99: als je hele reis op 1 ticket staat dan wordt er iets geregeld bij missen aansluiting. Ik zou me er geen zorgen over maken.
Dat weet ik dus niet, normaal gesproken staat er bij dat de vlucht dan verzorgt wordt door een andere maatschappij maar dat staat er nu niet, nu staat er 2 verschillende maatschappijen en dat beangstigt mij nogal
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mtl »

Maakt niet uit. Je reis staat op 1 ticket.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer