Avis verschil in aanbod

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
FabiandJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2018, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Avis verschil in aanbod

Bericht door FabiandJ »

Ik ben bezig met het oriënteren naar een auto voor mijn 4e vakantie naar Amerika, de ophaal en aflever locatie zal San Francisco zijn.
Nu wil ik graag een Ford Mustang Coupe huren de Cabrio is de kofferbak te klein, volgens de site van Asiv hebben ze de auto https://www.avis.com/en/cars/vehicles/us/xb
Maar nu als ik al mijn gegevens invoer, is de auto niet mee beschikbaar.
Verander is vervolgens mijn residency van "The Netherlands" naar "USA" is de auto wel beschikbaar, en verander ik deze naar de "United Kingdom" is de auto beschikbaar en nog goedkoper ook.

Jullie enig idee hoe dit zit, ik vind dit een bijzonder manier van handelen...?
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Avis verschil in aanbod

Bericht door tomhster »

Hertz heeft dat probleem niet.
FabiandJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2018, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Avis verschil in aanbod

Bericht door FabiandJ »

Dan moet ik de "Fullsize 2/4 Door (Categorie F) FCAR" klasse kiezen neem ik aan?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Avis verschil in aanbod

Bericht door bedeve »

FabiandJ schreef: verander ik deze naar de "United Kingdom" is de auto beschikbaar en nog goedkoper ook.
Als je jezelf voor de gelegenheid Belg laat zijn is ie ook beschikbaar.
Avis.be is zoiezo een site die je moet checken vanwege de onderlinge prijsverschillen.
UK goekoper ;gelukkig is er nog geen Brexit dus wees een oprechte Europeaan en huur goedkoper.
Welke AWD gebruik je ?

BTW het is en blijft die mustang or simulair; het kan dus ook de Beetle Cabrio worden.
Moet je willen, maar het is in California wel weer beter voor je imago dan die mustang...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
FabiandJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2018, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Avis verschil in aanbod

Bericht door FabiandJ »

Avis heeft wel duidelijk een verschil tussen de Ford Mustang Carbio en de Coupe op hun site.
De carbio staat bij hun onder Convertible "Ford Mustang Convertible or similar" en de Coupe staat bij hun onder Standard Sport "Ford Mustang Coupe or similar". Verwege de hitte en de kofferbak ruimte wil ik dus gaan voor de Coupe.

Bij avis.be staat alleen de Carbio welke in de K groep zit, de coupe valt in XB als ik de url mag geloven.

Ik heb deze twee AWD codes gevonden, maar geen idee of ik deze kan en mag gebruiken: K817127 & A433300
Voor Hertz heb ik deze code gevonden: 1994775
Laatst gewijzigd door markro op 18 nov 2018, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Avis verschil in aanbod

Bericht door bedeve »

Voor wat betreft Avis ; kijk op de verschillende sites per land.
De franchisenemers in BE & Fr bijv hebben een heel andere prijsstelling dan die in NL
test de AWD' s K850809 ' en H811101 eens uit.
Afhankelijk van periode en locatie is de een of de andere juist goedkoper.
Kies je er voor om bij Avis te gaan huren ?
Wordt dan eerst lid van hun loyalty systeem " Avis Preferred "

De Hertz CDP die jij noemt is een bedrijfsgebonden contractafspraak .
Wanneer je niet aan dat bedrijf verbonden bent is dat tarief incl verzekeringsvoorwaarden ook niet voor jou.
Hertz heeft hele plezierige American Express Card 's gebonden tarieven.
Ga je huren bij Hertz ?
Meld je dan eerst aan als Gold Member.
Dat geeft je de gelegenheid zelf een auto te kiezen in de garage.

Een American Express Flying Blue Gold Card geeft je bij Hertz de " Hertz Gold Plus Rewards Five Star " .
Daarmee heb je in de garage nog meer keuze

Kijk maar hoe dat werkt;



Wil je die American Express Flying Blue Gold Card inclusief alle voordelen een jaar lang gratis gebruiken ?
Stuur mij een PB en ik stuur je de link waarmee je dat kunt realiseren

Succes
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Avis verschil in aanbod

Bericht door tomhster »

Bij Hertz kun je ook specifiek een Mustang huren. Dan weet je zeker dat je niet in een Camaro terecht komt, bijvoorbeeld.
FabiandJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2018, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Avis verschil in aanbod

Bericht door FabiandJ »

tomhster schreef:Bij Hertz kun je ook specifiek een Mustang huren. Dan weet je zeker dat je niet in een Camaro terecht komt, bijvoorbeeld.
Hoe moet ik dat doen? Die optie ben ik nog niet tegen gekomen.
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Avis verschil in aanbod

Bericht door RTB117 »

Ik vind de tarieven bij Hertz momenteel schreeuwend duur
FabiandJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2018, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Avis verschil in aanbod

Bericht door FabiandJ »

RTB117 schreef:Ik vind de tarieven bij Hertz momenteel schreeuwend duur
Ik ga pas halverwege juli 2019 naar SFO, dus ik heb nog even.
Vorig jaar 3 mei heb ik via rentalcars bij Thritfy een Ford Fusion (FDAR Klasse) of vergelijkbaar gehuurd voor €558 van 19 dagen in juli volgens mij is dat een nette prijs.
FabiandJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2018, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Avis verschil in aanbod

Bericht door FabiandJ »

Gisterenavond via Avis.com de Ford Mustang Coupe gereserveerd en aangegeven dat ik een Brit zou zijn voor £926.64 inclusief alle benodigde verzekeringen.

Zojuist gebeld met Avis en aangegeven dat ik een verschil zag in aanbod per land voor de Ford Mustang Coupe en dat deze niet beschikbaar op de avis.nl/be/fr/uk site maar wel op avis.com met recidency UK en USA en niet NL.
De vrouw maar gevraagd wat te doen en gaf aan dat ik hem mooi moet laten staan en het aan zou durven, ik kom verder ook alleen dit tegen:
Please bring your valid driver's license when you pick up the vehicle. If your driver's license is not issued in the US, then you must present your passport in addition to your driver's license.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Avis verschil in aanbod

Bericht door roelb »

Zolang de UK nog gewoon onderdeel uitmaakt van de EU is er geen verschil tussen een UK of NL rijbewijs. Sterker nog, als je een paar maanden in de UK vertoeft kun jij gewoon je rijbewijs omruilen voor een UK rijbewijs en vice-versa. EU rijbewijs is EU rijbewijs.

De reden dat de tarieven afwijken is omdat verhuurders simpelweg aan winstmaximalisatie doen. En blijkbaar zijn Nederlanders normaliter bereid om meer te betalen dan britten. Of heeft de lokale britse Avis franchisenemer betere tarieven uitonderhandeld. Maar het staat je volledig vrij om elders te boeken. 99% doet dat niet, en dat is dus extra omzet voor de verhuurders.

Let er alleen op dat je tarief ook inclusief CDW/LDW en SLI/EP/etc is. Dus casco schadeverzekering voor je aansprakelijkheid tegenover de verhuurder (meestal CDW of LDW genoemd) en aansprakelijkheidsverzekering tegenover derden, vaak SLI (supplemental liability insurance) of EP (extended protection) genoemd, met een dekking tot minimaal $1 miljoen.

Tarieven van verhuurders voor amerikanen of canadezen bevatten die verzekeringen meestal niet. De reden is dat veel amerikaanse en canadese persoonlijke autoverzekeringen ook dekking verlenen als je niet in je eigen auto, maar in een huurauto rijdt. Als Europeaan heb je dat niet en rij je onverzekerd, of moet je ter plekke nog dure, losse dekking bijkopen waardoor je huur vermoedelijk vele malen duurder zal uitvallen dan het verwachte tarief (reken op $30 per dag extra aan verzekeringen als die niet in het tarief zitten). Een uitzondering is als je een (in Europa schaarse) premium creditcard hebt die die dekking wel biedt. De enige kaarten in Nederland met zo'n dekking zijn de Amex platinum en Centurion kaarten. Maar zelfs dan moet je er goed over nadenken of je niet gewoon een tarief met CDW/LDW en SLI/EP wilt boeken. Het verschil in de USA is minimaal en het scheelt veel gedoe als je toch een ongeval mocht krijgen.
FabiandJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2018, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Avis verschil in aanbod

Bericht door FabiandJ »

roelb schreef:Zolang de UK nog gewoon onderdeel uitmaakt van de EU is er geen verschil tussen een UK of NL rijbewijs. Sterker nog, als je een paar maanden in de UK vertoeft kun jij gewoon je rijbewijs omruilen voor een UK rijbewijs en vice-versa. EU rijbewijs is EU rijbewijs.

De reden dat de tarieven afwijken is omdat verhuurders simpelweg aan winstmaximalisatie doen. En blijkbaar zijn Nederlanders normaliter bereid om meer te betalen dan britten. Of heeft de lokale britse Avis franchisenemer betere tarieven uitonderhandeld. Maar het staat je volledig vrij om elders te boeken. 99% doet dat niet, en dat is dus extra omzet voor de verhuurders.

Let er alleen op dat je tarief ook inclusief CDW/LDW en SLI/EP/etc is. Dus casco schadeverzekering voor je aansprakelijkheid tegenover de verhuurder (meestal CDW of LDW genoemd) en aansprakelijkheidsverzekering tegenover derden, vaak SLI (supplemental liability insurance) of EP (extended protection) genoemd, met een dekking tot minimaal $1 miljoen.

Tarieven van verhuurders voor amerikanen of canadezen bevatten die verzekeringen meestal niet. De reden is dat veel amerikaanse en canadese persoonlijke autoverzekeringen ook dekking verlenen als je niet in je eigen auto, maar in een huurauto rijdt. Als Europeaan heb je dat niet en rij je onverzekerd, of moet je ter plekke nog dure, losse dekking bijkopen waardoor je huur vermoedelijk vele malen duurder zal uitvallen dan het verwachte tarief (reken op $30 per dag extra aan verzekeringen als die niet in het tarief zitten).
Dit zit er allemaal in, volgens mij alles wat ik nodig heb:
Base Rate £926.64 for 25 day(s)
Mileage Unlimited
Rental Options £0.00
Equipment & Services £ 0.00
Additional Driver (ADR) 0.00
Protections & Coverages £0.00
Cover The Car (LDW) INCLUDED
Third Party Liability INCLUDED
Discount Codes NA
Coupon: NA
AWD: K850809
Rate Code: 9K
Fees & Taxes £0.00
Total Tax 0.00
Rate Terms & Conditions

These rate terms apply for this specific rental.

If for any reason you change your rental parameters (pick up dates, times, etc.), those changes must follow these terms or your rate will also change.

Your rate was calculated based on the information provided. Some modifications may change this rate.
2 day(s) minimum rental required.
28 day(s) maximum rental allowed.
Unlimited free miles

Displayed total may reflect an approximate conversion based on currency fluctuations.

Hieronder trouwens een lijst met landen waar die beschikbaar is inclusief de prijs, de verzekeringen zijn hetzelfde:
USA $1,517.25
UK $1,214.98
Zweden $3,099.44
Spanje $3,776.96
Portugal $3,776.96
Noorwegen $3,099.44
Luxemburg $3,494.61
Duitsland $1,556.47
Frankrijk $3,625.32
Denemarken $3,099.44
Belgie $3,494.61
Oostenrijk $1,556.47
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Avis verschil in aanbod

Bericht door roelb »

Dat is prima. Wel even zorgen dat je Best Western rewards member bent, want daar is die kortingscode van. Kost niets, even een accountje aanmaken.
FabiandJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2018, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Avis verschil in aanbod

Bericht door FabiandJ »

roelb schreef:Dat is prima. Wel even zorgen dat je Best Western rewards member bent, want daar is die kortingscode van. Kost niets, even een accountje aanmaken.
Dus jij durft deze reservering ook aan?

Hier zojuist een account aangemaakt: https://www.bestwestern.com/en_US/best- ... wards.html

De vraag is alleen wel even, wat gebeurd er als de UK uit de EU gaat per 31 maart 2019 en mijn vakantie is in juli 2019.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Avis verschil in aanbod

Bericht door roelb »

Je maakt je echt druk over niets. Ik heb all over the world auto's gehuurd en het is altijd een sport om het laagste tarief te zoeken. Ik heb geboekt als australier, brit, nederlander, belg, amerikaan, noem het maar op. Nog nooit heeft een verhuurder ook maar ergens een vraag over gesteld. Het enige waar je op moet letten is dat de juiste dekkingen bij je tarief zitten en dat is hier ook het geval.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Avis verschil in aanbod

Bericht door bedeve »

FabiandJ schreef: Dus jij durft deze reservering ook aan?
.
Zo te zien heb je er behoorlijk wat tijd aan besteed, en veel zoekwerk gedaan.
Die zoektijd krijg je terugbetaald in een lager tarief voor je autohuur.
Dat zou een tevreden ,zelf schouderkloppen gevend, gevoel moeten opleveren.
Op basis van een opmerking van RoelB geef je door aansluiting bij BW Rewards je huur een zekerheidsgehalte van 110 %
Waar komt dan je plotselinge onzekerheid vandaan ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
FabiandJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2018, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Avis verschil in aanbod

Bericht door FabiandJ »

Ik heb er inderdaad wel wat uurtjes inzitten, ik heb alleen nog nooit op basis van deze manier een auto geboekt.
In mei via rentalcars gedaan en verder niet naar omgekeken.

En daarom zoek ik graag de extra bevestiging :) En voor deze prijs geeft het ook echt wel een schouderkloppend gevoel hoor.
Laatst gewijzigd door markro op 18 nov 2018, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Avis verschil in aanbod

Bericht door bedeve »

:thumbup: :thumbup:

Er nu wel naar om blijven kijken.
Tarieven van autohuur gaan op en neer.
Prijsontwikkelingen kunnen een aanleiding zijn op je huur te annuleren en opnieuw vast te leggen.
Er zijn forumgenoten die dubbele en zelfs triple boekingen hebben.
Lees de algemene autohuur thread er eens op na.
Autohuur is een spel wat je zelf heel leuk en lucratief kunt laten zijn.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
FabiandJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2018, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Avis verschil in aanbod

Bericht door FabiandJ »

Gisteren en vandaag Avis in de gaten gehouden, maar die zijn iets duurder geworden dan mijn huidige reservering van £926.64 (€1043,08).
Zojuist schiet mij in één keer te binnen dat Budget onderdeel is van dezelfde groep, dus hier ook even wezen zoeken, nu heb ik in dezelfde categorie "Standard Sport Ford Mustang or similar" de auto voor €937.04 als een Duitser. :)

Voor Budget heb ik alleen geen kortingscode kunnen vinden, jullie misschien wel?
Laatst gewijzigd door markro op 18 nov 2018, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer